Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 4400e/kk palkkani huono, hyvä vai ihan ok?

Vierailija
27.03.2025 |

Yliopistotutkinto tekniseltä alalta, työvuosia 20 vuotta, asiantuntijatyö, ei esimies- tai projektivastuita, ei ylitöitä eikä matkustamista, keskikokoinen kaupunki ei pääkaupunkiseudulla, ja olen nainen.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kovin hyvä noilla työvuosilla. Miehet varmaan saa tosta tonnin enemmän.

Onko sinulla faktaa tuosta? Esimerkiksi palkkatilastoja?

Vierailija
62/72 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surkea. Mulla yliopistotutkinto mikä ei valmista mihinkään ja PKS, kokemusta vähemmän ja palkka 6200€/kk ja bonarit. Asiantuntijatyö eikä alaisia eikä tulosvastuuta. 

Jos sulla on hyvä palkka, niin ei se tuota ap:n palkkaa surkeaksi tee.

Mun palkka ei ole meidän talossa parhaasta päästä. Enkä ole kyllä missään muallakaan noin halvalla ollut töissä aiemmin. Huono palkka maisterille. 

Huono palkka maisterille? Outo ajatus, että vain koulutus korreloisi palkkaan. Eiköhän sen pitäisi mennä niin että palkka korreloi siihen mitä sä työpaikassasi saat aikaiseksi, eli kuinka paljon työantaja hyötyy sinun työpanostasi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin syy palkkakuoppaasi on, ettet vaadi palkankorotusta. Miksi suostut myymään osamisesi noin halvalla?

No mikä on aloittajan osaaminen? Olisi kiva tietää. 

Vierailija
64/72 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman että tarkistan arvaan että netto 3100 € ?

Vierailija
65/72 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat on kyllä mielenkiintoisia. Itsellä korkeakoulututkinto hallinnon alalta ja järjestäen palkat kunnalla alle 4000 euroa. Oma palkka 4300e, mutta työssä toki johtovastuu. Ei kuitenkaan tunnu noihin rekryilmoituksiin nähden yhtään  huonolta, kun muuten kiva työ. 

Vierailija
66/72 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla humanistinen yliopistotutkinto, asiantuntijatyö julkisessa hallinnossa keskisuuressa kaupungissa. Työkokemus 18 vuotta. Palkka 4500 e brutto kk + lomarahat. Leppoisa työ ja kiva porukka. Ainakin mulle kelpaa. 

N41

Vierailija
67/72 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Siistiksi päivätyöksi ilman mainitsemiasi vastuita ja pääkaupunkiseudun asumiskuluja jopa hyvä.

Sotealan amkit pääsevät kolmivuorossa samaan, jopa yli, mutta päivätyössä jäävät jonnekin kolmeen tonniin.

Vierailija
68/72 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla humanistinen yliopistotutkinto, asiantuntijatyö julkisessa hallinnossa keskisuuressa kaupungissa. Työkokemus 18 vuotta. Palkka 4500 e brutto kk + lomarahat. Leppoisa työ ja kiva porukka. Ainakin mulle kelpaa. 

N41

Mikä humanistinen ala? 

Vierailija
69/72 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ao ei kertonut millä toimialalla tarkemmin työskentelee, sehän voi olla eri mihin koulutus viittaa?

Lähtötietoihin nähden palkassa voisi olla nostovaraa.

Itselläni muutoin samat speksit, paitsi ei-tekninen-ammattitutkinto ja palkka on yli 1000e enemmän kuin ap:lla, kehyskunta. 

Vierailija
70/72 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla provo. Suurin osa suomalaisista tienaa alle 3000€kk.

Tämähän ei pidä paikkaansa ollenkaan. Suomen palkkamediaani vuonna 2024 oli 3796 euroa, eli puolet suomalaisista tienaa yli tuon. Se siitä suurimmasta osasta.

Vierailija
71/72 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän ei pidä paikkaansa ollenkaan. Suomen palkkamediaani vuonna 2024 oli 3796 euroa, eli puolet suomalaisista tienaa yli tuon. Se siitä suurimmasta osasta.

Kesäkuun mediaanissa on mukana lomarahoja. Muiden kuukausien mediaani on selvästi alempi noin 3200.

Vierailija
72/72 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäkuun mediaanissa on mukana lomarahoja. Muiden kuukausien mediaani on selvästi alempi noin 3200.

Täällä on uusin tilasto https://stat.fi/tup/kokeelliset-tilastot/tulorekisterin_palkat_ja_palkk…

Tammikuussa 2025 mediaani 3322 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi