Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka helposti uskoisit työllistyväsi jos joutuisit työttömäksi?

Vierailija
27.03.2025 |

Jos nyt jäisit työttömäksi, niin kuinka helposti uskoisit löytäväsi kokemustasi ja/tai koulutustasi vastaavaa työtä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti hyvin pian.

Vierailija
2/16 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ennustaa. Olen oman kapean alani tunnustettu asiantuntija, mutta 55 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että olisin työllsitynyt puolessa vuodessa mutta pian on toinenkin puoli vuotta täynnä työttömyyttä. - Mutta onneksi palstan päivystävä työttömien halvekija on jo useampaan kertaan kertonut varanneensa köyttä, joka on aina tarjolla kaltaielleni vastentahtosielle työtttömälle; se kuulemma lisää  erityisesti kansantalouden kehitystä kunhan se vain saadaan kaulani ympärille ja kiristetään kunnolla, Lisäkouluttamalla, johon maisterina tuskin tarvitsen monenkaaan tunnin lisäperehdytystä osaisin varmaan itsekin tehdä saman. Mutta koska olen arvoton ja halveksittu eli sanalla sanoen työtön niin en ole saanut vielä aikaiseksi.

Vierailija
4/16 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että menis korkeintaan kuukausi pari, mutta väärin luulin. Reilu vuosi jo mennyt kortistossa. Koulutusta ja työkokemusta on, ikä neljänkympin kieppeillä, mutta minnekään ei vaan pääse. 

Vierailija
5/16 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että menis korkeintaan kuukausi pari, mutta väärin luulin. Reilu vuosi jo mennyt kortistossa. Koulutusta ja työkokemusta on, ikä neljänkympin kieppeillä, mutta minnekään ei vaan pääse. 

Niin tuttua. niin tuttua..... et ole yksin, meitä on monta!

Vierailija
6/16 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartti varmaan menisi ensimmäisen haastattelun sopimiseen, jos keitän kahvit ennen soittelun aloittamista.

Vierailija
7/16 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan ihan heti varmaan samanlaisiin tehtäviin kuin mitä nyt teen. Hieman olen nykyisessä työssä jäänyt teknisen kehityksen kannoilta (koska ei ole käytössä uusimmat teknologiat) ja avoimet omaa osaamista vastaavat työt ovat lähinnä konsulttityyppisiä töitä IT-palveluntarjoajilla. Eli vaaditaan juuri sitä teknisen kehityksen aallonharjalla olemista ja vähän sen ennakoimista. Lisäksi olen tänä vuonna 50 täyttävä nainen, eli rekrytoinneissa sitä alinta kastia.

Vierailija
8/16 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En helposti. Mä olen töissä, mutta olen semiaktiivisesti hakenut uutta työtä noin vuoden ajan ja laittanut noin 7 hakemusta menemään. Yhteen haastatteluuun olen päässyt. En siis usko, että työttömyys ainakaan parantaisi mun mahiksia saada töitä. 

Vierailija
9/16 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo valmiiksi työtön enkä pääse töihin, vaikka teen sen eteen kaikkeni, joten tilanne näyttää todella huonolta minun osaltani.

Vierailija
10/16 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi sain työpaikan 2kk aikana kun vaihdoin. Eli 2kk siitä kun aloitti etsinnän kunnes soitettiin ja sanottiin että minut valittu. Ja olen ylempi toimihenkilö joille kulemma 3kk liian lyhyt aika.

Vierailija
11/16 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60 vuotias, koulutus jostain kasarilta. Eipä kukaan taitaisi edes vastailla hakemuksiin :D

Vierailija
12/16 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä työttömyys kesti vuoden vaikka etsin töitä laidasta laitaan. Nuorempana töitä sai helposti vuokrausfirmojen kautta mutta viime vuosina siitä tullut entistä vaikeampaa. Olen tehnyt enimmäkseen siivoustöitä, kaupan alan hommia, varastoa yms. Ns.helppoihin duunarihommiin hirvittävästi hakijoita. Veljeni on myös tälläinen sekatyöläinen, duunari. Hänellä on aivan uskomattoman hyvät verkostot, tuntee ihmisiä ja laaja kaveripiiri. Hänelle työnhaku tuntuu olevan vain sitä että soittaa jollekin Peralle ja kappas, sitten on taas töitä. Molemmat tehty aina pätkätöitä ja nuorempana se toimi mutta nyt yli 40-vuotiaana kaipaisi pysyvyyttä ja jatkuva työnhaku stressaa. 

Tiedän kyllä useamman joka on rehvastellut että hän ei työttömänä olisi päivääkään ja niin vaan on joutunut pitkään työttömyysputkeen. 

Vierailija
13/16 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa olisi, koska olen 60v. Minulla on vahva osaaminen omalta alalta ja työkokemusta monipuolisista rooleista hyvässä firmassa. Voi olla, että hyvällä tuurilla jotain voisi löytyä, mutta palkasta joutuisin todennäköisesti tinkimään ainakin 30%.

Vierailija
14/16 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suostuisin vuokratyöpaikkaan työllistyisin aika nopeasti. 

En kuitenkaan halua suostua työhön, jossa kaikesta saa tapella ja kunnollista palkkaa ei makseta. En suostuisi myöskään nollatuntisopimuksiin joita nämä vuokrafirmat käyttävät.

Jos haluaisin vakituisen kokoaikatyön  yrityksen omille kirjoille, todennäköisesti en työllistyisi ikinä osalla alallani. (elintarviketeollisuudessa.)

Nykyisessäkin paikassa piti olla 3 v nollatuntisopimuksilla, että vakinaistettiin.

Vuokratyö on alalla todellinen ongelma.

Vierailija
15/16 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea ennustaa. Olen oman kapean alani tunnustettu asiantuntija, mutta 55 v.

Juu, sama homma minulla ja ikä on 56 v. Jäin just työttömäksi konkurssin takia ja tulevaisuus kertoo miten tästä eteenpäin. Henkisesti olen jo valmistunut pitkäaikais työttömäksi ja nimenomaan ikäni takia. Seuraava etappi lienee enää eläke, jos eläkkeitä on vielä 10 vuoden päästä?

Vierailija
16/16 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti sillä olen varhaiskasvatuksen opettaja. Itse asiassa viime viikolla viimeksi kyseltiin toiseen päiväkotiin töihin.