Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syrjäytyneille ihmisille ei kerrota että heidän kannattaisi pistää ulkonäkönsä kuntoon?

Vierailija
27.03.2025 |

Onko se muka parempi että ei tiedä syytä siihen miksi kaikki vittuilevat minulle ja suhtautuvat niin nihkeästi? Minulla oikeasti alkoi olla itsetuhoisia ajatuksia kun luulin, että koko kosmos on liittoutunut minua vastaan, että miksi aina juuri sattumalta asiat jotenkin menevät minun kohdallani huonosti? Miksi minä en ikinä opi valitsemaan sanojani oikein? Se oli suuri herätys ymmärtää, että kaikessa on kysymys lopulta vain ulkonäöstä. Kun olet hoikka ja kaunis, niin oikeutesi tässä maailmassa ovat loputtomat. Se ei ole oikein mutta se on fakta ja se on ehdottomasti nopein tapa parantaa omaa asemaansa ja saada onnellinen elämä. Oli todella helpottavaa löytää tällainen erittäin yksinkertainen selitys kaikkeen paskaan ja sitä myötä myös tieto mitä pitää tehdä. Nyt kaikki on jo huomattavasti paremmin. Rumista tehdään jo lastensuojeluilmoituksiakin pelkästään ulkonäön takia. 

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän mielestänne voisi kohteliaasti ottaa puheeksi yleisen habituksen/siisteyden viranomaisena sosiaali/työllisyyspalveluissa. Olisi kiva saada vinkkejä tähän, kun se on niin vaikeeta. Ja kuitenkin tietää, että homma kosahtaa noihin asioihin heti, jos asiakas pääsee työhaastatteluun.

Vierailija
62/129 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisellä tasolla aiheesta voisi hyvin puhua ja siihen olisi syytä mielestäni. Paras kosto kiusaajille on tulla kauniiksi ja hoikaksi menestyjäksi. 

Melkein aina vain käy niin että kiusaaja on se joka menestyy ja kiusattu syrjäytyy.

Kyllä näin voi helposti käydä jos ei mitään tehdä. Ja tämä ulkonäkö on satsaaminen on varmaan se helpoin ja nopein keino muuttaa tilanne. 

Muuten hyvä, mutta sitten se kiusaaja vaan etsii uuden uhrin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vaikuttaa moni asia. Minulla ei ole rahaa ostaa vaatteita kuin harvoin. Monesti ostan kirppikseltä sitten jotain jos löydän jotain siistimpää. Monesti sielläkin monet vaatteet ihan loppuunkulutettuja. Samoin minulla ei ole mahdollisuutta seurata mitään muotia. Käytän vaatteita ja ne voivat olla vaikka kuinka vanhoja. Esim takkini tuskin enää on ollut muodissa kymmeneen  vuoteen. Toisaalta pyrin siihen, että ehjiä ja jotenkuten siistejä ovat. Silmälasit yksi ongelma. Niiden mallit vanhentuvat nopeasti ja itse en meinaa edes sopivia löytää. Lisäksi kalliita ostaa. 

Parturissa olen ollut viimeksi 8 vuotta sitten. Minulla pitkät hiukset (nainen olen) ja olen niitä itse välillä tasoittanut ja värjännyt. Itsellä ei hiukset enää puolen selän alapuolelle kasva joten pysyvät tuossa mitassa. Ihonhoitoon yritän panostaa ja edullisia tuotteita ostaa. Joitakin kalliimpia välillä. Kosmetologille pitäisi päästä, mutta joskus vuonna 2016 viimeksi olin. Meikkiä en käytä. 

Hampaista pitäisi huolehtia. Minullakin vaan käynnit venyy ja rahaa ei ole siihenkään. Nytkin pitäisi käydä 5 hammasta paikkauttamassa. Tämä viiden vuoden saldo ja eräs hammas lohjennut. Ehkä pystyn nyt keväällä menemään viimein ja saisin asian alkuun.

Itse mietin, ettei vaatteilla ole kovin väliä kuitenkaan. Olin itsekin samalla lailla kiusattu. Oli minulla sitten paremmat tai huonommat vaatteet. Sitten kiusattiin muusta jos ei voinut vaatteita pilkata. Itse en arvostele ihmisiä sen vuoksi miltä he näyttävät. 

Vierailija
64/129 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ap tietty ketään ulkonäön takia arvostele, ja se toki varmasti Joo selväksi mikä oli minun pointti :) kohtalosi ei ole sinetöity vaan voit muuttaa sitä, ja se on varmaan ihan kiva juttu. Siis jos kokee syrjintää ulkonäkönsä takia. Tämä on minusta ilosanoma koska niin iloinen asia Se oli itselleni yhtäkkiä huomata Kuinka elämä muuttuu paljon paremmaksi. En ole enää niin täysin ulkopuolinen kaikesta. 

Vierailija
65/129 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teidän mielestänne voisi kohteliaasti ottaa puheeksi yleisen habituksen/siisteyden viranomaisena sosiaali/työllisyyspalveluissa. Olisi kiva saada vinkkejä tähän, kun se on niin vaikeeta. Ja kuitenkin tietää, että homma kosahtaa noihin asioihin heti, jos asiakas pääsee työhaastatteluun.

Oletteko koskaan miettinyt, miltä itsestänne tuntuisi, jos vastaavassa tilanteessa saisitte samanlaista "apua" kuin pakotatte muut vastaanottamaan.

Kun se teidän auttaman ihmisen ulkonäkö on tulosta teidän auttamisesta, niin olisi paras pitää se turpa kiinni ja tyytyä nauttimaan rapistuneen ulkonäön vaikutuksesta autetun elämään.

Perusosaa alennetaan 40 %:a kun kieltäytyy teidän "avusta". Teidän apua voisi verrata siihen, että joku polttaa kotinne ja ylpeänä hehkuttaa, että on auttanut teitä saamaan vakuutuskorvaukset - olettaen, että poltettu omaisuus on huomattavasti arvokkaampi kuin se vakuutuskorvaus.

Vierailija
66/129 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko koskaan miettinyt, miltä itsestänne tuntuisi, jos vastaavassa tilanteessa saisitte samanlaista "apua" kuin pakotatte muut vastaanottamaan.

Kun se teidän auttaman ihmisen ulkonäkö on tulosta teidän auttamisesta, niin olisi paras pitää se turpa kiinni ja tyytyä nauttimaan rapistuneen ulkonäön vaikutuksesta autetun elämään.

Perusosaa alennetaan 40 %:a kun kieltäytyy teidän "avusta". Teidän apua voisi verrata siihen, että joku polttaa kotinne ja ylpeänä hehkuttaa, että on auttanut teitä saamaan vakuutuskorvaukset - olettaen, että poltettu omaisuus on huomattava

Jos pikkusenkaan tuntuu ihmisenä pahalta, suututtaa tai mieliala laski, niin ole hyvä. Tällaista teidän auttaminen on. Tietenkin sen lisäksi, että teidän työnne tuloksena kaikki työttömät on herjattu työelämän ulkopuolelle.

Vierailija
67/129 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No mitenkä mä voin muuttua rumasta kauniiksi, kerro se ap?

En ole lihava.

Vierailija
68/129 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minä olen lihava ja ruma, mutta en ole syrjäytynyt ja ihmiset on mulle ihan perusystävällisiä joka paikassa mihin menen. Nuorena olin hoikka ja rumahko, sama silloin. Ei mun ulkonäkö ole mua mitenkään estänyt elämässä menestymästä, yliopistoon ei ollut ulkonäköpääsykokeita, ei työpaikkoihin myös. Töistä puolisokin löytyi, joka oli enemmän luonteen ja älyn perään kuin ulkokuoren.

Hieno juttu, taidat olla säännön vahvistava poikkeus. Toki tässä on suurta vaihtelua myös alueittain, maaseutu ja pikkupaikkakunnat taitaa olla sellaista armollisempaa ja siellä on parempia ihmisiä jotka eivät arvota toisia ulkonäön vaan esim. työpanoksen perusteella. 

Ihan Helsingissä asun. Ei älykkäät ihmiset täälläkään pääosin arvota ihmisiä ulkonäön mukaan, ainakaan teini-iän ja ihan nuoruuden jälkeen. Ei yksikään mun kavereista ja sukulaisistakaan, jotka ei ehkä ulkonäöllä koreile, ole sen takia syrjäytyneet. Puolisojakin ovat löytäneet jos ovat sellaista halunneet. Työelämässä pärjää ainakin näin matemaattis-luonnontieteellisellä alalla ihan muilla avuilla kuin ulkonäöllä.

Vierailija
69/129 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ap tietty ketään ulkonäön takia arvostele, ja se toki varmasti Joo selväksi mikä oli minun pointti :) kohtalosi ei ole sinetöity vaan voit muuttaa sitä, ja se on varmaan ihan kiva juttu. Siis jos kokee syrjintää ulkonäkönsä takia. Tämä on minusta ilosanoma koska niin iloinen asia Se oli itselleni yhtäkkiä huomata Kuinka elämä muuttuu paljon paremmaksi. En ole enää niin täysin ulkopuolinen kaikesta. 

Tämä on aika tympeä ilosanoma, koska kyseessä on asia mihin monet ei voi mitenkään vaikuttaa sillä tapaa, että ulkonäöstä tulisi joku etu. Joo, voi pukeutua siististi ja asiallisesti toki, mutta jos geenit on sellaiset ettei kauniiksi tule ainakaan millään luonnollisin keinoin, niin ei sille mitään voi. Eikä kaikilla ole rahaa, tai haluakaan kauneuskirurgiaan. Esim. itse en ole koskaan ollut kaunis, mutta en ikinä leikkauttaisi itseäni ulkonäön takia, koska ulkonäöllä ei ole elämässäni oikeastaan mitään merkitystä. Tämä sun ilosanoma on vähän sellainen kuin ilosanoma, elämä muuttuu paremmaksi jos on paljon rahaa tai voitti geenilotossa. Ei kummoinen ilosanoma.

Parempi on korostaa sitä, että se ettei ole hyvän näköinen ei mitenkään johda syrjäytymiseen automaattisesti. Itsekin olen työssä, jossa tienaa kokemuksesta riippuen 5-10K€/kk, mutta eipä täällä kauniita ja komeita juuri näe. Kulahtaneita huppareita ja farkkuja, pömppömahoja, kaljuuntuvia päälakia, kaikenlaista ulkonäköä. Eivät ole syrjäytyneitä ja pärjäävät hyvin. 

Vierailija
70/129 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Palveluyksikköpäällikkö Jenny Rusk kertoo, että alentamispäätöksen saaneita ihmisiä yritetään saada kiinni kirjein ja soitoin, ja heille tarjotaan palvelutarpeen kartoitusta.

Kaikki eivät vastaa, vaikka joidenkin kohdalla tästä olisi varmasti hyötyä. Joskus asiat ovat menneet sillä tavalla solmuun, että siihen tarvitaan ulkopuolista apua. Jotkut tulevat kiltisti ja ovat iloisia, toiset eivät välttämättä halua tulla. Sanoisin, että 2050 prosenttiin heistä saadaan jonkinlainen yhteys.

Esimerkiksi yksin asuvan, lapsettoman ihmisen perusosa on tänä vuonna 587,71 euroa kuukaudessa. 20 prosentin leikkauksen jälkeen rahaa jäisi käyttöön enää 470,17 euroa, 40 prosentin jälkeen enää 352,63 euroa kuukaudessa.

Sillä pitäisi kattaa välttämättömät menot, kuten ruoka, vaatteet ja puhelin. Miten näin pienellä summalla oikein pärjää?

Vastaava sosiaalityöntekijä Elina Halonen kuvailee monien asiakkaiden olevan hyvin säästeliäitä.

He ovat oppineet ottamaan vastaan sen, mitä taloustilanne tuo eteen, ja elämään sen mukaan. Tietysti tässä voi näkyä myös pimeä työ, tai että saadaan varoja muilla keinoin, eli kuitenkin sitten pärjätään. Tämän takia on sitten sellaista välinpitämättömyyttä perusosan alentamista kohtaan. Lähde: Toimeentulotuen leikkaukset räjähtivät kasvuun tässä syy | Politiikka | Yle "

Ärsyttää, että työttömien auttajatkin ovat kovin kärkkäästi määrittelemässä työttömäksi jääneitä.... lukekaa ihmeessä linkin koko juttu. Kolme kuukautta tai vuosi työttömyyttä ja olet sosiaalityöntekijän avun tarpeessa. Syyt avuntarpeesi voit lukea jutusta. Itse luulet olevasi työtön, koska et ole löytänyt työtä, mutta sosiaalityöntekijä tietää, vaikka itse väittäisit  päinvastaista. 

Vierailija
71/129 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain jonkun verran ylimääräistä rahaa niin ostin ajanmukaisia vähän parempia vaatteita ja lopetin hiuksien kotivärjäämisen niin johan habitukseni muuttui, ja kohtelukin alkoi olemaan asiallista eikä enää vähättelyä. Kyllä ulkoisilla tekijöillä on vaikutusta vaikka palvelun saamisessa. Tosin myös kateellisuutta saat kokea.

Vierailija
72/129 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisellä tasolla aiheesta voisi hyvin puhua ja siihen olisi syytä mielestäni. Paras kosto kiusaajille on tulla kauniiksi ja hoikaksi menestyjäksi. 

Melkein aina vain käy niin että kiusaaja on se joka menestyy ja kiusattu syrjäytyy.

Kyllä näin voi helposti käydä jos ei mitään tehdä. Ja tämä ulkonäkö on satsaaminen on varmaan se helpoin ja nopein keino muuttaa tilanne. 

Siistit vaatteet, hygieniasta huolehtiminen ja siisti tukka.

Kauneutta kirurgialla vai?

En suosittele kenellekään kauneuskirurgiaa vaikka en myöskään tuomitse. Voihan olla epämuodostumia tms. Tai sitten omasta mielestä epämuodostumia, kuka näistä voi sanoa. T. ap.&nbsp

Onko 60v nainen epämuodostunut?

Olen hoikka, silti minulla oli hamsterinpussit.

Leikkautin pois suomessa, hyvällä kirurgilla.

Kauneus tulee kalliiksi..hoikkuus ei vanhana auta kaikkeen, tosin vartaloni on kyllä hyvä.

Vierailija
73/129 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kaikkivaltias Jumala kumminkin välittää köyhistä ja heikoista, tai heistä aivan erityisesti. 

Hmmmm...

Pieni lapsi kuolee syöpään= jumala välittää

Käsittääkseni jumala on luonut myös kauniit ihmiset.

Voitko selittää miksi jumala loi hyvännäköiset?

Vierailija
74/129 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään tälläistä kiusaajaa

Elätkö jossain slummissa?

Vierailija
75/129 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään tälläistä kiusaajaa

Elätkö jossain slummissa?

Oon peruskoulun yläasteella...alapäätä kutittaa, jotain karvaa tunkee nivusista?

Oonko normaali?

Vierailija
76/129 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoikkia myös haukutaan ja kiusataan. kateus

kauniita naisia kiusataan esim.miss suomet saa nettivihaa-kateus taas.

yleensä kyllä siisti vaatetus ja hygienia auttaa ihmissuhteissa jne.

jotkut ei pese hampaita tms. ja sit ihmettelee ettei saa parisuhdetta.

Vierailija
77/129 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain jonkun verran ylimääräistä rahaa niin ostin ajanmukaisia vähän parempia vaatteita ja lopetin hiuksien kotivärjäämisen niin johan habitukseni muuttui, ja kohtelukin alkoi olemaan asiallista eikä enää vähättelyä. Kyllä ulkoisilla tekijöillä on vaikutusta vaikka palvelun saamisessa. Tosin myös kateellisuutta saat kokea.

Mitä vikaa hiusten kotivärjäämisessä on jos sen osaa tehdä?

Vierailija
78/129 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kaikkivaltias Jumala kumminkin välittää köyhistä ja heikoista, tai heistä aivan erityisesti. 

Hmmmm...

Pieni lapsi kuolee syöpään= jumala välittää

Käsittääkseni jumala on luonut myös kauniit ihmiset.

Voitko selittää miksi jumala loi hyvännäköiset?

Tämä ketju Ei nyt ollut teodikean ongelmaa varten mutta toki sen voin esimerkiksi sanoa että Jumalan maailmassa asiat usein menevät toisinpäin kuin tässä näkyvässä maailmassa. Raamatun maailmassa vallanpitäjät olivat yleensä yhtä kuin pahat ihmiset. Hyvä ulkonäkö on yksi ihmiselle eniten valtaa antava tekijä. Maailman Kaikki ovet ovat hyvin hyvännäköiselle ihmiselle auki. Hänestä voi tulla Hollywood-tähti, laulaja, tanssija tai mikä vain viihdealan tähti. Menestynyt yrittäjä. Rikas ihminen. Kuitenkin Raamatun ilmoitus on että valtaosa uskovista ei ole näitä rikkaita ja rikkaat ovat juuri niitä jotka vainoavat kristittyjä. Eli Raamatun ajatuksen mukaan He eivät ole hyvässä asemassa vaan ovat menossa kohti iankaikkista kadotusta jos heidän olotilansa pysyy tällaisena. Kaunis ihminen on usein ylimielinen ja itseriittoinen eikä koe tarvitsevansa Jumalaa eikä ehkä jossain mielessä tässä elämässä tarvitsekaan mutta kuolemassa kyllä sitten viimeistään. Monen hollywoods staran Elämä on päättynyt huumeisiin ja itsetuhoon. Heikot ihmiset paljon helpommin turvautuvat Jumalaan ja uskovat Jeesukseen ja lähtevät kulkemaan taivaspolkua pitkin kohti iankaikkista onnea. Kaikella kärsimyksellä on jokin tehtävänsä. Tästä esimerkkinä Paavali joka sai jonkun piikin lihaansa, joka pitäisi hänet nöyränä, niin ettei tulisi ylpeäksi, mikä olisi synti. Kuoleva pikkulapsi joka tapauksessa pääsee suoraan taivaaseen eli "ikuiselle Linnanmäelle". Rakkaan taivaallisen isänsä luo jonka lähellä on niin hyvä olla että ei missään. 

Vierailija
79/129 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

diakonia apua voi pyytää omasta seurakunnasta, auttavat ja joskus ihmiset lahjoittaa vaatteita.diakonia toimistosta saa paikan mistä hakea vaatteita. omassa seurakunnassa antaa jonkun lapun ja sit varastosta saa valita.myös muuta apua voi saada kun pyytää.

amerikassa jotkut järjestöt lahjoittaa vaatteita työnhakuun omaksi,tämä olis hyvä suomessakin, että pääset valitseen vaatteita edustamiseen.vois olla joku stailaus tapahtuma ja ilmasia vaatteita työttömille ,kuten amerikassa. suomessa on sairas kulttuuri, ei haluta auttaa kaveria mäessä.

jos on siist,i niin hampaiden puuttuminen ei haittaa eikä ylipaino,silti näyttää siistiltä.puhtaus on ehkä paras keino antaa vaikutelma.puhtaat hiukset on hyvät vaikkei kampaus olis parturista.

Vierailija
80/129 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni työkkärit ja sosiaalitoimi voisi lahjoittaa esim. kylpysettejä ja pitää vaikka jonkun tyyli ja stailauskurssin positiivisessa mielessä, jos asiakkaan tyyli haittaa palvelun ja työn saamista. ylipäätään kannustus eikä kritisointi.

myös voisi olla vaatelahjoituksia ja saisi valita ilmaiseksi. tänä auttaisi paremmin kuin jotkut valtion leikkaukset,lisäksi kunnioittava käytös työtöntä ja köyhää kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän