Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 43 vuotias ja odotan esikoista. Mies on 51. Onko epärealistista haaveilla, että saisimme vielä kaksi lasta?

Vierailija
26.03.2025 |

Haluaisin kolme.

En löytänyt aiemmin kumppania ja minulla ei ole vielä vaihteenvuosia.

Eli suunittelin, että teemme pian perään toiseen eli olen 44v, kun toinen syntyy. Sitten tauko ja 45 vielä yksi. Jos ei vaihdevuodet yllätä.

Kommentit (166)

Vierailija
121/166 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein +40 lapsen hankintaa kauhistelevat sellaiset ihmiset, jotka ovat jo itse ryvettyneet lapsirumbassa parhaina 20-40 vuosinaan. Ovat taloudellisessa paineessa kuskanneet lapsia harrastuksissa uuvuksiin asti ja sitten tällä tarinalla yrittävät lannistaa myöhemmin lapsia haluavia, että ei kannata. Yli nelikymppisenä voi olla omat höyryt jo päästeltynä taloudellisesti vakaana erittäin hyvä tilanne saada lapsia, jos niitä suodaan. Hienoa, että aloittaja haaveilee useammasta lapsesta. Kiitollisena vaan unelmaa kohti.

Minusta on ikävää, että pitää tiettyä lastentekoaikaa kehuakseen painaa toisessa iässä lapsia saaneita alas. Ajattelen enemmän, että eikö ole mahtavaa, että niin monessa eri iässä ja elämäntilanteessa voi tulla vanhemmaksi. Suurin osa suomalaisista, myös neljäkymppisistä, on melko persaukista sakkia. Siitä olen samaa mieltä, että kiitollisena omaa unelmaa kohti.

Vierailija
122/166 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Luoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/166 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän nyt on provo. Ei kukaan sun ikäinen haaveile 3 lapsesta enää. Ole tyytyväinen jos saat tämän ekan. Muut ovat tullakseen jos tulevat. Turha siis stressata tai kysellä muiden mielipiteitä kun kun kroppa on sun kroppa. Haaveilla voit vaikka viidestä lapsesta. aika näyttää. 

Vierailija
124/166 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olisit 50 kun lapsi menee kouluun. Oma äitini on jo 84 kun itse täytän sen. Suuri henkinen taakka. Sitäkö haluat mahdollisille lapsillesi?

Vierailija
125/166 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täähän nyt on provo. Ei kukaan sun ikäinen haaveile 3 lapsesta enää. Ole tyytyväinen jos saat tämän ekan. Muut ovat tullakseen jos tulevat. Turha siis stressata tai kysellä muiden mielipiteitä kun kun kroppa on sun kroppa. Haaveilla voit vaikka viidestä lapsesta. aika näyttää. 

Tuossa oli jo tietoa että mm Kalevan pariskunta halusi ja sai kolme lasta kun vaimo oli yli 40v. 

Vierailija
126/166 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein +40 lapsen hankintaa kauhistelevat sellaiset ihmiset, jotka ovat jo itse ryvettyneet lapsirumbassa parhaina 20-40 vuosinaan. Ovat taloudellisessa paineessa kuskanneet lapsia harrastuksissa uuvuksiin asti ja sitten tällä tarinalla yrittävät lannistaa myöhemmin lapsia haluavia, että ei kannata. Yli nelikymppisenä voi olla omat höyryt jo päästeltynä taloudellisesti vakaana erittäin hyvä tilanne saada lapsia, jos niitä suodaan. Hienoa, että aloittaja haaveilee useammasta lapsesta. Kiitollisena vaan unelmaa kohti.

Minusta on ikävää, että pitää tiettyä lastentekoaikaa kehuakseen painaa toisessa iässä lapsia saaneita alas. Ajattelen enemmän, että eikö ole mahtavaa, että niin monessa eri iässä ja elämäntilanteessa voi tulla vanhemmaksi. Suurin osa suomalaisista, myös neljäkymppisistä, on melko persaukista sakkia. Siitä olen samaa mieltä, että kiitollisena omaa unelmaa koh

Asiallinen kommentti👍

Vierailija
127/166 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää nepsyjä tykinruuaksi, valtio kiittää.

Vierailija
128/166 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinähän voit haluat ja yrittää mitä vain. Mutta kroppahan sen sitten päättää. Voi suunnitelma onnistua.. tai ei. Onnea matkaan!

Vierailija
129/166 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä, että kommentoidaan että kun minä en siinä iässä enää lasta haluaisi. Muistakaa, että ihminen on vapaa valitsemaan elämänsä valinnat omien kriteeriensä kanssa, eikä siihen tarvita ulkopuolisten mielipiteitä. Lähipiirissäni on ollut useita äitejä jotka saivat lapsia vielä reilusti yli 40v ja terveitä lapsia. Julkisuudesta tiedämme monta jotka ovat saaneet lapsen 46v tai 48v. Krista Kiuru, Laura Malmivaara mm. Ja Atte Kalevan vaimo synnytti kolmannen lapsen 48v ja kaksi ensimmäistä yli 40 vuotiaana. Nykyäidit eivät ole kovin " mummomaisia" vaikka ikä lähenee 50v ja jaksavat hyvin lastenhoidon. Mutta jokaisella on oikeus tehdä valintansa, eikä sivullisilla ole oikeutta tuomita kenenkään valintaa.

No, minä olen samanikäinen kuin AP ja siitä lähtökohdasta kommentoin, kun kommentteja pyydettiin.

Vierailija
130/166 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juna meni jo 15-20 vuotta sitten! 

Vierailija
131/166 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä, että kommentoidaan että kun minä en siinä iässä enää lasta haluaisi. Muistakaa, että ihminen on vapaa valitsemaan elämänsä valinnat omien kriteeriensä kanssa, eikä siihen tarvita ulkopuolisten mielipiteitä. Lähipiirissäni on ollut useita äitejä jotka saivat lapsia vielä reilusti yli 40v ja terveitä lapsia. Julkisuudesta tiedämme monta jotka ovat saaneet lapsen 46v tai 48v. Krista Kiuru, Laura Malmivaara mm. Ja Atte Kalevan vaimo synnytti kolmannen lapsen 48v ja kaksi ensimmäistä yli 40 vuotiaana. Nykyäidit eivät ole kovin " mummomaisia" vaikka ikä lähenee 50v ja jaksavat hyvin lastenhoidon. Mutta jokaisella on oikeus tehdä valintansa, eikä sivullisilla ole oikeutta tuomita kenenkään valintaa.

No, minä olen samanikäinen kuin AP ja siitä lähtökohdasta kommentoin, kun kommentteja pyydettiin.

Aivan. Mutta kun minä olen sitä mieltä ja tämä on ainoa oikea mielipide.

Vierailija
132/166 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää nepsyjä tykinruuaksi, valtio kiittää.

Nepsy tulee geeneistä eli perimästä. Ei mistään muusta. Ei vaikuta ikä, ei olosuhteet tms.

Vierailija
133/166 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainittakoon vielä, että niin kuin varmasti tiedät, autismia tms ei voi sikiötesteissä havaita, ja nimenomaan isän vanhempi ikä on riskitekijänä siihen.

Ei silläkään ole niin väliä kunhan saadaan vielä useampi. Minulla on pienikriisi ja haluan toteuttaa tämän. Kiitos kannustavista.

Ap

Näillä lähtökohdilla sanoisin, että ei olisi kannattanut lähtee tuohon ekaankaan :D

Vierailija
134/166 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuitko jo siitä kolmen tavoitteesta?

Vierailija
135/166 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, omasta kokmeuksestani se on valitettavasti epärealistista. Onnea esikoisestanne. <3

Itse aloin mieheni kanssa yrittämään lasta 40-vuotiaana, kävimme kaikki mahdolliset hedelmöityshoidot läpi ja meille sanottiin, että mahdollisuus 40-vuotiaana on enää 10% luokkaa, sen jälkeen käytännössä nolla.

Lapsi jäi saamatta.

Vierailija
136/166 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

51 v mies voi helposti vielä siittää terveitä ja potria lapsia. Raskauden onnistumisen kanssa taas on toisin, ikävä kyllä. 

Vierailija
137/166 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et edes tiedä pidätkö lapsiarjesta ylipäätään. Tee nyt ensin se yksi ja katso miltä tuntuu. Voi olla että kadut jo ensimmäistäkin etkä halua niitä yhtään enempää :)

Vierailija
138/166 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että tuon ikäinen kyselee muiden mielipidettä vauvojen tekoon. Olen hiukan nuorempien vanhempien lapsi, nyt tietetenkin jo aikuinen, mutta olisin toivonut heidän olleen 10-15 vuotta nuorempia.

Vierailija
139/166 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on mahdollista tässä ihmeellisessä maailmassa : ) onnea matkaan!

Vierailija
140/166 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epärealistista on epäsana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan