Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 43 vuotias ja odotan esikoista. Mies on 51. Onko epärealistista haaveilla, että saisimme vielä kaksi lasta?

Vierailija
26.03.2025 |

Haluaisin kolme.

En löytänyt aiemmin kumppania ja minulla ei ole vielä vaihteenvuosia.

Eli suunittelin, että teemme pian perään toiseen eli olen 44v, kun toinen syntyy. Sitten tauko ja 45 vielä yksi. Jos ei vaihdevuodet yllätä.

Kommentit (166)

Vierailija
61/166 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle käy niin että ei löydy puolisoa ja sitten se löytyy kun ei enää tule raskaaksi. Vaihdevuodet on yksilöllistä mutta siinä 50-55 välillä ne on että kuukautiset loppuu. 

Vierailija
62/166 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika näyttää onnistuuko. Älä jää missään välissä miettimään, että tekiskö toisen tai kolmannen.

Onnea matkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/166 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle käy niin että ei löydy puolisoa ja sitten se löytyy kun ei enää tule raskaaksi. Vaihdevuodet on yksilöllistä mutta siinä 50-55 välillä ne on että kuukautiset loppuu. 

Hedelmällisyys ei useinkaan lopu samaan aikaan kuukautisten kanssa, vaan jopa kymmenen vuotta ennen menopaussia, joka tulee keskimäärin 51 vuotiaana.

Vierailija
64/166 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Kattokaa nyt tän ekan kanssa ensin. Voi olla, ettei olekaan enää niin hinku lisälapsiin. Älä käsitä väärin, lapset on ihania, mutta vanhemmuus on paljon rankempaa kuin osaa kuvitellakaan. Tosiaan, hoitele nyt tän ekan vauva-aika ja miettikää sitten lisää. 🙂

Viisikymppistä kolmivuotiaan isää katsellessa sanon vaan, että jätä väliin. On ihan eri juttu käydä siinä iässä isoisänä sillointällöin palloa potkimassa lapsenlapsen kanssa, kuin elää isänä pikkulapsi perhe-elämää. Jos mallia katsoo noista iäkkäistä, jopa seitsenkymppisistä julkkis-isistä, niin heillä on varaa palkata henkilökuntaa. Viisikymppisellä tavallisella töissäkäyvällä miehellä harvemmin on. Edellisen kierroksen lapset elävät jo nuoren aikuisen elämää, eivät ehdi sisarpuolia hoitamaan ja mummut ja papat ovat liian vanhoja. Aika y

Miehelläsi ei siis ole mitään omaa elämää? Sääliksi käy :(

Vierailija
65/166 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet voivat olla päällä jo, ei tule aina oireita.

Vierailija
66/166 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aiemmin löytänyt miestä.

Ap

Kuule palstaincel, ne eivät ole mitkään "vaihteenvuodet". 

Tuon takia mäkin miinustin

Vierailija
67/166 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei tajua elämän realiteetteja,vaikka on keski-iässä. Hän ei ymmärrä, että vanhemmuuteen tarvitaan todella paljon jaksamista,niin fyysistä kuin hankistäkin ja sitä tukiverkkoa on ehdottomasti oltava saatavilla, erityisesti,jos on ikää noin paljon. Koita nyt ap ensin sen esikoisesi hoitamista, voin luvata,että mieli useasta lapsesta tuossa iässä muuttuu hyvin nopeasti. Sääliksi kävisi lapsia,joiden äiti on toinen jalka haudassa monine sairauksineen  ja vaivoineen ym. ja miten te ajattelitte pysyä perässä,kun lapsenne kuitenkin tulee elämään taysin toisenlaisessa maailmassa ja kulttuurissa lapsuutensa/nuoruutensa kuin te? En itse näin päälle 40v ikimaailmassa tekisi enää yhtään lasta, liian myöhään mielestäni tuli kuopuskin,vaikka olin vasta 33 vuotias. Että jotain rajaa ja vastuullisuutta tähän lastentekovimmaan keski-ikäisille-hyvin itsekäs lähtökohta aloittajalla lisääntymistarpeelleen, sanoisin.

Höpsistä sinulle eivät kaikki ole yhtä raihnaisia ja väsyneitä kuin sinä. Minä ole 72 vuotias, enkä tunne itseäni ollenkaan noin vaivaiseksi kuin sinä tunnut olevan.

Vierailija
68/166 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teehän nyt se yksi alkuun.

Vierailija
69/166 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä suunnittele enään toista. Ole kiitollinen yhdestä niinkuin minäkin. 

Miksi? Vain siksi, että sinä teit näin?

Jos toinen haluaa yrittää useampaa, niin miksi ei voisi?

Vierailija
70/166 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kyllä on epärealistinen ajatus, ikävä kyllä. Jo se, että olet 43-vuotiaana raskaana on tietyllä tapaa poikkeuksellista. Toivottavasti raskaus sujuu loppuun asti hyvin ja lapsi on terve. 

Vierailija
71/166 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hedelmällisyys ei useinkaan lopu samaan aikaan kuukautisten kanssa, vaan jopa kymmenen vuotta ennen menopaussia, joka tulee keskimäärin 51 vuotiaana.

Tämä. Ja miehen ikä vaikuttaa myös.

Vierailija
72/166 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tuppaavat olemaan ylioptimistisia näissä asioissa. Minäkin olin, vaikka olin paljon nuorempi. Luulin että jokin keino kyllä löydettäisiin ja onnistuisimme lopulta. No ei onnistuttu. 

Vierailija
73/166 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että olet noin vanhaksi jaksanut yrittää ja etsiä miestä. Itse luovutin heti kun täytin 35. Kun on uutisoitu joka puolella, että hedelmällisyys romahtaa 35-vuotiaana. 36-vuotiaana olisi ollut kaksikin miestä kiinnostunut, mutta sanoin niille että olen jo aivan liian vanha.

Vierailija
74/166 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Kattokaa nyt tän ekan kanssa ensin. Voi olla, ettei olekaan enää niin hinku lisälapsiin. Älä käsitä väärin, lapset on ihania, mutta vanhemmuus on paljon rankempaa kuin osaa kuvitellakaan. Tosiaan, hoitele nyt tän ekan vauva-aika ja miettikää sitten lisää. 🙂

Viisikymppistä kolmivuotiaan isää katsellessa sanon vaan, että jätä väliin. On ihan eri juttu käydä siinä iässä isoisänä sillointällöin palloa potkimassa lapsenlapsen kanssa, kuin elää isänä pikkulapsi perhe-elämää. Jos mallia katsoo noista iäkkäistä, jopa seitsenkymppisistä julkkis-isistä, niin heillä on varaa palkata henkilökuntaa. Viisikymppisellä tavallisella töissäkäyvällä miehellä harvemmin on. Edellisen kierroksen lapset elävät jo nuoren aikuisen elämää, eivät ehdi sisarpuolia hoitamaan ja mummut ja papat ovat liian vanhoja. Aika yksin saa kakkoskatraan kanssa pärjätä.

Lapset pitävät nuorena. Ei ukkoudu ennen aikojaan.

Tsemppiä ap:lle ja tulevalle iskälle.

Vierailija
75/166 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap. Toivottavasti toteutuu. Lahjamunasoluilla onnistuu ainakin, ellei  omilla.

Vierailija
76/166 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa tämä ensimmäinen ensiksi vastaan. Lapsiperhearki on kuluttavaa. Saattaa mieli muuttua, kun realiteetit iskevät vastaan esim. koliikin, huonon unen, lapsen erityisyyden tai vammaisuuden muodossa. Olen itse 45 vuotta ja nuorimmainen lapsi meillä on 11 vuotta. Olen itse kolmen lapsen äitinä ollut jo vuosia nääntynyt perheen ja työn sekä kaikkien muiden vastuiden yhdistämiseen. Kun nuorimmaisen vauva-aika oli ohi, koin muiden vauvauutisista kuullessani lähinnä helpotusta, etten ole enää ikinä samassa tilanteessa. 

Vierailija
77/166 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa hetki sen ensimmäisenkin kanssa.

Se, että on useita lapsia pienellä ikäerolla ei tee välttämättä onnelliseksi.

Mutta asiaahan ei voi tietää, jos ei ole kokemusta aiheesta.

Vierailija
78/166 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit hankkinut hedelmöityshoidolla samantien kaksoset ja tutkituttaneet itsenne varmuuden vuoksi, niin ei tarvitsisi arpoa vauvapalstalla

Vierailija
79/166 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko vastata. Älkää alapeukuttako jos ette aio perustella.

Ap

Koittakaa ensin selvitä sen yhden lapsen kanssa. Saattaa olla pieni yllätys, että elämä muuttuu tooodella paljon. 

Kaksi vanhempaa yhden lapsen kanssa on kyllä helppo nakki. Ei kannata odotella uhmaikään, vaan tehdä seuraava heti perään ja toivoa kaksosia.

Vierailija
80/166 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet voivat olla päällä jo, ei tule aina oireita.

Ai päällä, kun ap on juuri nyt raskaana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme