Olen 43 vuotias ja odotan esikoista. Mies on 51. Onko epärealistista haaveilla, että saisimme vielä kaksi lasta?
Haluaisin kolme.
En löytänyt aiemmin kumppania ja minulla ei ole vielä vaihteenvuosia.
Eli suunittelin, että teemme pian perään toiseen eli olen 44v, kun toinen syntyy. Sitten tauko ja 45 vielä yksi. Jos ei vaihdevuodet yllätä.
Kommentit (166)
Miksi haaveiden pitäi olla realistisia? - Itse elän tällä hetkellä sinkkuna. En ole saanut vuosiin mahdollisuutta parisuhteeseen. En ole haaveistani ja umelmistani huolmaitta saanut ensimmäsitäkään lasta. Olen pikkuhiljaa alkanut hyväksyä sen,että saatan jäädä lapsettomaksi. Mutta haaveistani ja umelmistani en silti ole ajatellut luopua. - Ei kai tällaisessa haaveilussa ja unelmoinnissa mitään järkeä ole. Kuitenkin koen, että saan energiaa arkeeni ja yksinolooni sillä, että annan itselleni luvan välillä myös unelmoida ja heeveilla.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea aloittaa lasten tekoa nuorena ja yksin. Olette todellisia kiusaajia.
Ap
Jos yhtään vihjataan, ettei välttämättä ole mahkuja kolmeen lapseen, niin sekö on todellista kiusaamista?
Haluat ilmeisesti vain hehkutusviestejä. No, olet sitten väärällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
No, olikos tämä raskaus vaivaton saada alkuun? Olet ensisynnyttäjäksi vanha, ja riskit kasvavat koko ajan, kun ikää tulee lisää. Ovulaatio ei välttämättä tule joka kuukausi. Miehesi on myös iäkäs. Teillä on suurempi riski saada down-lapsi kuin nuoremmilla.
Näillä spekseillä sanoisin, että kolme on aika epärealistinen luku. Onnea tähän odotukseen kuitenkin.
Oli vaivaton, kannattaa sinunkin yrittää ottaa siemenet siihen etumaiseen reikään.
On epätodennäköistä, että saisit kolme lasta, mutta kannattaa silti yrittää. Nainenhan voi olla hedelmällinen vielä vaihdevuosienkin aikana, vaikka kierto olisi epäsäännöllinen.
Voi myös käydä niin, että esikoisen saatuasi vaihdevuodet alkavat rytinällä. Raskaus nimittäin muuttaa asioita hormonaalisesti.
Toivotan onnea yritykseen!
Heh. Kattokaa nyt tän ekan kanssa ensin. Voi olla, ettei olekaan enää niin hinku lisälapsiin. Älä käsitä väärin, lapset on ihania, mutta vanhemmuus on paljon rankempaa kuin osaa kuvitellakaan. Tosiaan, hoitele nyt tän ekan vauva-aika ja miettikää sitten lisää. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Miksi haaveiden pitäi olla realistisia? - Itse elän tällä hetkellä sinkkuna. En ole saanut vuosiin mahdollisuutta parisuhteeseen. En ole haaveistani ja umelmistani huolmaitta saanut ensimmäsitäkään lasta. Olen pikkuhiljaa alkanut hyväksyä sen,että saatan jäädä lapsettomaksi. Mutta haaveistani ja umelmistani en silti ole ajatellut luopua. - Ei kai tällaisessa haaveilussa ja unelmoinnissa mitään järkeä ole. Kuitenkin koen, että saan energiaa arkeeni ja yksinolooni sillä, että annan itselleni luvan välillä myös unelmoida ja heeveilla.
Alkoi kiinnostaa, voitaisi ainakin harjoitella lapsentekoa kondomin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs poikimis vimma vanhukselle iskenyt?
Suomi tarvitsee lisää lapsia
Ei mitään hätää,sulla voi olla hyvät geenitkin ,saada ne kaikki 3lmekin.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko vastata. Älkää alapeukuttako jos ette aio perustella.
Ap
Koittakaa ensin selvitä sen yhden lapsen kanssa. Saattaa olla pieni yllätys, että elämä muuttuu tooodella paljon.
Tunnen naisen, joka ikäisenäsi aloitti lapsenteon ja sai neljä lasta. Hänellä oli toki suvussa muitakin myöhään lapsenteon aloittaneita naisia.
Kyllä se voi olla mahdollista. Saivathan Atte ja Leila kalevakin kolme lasta peräjälkeen site, että roiva oli viimeisen syntyessä 48v. Katso nut kuitenkin tämä raskaus ja synnytys ensin, miten jakssat valvoa, miten selviätte pikkulapsiarjesta ym.
Aloittaja ei tajua elämän realiteetteja,vaikka on keski-iässä. Hän ei ymmärrä, että vanhemmuuteen tarvitaan todella paljon jaksamista,niin fyysistä kuin hankistäkin ja sitä tukiverkkoa on ehdottomasti oltava saatavilla, erityisesti,jos on ikää noin paljon. Koita nyt ap ensin sen esikoisesi hoitamista, voin luvata,että mieli useasta lapsesta tuossa iässä muuttuu hyvin nopeasti. Sääliksi kävisi lapsia,joiden äiti on toinen jalka haudassa monine sairauksineen ja vaivoineen ym. ja miten te ajattelitte pysyä perässä,kun lapsenne kuitenkin tulee elämään taysin toisenlaisessa maailmassa ja kulttuurissa lapsuutensa/nuoruutensa kuin te? En itse näin päälle 40v ikimaailmassa tekisi enää yhtään lasta, liian myöhään mielestäni tuli kuopuskin,vaikka olin vasta 33 vuotias. Että jotain rajaa ja vastuullisuutta tähän lastentekovimmaan keski-ikäisille-hyvin itsekäs lähtökohta aloittajalla lisääntymistarpeelleen, sanoisin.
No keinohedelmöitys ja jätä sinne kolme alkiota. Yksi voi abortoitua luonnollisesti, mutta saat ainakin kaksi samalla kertaa.
Jumalan varjelusta ja siunausta aloittajalle. Jeesus antakoon teille monta lasta. Lapset ovat Herran lahja.
Ei ole. Venäjälläkin kaikki alle 50-vuotiaat naiset nykyään pakotetaan synnyttämään. Joten hyvin ehdit vielä tehdä 6 lasta nykyisen odottamasi lisäksi.