Äitini arvostelee jatkuvasti :(
Juuri lopettelin puhelun äitini kanssa. Kerroin, että olen nyt käynyt jo jonkin aikaa neljä kertaa viikossa kuntosalilla ja on kiva nähdä tuloksia. Hän kommentoi mm: Ei oo kivaa, toivottavasti susta ei tule sellaista bimboa jonka lihakset näyttää ihan broilerilta,En tiedä mitään itsekkäämpää kuin itsestään ja pyllystään kuvien ottamista jonkun peilin edestä, Jos menee ihan överiksi tuollainen treenaus niin siinä kapenee maailmankuva ja ihmisestä tulee tyhmä
Mitä kannattaisi tehdä tällaisen ihmisen kanssa? Yritän suhtautua kommentteihin huumorilla ja vähän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos-asenteella. Kuitenkin harmittaa, että kannustus kaikkeen puuttuu ja kaikesta pitää vääntää jotain negatiivista. Jos hän ei olisi äitini, en olisi tällaisen ihmistyypin kanssa missään tekemisissä.
Kommentit (93)
Auttakaa! Täällä oli hyvä idea siitä, miten voin tuupata nalkuttavaa äittiäni vähän etäämmälle, mutta nyt se on kadonnut. Ehdin jo kutsua äittin lauantaiksi lounaalle, mutta se keittoresepti hävisi jonnekin. Oln ihan pulassa ja äitti taas suuttuu.
Auttakaa ny! Kyllä se resepti täytyy jollain olla. Äitti tulee ylihuomenna ja ja minä pelkään sitä ihan tosissani.
No minä en kertoisi mitään omista asioista.
Sillä ei ole mitään väliä että hänhän on kuitenkin sun äiti.
Olethan sinäkin hänen lapsi! Ja luulisi että lastaan ei haluaisi joka käänteessä lytätä.
Sun ei ihan oikeasti tarvitse olla missään tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa jonka sanomisista tulee aina paha mieli.
Tää on sun elämä, ihanaa jos oot löytänyt sun oman jutun, älä anna kenenkään tuhota sun hyvää fiilistä!
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa! Täällä oli hyvä idea siitä, miten voin tuupata nalkuttavaa äittiäni vähän etäämmälle, mutta nyt se on kadonnut. Ehdin jo kutsua äittin lauantaiksi lounaalle, mutta se keittoresepti hävisi jonnekin. Oln ihan pulassa ja äitti taas suuttuu.
Voi lapsi kulta! Kyllä sinun kannattaisi miettiä äitisuhdettasi vähän perusteellisemminkin.
En tiedä, miksi ap poistatti sen ihanan mummotarinansa, mutta reseptin onnistuin nappaamaan talteen. Ole hyvä!
Kissanlihakeitto
400 g kissan lihaa (lapaa, etuselkää tai kylkeä)
1 l vettä
1 tl suolaa
1 tl kokonaisia maustepippureita
1 laakerinlehti
1 sipuli
3 porkkanaa
100 lanttua
50 g palsternakkaa
50 g juuriselleriä
6 perunaa
10 cm purjoa
2 rkl tuoretta persiljaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi lapsi kulta! Kyllä sinun kannattaisi miettiä äitisuhdettasi vähän perusteellisemminkin.En tiedä, miksi ap poistatti sen ihanan mummotarinansa, mutta reseptin onnistuin nappaamaan talteen. Ole hyvä!
Kissanlihakeitto
400 g kissan lihaa (lapaa, etuselkää tai kylkeä)
1 l vettä
1 tl suolaa
1 tl kokonaisia maustepippureita
1 laakerinlehti
1 sipuli
3 porkkanaa
100 lanttua
50 g palsternakkaa
50 g juuriselleriä
6 perunaa
10 cm p
Kiitos sinulle! Tätä tarjoan äittille lauantaina.
Vierailija kirjoitti:
Äitini arvostelee, määrää ja rähisee joka asiasta. En jaksa enää. Isä joi ittensä kuoliaaksi, nyt veljeni joka asuu äitini naapurissa tekee samaa ja sit on kai mun vuoro? Kerran viikossa soitellaan ja joka puhelun jälkeen tulee itku. Muutaman kerran vuodessa käyn kylässä hammasta purren. Pitäiskö vaan katkasta välit vaikka aika julmaa sekin olisi?
Sinä et katkaise välejä siitä syystä että vieläkin janoat arvostusta, rakkautta ja tukea äidiltäsi. Et ole kyennyt hyväksymään tosiasioita ja niin kauan kuin roikut tuossa ihmisessä tulet voimaan ihan hemmetin huonosti ja kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Äitini arvostelee, määrää ja rähisee joka asiasta. En jaksa enää. Isä joi ittensä kuoliaaksi, nyt veljeni joka asuu äitini naapurissa tekee samaa ja sit on kai mun vuoro? Kerran viikossa soitellaan ja joka puhelun jälkeen tulee itku. Muutaman kerran vuodessa käyn kylässä hammasta purren. Pitäiskö vaan katkasta välit vaikka aika julmaa sekin olisi?
Ota sääkin se kissakeittokonsti käyttöön. Siinä nauru maistuu, kun äittisi naama venähtää, kun se kuulee, mitä lautasella oli.
Äitisi näkee vain oman käsityksensä, ei niitä hyötyjä joita saat harjoittelusta. Pelästyy, että häpäiset hänet peppukuvilla. Tekemisesi vaikuttavat vain häneen, koska olet hänen jatkeensa. Jatkuva huoli, että pitääkö hävetä. Raskas ihminen.
Se kirjoitetaan äiti, eikä äitti. Hermostuttavia nuo oikeinkirjoitusvirheet.
Älä puju mistään merkityksellisestä asioista, suunnitelmista, haaveista, tommonen lannistava paskaläjä vain tuhoaa innostuksesi ja motivaatiosi. Ja älä pyydä kannustusta äidiltäsi kun et sitä saa, opettele olemaan itse oma motivaattorisi ja kannustajasi. Pidä keskustelut lähinnä säässä tai jossain muussa tyhjänpäiväsessä millä hän ei voi satuttaa sinua. Oletko miettinyt miksi pidät äitiisi yhteyttä, siksi koska sukulaisuus vai mikä?.
Vierailija kirjoitti:
Se kirjoitetaan äiti, eikä äitti. Hermostuttavia nuo oikeinkirjoitusvirheet.
Jaa. Mun äitti kirjoitetaan kyllä äitti, niin mä olen aina tehny. Ja siinä mä pysyn, vaikka koko maailma väittäs muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano äidillesi, että haluat olla hänen kanssaan yhteydessä, mutta et jaksa kuunnella arvostelua, määräilyä ja eikö voitaisi puhua mukavista asioista. Varmaan äitisi on oppinut omassa lapsuudenkodissaan tai avioliitossaan riitelemään (eivät olleet sopivia puolisoita toisilleen). Hanki itsellesi apua jostain esim. vertaistukea mieli ry:sta, auttavasta puhelimesta, terveydenhuollosta. Veljellesi voisit ehdottaa muuttamaan etäämmälle ja saamaan vertaistukea tai hakeutumRunsaasti kiitoksia ystävällisestä ja asiallisesta vastauksestasi. Veljeni on jäänyt auton alle ja vammautunut pahasti. Ei pärjäisi yksin kauempana äidistä. Ymmärrän että äitini tekee kovasti töitä veljeäni auttaaksensa mutta sitä rähjäämistä en ymmärrä. Olen tehnyt veljestäni huoli-ilmoituksen, ei mitään vaikutusta. Äidin kanssa ei vaan voi keskustella järkevästi, koska hän on aina oikeassa ja tietää kaiken;) Mut nää on ne pelikortit mitä ollaan saatu ja näillä pelataan;) Kaikkea hyvää Sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole julmaa, älä pilaa elämääsi olemalla toksisten ihmisten kanssa tekemisissä. Tarkalleen ottaen olet itse itsellesi julma kun pakotat itseäsi yhteydenpitoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole julmaa, älä pilaa elämääsi olemalla toksisten ihmisten kanssa tekemisissä. Tarkalleen ottaen olet itse itsellesi julma kun pakotat itseäsi yhteydenpitoon!
Ei äittiä sovi hyljätä, äitti on aina äitti. Mutta semmonen pieni jäynä sillon tällön pitää äittin aisoissa. Se kissakeittojuttu on hyvä, kokeileppas sääkin sitä.
Tiedän vain yhden ihmisen, joka on käyttänyt äidistä muotoa äitti. Hän oli rippipappini ja siitä on aikaa. Ollut eläkkeellä jo vuosia. Olisikohan hän alkanut kirjoitella vanhoilla päivillään tänne Vauvaan?
En mä mikään pappi ole. En oo paljo kouluja käyny.
Arvostele takaisin. Katsele äitisi kroppaa (päästä varpaisiin) hitaasti ja keskittyneesti. Huvittunut hymy kasvoillasi. Lopuksi toteat, että salitreeni tekisi hyvää hänellekin. Varsinkin jos on äidillä on vaihdevuodet tulossa tai kiloja kertynyt viime vuosina (söi liikaa, ei treenannut tarpeeksi).
Just kirjoitin tuonne toiseen ketjuun, että äitini arvostelee minua aina tavatessamme. Olen lihonut, liikaa meikkiä, tukka huonosti, paksut nilkat, sitä rataa. Pari kertaa olen asiasta huomauttanut, ei vaikutusta. Lisäksi pitää minua ilmeisen tyhmänä, tämä on tullut esille monessa kommentissa. Vasta laittoi viestiä kun kerroin, että hankin pojalle uudet sukset, että osta niihin sellaiset kiinnikkeet, kyllä miehesi tietää millaiset. Eli minä 4 lapsen äiti, it-alalla johtavassa asemassa oleva lähes 5v ihminen en tiedä mitkä on suksipidikkeet, siihen tarvii miehen. Ja tää ei ole ainoa asia. Siis nauruksi tuo meni täällä miehen kanssa, mutta silti
Ilkeille ihmisille saa sanoa mitä tahansa. Ei ap:n äiti mitenkään kiltisti suhtautunut, kun kuuli lapsensa kuntoiluharrastuksesta.
Tuo äiti haavoitti sanomisellaan tarkoituksellisesti, vieläpä omaa lastaan, mikä on minun luokituksessani yksi seitsemästä kuoleman synnistä.
En nyt kovin tyhmänä pidä itseäni, mutta sen myönnän, etten erilaisten sosiaalisten medioitten erityisyyksiä tunne. Todellisessa elämässä olen todennäköisesti ap:n ilkeää äitiä vanhempi.