Äitini arvostelee jatkuvasti :(
Juuri lopettelin puhelun äitini kanssa. Kerroin, että olen nyt käynyt jo jonkin aikaa neljä kertaa viikossa kuntosalilla ja on kiva nähdä tuloksia. Hän kommentoi mm: Ei oo kivaa, toivottavasti susta ei tule sellaista bimboa jonka lihakset näyttää ihan broilerilta,En tiedä mitään itsekkäämpää kuin itsestään ja pyllystään kuvien ottamista jonkun peilin edestä, Jos menee ihan överiksi tuollainen treenaus niin siinä kapenee maailmankuva ja ihmisestä tulee tyhmä
Mitä kannattaisi tehdä tällaisen ihmisen kanssa? Yritän suhtautua kommentteihin huumorilla ja vähän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos-asenteella. Kuitenkin harmittaa, että kannustus kaikkeen puuttuu ja kaikesta pitää vääntää jotain negatiivista. Jos hän ei olisi äitini, en olisi tällaisen ihmistyypin kanssa missään tekemisissä.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Just kirjoitin tuonne toiseen ketjuun, että äitini arvostelee minua aina tavatessamme. Olen lihonut, liikaa meikkiä, tukka huonosti, paksut nilkat, sitä rataa. Pari kertaa olen asiasta huomauttanut, ei vaikutusta. Lisäksi pitää minua ilmeisen tyhmänä, tämä on tullut esille monessa kommentissa. Vasta laittoi viestiä kun kerroin, että hankin pojalle uudet sukset, että osta niihin sellaiset kiinnikkeet, kyllä miehesi tietää millaiset. Eli minä 4 lapsen äiti, it-alalla johtavassa asemassa oleva lähes 5v ihminen en tiedä mitkä on suksipidikkeet, siihen tarvii miehen. Ja tää ei ole ainoa asia. Siis nauruksi tuo meni täällä miehen kanssa, mutta silti
Piti lukea 50v
Miksi kukaan on tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa?
Saati kertoo mitään omia asioitaan tuollaiselle.
Ei ole pakko sietää, koska kyseessä on oma äiti. En ole vuosiin ollut oman äitini kanssa tekemisissä ja olen onnellisempi kuin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko sietää, koska kyseessä on oma äiti. En ole vuosiin ollut oman äitini kanssa tekemisissä ja olen onnellisempi kuin koskaan.
Sano, mitä sanot, äitti on aina äitti. Jäynää sopii tehdä, mutta ei hyljätä.
On ihan ok vähentää yhteydenpitoa tuollaiseen ihmiseen, äiti tai ei. Kuka sanoo jotain noin typerää kenellekään, saati sitten lapselleen?
JOs haluat antaa äidille vielä mahdollisuuden, ei ole mikään pakko, kyllä hänellä niitä on jo ollut käyttäytyä normaalisti, voit kertoa, että tämän tyyppiset kommentit loukkaavat ja sinä haluat pitää etäisyyttä sen takia. Jos äiti haluaa kunnioittavan ihmissuhteen kanssasi, hän saa vielä mahdollisuuden yrittää, mutta jokaisen tölväisyn jälkeen otat etäisyyttä. Sinä päätät, koska jatkatte taas yhteydenpitoa.
Todella lämpimät välit äidin kanssa, joka aina tukee ja ymmärtää, ovat lopulta aika harvinaisia. Mutta vähintään pitää pystyä olemaan yhtä kohtelias kuin hyvän päivän tutulle, ei oma lapsi ole mikään likasanko ahdistukselle ja turhautumiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano, mitä sanot, äitti on aina äitti. Jäynää sopii tehdä, mutta ei hyljätä.
Kuulostat ihan Kaapo-serkultani.
Minun veljeni on tuollainen.
Siinä vaiheessa kun hän alkoi tölviä ja lytätä lapsiani samalla tyylillä, katkaisin välit.
ap, älä ainakaan periytä tuota enää eteenpäin tai päästå äitiäsi lasten lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi sanoa äidillesi, että hänen vastauksensa ovat loukkaavia? Miksi et?
Meillä tulee vastauksena, että huumoria tämä vain on, etkö nyt huumoria ymmärrä. Jos sanon, että huonoa sellaista loukkaantuu itse ja lopputulos pahempi kuin että antaisi olla.
Kannustus puuttuu, sen olen kyllä sanonutkin, ei vaan osaa kun kyseessä olen minä. Muiden kohdalla onnistuu kyllä.
Hänellä on jotenkin jännä ja kummallinen ajatusmaailma minusta, ihan kuin aina kieroilisin ja yrittäisin hyötyä muiden kustannuksella.
Mm. taannoin ostettiin kimppalahja, jossa oli viisi tahoa mukana, äitini yhtenä. Minä hommasin lahjan ja keräsin rahat ja summa oli 50 e per muu osanottaja. Idea lahjasta oli minun, olisin ostanut sen yksinkin, mutta nämä siis halusivat mukaan ja ajattelin että ok. Summaa en tasannut kaikkien kesken vaan maksoin itse loput yli 200 euroa (saaja minulle erittäin läheinen). No, tästä olen saanut kuulla muutamankin otteeseen, että minä vaan kerään rahat ja maksatan lahjan muilla. Ei tajua että ammattilaisen työ maksaa. Eikä tajua kuinka tuollaiset kommentit loukkaa.
T. Ohis
En oo mikään Kaapo. Janne on mun nimi. Sukunimeä en kerro. Enkä kerro, mistä oon kotosin tai missä asun. Turha kysellä. Ei täällä kaikkea pidä kertoa.
Älä kerro omia juttuja. Puhu säästä!
Vierailija kirjoitti:
Älä kerro omia juttuja. Puhu säästä!
Säästä ja säästä! Miksi pitäisi koko ajan säästää. Kääriinoissa ei ole taskuja.
Minusta tuntuu että juttu kirjoitettu kautta rantain. [kauniisti]?
Tuo sinun mielipiteesi treenaamista salilla.
Mistä et tykkää ja sivallat heitä?
Liikaa sepostusta aiheesta! (Äidillä ei osaa ja arpaa)
Hyvähän se vaan on, jos äiti on säästäväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tilanteessa "paljastaisin" mäkättäjä-äidille, että en minä niitä belfieitäni mihinkään someen postaa vaan ainoastaan OF-tililleni.
Siinähän (todennäköisesti) utelias mami selaisi jokusen tunnin löytyisikö syntistä tiliä tyttären nimellä.
OF on sosiaalinen media.
Olet siis tyhmä.
Et sanoisi. Miksi jauhat pas..kaa?
Jos sanoisit, olet todella sairas. Ei ole normaalia puhua tuollaisia omille vanhemmille.
Ei edes kiusaamismielessä, ja kaikkein vähiten siinä mielessä. Minun vanhempani ovat osanneet loukata minua vuosien varrella monella eri tavalla, mutta ikinä en ole edes harkinnut alkavani kostamaan joillain valheilla.
Minä taas aikanaan esitin pyynnön ettei mun asioista tarvi kaikille kertoa. Oli vaan että olisiko parempi että hän valehtelisi ja keksisi asioita minusta puhuessaan. Sekö olisi minusta sitten hyvä.
Menin sanattomaksi. Kenelle vanhemmalle tulee edes mieleen, että jos ei saa "juoruta", niin vaihtoehto on puhua täyttä paskaa.
Mut olen huomannut, heitä pitää kohdella silkkihansikkain, mutta heidän ei tarvi kohdella muita samoin.
hänellä saattaa olla sellainen elämänasenne (ehkä vanhemmiltaan perittyä), että ei pidä kehua liikaa ettei toinen ylpisty.
Vierailija kirjoitti:
hänellä saattaa olla sellainen elämänasenne (ehkä vanhemmiltaan perittyä), että ei pidä kehua liikaa ettei toinen ylpisty.
No sitten hän varmaan on valmistautunut jäämään elämässään yksin.
Vierailija kirjoitti:
Puhukaa te mitä puhutte, mutta minä en äittiä hylkää.
Mutta jäynän mä sille teen. En mä ylihuomiseen soppaan kerkiä kissaa pyydystää, mutta laitan jauhelihamurusia ja pikkuisen karvoja naapurin Missestä. Ja kun se on syöny, tällään sen reseptin eteen. Voi äitti vähän hätkähtää 😁
Minkä ikäinen äitisi on? Jos hän alkaa olla kovin iäkäs, tuollaisessa säikäyttämisessä on sydänkohtauksen vaara tarjona. Ajattele sitä ennen kuin teet mitään lopullista.
Joko äitisi on narsistinen tai sitten hänellä on alkava muistisairaus. Jos äitisi on koko ikäsi laukonut ikäviä kommentteja, viittaisi narsismiin tai juopon huonoon oloon.
Jos äitisi on ennen ollut mukava ja jos ikä on enemmän kuin 60, saattaa viitata hyvinkin muistisairauteen. Moni muistisairaus alkaa yleisellä negailulla, ennen kuin asioita alkaa unohtumaan. Näin kävi äidilleni.
Tuollaisen ihmisen kanssa pärjää, kun et anna sille mitään informaatiota. Et vaan kerro sille yhtään mitään mitä olet tehnyt, ajatellut tai suunnitellut. Puhut just vaikka säästä tai mitä telkkarista tulee.