Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini arvostelee jatkuvasti :(

Vierailija
26.03.2025 |

Juuri lopettelin puhelun äitini kanssa. Kerroin, että olen nyt käynyt jo jonkin aikaa neljä kertaa viikossa kuntosalilla ja on kiva nähdä tuloksia. Hän kommentoi mm: Ei oo kivaa, toivottavasti susta ei tule sellaista bimboa jonka lihakset näyttää ihan broilerilta,En tiedä mitään itsekkäämpää kuin itsestään ja pyllystään kuvien ottamista jonkun peilin edestä, Jos menee ihan överiksi tuollainen treenaus niin siinä kapenee maailmankuva ja ihmisestä tulee tyhmä

Mitä kannattaisi tehdä tällaisen ihmisen kanssa? Yritän suhtautua kommentteihin huumorilla ja vähän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos-asenteella. Kuitenkin harmittaa, että kannustus kaikkeen puuttuu ja kaikesta pitää vääntää jotain negatiivista. Jos hän ei olisi äitini, en olisi tällaisen ihmistyypin kanssa missään tekemisissä. 

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini arvostelee, määrää ja rähisee joka asiasta. En jaksa enää. Isä joi ittensä kuoliaaksi, nyt veljeni joka asuu äitini naapurissa tekee samaa ja sit on kai mun vuoro? Kerran viikossa soitellaan ja joka puhelun jälkeen tulee itku. Muutaman kerran vuodessa käyn kylässä hammasta purren. Pitäiskö vaan katkasta välit vaikka aika julmaa sekin olisi?

Miksi et puhu?

Ei asiat muutu, jos kukaan ei muutu eikä puutu.

Ihan sama aapeellä.

Ei kannata uhriutua.

Äiti on ihan vaan ihminen.

Minulla oli sama isäni kanssa.

Se vaatii rohkeutta sanoa.

Jos haluat maailman muuttuvan, niin muuta sitä. Tuo lähimpien ihmisten kohtelu on törkeä asia.

Näet ja koet, että tekee väärin 

Kerro.

Ketto, että tuntuu tosi pahalta ja, että kohtaamisen jäljiltä itket.

Vierailija
82/83 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi varmasti tarkoittaa hyvää.

Veikkaan, että ei osaa. Veikkaan, että äidistäkin tuntuu pahalta, mutta ei osaa tehdä toisella lailla.

Millainen oli hänen lapsuutensa?

Kuka siellä oli se jyrä?

Uskaltaa puuttuu ja kertoa tuntemukset voi muuttaa asioita. Voi kertoa, että äiti on rakas, mutta, että tuo käytös rikkoo.

Voi kertoa, että haluaisi toimia toisin. Opetella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äiti on ihan samanlainen. Menetetty tapaus, häneltä en normaalia rakkautta koskaan tule saamaan. Siispä en suhtaudu huumorilla tai mitenkään, en ole juuri tekemisissä enää. Jäi itse normaalia lapsuutta vaille joten ei osaa sitä antaa omillekaan lapsille.

Sama täällä.