Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pinnallista toivoa kumppania, joka on taloudellisesti samalla tasolla?

Vierailija
26.03.2025 |

Olen 52v, täysipäiväisesti töissä, lapset aikuisia, velaton asunto ja säästöjäkin on pienen osakesalkun verran. Olen treffaillut oman ikäisiäni miehiä, mutta kieltämättä kiinnostus hiipuu kun selviää, ettei ole mitään omaisuutta, erosta jäi vain velkaa ja eletään kädestä suuhun kun on vielä alaikäisiä teinejä elätettävänä. Yhdessä ei voitaisi elää sellaista elämään kuin minä toivoisin eläväni rakkaani kanssa. Toiveena löytää loppuelämän kumppani, muuttaa yhteen, matkustella, mökkeillä ja elää mukavaa elämää. Mun rahat riittää siitä omaan osuuteeni, mutta ei elättämään toista.

Kommentit (214)

Vierailija
161/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Jos minulla olisi vaatimuksena että kumppanin pitää olla samalla tasolla taloudellisesti, olisin loppuelämäni yksin. Joutuisin etsimään niin pienen pienestä joukosta kaikilla muilla mittareilla mitattuna sopivaa kumppania että todennäköisyys löytää sellainen, ja vieläpä saada tunteilleen vastakaikua, on käytännössä nolla. Joko hyväksyn ikisinkkuuden, tai hyväksyn sen että kumppanilla on merkittävästi huonompi taloudellinen asema. Vaikka se ihan hyvä noin absoluuttisesti olisikin. Mutta ei minua esim kiinnosta matkustella turistiluokassa ja tavanomaisissa hotelleissa yöpyen, vaan haluan panostaa matkaan. Eli joudun käytännössä maksumieheksi.

Sinun tapauksessasi ei liene oleellista, että maksaako kumppani osuutensa itse, vai maksatko sen sinä. Meillä köyhemmillä taas se muutaman tuhannen euron reissubudjetti on jo kova saavutus ihan yhdellekin hengelle. Me ei siis voida silmää räp

Mielenkiintoista seurata näitä eri matkailijasegmenttejen sepustuksia. Hyvin tunnistettavia, eli toimii! t. matkailun ope.

Vierailija
162/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsella miestä ikäluokasta 70. Näillä ei ole enää lapsia. 

Niillä on lapsenlapsia, jotka tulee viikonlopuiksi ukin luo. Ukkihan ei tietenkään heitä hoida vaan homma jää "mummulle".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä toisen taloudellinen tilanne selviää? Koulutustaso ei aina määritä palkkatasoa. 

Jostain amistason töistä voi saada +4000e/kk etenkin jos tekee ylitöitä ja jotkut korkeakoulutetut voi saada alle 4000e/kk. 

Kyllä asunto, auto, elämäntyyli, matkusteluinto, jne. kertoo aika paljon tulotasosta. Ja tarkemmin selviää vaikka verotoimistoon soittamalla

Oikeasti vaivautuisit soittamaan?

Ei hullumpi idea ollenkaan. On niitä vaikka mitä auervaaroja, jotka valehtelee uskottavasti ummet ja lammet. Verotietojen lisäksi kannattaisi pyytää käräjäoikeudesta tuomiot.

T. Kerran narsistin uhriksi joutunut

Vierailija
164/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasitko tuon ikäisenä lehmänä voivan asettaa koviakin vaatimuksia? Hyvä, jos ylipäätään kelpaat kenellekään.

Vierailija
165/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasitko tuon ikäisenä lehmänä voivan asettaa koviakin vaatimuksia? Hyvä, jos ylipäätään kelpaat kenellekään.

Joku köyhä incel siellä itkee

Vierailija
166/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä on lapsenlapsia, jotka tulee viikonlopuiksi ukin luo. Ukkihan ei tietenkään heitä hoida vaan homma jää "mummulle".

Ukki! Eikö jotain muuta nimitystä voisi käyttää?

Vierailija
167/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se. Rahalla saa pinnallisuutta, ei muuta.

Rahalla saa terveyttä, onnellisuutta, aikaa. Kyllä ne ihan hyvän elämän rakennuspalikoita ovat. 

Rahalla ei saa terveyttä eikä onnellisuutta. Aikaa jossain määrin kyllä, mutta monesti myös rahakkaat ahneuksissaan käyttävät sen aikansa lisärahan hankkimiseen.

Toki rahalla saa hoitoa pettäneeseen terveyteen, mutta se onkin sitten eri juttu.

Rahalla saa terveellisempää ruokaa, liikuntaharrastuksia, nopeaa hoitoa yksityislääkärillä, kunnolliset vakuutukset. Rahalla saa onnea mieluisan kodin, harrastusten, elämysten, matkustelun kautta. Rahalla saa aikaa olla esim lasten kanssa pidempään kotona tai voi jäädä aikasemmin pois työelämästä. 

Vierailija
168/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä totta, että asiansa hoitanut kouluttautunut ja fiksu 50v mies on niin kovaa valuuttaa deittimarkkinoilla, että kelpaavat hyvin 35v naisillekin. Se on sitten toinen asia, haluaako mies elämää, jossa on mukana ne naisen ehkä vielä aika pienetkin lapset tai vaihtoehtisesti nuorempi nainen haluaa vielä lapsia. 50v naisen kanssa lapset ei ole enää ajankohtaisia, joten elämässä voi keskittyä ihan muihin asioihin.

Tuo on miesten kestofantasia. Todellisuudessa kukaan nainen ei halua 15 vuotta vanhempaa ukkoa.

Sehän kuoleekin paljon aikaisemmin sitten. Kuka haluaa jäädä leskeksi nuorena? 

Kuka haluaa katsella vanhaa ukkoa alun perinkään? Kyllä tuollainen ikäero näkyy naamassa ja kropassa tosi rumasti.

Minulle sillä ulkonäöllä ei niin ole väliä, mutta pidän tärkeänä että kumppanini jaksaa urheilla kanssani ja muutenkin on toiminnaltaan samalla tasolla. 

Joku vanha ukkeli nyt vaan ei nuoremman hyväkuntoisen mukana jaksa. 

Vierailija
169/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta rahan miettiminen kumppania valitessa on naurettavaa. Siis jos itsellä on rahaa ja hyvä palkka, niin miksei voisi rahoittaa myös toisen elämää hiukan, jos toinen on pienipalkkainen? 

Olettaen, että toinen ihminen käy töissä ja tulee omillaan toimeen. Muuten ei väliä.

Voi sitä pienemminkin asua ja halvemmalla matkustella, jos rinnalla on kiva ihminen. 

Sinä toki voit rahoittaa ketä vain sopivaksi rahoitettavaksi koet, mutta ei se mitenkään naurettavaa ole jos joku toinen ei niin halua toimia. Ihmisillä on erilaisia makuja, toiveita ja mieltymyksiä. 

Vierailija
170/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tapailen miestä, jolla suht samanlainen taloustilanne kuin minulla. Mutta hän on varmaan pihi. Haluaa tehdä yhdessä lähinnä ilmaisia asioita. Hän on kutsunut syömään kotiinsa, ja yhdesti luontoretkelle. Minä olen puolestaan kysynyt hänet konserttiin ja elokuviin, ja maksoin molempien liput. Katsotaan nyt että josko hän ehdottaisi seuraavaksi jotain maksullista tekemistä, ja maksaisi kulut. Pitäisin itse esim. teatterista, mutta kalliiksi tulee jos joudun maksamaan aina molempien liput. 

Vierailija
171/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se. Rahalla saa pinnallisuutta, ei muuta.

Rahalla saa terveyttä, onnellisuutta, aikaa. Kyllä ne ihan hyvän elämän rakennuspalikoita ovat. 

Rahalla ei saa terveyttä eikä onnellisuutta. Aikaa jossain määrin kyllä, mutta monesti myös rahakkaat ahneuksissaan käyttävät sen aikansa lisärahan hankkimiseen.

Toki rahalla saa hoitoa pettäneeseen terveyteen, mutta se onkin sitten eri juttu.

Rahalla kyllä todellakin saa terveyttä. Voi palkata vaikkapa pt:n tai fysioterapeutin, käyttää mielenterveyspalveluita, syödä laadukkaampaa ruokaa, harrastaa mieleisiään harrastuksia vaikka olisivatkin kalliita, valita sellaisen työn joka ei kuluta kehoa, ja erityisesti käyttää nopeita ja laadukkaita yksityisen puolen palveluita. Tai vaikkapa saada keinohedelmöityksen helpommin. Minä esim käyn mammografiassa ja rintojen ultrassa joka vuosi koska olen sairastanut rintasyövän. Julkisella ei tällaista saa, ainoastaan rahalla. 

Aikaa saa kun ulkoistaa kaiken jota itse ei niin välitä tehdä. Tai pitää vaikkapa sapattivuoden tai tekee lyhempää työviikkoa. Tai jopa lopettaa työt kokonaan. 

Tutkimustulokset kertovat että raha todellakin myös tuo onnea. Onnea itselleni esimerkiksi on huvilamme terassilla lintujen bongailu ja kahvi, ja kumppanini kanssa matkustelu. Teatterikäynnit. 

Vierailija
172/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä toisen taloudellinen tilanne selviää? Koulutustaso ei aina määritä palkkatasoa. 

Jostain amistason töistä voi saada +4000e/kk etenkin jos tekee ylitöitä ja jotkut korkeakoulutetut voi saada alle 4000e/kk. 

Kyllä asunto, auto, elämäntyyli, matkusteluinto, jne. kertoo aika paljon tulotasosta. Ja tarkemmin selviää vaikka verotoimistoon soittamalla

Mutta nuo kaikki voi olla velaksi ostettuja eli ei ne kerro mitään tulotasosta. 

Puliukko ei saa lainaa miljoonakämppään tai hienoon autoon. Eikä matkustele. 

Vierailija
173/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole myöskään enää juuri terveitä elinvuosia. Miksi kukaan sellaista haluaisi? 

Vierailija
174/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukki! Eikö jotain muuta nimitystä voisi käyttää?

Pappa? Taatto? Äiji? 

Vierailija
175/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä totta, että asiansa hoitanut kouluttautunut ja fiksu 50v mies on niin kovaa valuuttaa deittimarkkinoilla, että kelpaavat hyvin 35v naisillekin. Se on sitten toinen asia, haluaako mies elämää, jossa on mukana ne naisen ehkä vielä aika pienetkin lapset tai vaihtoehtisesti nuorempi nainen haluaa vielä lapsia. 50v naisen kanssa lapset ei ole enää ajankohtaisia, joten elämässä voi keskittyä ihan muihin asioihin.

Dream on. Mun ikä alkaa nelosella enkä silti kelpuuta mitään viiskymppisiä ukkoja. En halua omaishoitajaksi ja seksikin ilman lääkkeitä ja leluja kiinnostaa.

Olen 61 ja suhteessa 47 vuotiaan naisen kanssa. Olemme molemmat hoikkia ja hyvinsäilyneitä. Urheilen säännöllisesti ja syön terve

Lol näitä "nuorekkaita" 6-kymppisiä on sovellukset täynnä. Kuvat on selkeästi 90-luvulta, ja mukana ehkä yksi kaukaa otettu otos jossa ukko on selkeästi muutamaa vuotta vaille eläkkeellä. Mahdollisesti sporttisena itseään pitävällä on vielä päälle useampi paidaton torsokuva, jossa joo voi toki olla ihan sporttinen kroppa, mutta se on silti selkeästi 60+ iholla varustettu. Tai vaihtoehtoisesti se ukko on pukeutunut 2000-luvun alun nuorisovaatteisiin isoa lippistä myöten, ja kuvissa on kaljaa ja biletystä mutta ei se lippa silti peitä naamaa joka on selvästi 60 tienoilla, vaikka henkisesti selvästi heebo on jäänyt vuosikymmeniä jälkeen biologista ikäänsä. 

Ja ikänä näillä tietty 45-48v. Nämä on niin selkeitä valheita että saa olla todella maaginen taikapeili jos sieltä omiin silmiin katsoo 4-kymppinen. 

Vierailija
176/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenenkään tarvitsisi väkisin kelvata kenellekään? Nainen voi nyky-Suomessa elää itsenäisestikin. Mitä hyvää saisi parisuhteesta, jossa mies kokee tehneensä naiselle palveluksen kelpuuttaessaan tämän? 

Vierailija
177/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenenkään tarvitsisi väkisin kelvata kenellekään? Nainen voi nyky-Suomessa elää itsenäisestikin. Mitä hyvää saisi parisuhteesta, jossa mies kokee tehneensä naiselle palveluksen kelpuuttaessaan tämän? 

Juuri näin. Minä ainakin mieluummin olen itsenäinen kuin kelvannut. Yksinäinen tai toivottu  ovat ne veihtoehdot. Tietysti minun pitäisi myös haluta se toinen ihminen.

Kelpuutettuna oleminen olisi kamalaa, ansaitsen paljon parempaa. 

Vierailija
178/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Minä ainakin mieluummin olen itsenäinen kuin kelvannut. Yksinäinen tai toivottu  ovat ne veihtoehdot. Tietysti minun pitäisi myös haluta se toinen ihminen.

Kelpuutettuna oleminen olisi kamalaa, ansaitsen paljon parempaa. 

Elämä on ihan hyvää ilman vakavaa suhdettakin. Kaikki matkustelut ja muut kivat voi tehdä ystävien kanssa, vain seksiin tartaan joku mies

Vierailija
179/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta muistakaa että mies tienaa yleensä enemmön ja enempi tienaava maksaa yleensä enemmän. 

Vierailija
180/214 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta muistakaa että mies tienaa yleensä enemmön ja enempi tienaava maksaa yleensä enemmän. 

Nykypäivänä nuorempien maailmassa nainen tienaa enemmän.