Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ollut yllätys: Rasistit ja vihaajat ovat hyökänneet Disneyn uuden Lumikki -elokuvan kimppuun

Vierailija
26.03.2025 |

Elokuva on saanut hyvin 10/10 arvosteluja, sitä on kehuttu kaikkein aikojen parhaimmaksi elokuvaksi joka on tähän mennessä tehty ja avausviikoloppu oli 45 miljoonan dollarin suurmenestys, mutta täysin ongelmitta uuden Lumikki -elokuvan startti ei ile sujunut sillä Rachel Zegleriä vihaavat toksiset rasistit ovat olleet heti pommittamassa elokuvan arvosteluja 1/10 ja 2/10 arvosanoilla.

https://www.episodi.fi/uutiset/lumikki-karjessa-lippuluukuilla-45-miljo…

https://www.episodi.fi/uutiset/lumikki-joutui-toksisen-faniporukan-arvo…

Kommentit (465)

Vierailija
401/465 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että isoa osaa ärsyttää eniten se että viesti tuntuu olevan "Lumikki on nyt parempi kun hän on muuta rotua kuin valkoinen", kuin että inhoaisi nähdä tummempaa hahmoa ylipäätään. Ei se monesta tunnu kivalta että hahmossa jolla on sama ominaisuus kuin itsellä kyseinen ominaisuus pitää poistaa/korjata.

Jos jotakuta ärsyttää moiset keksityt jutut kuin ihmisten rodut niin antaa ärsyttää. Se on heidän ongelma.

Wokeltajillehan se on kaikki kaikessa, heidän olemassaolonsa oikeutus ja leipäpuu, jotta pääsee vastustamaan valkoista rotua.

Valkoisten painamisesta ei kukaan hyödy mitään. Ei yhtään mitään. Ja nämä wokevalkoiset tekee sen itse.

Vierailija
402/465 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pääroolin esitäjä heitti puolet yleisöstä pois julistamalla heidät epätoivotuiksi. Seuraavaksi lensivät perhearvot romukoppaan. Niin mitä jää jäljelle? Disney kiroaa poliittista valintaansa. 

Se onkin lasten elokuva pienille lapsille eikäaikuisille

Jos pienet lapset näkevät tuon elokuvan, niin he osaavat heti sanoa ettei tuo ole lumikki. 

Nääs lumikilla on iho valkoinen kuin lumi, huulet punaiset kuin veri ja tukka musta kuin ebenpuu. 

Iho kuin valkoinen lumi? En ikinä ole tavannut yhtään ihmistä joka olisi valkoinen iho. Ebenpuu ei myöskään ole täysin musta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/465 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisihan tuo 1937 Lumikki outo näytettäväksi nykypäivän lapsille. Lumikki on siinä avuton kuin kilpikonna selällään.

Nainen tulee vieraaseen sotkuiseen taloon ja alkaa heti siivota kOsKA naiSTeN kUuLuU sIIVota.

Prinssi ja prinsessa kohtaavat yhden kerran, tuskin puhuvat toisilleen mitään mutta se on heti todellista rakkautta ja eikun naimisiin... aika sairasta. Ei siinä ole mitään pahaa jos haluaa haaveilla romanssista, mutta noiden kahden olisi kuulunut viettää edes hiukan aikaa yhdessä, että olisi ollut edes etäisesti uskottavaa.

Tuohon olis pitänyt lisätä kohtaus deiteistä, jonka päätteeksi toinen osapuoli toteaa että ei helevata ja menee siivoomaan mökkinsä itse.

Vierailija
404/465 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan paska uudellenfilmatisaatio, pääskää nyt yli tästä. Huonoa tuotetta ei tarvitse kuluttaa.

Vierailija
405/465 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pääroolin esitäjä heitti puolet yleisöstä pois julistamalla heidät epätoivotuiksi. Seuraavaksi lensivät perhearvot romukoppaan. Niin mitä jää jäljelle? Disney kiroaa poliittista valintaansa. 

Se onkin lasten elokuva pienille lapsille eikäaikuisille

Jos pienet lapset näkevät tuon elokuvan, niin he osaavat heti sanoa ettei tuo ole lumikki. 

Nääs lumikilla on iho valkoinen kuin lumi, huulet punaiset kuin veri ja tukka musta kuin ebenpuu. 

Iho kuin valkoinen lumi? En ikinä ole tavannut yhtään ihmistä joka olisi valkoinen iho. Ebenpuu ei myöskään ole täysin musta.

Katso elokuva, se alkuperäinen ja oikea, niin sivistyt.

Vierailija
406/465 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satuelokuva lapsille, kohderyhmä erityisesti pikkutytöt. 

Aikuiset miehet itkemässä ja potkimassa, että ihan varppina ei ole se Lumikki ollut oikeesti tuon näköinen! Eihän äiti? 

Naurettavuuden huippu. Teistä vois tehdä Kummeli- sketsin. 

Minä olen kyllä aikuinen nainen, joka maksaa lapsen leffalipun ja yleensä joutuu vielä lähtemään seuraksikin elokuvaan..

Vierailija
407/465 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuvasta voi olla sitä mieltä, että huono elokuva, nolla tähteä. Tosin yleensä vaaditaan, että on nähnyt elokuvan, jotta siitä voi olla jotain mieltä. 

Myös pääosan esittäjästä voi olla sitä mieltä, että olipas huono roolissaan. Tosi huono, ei osaa näytellä yhtään.  Myös käsikirjoitus, aivan surkea. Itse tekisin paremman. 

Tuota kaikkea voi vapaasti ilmaista ilman, että alentuu sille tasolle, että keskittyy pelkästään näyttelijän ihonväriin. 

Noo, olisi se kivempaa ollut jos näyttelijä olisi heti tuonut mieleen assosiaation Lumikkiin muutenkin kuin tunnistettavan mekon perusteella. Ihan sellainen pehmeä, ystävällinen katse nyt aluksi.

Vähän kuin jos menet katsomaan elokuvaa Kunta Kintestä niin mielessä on niin vahvasti sellainen voimakas musta mies, että olisihan se hieman outoa jos rooliin olisi valittu vaikka joku hoikka poika Dave Chapelle soittamaan suutaan.

Vierailija
408/465 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuvasta voi olla sitä mieltä, että huono elokuva, nolla tähteä. Tosin yleensä vaaditaan, että on nähnyt elokuvan, jotta siitä voi olla jotain mieltä. 

Myös pääosan esittäjästä voi olla sitä mieltä, että olipas huono roolissaan. Tosi huono, ei osaa näytellä yhtään.  Myös käsikirjoitus, aivan surkea. Itse tekisin paremman. 

Tuota kaikkea voi vapaasti ilmaista ilman, että alentuu sille tasolle, että keskittyy pelkästään näyttelijän ihonväriin. 

Ei täällä muut keskity väriin paitsi vasurit jotka koittaa rääkyä että jokainen leffaa huonoksi sanova on rasisti. 

Kukaan ei ole sellaista rääkynyt. Ihan itse keksimäsi olkiukko on tuo. Itse olen kuullut, että leffa on huono, mutta pääosan esittäjä ihan ok. 

Ja samalla ketju on täynnä "länkyti persuli rasisti länkyti persuli" spämmiä jota tietty kaiken muun maanisesti sensuroiva palstavasurikööri ei katso tarpeelliseksi poistaa. Jännä kyllä. Eli älä jaksa selitellä. Itse olet valinnut seuran jossa haluat seisoa joten saat sitten tuon oman öyhön palstasekopäävasurin  aiheuttaman mainehaitankin samalla valintasi vuoksi.

Tällä palstalla muutenkin on vuosia ollut se jännä ilmiö että ne "persuiksi" haukutut käyttää huomattavan siistiä kieltä vasurien solvauksia. olkiukkoja ja leimasanoja ryöpyttävään paremmistoon verrattuna. Ja kuitenkin ne "persujen" kommentit poistetaan toisin kuin tuon mt-vasurin jatkuva oksennus yleensä jää palstalle jos ei sitten katoa koko ketju.

Vierailija
409/465 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se että laitetaan väkisin joku vähemmistöön kuuluva henkilö rooliin vaikka valkoihoisia, ja paremmin rooliin sopivia, hakijoita olisi varmaan ollut 100 kertaa enemmän. Tekivät saman Pieni Merenneidon kanssa. Jos joku kysyy että mikä on woke, niin tässä mielestäni aika hyvä kuvaus.

Vierailija
410/465 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noo, olisi se kivempaa ollut jos näyttelijä olisi heti tuonut mieleen assosiaation Lumikkiin muutenkin kuin tunnistettavan mekon perusteella. Ihan sellainen pehmeä, ystävällinen katse nyt aluksi.

Vähän kuin jos menet katsomaan elokuvaa Kunta Kintestä niin mielessä on niin vahvasti sellainen voimakas musta mies, että olisihan se hieman outoa jos rooliin olisi valittu vaikka jo

Tuossa olisi parilla pienellä muutoksella oltu jo aika lailla lähempänä lumikkia. Eli musta peruukki tai hiusväri ja punaiset huulipunasävyt kun omat huulet ei tietty ole ihan niin punaiset.

Toinen on sitten täysin älyttömiltä kuulostavat valinnat kuten prinssi joka ei olekaan prinssi vaan joku mikälie rosvotavis, tai 7-dwarfs joista tuli 7 cgi-heppua. Jos nyt halutaan leikkiä että just tää lumikki on se perinteisin disneyn edellistä lumikki-elokuvaa mukaileva versio niin olisi sitten kannattanut ottaa edes nää perusjutut mukaan siitä vanhasta, vaikka vähän modernisoituna. Jos liikaa modernisoidaan niin ei se enää ole sama elokuva.

Joku arvostelija totesi että tää näyttää ihan komitean tuottamalta versiolta lumikista, ja tuo on aika hyvä tiivistys. Muutellaan sitä ja tätä koska jäsenet saa päähänsä että on muutettava. Kokonaisuudesta ei kuitenkaan ole kiinnostunut kukaan, vain siitä että saa ne omat haluamansa muutokset läpi lopputulokseen.

Vierailija
411/465 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kerro kuvastin, kuka on kaikkein vaalein? No ei ainakaan tuo Lumikki, kun se on ruskea. Kuka edes laittaa Lumikin rooliin muun kuin valkoisen näyttelijän, ellei tarkoituksena ole tieten tahtoen korvata valkoiset kaikessa. Tarinan kannalta jo heti täysin ristiriitaista, että Lumen valkoisuudesta nimensä saava päähahmo on ruskeaihoinen. Tahallinen provokaatio, joka sain ansaitsemansa reaktion. 

Vierailija
412/465 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumikki on arvioden mukaan tekemässä noin 200 miljoonan dollarin tappiot kun kokonaiskustannukset lasketaan.

Go woke go broke!

Vierailija
413/465 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän kuin jos menet katsomaan elokuvaa Kunta Kintestä niin mielessä on niin vahvasti sellainen voimakas musta mies, että olisihan

"Tuossa olisi parilla pienellä muutoksella oltu jo aika lailla lähempänä lumikkia. Eli musta peruukki tai hiusväri ja punaiset huulipunasävyt kun omat huulet ei tietty ole ihan niin punaiset."

Niin..me lapsena pidettiin teatteriesitystä meidän kotikorttelin asukkaille. Aasia meillä ei ollut niin meidän kultainen noutaja sai päälleen harmaan loimen, pystykorvat ja hännäksi kapean vyön jonka päähän kiinnitettiin tupsu mustaa karvaa.

Meillä ei tosiaan ollut aasia laittaa aasin rooliin. 

Vierailija
414/465 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt filmattaisiin Tähkäpää, niin täällä ulistaisiin, että eikö pääosan esittäjällä olekaan oikeasti kolmen metrin pituista tukkaa, jota pitkin voi kiivetä, mitäääää? Sillähän kuuluu olla, kun siinä sadussa sanotaan niin!!

Katsoin Lumikin trailerin. Pääosassa nuori kaunis nainen. Mikä on ongelmanne? 

Tai älkää vastatko. Sitä sontaa on täällä jo ihan kylliksi. 

Vierailija
415/465 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset miehet itkemässä ja potkimassa, että ihan varppina ei ole se Lumikki ollut oikeesti tuon näköinen! Eihän äiti? 

Minä olen kyllä aikuinen nainen, joka maksaa lapsen leffalipun ja yleensä joutuu vielä lähtemään seuraksikin elokuvaan..

No sitten olet vielä naurettavampi. 

Vierailija
416/465 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole sillä lailla että tuottaja on katsonut ihan yksinkertaisesti potentiaalisen yleisön etnistä jakaumaa ja todennut: " Between 2022 and 2023, the Hispanic population accounted for just under 71% of the overall growth of the United States population, driven primarily by Hispanic births,"

Harmi vaan että mitä hispaanot aivan erityisesti vihaa on woke, kuten saimme todeta jo presidentinvaaleissa, joten tämä ei nyt oikein lähtenyt tämä kosiskeluyritys.

Sama Ariel tuotannossa: tuottaja pohtii miksi musta amerikka ei katso disney elokuvia, eikä siis toisin sanottuna sijoita kaikenlaiseen promokrääsäänkään ja kuvitteli että musta pääosaesittäjä ja sillähän tämä hoituu. Siinä hetkessä nopeimmin kasvava alle 12-vuotiaiden yleisö otettu haltuun. No ei... mustille disney on kuitenkin valkoista kulttuuria, vaikka sen pukisi mustaan asuun.

Vierailija
417/465 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt filmattaisiin Tähkäpää, niin täällä ulistaisiin, että eikö pääosan esittäjällä olekaan oikeasti kolmen metrin pituista tukkaa, jota pitkin voi kiivetä, mitäääää? Sillähän kuuluu olla, kun siinä sadussa sanotaan niin!!

Katsoin Lumikin trailerin. Pääosassa nuori kaunis nainen. Mikä on ongelmanne? 

Tai älkää vastatko. Sitä sontaa on täällä jo ihan kylliksi. 

No ei meillä ole puhuvia hevosiakaan, eikä piparkakusta rakennettuja asuintaloja.

Politiikan ja yleisön kosiskelun asettaminen etusijalle kun esitetään rakastettuja satuklassikoita vie niistä tarinoista sen ikiaikaisen taian. Turha siitä on kiistellä, lippu ja oheismyyntituotto kertonee sitten mitä yleisö oli mieltä.

Vierailija
418/465 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on varmaan tuohon joku perustelu? En minä halua ihan henk.koht lähteä katsomaan jotain mikä mulle on vastenmielistä katsoa. Lähdetään ihan siitä että inhoan musikaaleja. Sitäkin enemmän inhoan amerikkalaisia nykymusikaaleja. Enkä erikoisesti nauti viihteestä joka luennoi mulle jostain agendasta. 2020 nurkilla meni monta monta elokuvaa penkin alle liiallisen tuotesijoittelun tai poliittisten teemojen päälleliimaamisen vuoksi.

Onko sinusta yhtä naurettavaa, etten mene katsomaan myöskään kauhua, koska en nauti siitä yhtään?

Vierailija
419/465 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on varmaan tuohon joku perustelu? En minä halua ihan henk.koht lähteä katsomaan jotain mikä mulle on vastenmielistä katsoa. Lähdetään ihan siitä että inhoan musikaaleja. Sitäkin enemmän inhoan amerikkalaisia nykymusikaaleja. Enkä erikoisesti nauti viihteestä joka luennoi mulle jostain agen

Jokainen saa katsoa, mitä haluaa. Se on erittäin ok. Jos perustelee sitä rasismilla: erittäin ei ok. 

Vierailija
420/465 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on varmaan tuohon joku perustelu? En minä halua ihan henk.koht lähteä katsomaan jotain mikä mulle on vastenmielistä katsoa. Lähdetään ihan siitä että inhoan musikaaleja. Sitäkin enemmän inhoan amerikkalaisia nykymusikaaleja. Enkä erikoises

419: sinäkin voisit hieman harkitummin heitellä tuota rasismikorttia. Siinä ei ole mitään rasismia että odottaa tunnetun satuhahmon näyttävän siltä miltä sen on tottunut näyttävän. Menepä hetkeksi hieman itseesi ja mieti ottaisitko vastaan syytöksiä läskifobiasta jos sua oudoksuttaisi vaikkapa 160 kiloinen Peppi-Pitkätossu. Ehkä Nalle Puh voisi jatkossa olla jääkarhu tai Tikru leijona, koska mitäpä näillä väliä? Sitten ei pidä vaan alkaa kiukutella syrjintää jos teatterit ei täyty kun Nils Holgersonin roolia esittääkin The Rock ja hanhet on vaihdettu yksityiskoneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä