Ei ollut yllätys: Rasistit ja vihaajat ovat hyökänneet Disneyn uuden Lumikki -elokuvan kimppuun
Elokuva on saanut hyvin 10/10 arvosteluja, sitä on kehuttu kaikkein aikojen parhaimmaksi elokuvaksi joka on tähän mennessä tehty ja avausviikoloppu oli 45 miljoonan dollarin suurmenestys, mutta täysin ongelmitta uuden Lumikki -elokuvan startti ei ile sujunut sillä Rachel Zegleriä vihaavat toksiset rasistit ovat olleet heti pommittamassa elokuvan arvosteluja 1/10 ja 2/10 arvosanoilla.
https://www.episodi.fi/uutiset/lumikki-karjessa-lippuluukuilla-45-miljo…
https://www.episodi.fi/uutiset/lumikki-joutui-toksisen-faniporukan-arvo…
Kommentit (465)
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä FB on täynnä aiheeseen liittyviä linkkejä. Ongelmahan taitaa olla enemmänkin tämän pääosanäyttelijän kommentit ennen elokuvan julkaisua. Hänestä sadun juoni on vanhanaikainen ja Lumikki hahmona mennyttä maailmaa. Hänestä olisi alentavaa naiselle haaveilla rakkaudesta ja varsinkin sadun prinssistä joka on hänen mielestään saalistaja ja ahdistelija. Sadun tarinaa muutettiin niin, että Lumikki haaveileekin menestyksekkäästä urasta. Lisäksi kääpiöiden osaan ei pestattu ketään vaan heidät oli korvattu jollain tietokoneanimaatioilla.
Miksi muuttaa rakastettua satua, eikä kirjoittaa vaan uutta tarinaa jos vanha ei sovi arvoihin?
43 miljoonan avausviikonlopputuloilla elokuva on Disneyn tuotannoista toiseksi heikoin. Heikompi on vuodelta 2013 ja vertailuarvo on absoluuttinen, ei rahan arvoon suhteutettu.
Koska sieluttomat ihmiset eivät osaa itse luoda mitään, ainoastaan kopioida ja sitäkin huonosti.
Onkos palstan woke-pellet jo käyneet katsomassa tämän pökäleen vai huudellaanko vielä rasismia puskista?
Vierailija kirjoitti:
Onkos palstan woke-pellet jo käyneet katsomassa tämän pökäleen vai huudellaanko vielä rasismia puskista?
varmaan pitää kattoa taas tämäkin kun tästä näin kova meteli on noussut
samoin kävi sen merenneito leffan kanssa. en olis todenäköisesti muuten koko elokuvaa edes ajatellut, ilman rasistien anti-wokettajien mölinää
Kikka Mokkeli lasit vaan silmille, resistance paita päälle ja teatteriin!
Disney tippuu animaatioalalta vielä jossakin vaiheessa, koska woke-sonta ei lopulta myy eikä uppoa ihmisiin.
Flow on suositeltava animaatioelokuva ihan kaikille. Sen sijaan Disneilyt alkaa olla enemmänkin ongelmajätettä.
Disney just got exposed for removing the scenes of Snow White praying to Christ from the remake.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä FB on täynnä aiheeseen liittyviä linkkejä. Ongelmahan taitaa olla enemmänkin tämän pääosanäyttelijän kommentit ennen elokuvan julkaisua. Hänestä sadun juoni on vanhanaikainen ja Lumikki hahmona mennyttä maailmaa. Hänestä olisi alentavaa naiselle haaveilla rakkaudesta ja varsinkin sadun prinssistä joka on hänen mielestään saalistaja ja ahdistelija. Sadun tarinaa muutettiin niin, että Lumikki haaveileekin menestyksekkäästä urasta. Lisäksi kääpiöiden osaan ei pestattu ketään vaan heidät oli korvattu jollain tietokoneanimaatioilla.
Miksi muuttaa rakastettua satua, eikä kirjoittaa vaan uutta tarinaa jos vanha ei sovi arvoihin?
43 miljoonan avausviikonlopputuloilla elokuva on Disneyn tuotannoista toiseksi heikoin. Heikompi on vuodelta 2013 ja vertailuarvo on absoluuttinen, ei rahan arvoon suhteutettu.
Tämä. Ei minua ainakaan häiritse se, ettei
Vaiana on tällainen bosslady. Olis tarvinnut jotain uutta. Encanto oli fresh kun siinä oli naislinjan trauma keskiössä hauskan sadun ja musan muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Entinen lumikki syntyi kun kuningatar toivoi tyttöä jolla oli iho valkea kuin lumi (kun oli luminen sää) huulet punaiset kuin veri (kun tuli tökättyä sormeen ja tippa verta lumelle) ja hiukset mustat kuin eeben.
Uusi lumikki taitaa sitten olla kuningattaren laskettua rimaa: Hiukset tavallisen tummanruskeat, iho ihan tavallinen, huulissa ei mitään erityistä kun huulipunahan on keksitty.
Tässä oli vaan hyvin huonot maskeerajat, tai meikeissä säästetty. Ammattilainen olisi saanut ihon vaaleaksi kuin lumi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka kehui? Joku Hesari vai??
Sitä se on kun journalismin sijaan mediassa toimittajat käy jatkuvaa kuvitteellista taistelua itsekuvittelemaansa vihollista vastaan.
Vinkiksi: jos pitää joka päivä muistuttaa itseä vihollisen olemassaolosta kuten media hokemalla persua ja äärioikeistoa ja kaikkien suomalaisten jatkuvaa rasismia, niin ehkä se vihollinen ei ole oikeasti olemassa tai ainakaan vihollinen.
Totta, ja sama pätee myös toisinpäin. Ihminen, joka toistelee woke-sanaa on todellisuudesta hieman irtaantuneita rassukka, joka näkee salaliittoja kaikkialla.
Näitä vihervassareita sänkynsäkin alla näkeviä hysteerikkojahan riittää.
Jos sanotaan, että lumivalkoinen, niin silloin se on lumivalkoinen, eikä latino.
Disneyn live-action tuotoksista tämä Lumikki kuuluu parhaimpiin. Tarinat eivät ole yks'yhteen, mutta parempihan se oli näin, kuin sama tarina kierrätettynä uudelleen. Leijonakuningas teki sen, kun oli liian samanlainen piirretyn kanssa ja oli sen takia tylsä.
Vaikka Lumikki ei ollut valkoinen niin silti lumimyräkästä hän sai nimensä. Tarina ja sanoma oli hämmästyttävää. Onko Grimmin tarina kuinka monelle tuttu? Mä tulkitsin tämän, kuin olisi ollut Walt Disneyn ja Grimmin yhteistuotos.
Tietystihän ihmiset saa olla todella kriittisiä jos haluaa, mutta ei tämä surkea tekele ollut. Mä tunnun enemmän nauttivan näistä kaikkein eniten haukutuista elokuvista.
Vierailija kirjoitti:
Jos sanotaan, että lumivalkoinen, niin silloin se on lumivalkoinen, eikä latino.
Jos pitää näin tarkkoja olla, niin eihän valkoihoistenkaan iho ole valkoinen vaan vaaleanruskea :D ihan riittävän vaalea iho oli näyttelijällä, mutta eipä se rasisteille riittänyt.
En itse tykkää disneyn uudemmista leffoista, mutta onhan se aivan selvää että rasismin takia nuo pisteet ovat noin huonot. Tämä vain korostaa kuinka iso ongelma rasismi on vielä nykypäivänäkin.
Yhtäkkiä vanhat valkoiset ukot ovat hirveän kiinnostuneita ja loukkaantuneita tälläisen lastenleffan takia :D ja vain sen takia että näyttelijä oli väärän rotuinen.
Minua ei haittaisi vaikka olisivat tehneet lumikista vihreän.
Vierailija kirjoitti:
Yhtäkkiä vanhat valkoiset ukot ovat hirveän kiinnostuneita ja loukkaantuneita tälläisen lastenleffan takia :D ja vain sen takia että näyttelijä oli väärän rotuinen.
Ketkä hyperventiloivat Afrikan tähdestä, Eskimo-puikoista/rasioista, Peppi Pitkätossusta, muumeista, Herra Heinämäestä, Viisikoista, noitarummusta opetusvideolla, Katariina Sourin taiteesta tai Geisha-patukan kääreestä? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Sua ei ilmeisesti haitannut, että Adolescence-sarjan poika vaihdettiin valkoiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos Black Pantherissa olisi ollut valkoiset näyttelijät tai jos MLK:ta tai Malcolm X:ää esittäisivät valkoiset näyttelijät?
Mulle Rachel Zegler tuli tutuksi Steven Spielbergin West Side Story elokuvasta. Ymmärtänen hänen saaneen Lumikista roolin, kun on erittäin kaunis musikaalinäyttelijä.
Näyttelihän hän uusimmassa Nälkäpeli elokuvassakin eikä siinäkään tullut haukutuksi.
Jännä, että Disneyn elokuvat ottaa haukkumista alleen eikä muut elokuvat. Kauna taitaa enemmänkin olla Disneyn nykyiseen tuotantotiimiin. Muistuttanen, että Pieni merenneitokin oli samassa tilanteessa, kuin tämä Lumikki nyt.
Nykyaikana ärsyttää, että kaikki kritiikki käännetään rasistiseksi, vaikka sillä ei olisi mitään tekemistä koko asian kanssa.
Mielestäni Disney ei ole saanut aikaiseksi yhtäkään hyvää elokuvaa vuosikymmeniin, eikä sillä ole mitään tekemistä rasismin kanssa. Elokuvat ovat yksinkertaisesti olleet huonoja, enkä todellakaan usko modernin version Lumikista olevan yhtään parempi kuin Disneyn muut tuotokset, joiden käsikirjoitus, ohjaus ja näyttely ovat olleet pääasiassa roskaa, kuten vaikkapa kaikki uudet Star Warsit, Indiana Jones, uusin Alien, puhumattakaan siitä loputtomasta Marvel-roskasta, jota yhtiö suoltaa kuin poliitikot valheita.
Ylipäänsä 90-luvun jälkeen on ilmestynyt lähinnä kourallinen oikeasti hyviä elokuvia, jokunen kelvollinen, mutta pääasiassa roskaa. Ennemmin valitsen 80-luvulta minkä tahansa roskaelokuvan ja katson mieluummin sitä kuin tätä hajutonta ja mautonta nykymeininkiä, jonka ainoat herättämät tunteet ovat joko välinpitämättömyys tai ärsytys.
Se, että joku maksettu kriitikko väittää jonkun Disney-roskan olevan hyvää, ei vakuuta minua pätkän vertaa, varsinkin kun olen harrastanut elokuvia todennäköisesti kauemmin kuin keskiverto nykykriitikko on edes elänyt.