Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesätöihin pitää hankkia itse turvakengät?

Vierailija
26.03.2025 |

Onko ihan normaali käytäntö, että kesätöihin pitää hankkia omat turvakengät? Eihän tuossa ole järkeä kun suuri pala palkasta menee sitten niihin? Mitkä olisi hyvät ja halvat turvakengät?

Kommentit (166)

Vierailija
61/166 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai täytyy hankkia, joissakin työpaikoissa muutenkin täytyy itse huolehtia työvaatteet.

Turvakengissä en pihistelisi, kannattaa katsoa erilaisista paikoista ja riippuen tietysti minkälaiset turvakengät pitää olla, minkälainen työ?

Joo ja olis ihan suotavaa että ne kesätyöntekijät maksaisi myös omat palkan itselleen. Ei niistäkään kannata pihistellä ja ottaa työn vastaan jos tarjotaan. 

Vierailija
62/166 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja maksaa työssä tarvittavat turvavälineet ja ellei maksa, niin työtä ei tarvitse tehdä. 

Tämä täytyy selvittää. Kaikissa paikoissa ja töissä varsinkin työnantaja ei välttämättä maksa niitä nykyisinkään.

Ei maksa edes poliisien vaatteita ja itse pesevät. Sama on vartijoilla, itse ostavat mutta jotkut firmat antaa silloin tällöin pesuainetta kun itse pesevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/166 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuilossa näyttää olevan alle 20 euroa turvakengät, pieni on palkka jos siihen menee. 

Vierailija
64/166 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo lapsiparka kärsi . No ajatteleeko tämä ettei niitä kenkiä käytetä enää kesän jälkeen muissa työpaikoissa. Voi lapsi , ne on ihan sun omat kengät kun olet ne maksanut ja saat pitää ne. Voi lapset.  

Vierailija
65/166 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja on velvollinen hankkimaan  turvajalkineet. 

Ei ole 

Vierailija
66/166 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Kortistossa ei tarvitse turvakenkiä. Ei tule ylimääräisiä kuluja.

Vierailija
67/166 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kengät kestää vuosia !!! Hyvä jos maksaa.  100€ saa paremmat jo. 

Vierailija
68/166 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyö on näytön paikka tulevia vuosia varten. Kannattaa joustaa ja olla oma-alotteinen sekä ahkera.

Vierailija
69/166 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat ostaa omat kenkänsä ite ja hyvät kestää muutaman vuoden halvat hajoaa.  

Vierailija
70/166 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja maksaa työssä tarvittavat turvavälineet ja ellei maksa, niin työtä ei tarvitse tehdä. 

Tämä täytyy selvittää. Kaikissa paikoissa ja töissä varsinkin työnantaja ei välttämättä maksa niitä nykyisinkään.

Ei maksa edes poliisien vaatteita ja itse pesevät. Sama on vartijoilla, itse ostavat mutta jotkut firmat antaa silloin tällöin pesuainetta kun itse pesevät.

No ihan varmasti poliisit saavat varusteensa valtion puolesta. Siltä osin tuossa väitteessä voi olla perää, että siviilivaatteissa partioivat poliisit partioivat oikeasti omissa vaatteissaan.

Vierailija
71/166 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat käyttävät usein sandaaleja. Ainoastaan ambulanssissa käytetään turvakenkiä ja sinne ne kyllä järjestetään työnantajan puolesta.

Vierailija
72/166 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, hankkiiko työnantaja turvakengät on usein vinksahtaneesti suoraan verrannollinen palkkaan. Jos palkka on alle 15 euroa tunti, et saa. Jos palkka on parempi, saat ilmaiset kengät. Samoin kun muutkin työsuhde-edut, jos tienaat kymppitonneja kuussa, saat vielä puhelimen, tietokoneen, auton, alennusetuja jne.

Vierailija
73/166 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajana tosiaan piti itse ostaa työkengät. Ja oli tarkat ohjeet millaiset ne piti olla (kantapään takana remmi, pohja pitävä) millään crockseilla ei saanut olla.

Kunnon työsandaalit maksoi 80 - 150 €. 

Ja ei, työnantaja ei todellakaan niitä maksanut. 

Vierailija
74/166 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas elikkäs taas joku kelan elätti työnteon vieroksuja yrittää keksiä tekosyitä että vois vaan maata sohvalla ja syljeksiä kattoon

Miksi joku haluais tehdä noin? Kuulostaa tylsältä. On selvä ettei välttämättä ole heti varaa työn alkaessa ostaa itse kalliita suojavarusteita.

Vierailija
75/166 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, hankkiiko työnantaja turvakengät on usein vinksahtaneesti suoraan verrannollinen palkkaan. Jos palkka on alle 15 euroa tunti, et saa. Jos palkka on parempi, saat ilmaiset kengät. Samoin kun muutkin työsuhde-edut, jos tienaat kymppitonneja kuussa, saat vielä puhelimen, tietokoneen, auton, alennusetuja jne.

Näin sen pitää ollakin. Kaikkien pitää jostain aloittaa ja tämä malli kannustaa. Terkuin Suski täältä Kokoomuksesta.

Vierailija
76/166 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisilla on yhtenäinen, koko maassa noudatettava käytäntö.

Työvaatteet ja -jalkineet hankkii normaalitilanteissa työnantaja. Siviilivaatteita työssään käyttävät poliisit hankkivat vaatteet itse, mutta heille maksetaan tästä korvauksena pientä kuukausittaista pukurahaa.

Suomessa poliisi käyttää vaatteiden ja jalkineiden hankintaan vähän yli kaksi miljoonaa euroa vuodessa. Poliisin määrärahat tänä vuonna olivat kokonaisuudessaan 850 miljoonaa euroa.

Lähde: https://yle.fi/a/74-20049367

Vierailija
77/166 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki varusteet, mitä työssä tarvitaan maksaa työnantaja.

Poikkeus: Jossain tarjoilijan hommassa saatetaan vaatia valkoista paitaa ja mustaa alaosaa, mutta ne nyt normaalistikin löytyy jonkin laatuisina jokaisesta vaatekaapista.

Vierailija
78/166 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta! 

Vierailija
79/166 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat käyttävät usein sandaaleja. Ainoastaan ambulanssissa käytetään turvakenkiä ja sinne ne kyllä järjestetään työnantajan puolesta.

Nuohan voi vähentää verotuksessa. Kuitti talteen.

Vierailija
80/166 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna olla. Kortistossa ei tarvitse turvakenkiä. Ei tule ylimääräisiä kuluja.

Monella on. Ei kukaan työnantaja halua takaisin kenenkään jalkahikisiä turvakenkiä.