Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia harmittavia/ naurettavia oletuksia sinusta on tehty?

Vierailija
25.03.2025 |

Minua eniten harmittaa epäilyt, että asun  hometalossa, kun minulla on vanha talo. Taloa on remontoitu kuitenkin lähivuosina niin paljon, ettei mitään huolestuttavaa talossa oikeasti ole.

Silti monet ihmiset tuntuvat kuvittelevan, että vanha talo on ilman muuta laho ja homeessa. Kerran torin kauttakin kyseltiin onko myymäni sänky terveessä talossa ollut. Ostaja näki siis kuvan huoneesta ja päätteli varmaan kakluunista, että kyseessä on vanha talo.

Taloon on teetetty laajat kuntotutkimukset ja paljon remonttia. Esimerkiksi; kattoremontti, uusi kylpyhuone, keittiö, salaojat, alapohjan remontti, ilmanvaihdon parannuksia, uudet lattiat eristeitä myöten, putkityöt jne.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työhaastattelussa ja työnantaja kysyi kauanko olin ollut vankilassa ja mistä syystä. Se oli saanut työkkäristä jonkun tiedon että olin ollut työkokeilussa 9 eurolla päivässä ja työnantaja oletti että koska työkkäri käskee työkokeiluun vain sellaisia jotka ovat tehneet jotain rikoksia.

Vierailija
62/103 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi 17-vuotiaana. Minusta liikkui huhuja, että olin h#ora, l#tka ja muutenkin kaikkien kanssa sillai enkä edes tiennyt kuka olisi lapsen isä.

Sain esikoiseni poikaystävän kanssa, joka oli minua 2-vuotta vanhempi ja olimme ennen raskautta seurustelleet kolme vuotta. Hän oli minun ensirakkaus ja ainoa kenen kanssa olin koskaan ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaan että koska on näkyvä fyysinen rajoite, niin älyllisessä puolessakin oltava jotain vikaa

Vierailija
64/103 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan usein paljon nuoremmaksi kuin olen. Olen töissä miesvaltaisella alalla, joten ei varsinaisesti lisää ammatillista uskottavuutta, että näyttää juuri ja juuri valmistuneen ikäiseltä. Saan myös usein kommenttia, että olen tehnyt lapseni teininä. Olin 25-vuotias hänen syntyessään.

Monet myös kuvittelee, että olisin kultalusikka suussa syntynyt. Osittain juuri tämän takia, että luulevat paljon nuoremmaksi kuin olen ja sitten olen kuitenkin saanut luotua omaisuutta ja uran. Kuvitellaan, että nämä on vain ojennettu minulle, vaikka olemme miehen kanssa tehneet elämämme eteen hurjasti töitä ja nuorempana säästäneet todella pienistä tuloista. 

Vierailija
65/103 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystäväni (nykyinen mieheni) oli nuorempana pitkätukkainen motoristi ja monet puhuivat että liikun jossain epämääräisessä narkkariporukassa ja elämäni on syöksykierteessä kun lopetin eräät opinnot koulun huonon ja sairaan ilmapiirin takia. (Eräs saman paikkakunnan tyttö puhui minusta täysin perättömiä asioita ja muutin muualle poikiksen luokse).

Todellisuus:  mieheni tai minä emme koskaan ole edes kokeilleet huumeita ja olemme molemmat korkeasti koulutettuja (FM ja DI) ja keskiverto mittapuulla erittäinkin hyvin menestyviä. Koskaan ei ole ollut minkäänlaisia luottotietomerkintöjä tms.

Entisillä kotikonnuilla elää silti tiettyjä uskomuksia minusta.

Vierailija
66/103 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua luullaan usein paljon nuoremmaksi kuin olen. Olen töissä miesvaltaisella alalla, joten ei varsinaisesti lisää ammatillista uskottavuutta, että näyttää juuri ja juuri valmistuneen ikäiseltä. Saan myös usein kommenttia, että olen tehnyt lapseni teininä. Olin 25-vuotias hänen syntyessään.

Monet myös kuvittelee, että olisin kultalusikka suussa syntynyt. Osittain juuri tämän takia, että luulevat paljon nuoremmaksi kuin olen ja sitten olen kuitenkin saanut luotua omaisuutta ja uran. Kuvitellaan, että nämä on vain ojennettu minulle, vaikka olemme miehen kanssa tehneet elämämme eteen hurjasti töitä ja nuorempana säästäneet todella pienistä tuloista. 

Lisään tähän, että nykyisin siis jo lähestyn neljääkymppiä, mutta nämä oletukset elää edelleen. 

Vierailija
67/103 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison suku luulee, että olen syntynyt kultalusikka suussa, koska vanhemmillani on omaisuutta ja minut on kasvatettu kokoomuslaisessa kodissa.

Todellisuudessa en ole saanut mitään valmiina ja olen sen takia käynyt nuorempana pari kertaa jopa sossun luukulla kun kotoa ei saanut apua.

Rakensimme mieheni kanssa elämämme todella nuorena, teimme töitä ja opiskelimme samaan aikaan kun maksoimme jo asuntolainaa pois.

Silti eräs puolison katkera elämäntapatyötön lähisukulainen jaksaa jankuttaa kuinka me olemme saaneet kaiken suhteilla ja valmiina.

Suorastaan raivostuttaa nämä i*ioottien älynväläykset.

Vierailija
68/103 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pidetty ylpeänä, hienostelevana, tyhjäpäänä jne. Sitten suhtautuminen muuttunut kun ovat tutustuneet

Vierailija
69/103 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa,käytän pyöreitä lilanvärisiä rillejä ja pukeudun aika boheemisti. Minua on epäilty juopoksi ja ihmetelty miksen muka polta tupakkaa... Tai pilveä. Tuntemattomatkin tulee pummimaan röökiä.

Näytän ilmeisesti ketjupolttavalta  kaljasiepolta.

Niin ja vegaaniksi on myös luultu pari kertaa.

Vierailija
70/103 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen elänyt lapsuuden ihanassa ydinperheessä. Isäpuolen käytöksen vuoksi elämä oli kuitenkin aikamoista helvettiä kunnes se kuoli.

Vierailija
71/103 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen käynyt lukion vaikka en ole.

Vierailija
72/103 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sulla sitten onnistuu kaikki, vaikka mokailen ihan yksinkertaisissa asioissa ja olen rommauttanut talouteni sairauden vuoksi. No ei päällepäin näy, koska välinpitämättömyys on tullut kaiken sen tilalle mikä joskus jopa valvotti yökaudet.

Vierailija
73/103 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiljainen, ujo ja huono small talkissa. Minusta saa ilmeisesti ylimielisen ja koppavan kuvan, kun vaitonaisena katselen muita ja hymyilen. Juttelen kyllä mielelläni, jos joku aloittaa keskustelun, mutta olen itse huono tekemään aloitetta ja suuremassa porukassa jään helposti hiljaisemmaksi.

Vierailija
74/103 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luullaan etten tiedä mitään enkä osaa mitään koska olen hiljainen enkä tallo muiden varpaille.

Vierailija
75/103 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet luulevat että olen varakas koska äitini oli silmäätekevä henkilö.

Vierailija
76/103 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatellaan että koska on näkyvä fyysinen rajoite, niin älyllisessä puolessakin oltava jotain vikaa

Tämä. Tai jos olet lyhyt (ei lyhytkasvuinen) niin olet lapsellinen ja vajaa. Sitten kun joutuvat huomaamaan että henkilö on pätevä ja täysjärkinen niin häneen onkin vaikea suhtautua mitenkään luontevasti. Omat ennakkoluulot ovat niin isot. 

Vierailija
77/103 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En meikkaa,käytän pyöreitä lilanvärisiä rillejä ja pukeudun aika boheemisti. Minua on epäilty juopoksi ja ihmetelty miksen muka polta tupakkaa... Tai pilveä. Tuntemattomatkin tulee pummimaan röökiä.

Näytän ilmeisesti ketjupolttavalta  kaljasiepolta.

Niin ja vegaaniksi on myös luultu pari kertaa.

Minua luullaan ekohipiksi, koska minulla on punaiset hiukset ja pukeudun myös boheemisti. Kuulemma näkee, että kannatan vihreitä ja pössyttelen. Jaa? Kiitos tiedosta. 

Vierailija
78/103 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina huvittaa kun minun luullaan olevan maalta, kun "sä olet just sellainen". Olen paljasjalkainen helsinkiläinen.

Sitten kun vähän keskustellaan niin selviää aina, että ne luulijat ovat itse maalta.

Eli toisin sanoen paljasjalkaisena ja koko ikäni Helsingissä asuneena minulta puuttuu jonkilainen "stadilainen olemus", minkälainen se nyt sitten lieneekään. Lienee jonkinlainen koulutetun vihreän olemus. Jos tyylisi on vähän boheemi ja työväenluokkainen, taiteellinen, niin olet ihmisten mielestä maalta kun et näytä yliopiston käyneeltä. Jotenkin noin se päättely menee.

Vierailija
79/103 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Tai jos olet lyhyt (ei lyhytkasvuinen) niin olet lapsellinen ja vajaa. Sitten kun joutuvat huomaamaan että henkilö on pätevä ja täysjärkinen niin häneen onkin vaikea suhtautua mitenkään luontevasti. Omat ennakkoluulot ovat niin isot. 

Kognitiivinen dissonanssi on valtava voima. Jos naapurisi tietävät että olet pitkäaikaistyötön mutta silti elät hiljaa ja ihmisiksi, niin se on vaikea asia.

Vierailija
80/103 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut kotipaikkakunnallani narsistisen kiusaajajengin uhriksi. Heidän mukaansa minulla on mielenterveysongelmia. Huvittavaa, koska itse asiassa osalla tuosta naisporukasta todella on itsellään vähintään alkoholiongelmia. Vähemmän huvittavaa on se, että tilanne vaikuttaa työnsaantiini juorujen kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä