Millaisia harmittavia/ naurettavia oletuksia sinusta on tehty?
Minua eniten harmittaa epäilyt, että asun hometalossa, kun minulla on vanha talo. Taloa on remontoitu kuitenkin lähivuosina niin paljon, ettei mitään huolestuttavaa talossa oikeasti ole.
Silti monet ihmiset tuntuvat kuvittelevan, että vanha talo on ilman muuta laho ja homeessa. Kerran torin kauttakin kyseltiin onko myymäni sänky terveessä talossa ollut. Ostaja näki siis kuvan huoneesta ja päätteli varmaan kakluunista, että kyseessä on vanha talo.
Taloon on teetetty laajat kuntotutkimukset ja paljon remonttia. Esimerkiksi; kattoremontti, uusi kylpyhuone, keittiö, salaojat, alapohjan remontti, ilmanvaihdon parannuksia, uudet lattiat eristeitä myöten, putkityöt jne.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Olen hiljainen, joten pakkohan minun on olla myös vajaaälyinen 🙄
Itseasiassa mulle yksi tyyppi _aina_ jaksaa viisastella mun hiljaisuudesta. Ihan aina. Sitten yksi kerta toinen tyyppi sanoi sille, että hiljaiset ovat yleensä itseassa paljon fiksumpia ja ajattelevaisempia ihmisiä.
Koska on iloinen, miten voi olla masentunut🤦
Myös minä olen tyhmä ja köyhä ammatin perusteella. Asuntolainan sain maksettua 35-vuotiaana, 40 jälkeen en ole tehnyt enää kokopäivätyötä. Olen myös FM. Teen keikkailemalla ekassa duunariammatissani reissurahat, asun kesät ulkomailla.
Oltiin perheen kanssa lomalla Thaimaassa jouluna 2004 kun hyökyaalto tulvi sinnekin. Itselleni ei käynyt mitään kovin dramaattista, en missään vaiheessa ollut vaarassa kuolla, en joutunut veden varaan tai mitään sellaista. Kun tultiin takaisin Suomeen niin monet tutut olettivat että olin melkein kuollut. Ei meinanneet millään uskoa että olin edes ollut siellä koska en ollut päästä varpaisiin ruvella mustelmilla tai edes käynyt sairaalassa.
Koditon luuli minua kodittomaksi ryysyläiseksi vaikka olen vain boheemi ja taiteellinen.
Monet luulevat minua kehitysvammaiseksi, toiset humalaiseksi. Olen CP-vammainen.
Jotkut kateelliset laittoivat vuosia sitten liikkeelle huhun että olen seksuaalisesti kieroutunut, eli oman sukupuolisista kiinnostunut. Koskaan en ole mitään tällaisia harrastanut, enkä tule harrastamaan. Mutta niin se vaan taitaa olla että tällaisia menestyneitä henkilöitä kuten Cristiano Ronaldo, Teemu Selänne ja minä, pilkataan koska nähdään että nuo pystyvät johonkin, mihin itse ei koskaan pysty.
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyötön = alkoholisoitunut vajaamielinen ihminen.
Sama täällä.
Vietän kuulemma 8h päivässä salilla. Treenaan 1h kotona tai ulkopuistossa.
Lyhytkasvuinen siis henkiesti myös "vajaamittainen"
Ole lyhyempi kuin kumpikaan vanhemmistani = Tois(t)en uskomus, että olisin varmasti adoptoitu tai sitten vanhemmille tullut väärä taapero mukaan synnarilta,
Joo. Naurattaa kyllä mutta on myös joitain kertoja tehnyt kipeääkin.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin perheen kanssa lomalla Thaimaassa jouluna 2004 kun hyökyaalto tulvi sinnekin. Itselleni ei käynyt mitään kovin dramaattista, en missään vaiheessa ollut vaarassa kuolla, en joutunut veden varaan tai mitään sellaista. Kun tultiin takaisin Suomeen niin monet tutut olettivat että olin melkein kuollut. Ei meinanneet millään uskoa että olin edes ollut siellä koska en ollut päästä varpaisiin ruvella mustelmilla tai edes käynyt sairaalassa.
Tuotiinhan kaikki suomessa sairaalaan
Että suostuisin sivusuhteeseen möhömahainen, yli 50-vuotiaan ammattikoulun käyneen käävän kanssa, vaikka minulla on kotona alle 50-v hyväkroppainen ja korkeasti koulututetut mies.
Keskustelin yhdessä tilaisuudessa parin noin 35-40v miehen kanssa
Sitten toinen kommentoi: sä et varmaan tästä asiasta tiedäkään tjsp, kun olen niin nuori. Kysyin heiltä minkä ikäiseksi luulevat. Veikkaukset oli 16 ja 18.
Ei mennyt ihan maaliin. Ikää 28v, DI-tutkinto ja asiantuntijatyössä.
On mua saatettu muutamaa vuotta nuoremmaksi luulla ennenkin (ja joskus myös vanhemmaksi), mut tuossa jo ehkä vähän häkellyin.
Äitini mielestä olen epäonnistunut elämässä ja aina kun sanon mielipiteeni jostain asiasta tai elämässäni tapahtuu jotain, se on äitini mielestä merkki tyhmyydestäni ja elämäni on hänen silmissään epännistunutta ja ajatukseni aina vääriä.. niin hän ainakin pyrkii kaikin keinoin minulle viestimään. Yrittää kokoajan manipuloida minua ajattelemaan kuinka huono ihminen olen ja painaa minua alas.
Kun olin lapsi ja nuori, aika moni ihminen, esimerkiksi jotkut kavereistanikin, luuli isäpuolta isäkseni. En oikeastaan tiedä miten se on edes mahdollista. Minulla on eri sukunimi kuin tällä tai pikkuveljelläni, samaan aikaan olin tekemisissä muualla asuvan oman isäni kanssa, olin siellä myös lomilla ja viikonloppuja.
Vierailija kirjoitti:
Äitini mielestä olen epäonnistunut elämässä ja aina kun sanon mielipiteeni jostain asiasta tai elämässäni tapahtuu jotain, se on äitini mielestä merkki tyhmyydestäni ja elämäni on hänen silmissään epännistunutta ja ajatukseni aina vääriä.. niin hän ainakin pyrkii kaikin keinoin minulle viestimään. Yrittää kokoajan manipuloida minua ajattelemaan kuinka huono ihminen olen ja painaa minua alas.
En ole aina varma ajatteleeko hän oikeasti niin vai nauttiiko hän vain siitä että saa minua nöyryyttää. Ehkä molempia. Mielestäni oma elämäni on enimmäkseen hyvää..
Olen neljän lapsen äiti ja kolmivuoroa tekevä sairaanhoitaja. Naapuri luuli minun olevan kotirouva kunnes sattui tulemaan asiakkaaksi työpaikallen sairaalan päivystykseen. Oli nähnyt minua arkipäivisin kotona.
Lyhytaikainen kollegani oli julistanut työpaikallani, että hän ja minä menisimme naimisiin, jos saman sukupuolen kesken avioituminen (tuolloin, vuosituhannen vaihteessa) olisi sallittua.
Minua ei olisi liikuttanut se, että minua luultaisiin lesboksi, ja käsittääkseni minut tiedettiinkin ihan hyvin heteroksi. Sen sijaan minua harmitti kovasti se, että joku luulisi, että minä menisin naimisiin juuri tuon kovaäänisen narsistin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Moni vanha talo on remontoitu hometaloksi.
Moni uusi talo on myös homehtunut muutamassa vuodessa. Kyllä nykyään on paljon tietoa saatavilla miten vanhoja taloja kannattaa remontoida ja monet niin tekevätkin perinteitä kunniottaen.
Olen DM1, enkä mielelläni harrasta illalla mitään hikiliikuntaan viittaavaa, ihan terveyssyistä. Moni alkaa jäkättää, miten diabeetikon on hyvä liikkua. Sitten he kuuntelevat silmät suitsirenkaina, kun sanon, että seuraavana aamuna en välttämättä ole enää elävien kirjoissa tai on muuten henki heikoilla. Joskus sitten liika liikkuminen vaikuttaa viiveellä eli joskus seuraavan päivän aikana. Moni ei ymmärrä sitäkään, että jonkun aterian väliin jättäminen voi aiheuttaa parin päivän vuoristoradan eli sokerit menevät enemmänkin sekaisin.