Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa soittaa verotoimistoon ja kysyä ihmisten verotietoja?

Vierailija
24.03.2025 |

käsittääkseni ne saa kun kysyy

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse suojasin omani vuosia sitten. Verotiedot näyttää kyylääjille pelkkää nollaa. ;)

Muutit Viroon?

Liittyi persuihin, ent. MEP

Vierailija
82/120 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse suojasin omani vuosia sitten. Verotiedot näyttää kyylääjille pelkkää nollaa. ;)

Sinun verotiedot on suojattu sillä, että ainoat tulot tulevat muiden veronmaksajien taskuista ja ne maksaa sinulle Kela. Ketään ei roposesi kiinnosta.

Entäs sinun, mistä omat rahasi tulevat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä firmojen nimiä kerrota. Eihän sitä ole edes omassa päätöksessä. 

Vierailija
84/120 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, koska ei niitä soittamalla lähdetä etsimään. Sun pitää mennä paikan päälle, todistaa henkilöllisyytesi ja sitten perustella tarkoitus ja pyytää joku tietty väli mistä niitä katsot. Tarkoitus ei tarvitse olla  kummoinen. Lehdistö esimerkiksi pyytää ne erikseen kirjallisesti. 

😂 tämän jänkkääjän on pakko olla trolli

Vierailija
85/120 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin...eikö pidä tietää silloin myös henkilön sosiaaliturva tunnus????

Ja jos ei tarvi niin eikö tälläisen tiedon antaminen ole sitten laitonta.

Ei, koska verotiedot on julkisia. Veronkiertäjät helpompi käräyttää. Persut ja muut oikeistopaskat.

Veronmaksu on kunnia-asia!

Taidat itse kiertää veroja? 

Vierailija
86/120 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok selvittää työpaikkaa hakiessa edeltäjän tulot, niin osaa laittaa palkkapyynnön kohdalleen.

Ei ole. Aloittelijan tulot ovat harvoin samaa luokkaa kuin jonkun edeltäjän, joka on saattanut olla työssään hankkien kokemusta vuosien ajan. 

Vierailija
87/120 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, koska ei niitä soittamalla lähdetä etsimään. Sun pitää mennä paikan päälle, todistaa henkilöllisyytesi ja sitten perustella tarkoitus ja pyytää joku tietty väli mistä niitä katsot. Tarkoitus ei tarvitse olla  kummoinen. Lehdistö esimerkiksi pyytää ne erikseen kirjallisesti. 

Lähdetä etsimään? Luuletko että verotiedot ovat jossain vartioidussa kellarin arkistossa olevissa kansioissa? 😂  Ne löytyvät sekunneissa kun menet verotoimistoon, astelet koneelle (tietokone, tiedätkö, sellainen missä on ruutu ja näppäimistö jossa nappuloita) ja naputat henkilön nimen. Kukaan ei kysele sinulta yhtään mitään. 

Vierailija
88/120 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Julkista tietoa on ja ne saa soittamalla tai menemällä itse toimiston koneelta katsomaan. Sekoitat nyt luottotietojen katselemisen tähän.

Vierailija
89/120 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa yksityishenkilön verotietojen julkisuus perustuu verotuksen julkisuutta ja yksityisyyden suojaa koskevaan lainsäädäntöön. Tähän liittyvät keskeiset säädökset löytyvät erityisesti verotusmenettelystä annetusta laista (VML) ja sen julkisuutta koskevista pykälistä. Tämä käytäntö on osa Suomen laajempaa avoimuus- ja läpinäkyvyyskulttuuria, joka pyrkii edistämään yhteiskunnallista luottamusta ja verotuksen oikeudenmukaisuutta.

Verotustietojen julkisuusperiaatteella on useita tavoitteita:

Läpinäkyvyys ja demokratia: Julkiset verotiedot edistävät yhteiskunnan avoimuutta ja läpinäkyvyyttä. Kansalaiset voivat esimerkiksi tarkistaa, että kaikki maksavat veroja oikeudenmukaisesti ja että verotusjärjestelmä toimii oikein.

Verovalvonta: Julkiset verotiedot helpottavat myös verovalvontaa, koska ne mahdollistavat esimerkiksi median ja kansalaisten roolin verotuksen valvonnassa.

Korruption ehkäisy: Julkiset verotiedot voivat auttaa ehkäisemään korruptiota ja talousrikoksia, koska verotietojen avoimuus tekee mahdolliseksi havaita poikkeamat ja mahdolliset väärinkäytökset.

Luottamuksen rakentaminen: Avoimuus verotuksessa lisää luottamusta verojärjestelmään ja hallintoon. Kun kansalaiset voivat nähdä, että verotus on reilua ja tasapuolista, heidän luottamuksensa järjestelmään vahvistuu.

On kuitenkin syytä huomata, että vaikka verotiedot ovat julkisia, niiden käyttöön liittyy edelleen tiettyjä rajoituksia ja sääntöjä. Esimerkiksi verotiedoista ei saa tehdä laittomia rekistereitä, ja tiedon julkisuutta pyritään tasapainottamaan yksityisyyden suojan kanssa. Verohallinto julkaisee esimerkiksi vain tiettyjä verotietoja, kuten ansio- ja pääomatulot sekä maksetut verot, eikä kaikkea verotukseen liittyvää tietoa.

AI-generated content may be incorrect

Vierailija
90/120 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/verohallinnon_esittely/tieto…

Omia tietoja ei voi poistaa julkisista tiedoista

Julkisia tietoja voi katsella asiakaspäätteiltä ja pyytää puhelimitse p. 029 497 002 

Vierailija
91/120 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan niin, että he, jotka eniten meuhkaavat muiden ihmisten verojen kierrosta, koska itse kiertävät veroja.

Vähän sama pettämisen kanssa parisuhteessa. He, jotka itse pettävät eniten niin epäilevät puolisonkin tekevän näin. Luulevat muiden olevan samanlaisia kuin itse.

Sama juttu monessa muussakin asiassa. He, jotka itse haluavat olla politiikassa ajattelevat muidenkin haluavan olla. He, jotka haluavat olla valtiolla töissä luukevat muidenkin haluavan. He, jotka itse muuttavat ensimmäisinä Viroon, luulevat muidenkin muuttavan. He, jotka haluaisivat lentää heti Usaan niin kuvittelevat muidenkin lentävän. He, jotka haluaisivat asua Helsingin keskustassa niin kuvittelevat muidenkin haluavan.

Mitä minä olen niin sinäkin olet kuin minä. Peilaavat itseänsä muihin. Mitä minä haluan niin sinäkin haluat. Todellisuudessa eihän se ihan näin mene.

Vierailija
92/120 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö löpö. https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/verohallinnon_esittely/tieto…

Vierailija
93/120 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittamalla on maksullinen, käymällä ilmainen. 

Vierailija
94/120 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kierrät veroja, koska minäkin kierrän.

Sinä haluat mu s t,, ia miehiä, koska minäkin haluan.

Sinä haluat asua maantasossa, koska minäkin haluan.

Sinä haluat asua Helsingin arvoalueella, koska minäkin haluan.

Sinä haluat liittyä poliittiseen puolueeseen, koska minäkin haluan.

Sinä haluat valtiolle töihin, koska minäkin haluan.

Sinä haluat kalastaa, koska minäkin haluan.

Vierailija
95/120 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muutaman kerran joutunut ikävään tilanteeseen, kun joku on kysynyt, että paljonko eläkkeeni on. Yksi kysyjä oli entinen työtoveri ja eräs entinen naapuri vaimoineen pysähtyi kaupassa kysymään eläkettäni. En ollut heidän hyvä tuttava enkä ollut nähnyt varmaan yli 10 vuoteen. Että menkää mieluummin uteliaat sinne verotoimistoon kyyläämän toisten tuloja, kuin että päin naamaa kysytte. Eläkkeeni on niin pieni etten erityisemmin viitsi asiasta puhua.

Vierailija
96/120 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittamalla on maksullinen, käymällä ilmainen. 

Soittamalla myös ilmainen. Vain jos tarvitsen vastauksen kirjallisena, se maksaa.

Vierailija
97/120 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä onko noloa. Ei kukaan tiedä, jos olet sinne soittanut

Vierailija
98/120 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, miksi porukka on niin hermostunut tästä asiasta. Mulle on aivan sama, vaikka joku minun tulot kävisi katsomassa. Voin kertoa ne päin naamaakin, jos kiinnostaa. Ihme tabu.

Vierailija
99/120 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noloa, jos haluaa kateuksissaan ja uteliaisuudessaan urkkia, paljonko naapuri tienaa. Sitten pistää paremmaksi, jotta olisi varakkaampi. 

Vierailija
100/120 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä urkinta saadaan maksulliseksi, vähentyisi turha naapureiden verotietojen kyylääminen.

Sen elämäntapa-työttömän tulot olisi kyllä mielenkiintoista nähdä,ainakin tupakkaan riittää rahaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi