Onko noloa soittaa verotoimistoon ja kysyä ihmisten verotietoja?
Kommentit (120)
On. En haluaisi myös kenenkään koskaan antavan yksityistietojani muille.
Vierailija kirjoitti:
On ok selvittää työpaikkaa hakiessa edeltäjän tulot, niin osaa laittaa palkkapyynnön kohdalleen.
Jos edeltäjä on ollut vuosia töissä ja sinä olet vasta aloittamassa sitä työtä, et todellakaan saa samaa palkkaa
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin katsomassa sukulaisen tulot, pyyteli jatkuvasti rahaa lainaksi vaikka hänellä hyvä työpaikka, lopulta halusi myös takausta mökkitontin ostoa varten.
Miten verotietojen katsominen ratkaisi asian?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ok selvittää työpaikkaa hakiessa edeltäjän tulot, niin osaa laittaa palkkapyynnön kohdalleen.
Jos edeltäjä on ollut vuosia töissä ja sinä olet vasta aloittamassa sitä työtä, et todellakaan saa samaa palkkaa
Niinpä ja se mitä olevinaan osaa on siltä kollegalta kuultua 🤣
Vierailija kirjoitti:
Saako sieltä muutakin tietoa,mm velat,sijoitukset ja asunnot/mökit?
Saa saa ja kengännumeron myös,myös kyrvän pituus löytyy,kuka lie mitannut joku verotäti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei taida olla kovin paljoa kokemusta työelämästä.
Turhaan sitten soitat kotiin ja teet työpaikka-ilmoituksia ja itket keskustelupalstoilla (13. vuosi menossa putkeen), että miksi naiset eivät hae valtionhallintoon, diplomaatiksi, EU-hommiin tai korkeisiin yhteiskunnallisesti merkittäviin poliittisiin työtehtäviin.
Ei ole tullut mieleen edes, että henkilö ei ole koko alalla eikä ole koskaan aikomustakaan olla? Ilmeisesti olet sekoittanut nimikaimaan tai nimikaima on jotenkin fantasiaversio minusta?
Ei nyt naapurit paljon kiinnostele mutta joskus olisi kiva tietää maksetaanko nuorelle ja dynaamisen oloiselle urakomeetalle monta sataa enemmän kuin tylsälle pitkäaikaiselle työntekijälle joka tekee moninkertaisen määrän vaadittua työtä.
Samoin voisi olla kiva tietää montako tonnia enemmän ilmeisen epäpätevä pomo saa.
Markkinatalouden mallimaassa USA:ssa palkkatiedon saa kun kysyy henkilöltä itseltä sä ja on normaalia jutella palkasta pomon kanssa. Täällä saa palkan nousemaan vasta kun vaihtaa työnantajaa. Olen myös kokenut että kun jättää irtosanomislomakkeen pomolle niin palkasta olisi yhtäkkiä paljonkin nousuvaraa, mutta enpä lähtenyt siihen leikkiin mukaan vaan menin sinne minne olin työsopimuksen allekirjoittanut ja kyllä kannatti.
Vierailija kirjoitti:
Tee kuten entinen kaveri. Hankkiudu verotoimistoon töihin, että pääset hyvällä omalla tunnolla kyttäämään tuttujen ja naapureiden tiedot. Kuuluu duuniin muka. (Ei kuulu)
Se jäi kiinni tuosta kyttäämisestä, kun selitti deittiensä tuloista pikkasen liian yksityiskohtaista tietoa.
Vaikka verotiedot on julkisia, eikä itsellä mitään salattavaa. Silti ällöttää koko muija.
20 vuotta yhä se sinkkuna taapertaa. Mitä nyt kerran rakastu nigerialaiseen ja oli konkurssi lähellä.
Puhut täyttä paskaa. Verotietoja voi käydä katselemassa kuka tahansa vaikka joka ikinen päivä mielensä mukaan, siihen ei liity MITÄÄN rikosta, tiedot ovat julkisia. Ei ne mitään potilastietoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin kysyin työpaikkaa hakiessa palkkatoivetta miettiessäni, mitä edeltäjä sai. Olin aikeissa pyytää noin 3000+, mutta edeltäjä sai yli 4000/kk, niin pyysin saman - ja sain.
Edeltäjä lähti, kun kilpailija maksoi samasta työstä yli 5000/kk?
Miten sait edeltäjän tiedot, joilla hakea?
Kuinka vaikeaa on selvittää ihmisen nimi joka on ollut töissä ennen sinua? 😂🤦🏼 Ei v***u mitä nuijia täällä pyörii.
Pitää tietää myös syntymävuosi.
Valtiohan voisi tienata tuolla. Ei muuta kuin maksullliseksi koko palvelu. Röyhkeästi voi pyytää korkeaa hintaa, riittävän utelias on kyllä valmis maksamaan.
Tuo on hyvä keino tarkistaa tulot jos epäilee toisen huijaavan elatusmaksuasioissa👍 koska se on laillista se on ok, lastenvalvoja ei verotietoja tarkasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt naapurit paljon kiinnostele mutta joskus olisi kiva tietää maksetaanko nuorelle ja dynaamisen oloiselle urakomeetalle monta sataa enemmän kuin tylsälle pitkäaikaiselle työntekijälle joka tekee moninkertaisen määrän vaadittua työtä.
Samoin voisi olla kiva tietää montako tonnia enemmän ilmeisen epäpätevä pomo saa.
Markkinatalouden mallimaassa USA:ssa palkkatiedon saa kun kysyy henkilöltä itseltä sä ja on normaalia jutella palkasta pomon kanssa. Täällä saa palkan nousemaan vasta kun vaihtaa työnantajaa. Olen myös kokenut että kun jättää irtosanomislomakkeen pomolle niin palkasta olisi yhtäkkiä paljonkin nousuvaraa, mutta enpä lähtenyt siihen leikkiin mukaan vaan menin sinne minne olin työsopimuksen allekirjoittanut ja kyllä kannatti.
Niin siis mitä teet sillä tiedolla? Oletko vaatimut työkaverillesi vähemmän palkkaa, vai kyräiletkö sitä vain kotona?
Vierailija kirjoitti:
Ne voi käydä katsomassa verotoimistossa koneelta. Ei tarvitse kenenkään antaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne voi käydä katsomassa verotoimistossa koneelta. Ei tarvitse kenenkään antaa mitään.
Eikös ne tiedot tule vasta sitten kun verotuspäätöksetkin ovat valmiita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin kysyin työpaikkaa hakiessa palkkatoivetta miettiessäni, mitä edeltäjä sai. Olin aikeissa pyytää noin 3000+, mutta edeltäjä sai yli 4000/kk, niin pyysin saman - ja sain.
Kuinka vaikeaa on selvittää ihmisen nimi joka on ollut töissä ennen sinua? 😂🤦🏼 Ei v***u mitä nuijia täällä pyörii.
Siksihän nasse-Jesse salaa todellisen ikänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis mitä teet sillä tiedolla? Oletko vaatimut työkaverillesi vähemmän palkkaa, vai kyräiletkö si
Varmaan haluaa pyytää takaisin töihin, suositella yhteistyöfirmalle ja tai parittaa työkaverille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksihän nasse-Jesse salaa todellisen ikänsä.
Työkaveri olisi naista vailla, millähän hinnalla saataisiin se ja se ulos toiselta alalta ja toisesta työpaikaista ulos juuri meille töihin. Meillä kun sattuis olemaan tämmöinen palkkatukityö niin siihen tarvittais työtöntä työnhakijaa.
Ei ole noloa. Ystävällinen puhelinpalvelu. Kysyin viimeksi 6 henkilön tulot.
Verotoimistossa on aulassa tietokoneita, joilla tietoja voi selata itse.
Ei tarvitse varata aikaa, eikä tarvita perusteluja. Lakisääteinen oikeus nähdä julkiset tiedot
"Olen utelias"
Olet kateellinen. Moinen kyylääminen on todella omituista. Oletko miettinyt paljonko lisäeuroja voit tienata siinä ajassa kun menet verotoimistoon kyyläämään muiden raha-asioita?