Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen parikymppinen ja asumiseni hankaloituu huomattavasti leikkausten takia.

Vierailija
23.03.2025 |

Hallitus miksi leikkaatte? Ei ole mahdollisuutta muuttaa 15-20 neliöiseen koirankoppiin asumaan. Ette pystyisi siihen itsekään.

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ratkaisu.

Töihin.

Minne?

Vierailija
62/129 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ole mahdollisuutta? Asun itse 12 neliön soluhuoneessa. 

Vtut asut. En muutenkaan ole opiskelija.

Parikymppinen joka ei ole töissä eikä opiskele. Parasta kun muutat pois Suomesta, ei täällä tarvita tuollaisia elätettäviä.

Mulla ei oo mitään velvollisuutta toimia minään koneiston pikkurattaana ja mennä kyykkyyn rikkaiden edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetapa katsella niitä töitä ihan itse. Ei niitä sulle kotiovelle kan eta. Ja pitää opiskellakin. Joo sekin vaatii vaivannäköä

Vierailija
64/129 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut kuin varat riittää

Vierailija
65/129 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo mitään velvollisuutta toimia minään koneiston pikkurattaana ja mennä kyykkyyn rikkaiden edessä.

ookoo. Sitten olet ilman tuloja ja rahatta valinnanvapaus on nolla 

Vierailija
66/129 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijalapseni asuu soluasunnossa eli hänellä oma huone, mutta muut tilat yhteiset 2 muun tytön kanssa. Toinen lapseni asuu alivuokralaisena kerrostalokämpässä ja hänellä oma huone ja wc. Muita tiloja ei lupa käyttää. Itse asuin 2-kymppisenä opiskelijana iäkkään tätini talossa jossa mun piti siivota koko asunto ja hoitaa piha-alue. 

Vierailija
67/129 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma-aloitteisuus käyttää olevan babylla nolla

äitii tu pyyhkiin

Vierailija
68/129 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ookoo. Sitten olet ilman tuloja ja rahatta valinnanvapaus on nolla 

Siis oisinhan mä silloinki jos kävisin duunissa kun verot... 

Vierailija
69/129 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijalapseni asuu soluasunnossa eli hänellä oma huone, mutta muut tilat yhteiset 2 muun tytön kanssa. Toinen lapseni asuu alivuokralaisena kerrostalokämpässä ja hänellä oma huone ja wc. Muita tiloja ei lupa käyttää. Itse asuin 2-kymppisenä opiskelijana iäkkään tätini talossa jossa mun piti siivota koko asunto ja hoitaa piha-alue. 

No onpa surkeaa. Ihmiset ovat muutenkin inhottavia, en kestäisi päivääkään, varsinkaan tuntemattomia.

Vierailija
70/129 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ ON TAAS JÄRKYTTÄVÄÄ HAUKKUMISTA JA KIELENKÄYTTÖÄ.

Vierailija
71/129 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE TÖIHIN, NUORI IHMINEN

Vierailija
72/129 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeisin kysymys on se miksi muiden pitäisi elättää sinut. Lähde muuttamaan tätä ajatusta niin elämäsi on paljon paremmin.

Vierailija
73/129 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskeisin kysymys on se miksi muiden pitäisi elättää sinut. Lähde muuttamaan tätä ajatusta niin elämäsi on paljon paremmin.

Perustetaan ensin pakkoarmeijan tilalle ammattimainen palkka-armeija ja keskustellaan sitten.

Vierailija
74/129 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ap mene töihin?

Ei töihin enää mennä. Töihin päästään.

Töitä on kyllä, jos työ vaan maistuu.

Nyt oli taas harvinaisen idiootti kommentti.

Jep, kokkareiden kokoontumisajot taas. 

Vierailija
75/129 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi kun kuukauden viimeisillä viikoilla olen syömättä neljä päivää. Yhteensä 8 päivää paastolla, niin riittää rahat hyvin vuokraan.

Töissä en voi käydä, koska jos ei syö, niin ei jaksa tehdä duuniakaan. Ja työstä saa niin vähän rahaa että halvemmaksi tulee kun säästää työmatkoista pois ja ei syö mitään eikä käy missään.

Jos osaat kalastaa, niin sillä pärjää aika hyvin. On järkevämpää käydä kalassa kuin töissä. Tähän on tultu.

Vierailija
76/129 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa surkeaa. Ihmiset ovat muutenkin inhottavia, en kestäisi päivääkään, varsinkaan tuntemattomia.

Ei ole surkeaa vaan ihan normi käytäntö. Ei kaikki ole kultalusikka prseessä syntyneitä joille isi ja mami ostaa tai vuokraa oman asunnon, eikä kaikilla ole mahdollisuutta saada omaa pankkilainaa asuntoa varten. Sukulaistyttö maksaa opintolainallaan ostamansa asunnon lyhennyksiä, mutta veljensä laittoi oman lainansa osakkeisiin kun voi asua vanhempiensa osakkeessa. Bättre folk. Meidän köyhien sukulaisten kersat asuu opiskelija-asunnoissa, pienissä yksiöissä jos rahoittaa vuokran opiskelun ohella tekemillään töillä ja osa asuu kotonaan ilmaiseksi tai kuluihin osallistuen. Pumpulissa kasvatetuille tai rikurikkaiden lapsille täytyy olla omat asunnot, vähintään kaksiot ja ydinkeskustassa jottai ei tarvitse julkisilla kouluun tai töihin kulkea 🤦

Vierailija
77/129 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin mieheni kanssa vuosikausia parinkymmenen neliön parvekkeettomassa hyvinkin vanhassa kämpässä ennen kuin oli varaa vuokrata edes hieman suurempi. Sopu sijaa antaa. 

Vierailija
78/129 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ole mahdollisuutta? Asun itse 12 neliön soluhuoneessa. 

Vtut asut. En muutenkaan ole opiskelija.

Parikymppinen joka ei ole töissä eikä opiskele. Parasta kun muutat pois Suomesta, ei täällä tarvita tuollaisia elätettäviä.

Pääset näppärästi eroon Suomi-koneistosta, kun siirryt maan rajojen ulkopuolelle. Suomi on sen verran vapaa maa, että ulos pääsee. Jos ei ole passia, niin henkkareilla pääsee Ruotsiin. Jos ei ole edes henkkareita, niin pohjoisessa voi usemmiten ylittää rajan ilman mitään henkilöllisyyden tarkistusta.

Vierailija
79/129 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen itse 39v työssäkäyvä yh. Asun Helsingissä. Minulta leikattiin melkein 300e asumistukea. Toimeentulotuesta saan osan takaisin, mutta kyllä ihmetyttää tämä touhu. Pyydetään muuttamaan halvempaan. Halvempaa vain ei ole missään lähellä. 7v lapsi käy koulua kävelymatkan päässä koulusta niin kuin pitääkin. Jos haluaisin asua halvemmin pitäisi muuttaa niin kauas että lapsen pitäisi juuri alkanut koulu vaihtaa mikä ei ole järkevää. Myös itse pääsen kävellen töihin. Jos muuttaisin niin kauas että vuokran saa alemmaksi se sama raha menisi autoon, mitä minulla ei nyt edes ole.

Kesä kun alkaa taidan lopettaa duunit, sitten saan saman rahan tukina kuin nyt tuet+palkka. Eikö teidän pitänyt kannustaa töihin eikä ajaa ihmisiä tuilla elämään?

Vierailija
80/129 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole surkeaa vaan ihan normi käytäntö. Ei kaikki ole kultalusikka prseessä syntyneitä joille isi ja mami ostaa tai vuokraa oman asunnon, eikä kaikilla ole mahdollisuutta saada omaa pankkilainaa asuntoa varten. Sukulaistyttö maksaa opintolainallaan ostamansa asunnon lyhennyksiä, mutta veljensä laittoi oman lainansa osakkeisiin kun voi asua vanhempiensa osakkeessa.

Rikurikkaiden vanhemmat myös pakottaa armeijaan. Muut menee sivariin tai hankkii c:n paperit.

Rikurikkailla on sodan tullessa puolustettavaa, muut ottaa hatkat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi