Olen parikymppinen ja asumiseni hankaloituu huomattavasti leikkausten takia.
Hallitus miksi leikkaatte? Ei ole mahdollisuutta muuttaa 15-20 neliöiseen koirankoppiin asumaan. Ette pystyisi siihen itsekään.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen itse 39v työssäkäyvä yh. Asun Helsingissä. Minulta leikattiin melkein 300e asumistukea. Toimeentulotuesta saan osan takaisin, mutta kyllä ihmetyttää tämä touhu. Pyydetään muuttamaan halvempaan. Halvempaa vain ei ole missään lähellä. 7v lapsi käy koulua kävelymatkan päässä koulusta niin kuin pitääkin. Jos haluaisin asua halvemmin pitäisi muuttaa niin kauas että lapsen pitäisi juuri alkanut koulu vaihtaa mikä ei ole järkevää. Myös itse pääsen kävellen töihin. Jos muuttaisin niin kauas että vuokran saa alemmaksi se sama raha menisi autoon, mitä minulla ei nyt edes ole.
Kesä kun alkaa taidan lopettaa duunit, sitten saan saman rahan tukina kuin nyt tuet+palkka. Eikö teidän pitänyt kannustaa töihin eikä ajaa ihmisiä tuilla elämään?
Eli tuet ovat liian isot vieläkin.Toivottavasti leikataan lisää ja reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen itse 39v työssäkäyvä yh. Asun Helsingissä. Minulta leikattiin melkein 300e asumistukea. Toimeentulotuesta saan osan takaisin, mutta kyllä ihmetyttää tämä touhu. Pyydetään muuttamaan halvempaan. Halvempaa vain ei ole missään lähellä. 7v lapsi käy koulua kävelymatkan päässä koulusta niin kuin pitääkin. Jos haluaisin asua halvemmin pitäisi muuttaa niin kauas että lapsen pitäisi juuri alkanut koulu vaihtaa mikä ei ole järkevää. Myös itse pääsen kävellen töihin. Jos muuttaisin niin kauas että vuokran saa alemmaksi se sama raha menisi autoon, mitä minulla ei nyt edes ole.
Kesä kun alkaa taidan lopettaa duunit, sitten saan saman rahan tukina kuin nyt tuet+palkka. Eikö teidän pitänyt kannustaa töihin eikä ajaa ihmisiä tuilla elämään?
Eli tuet ovat liian isot vieläkin.Toivottavasti leikataan lisää ja reilusti.
Periaatteessa voi noinkin ajatella, mutta niin kauan kun on pakollinen oppivelvollisuus, pakko armeija ja ihmisiä pidätetään esimerkiksi huumeiden käytön takia ja merkitään rekisteriin, niin tuet tulee ja pysyy.
Ensin annetaan ihmisille vapautta olla menemättä kouluihin ja olla olematta tuottavia ja tärkein on sitten pakkoarmeija, joka sellaisenaan on niin sosialistinen kapistus ja laitos, että sen käyneille pitäisi myöntää konkreettisesti omaa isänmaata omistettavaksi, että voisi sitä puolustaa jatkossa ja tarvittaessa.
Sitten toinen oikeus ja vapaus tuhota itsensä myrkyin siten ettei valtio puutu. Tämä on arvokysymys ja tärkeä seikka. Nykyisellään voidaa olettaa että valtio tai kanslaiset omistaa toisensa.
Tukia ei voi leikata tai edes poistaa. Niitä pitäisi pikemminkin nykyisen ostovoiman mukaisesti nostaa reilusti 300e lisää.
Miksi muiden pitäisi asumisesi maksaa? Jokaisen pitäisi asua siellä mihin varat riittävät, tai pyydä vanhempiasi elättämään jos olet niin lapsen asteella että holhooja tarvitset. Se ei tosiaan ole muitten homma.
Älkää huutako -Mene töihin- vaan- PÄÄSE TÖIHIN!
TÖIHIN EI NYKYISIN MENNÄ VAAN PÄÄSTÄÄN!!!
Mitä maalais- ja huonosti koulutettua porukkaa täällä on kun ette sitä tajua?
Olisin muuttanut halpaan pieneen asuntoon mutta kela virkailija esti, kielsi pienen vakuuden. No muutin sitten sen takia kalliiseen, se kävi. Yhteiskunnalle tulee kalliiksi osa kela virkailijoista on lasku taidottomia ja aiheuttaa lisäkuluja. Luulee että säästää ja tuleekin kalliiksi. Kyllä työssä tulisi vaatia laskutaito. Kun ei vaadita he laskee väärin kaiken. Myös vakuus tulee halvemmaksi kun kalliissa asumisen jatko. Jos ei osaa laskea ei ymmärrä. Vakuus on vain kerta maksu ja vuokra joka kuukausi.
Mitä vikaa solukämpässä? Pitääkö kaikilla olla yksiöt Helsingin keskustassa?
Minusta erityisesti opiskelijoiden asumistuen leikkaus on kohtuuton. Se astuu voimaan elokuussa ja opiskelijat joutuvat käymään töissä ja opiskelemaan korkeakoulussa. Ei tule onnistumaan, saamme taas lisää mielenterveysongelmaisia nuoria. Harmillista lyhytnäköistä politiikkaa. Terkuin ope
Muakin nauratti, mutta ei kauaa. Oli pieni vauva syntynyt ja konttaili tuon kokoisessa yksiössä. VArastoon ei mahtunut kolmion verran huonekaluja ja tavaroita joten oli yksiössä sellainen romukasa labyrintti. Niin kerran aamukiireessä töihin lähtiessä meinasi vauva kuolla ison laatikkopinon päälle. Mies sai pinon kiinni mutta rojahti pahasti sivuun.
Ahdas kämppä on tosi suuri riski. Odoteltiin puoli vuotta että isompi asunto valmistuu ja molemmilla eri puolilla työt. Ihan kauhean epäinhimillistä laittaa ahtaaseen asumaan.
Sama muuten voi käydä koirallekin, että kaataa itsensä päälle muuttokuorma ja kuolee alle. Ei kauheasti naurata!
Suomessa asunnot pitäisi olla isompia ja halvempia.