Olen parikymppinen ja asumiseni hankaloituu huomattavasti leikkausten takia.
Hallitus miksi leikkaatte? Ei ole mahdollisuutta muuttaa 15-20 neliöiseen koirankoppiin asumaan. Ette pystyisi siihen itsekään.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ole mahdollisuutta? Asun itse 12 neliön soluhuoneessa.
Vtut asut. En muutenkaan ole opiskelija.
Miten se vain opiskelijoihin liittyy, että asuu siellä mihin on varaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttoi kun kuukauden viimeisillä viikoilla olen syömättä neljä päivää. Yhteensä 8 päivää paastolla, niin riittää rahat hyvin vuokraan.
Töissä en voi käydä, koska jos ei syö, niin ei jaksa tehdä duuniakaan. Ja työstä saa niin vähän rahaa että halvemmaksi tulee kun säästää työmatkoista pois ja ei syö mitään eikä käy missään.
Jos osaat kalastaa, niin sillä pärjää aika hyvin. On järkevämpää käydä kalassa kuin töissä. Tähän on tultu.
Minä olen nuori pleikkaa pelaava mies, joka ei ole koskaan käynyt töissä ja ei tule menemään koskaan töihin.
Olen elävä esimerkki siitä että ihminen pärjää yhdellä nuudelipaketilla päivässä. 7 nuudelipakettia maksaa vain alle 10e.
Kympin viikko. Jos ei tee mitään raskasta ja ei käy missään, niin tuolla määrällä ruokaa pärjää ihan hyvin.
Atarii! Shimo semi nossu, kakati tae wadoojakiro me nisso sihai!!!!!
Oss!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ap mene töihin?
Ei töihin enää mennä. Töihin päästään.
Töitä on kyllä, jos työ vaan maistuu.
Tää palsta on täynnä todella vajaita ihmisiä. Et sinäkään missään töissä ole, olet liian tyhmä siellä pärjätäksesi. Ei ymmärretä edes sitä että työttömiä on moninkertaisesti avoimiin työpaikkoihin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ole mahdollista? Jos ei itse kiinnosta tienata lisärahoitusta vuokraan niin sitten ottaa sen minka saa. Vaihtoehtona on esim. etsiä isompi asunto (kimppakämppä) kaverin kanssa....Tai muuttaa tajkaisin äidin luokse , jos itsenäisyys ei onnistu.
Murhaisin mielummin äitini ja ystäväni kuin asuisin heidän kanssaan.
Sitten asunto-ongelma ratkeaa kerralla ja valtio maksaa kaiken.
Vapaus lienee tärkeintä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Ite asuin tuon ikäisenä 21 neliön yksiössä. Tienasin kokopäivätyöstä 1400 e/kk.
Sama. Elettiin vuotta 2001. Kaupungin keskustan vuokrakämppä kaksio oli kyseessä. En muista neliöitä. Vain 300e kk. Rahaa säästyi ja työnteko kannatti.
Palkat ei ole niistä päivistä noussut samalla alalla lainkaan, itseasiassa ne kävi 200e alempana 2010 -2018 välisenä aikana. Vuokrien hinnat on nykyään jo yli tonnin verran niistä hyvistä päivistä. Tyänteko ei enää kannata!
"Sotaa voi käyttää omaan kostamiseen, eli ampua omaan suuntaan."
Haha no kiva. Mistäs mulle kostit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite asuin tuon ikäisenä 21 neliön yksiössä. Tienasin kokopäivätyöstä 1400 e/kk.
Sama. Elettiin vuotta 2001. Kaupungin keskustan vuokrakämppä kaksio oli kyseessä. En muista neliöitä. Vain 300e kk. Rahaa säästyi ja työnteko kannatti.
Palkat ei ole niistä päivistä noussut samalla alalla lainkaan, itseasiassa ne kävi 200e alempana 2010 -2018 välisenä aikana. Vuokrien hinnat on nykyään jo yli tonnin verran niistä hyvistä päivistä. Tyänteko ei enää kannata!
Lämpimiä muistoja myös opiskeluajoilta 2000-luvun alusta.
Keväällä kun aurinko paistoi, niin haki lähimmäiseltä kioskilta sixpäkin kuudella eurolla tai vitosella lähti matalimmillaan. Isommissa marketeissa oli aleja että mäyris lähti 5.80e.
Oli edullista järjestää kotibileitä ja tutustua muihin opiskelijoihin. Hienoa aikaa.
Kyllä Suomi on muuttunut kurjemmaksi niistä ajoista. Elettiin huippuaikaa, kun oltiin liitytty EU:hun ja pääse opintomatkoille ja töihin ulkomaille iisisti. Sen ajan kontaktit luotiin ja ne kestää tänäpäivänäkin. Silloin oli puhetta NATO:n liittymisestä. Viro taisi liittyä, moni luotti sen aikaiseen Venäjään, mutta naapurin PimppiMellakka punk-pändi yritti kertoa totuuden ja se vaijennettiin. Siihen aikaan työelämä oli Suomessa erittäin palkitsevaa ja kannattavaa.
Mitä kävi?
Miksi vuokrat on nousseen puolella ylös entisestä? Olisi kamalaa olla yliopisto-opiskelija nykyaikana. Säälksi käy teitä pieniä poloisia. Koittakaa nyt kestää ja kannattaa tosiaan käyttää mahdollisuutta mennä muihin maihin opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ratkaisu.
Töihin.
Minne?
No vaikka pulloja keräämään h*lvetti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymppinen joka ei ole töissä eikä opiskele. Parasta kun muutat pois Suomesta, ei täällä tarvita tuollaisia elätettäviä.
Mulla ei oo mitään velvollisuutta toimia minään koneiston pikkurattaana ja mennä kyykkyyn rikkaiden edessä.
mutta koneiston tarjoamat ilmaiset etuudet näyttää maistuvan, taas näitä loogisia kapitalismin vastustajia :D käsi veronmaksajien taskussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymppinen joka ei ole töissä eikä opiskele. Parasta kun muutat pois Suomesta, ei täällä tarvita tuollaisia elätettäviä.
Mulla ei oo mitään velvollisuutta toimia minään koneiston pikkurattaana ja mennä kyykkyyn rikkaiden edessä.
mutta koneiston tarjoamat ilmaiset etuudet näyttää maistuvan, taas näitä loogisia kapitalismin vastustajia :D käsi veronmaksajien taskussa.
Kyllä soluasumisen pitäisi riittää nuorille opiskelijoille ja tuilla eläjille. En oikein ymmärrä että siinä asemassa voi ruveta prinsessaksi. Ennen olisi osoitettu metsään ja sanottu että sinne voi pystyttää teltan. Kyllä se periaate edelleen on että jokainen työikäinen ja -kykyinen elättää itsensä.
Sepä nykyajassa on huonoa kun ei voi pystyttää telttaa enää minne haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutkin opiskelijat myy seksiä saadakseen rahaa! jos olet hyvännäköinen parikymppinen niin 300€/h irtoo helposti. Pari kivaa setämiestä hoitelet kuukaudessa niin 600€ puhtaana käteen kuukaudessa
Toisaalta jos syöt päivässä yhden halvan nuudelipaketin hinnalla 30centtiä, niin halvemmaksi tulee nuudelit kuin ällöttävä toimitus. Aikaa jää myös pelailuun paremmin.
Sokeri on halpaa. Kalorivajetta paikkaamaan voi sekoittaa veteen pari ruokalusikallista raakaa sokeria. Noin 800 kilokaloria päivässä pitäisi riittää hyvin jos e tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on perustuloa armeijan käyneelle ja valansa vannoneelle. Perustulo kuuluu reservissä odottavalle tappokoneelle.
Naurattaa. Meitä asui kaksi aikuista ja iso koira 21:n neliön yksiössä neljä vuotta. Ei mitään ongelmaa. Ja oltiin reilusti yli parikymppisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ai että. Tähän se 20 vuoden palkkamaltti vei. On jo oletus että tarvitaan tukia paljanpäälle. EK on onnistunut sammakon keittämisessä. Te nykynuoretetre edes käsitä miten onnellista oli elää nuorena aikuisena 2000-luvun alussa. Vuokra 400€ ja pakollisten kulujen jälkeen meillä kaikilla duunaripojilla oli Gti-auto .. taitaa olla ihan utopiaa nykynuorille....
kiitos hyvästä lauseesta, pitää paikkansa! jos tänä päivänä pitäis ajatella esim tota GTI auton ostoa niinkuin silloin niin ei puhettakaan näillä hinnoilla. autoon ei olisi mitenkään varaa. nämä nykyiset asumiskustannukset ja pakolliset saa oksennuksen lentämään
Paljonko peppuusi veto maksaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ratkaisu.
Töihin.
Minne?
No vaikka pulloja keräämään h*lvetti
Ahneet eläkeläiset kerää niitä pulloja.
Perustulo voisi olla parikymppisillä suurempi kuin vanhemmilla, koska kolmekymppisillä on jo työpaikat.
Panttien kerääminen on siitä huono että kalliissa talvitakeissaan olevat ahneet eläkeläiset kerää niitä suut kuolassa.
Ottavat pantit köyhiltä pois. Ovat jo aikaisin liikenteessä muiden tiellä, kun pitäisi töihin ja kouluihin keretä.
illalla ei ole enää mitään kerättävää. Heillä on kyllä inhottava tapa myös käydä ostoksilla ja ostaa punalaputetut tuotteet opiskelijoilta. Ahneita ovat.
Toisaalta jos syöt päivässä yhden halvan nuudelipaketin hinnalla 30centtiä, niin halvemmaksi tulee nuudelit kuin ällöttävä toimitus. Aikaa jää myös pelailuun paremmin.