Olen parikymppinen ja asumiseni hankaloituu huomattavasti leikkausten takia.
Hallitus miksi leikkaatte? Ei ole mahdollisuutta muuttaa 15-20 neliöiseen koirankoppiin asumaan. Ette pystyisi siihen itsekään.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ap mene töihin?
Ei töihin enää mennä. Töihin päästään.
Töitä on kyllä, jos työ vaan maistuu.
Nyt oli taas harvinaisen idiootti kommentti.
Ota itseäsi niskasta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
kyllä 1 ihminen voi asua 20m2 kämpässä..mitä lukaalia sä verovaroilla kustannettuna tarvitset? toimeentulotukikaan ei varmaan riitä kun pitää jatkuvasti woltata.
Mistä tuon wolttaamisen repäisit?
Mene töihin, ota vastuu itsestäsi ja lopeta tuo valittaminen vi-tun pummi.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin, ota vastuu itsestäsi ja lopeta tuo valittaminen vi-tun pummi.
Ime lekaa paskanaama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ole mahdollisuutta? Asun itse 12 neliön soluhuoneessa.
Vtut asut. En muutenkaan ole opiskelija.
Miksi pitäisi olla opiskelija?
Opiskelijateini pystyisi ehkä hetken sinnittelemään jossain laitosmaisessa asumismuodossa mutta perusaikuinen ei.
Perusaikuisen ei tarvitsekaan, koska perusaikuinen käy töissä ja elättää itsensä.
Kaikki eivät tyydy siivoajan tai kaupankassan työhön.
Mihin sä tarvitset enemmän tilaa? Ei parikymppisellä ole vielä mitään perintötavaroitakaan tilaa viemässä, nuorena kun ei ole mitään tavaraa, voi asua vaikka autossa. Suomessa lähinnä talvi estää autossa asumisen, mutta muuten monessa suhteessa se olisi kaikkein järkevintä.
Opiskelijana elämä keskittyy jatkuvaan uurastamiseen, joten turhia neliöitä siivottavaksi ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä 1 ihminen voi asua 20m2 kämpässä..mitä lukaalia sä verovaroilla kustannettuna tarvitset? toimeentulotukikaan ei varmaan riitä kun pitää jatkuvasti woltata.
Eihän se mistään lukaalista kerro jos on koti jossa pystyy liikkua ja hengittää.
Muuta kommuuniin, niin ne vähävaraiset asuu Manhattanillakin.
Vierailija kirjoitti:
Kuolisin ennemmin kuin menisin johonkin kulttiin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ymmärrän, miksi Suomi on maailman onnellisin maa.
sarkastisesti
Vierailija kirjoitti:
Mihin sä tarvitset enemmän tilaa? Ei parikymppisellä ole vielä mitään perintötavaroitakaan tilaa viemässä, nuorena kun ei ole mitään tavaraa, voi asua vaikka autossa. Suomessa lähinnä talvi estää autossa asumisen, mutta muuten monessa suhteessa se olisi kaikkein järkevintä.
Opiskelijana elämä keskittyy jatkuvaan uurastamiseen, joten turhia neliöitä siivottavaksi ei tarvita.
Siis mistä keksit ettei ole tavaraa? Varmaan on mulla enemmän ku sulla eihän se ikä sitä kerro. En edelleenkään ole opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mistään lukaalista kerro jos on koti jossa pystyy liikkua ja hengittää.
liikkua voi ulkona ja kyllä siellä kotona pystyy hengittämään kunhan siivoat ja tuuletat säännöllisesti etkä kasaa sitä kämppää täyteen rojua. Tutustu aatteeseen minimalismi, saatat valaistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sarkastisesti
No nimenomaan. Jos yhteiskunta kustantaa vähän pienemmän asunnon ap:lle, niin hän ei pysty siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolisin ennemmin kuin menisin johonkin kulttiin.
Ei se mikään kultti ole. Frendeissä oli OK meno.
Vierailija kirjoitti:
Ai että. Tähän se 20 vuoden palkkamaltti vei. On jo oletus että tarvitaan tukia paljanpäälle. EK on onnistunut sammakon keittämisessä. Te nykynuoretetre edes käsitä miten onnellista oli elää nuorena aikuisena 2000-luvun alussa. Vuokra 400€ ja pakollisten kulujen jälkeen meillä kaikilla duunaripojilla oli Gti-auto .. taitaa olla ihan utopiaa nykynuorille....
Ei nuoret halua järjestäytyä ja ne kuvittelee että yritykset ihan omasta ilostaan haluavat maksaa niille edes kohtuullista palkkaa. Suurempi neuvotteluvoima olisi kun liitoilla olisi enemmän jäseniä. Yrittäjät kyllä seisovat yhtenä rintamana työntekijöitä vastaan. Kun ei se jäsenyys kiinnosta niin ei ole työntekijöidenkään etua myöhemmin kukaan ajamassa joten asiat sanelee sitten työnantajat ja eduskunta säätämällä niitä kyykkylakeja. Että tsemppiä vaan teille nuoremmat tulevaisuudessa. Ei käy kateeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä itke siellä, minä asuin kolme vuotta solukämpässä, tee perässä.
Arvostan itseäni sen verran etten sitä kyllä te, se on varma.
Mene sitten kadulle asumaan. Ehkä hetken päästä alkaa pienenkin kämpän katto ja seinät kelpaamaan.
Tuon ikäisenä minä opiskelin, asuin soluasunnoissa kuusi vuotta, sain pienen pientä opintorahaa ja tein pikku sijaisuuksia mutta suurin osa elämisestä kustannettiin opintolainalla. Siis LAINALLA, jonka maksoin pois sitten kun menin vakitöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene sitten kadulle asumaan. Ehkä hetken päästä alkaa pienenkin kämpän katto ja seinät kelpaamaan.
Tuon ikäisenä minä opiskelin, asuin soluasunnoissa kuusi vuotta, sain pienen pientä opintorahaa ja tein pikku sijaisuuksia mutta suurin osa elämisestä kustannettiin opintolainalla. Siis LAINALLA, jonka maksoin pois sitten kun menin vakitöihin.
Me asuttiin vuosia miehen kanssa kaksistaan pikkuyksiössä. N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä arvostin itseäni sen verran että tein sen. hankin kouluksen, olen nyt töissä ja asun omistusasunnossa. Ei tarvitse itkeskellä tukien perään vauvapalstalla. Kumpi arvosti oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me asuttiin vuosia miehen kanssa kaksistaan pikkuyksiössä. N51
Niin eikös tärkeintä ole kuitenkin se että on katto pään päällä. Ei sen asunnon tarvitse olla iso ja kallis lukaali vaikka ikää olisikin enemmän ja rahaa.