Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etätyö on suunnaton rahallinen etu

Vierailija
22.03.2025 |

Jota voisi verottaa. Säästö lounaissa ja työmatkoissa on useamman satasen per kuukausi. Työntekijällä ei ole valinnanmahdollisuutta tässä. Hän tekee työn missä työnantaja määrää. Kaikki etätyötä haluavat eivät saa tehdä etätyötä.

Kommentit (357)

Vierailija
81/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otitko huomioon työtilan, -tuolin, -pöydän, näytöt ym. mitä etätyötä tekevän tarvitsee hommata?

Nehän saa laitettua vähennyksiin. 

Ei kokonaan vain työnteon osalta. Työhuone vähennys on joku 40€ mikä on kärpäsen paska vuoden verotuksessa, ei alenna veroprosenttia edes yhdellä

???Siis työhuone vähennys on 960€ jos tekee yli puolet vuodesta etätyötä.

No pitäähän se ollakin. Kohtuullinen vaste siitä, että omaa kotia käytetään työntekoon, jolloin kyseinen tila ei ole omassa tai muiden perheenjäsenten käytössä. Ja sitä paitsi työnantajahan siinä säästää, kun ei tarvi työtiloja antaa. 

Vierailija
82/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodista töihin on keskimäärin yli 16 km.

---

Niin? Etkö sinä raukkapieni edes sen vertaa tajua, että keskimäärin on eri asia kuin se, että kaikilla on noin pitkä työmatka? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyöstä saa itseasiassa verovähennystä, kun käyttää omaa kotiaan työtilana. Ja onhan se totta että etätyöläisen tarvitsee järjestää kotiinsa kunnon tila sitä työntekoa varten pidemmän päälle, eikä se ihan ilmaista ole. Omat sähköt jne kuluu. 

Toki se, ettei tarvitse käyttää aikaa ja rahaa työmatkoihin on valtava etu. 

Se on ammatin suoma etu. Onhan noita kaikenlaisia etuja eikä niitä kaikki saa. 

Näin se on. Itse toisaalta nykyisessä työssäni koen etuna sen, että saan päivän mittaan ja työmatkoilla liikuntaa (kuljen polkupyörällä) eikä tarvitse istua perseellään koneen ääressä koko päivää kuten aiemmassa etäilyn mahdollistavassa työssä. Paras olisi kyllä joku yhdistelmä, osa päivistä toimistolla osa etänä. 

Vierailija
84/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otitko huomioon työtilan, -tuolin, -pöydän, näytöt ym. mitä etätyötä tekevän tarvitsee hommata?

Ei kokonaan vain työnteon osalta. Työhuone vähennys on joku 40€ mikä on kärpäsen paska vuoden verotuksessa, ei alenna veroprosenttia edes yhdellä

No minkä muun osalta sun pitäisi TYÖvälineistä saada vähennystä kuin TYÖn osalta? :D

Työtä vartenhan mä noi välineet olen hommannut. Mihin muuhun mä tarviin kahta näytöä tai sähköpöytää?

Vierailija
85/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväät on kotona ja töissä - en syö enempää konttorilla 

kävelen töihin ja matkaan menee 20 min 

Vierailija
86/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekemällä muutaman kuukauden etätöitä säästäisin rahassa sen verran, että ostaisin tuolla rahalla tuolin, sähköpöydän, näytöt. Tilaa löytyy tuohon lähes joka huoneesta. -ap

Vierailija
87/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten, ei se vähennys ole 100 %.

Mitä sitten? Eihän nyt puhuttu 100% edusta, vaan ylipäätään rahallisesta edusta. Kyllä aika monellle 970€ on aika iso rahallinen etu. 

Vierailija
88/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkä muun osalta sun pitäisi TYÖvälineistä saada vähennystä kuin TYÖn osalta? :D

Työtä vartenhan mä noi välineet olen hommannut. Mihin muuhun mä tarviin kahta näytöä tai sähköpöytää?

No vaikka panemiseen. Mutta nyt puhuttiin TYÖeduista, ei siitä mitä vapaa-ajallasi teet. 

Vierailija
89/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lounaassa muka säästää etätöissä? Saman verran se makaronilaatikon valmistus maksaa söi sen kotona tai kuljetti töihin eväänä? Enemminkin töissäkäydessä säästää lounaalla, ei mene omaa sähköä ruoan lämmittämiseen, vesikin menee työpaikan piikkiin (juominen, käsienpesu, eväsrasian, lautasen ja aterimien pesu) ja omat lautaset ja aterimet ei kulu.

Työpaikan lounashintoihin viittaan. Moni, jolla on etätyömahdollisuus edes teoriassa työnkuvan puolesta on ylempi toimihenkilö ja syö lounasta ulkona  -ap

Mitkä työpaikan lounashinnat? Ei miellä ole toimistolla mitään lounaita myytävänä. Omat eväät on otettava, jos syödä aikoo.

t. eri

Tietynkokokoisessa yrityksessä pitää jo lain mukaan olla lounasravintolamahdollisuus. -ap

Vierailija
90/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinusta sinun erittäin epätyypillinen työmatka tulee huomioida tärkeänä pointtina, mutta minun kommentti päivittäisen työpaikan ja kodin välin suhaamisen epäekologisuudesta ei ole tärkeää?

---

Näytä viesti, jossa lukee, että sinun kommenttisi ei ole tärkeä. 

Heti ensimmäisessä viestissäsi minulle kyseenalaistit väitteeni, että työmatkaliikenne kokonaisuudessaan on epäekologista, koska sinä satut kulkemaan työmatkat jalan. Melko itsekeskeistä ja kokonaisuudesta piittaamatonta.

Vierailija
91/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo mikä tutkimus?

Ja vaikka olisikin niin eihän tuo ole matka eikä mitään vaikka juosta sinne työpaikalle ja illalla kotiin

Vierailija
92/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsejä kaljaa kyllä siinä ei mikään säästy kännissä läppäri putoaa pöydältä oikeasti  menkää töihin.Avaruusasemalla voidaan tehdä etätöitä maassa se on vitsi.

Vierailija
93/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä se netti ja sähkön käyttö koneiden pyörittämiseenkään ilmaista ole.

Vierailija
94/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lounaassa muka säästää etätöissä? Saman verran se makaronilaatikon valmistus maksaa söi sen kotona tai kuljetti töihin eväänä? Enemminkin töissäkäydessä säästää lounaalla, ei mene omaa sähköä ruoan lämmittämiseen, vesikin menee työpaikan piikkiin (juominen, käsienpesu, eväsrasian, lautasen ja aterimien pesu) ja omat lautaset ja aterimet ei kulu.

Työpaikan lounashintoihin viittaan. Moni, jolla on etätyömahdollisuus edes teoriassa työnkuvan puolesta on ylempi toimihenkilö ja syö lounasta ulkona  -ap

Mitkä työpaikan lounashinnat? Ei miellä ole toimistolla mitään lounaita myytävänä. Omat eväät on otettava, jos syödä aikoo.

t. eri

Tietynkokokoisessa yrityksessä pitää jo lain mukaan olla louna

Niin? Oletko oikeasti niin ulapalla, että kuvittelet lounasravintolan olemassaolon tarkoittavan sitä, että työntekijöiden on pakko syödä siellä? :D

Vierailija
95/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinusta sinun erittäin epätyypillinen työmatka tulee huomioida tärkeänä pointtina, mutta minun kommentti päivittäisen työpaikan ja kodin välin suhaamisen epäekologisuudesta ei ole tärkeää?

---

Näytä viesti, jossa lukee, että sinun kommenttisi ei ole tärkeä. 

Heti ensimmäisessä viestissäsi minulle kyseenalaistit väitteeni, että työmatkaliikenne kokonaisuudessaan on epäekologista, koska sinä satut kulkemaan työmatkat jalan. Melko itsekeskeistä ja kokonaisuudesta piittaamatonta.

Okei. Eli kyse on siitä, ettet osaa lukea. No eipä se mitään. Kaikkea ei voikaan osata. 

Vierailija
96/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain nämä työnantajalta.

Vierailija
97/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja säästää tilakuluissa hirveästi. Siinä yksi herkullinen maksimaallinen verotuskohde. Onko taulukot valmiina?

Vierailija
98/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekemällä muutaman kuukauden etätöitä säästäisin rahassa sen verran, että ostaisin tuolla rahalla tuolin, sähköpöydän, näytöt. Tilaa löytyy tuohon lähes joka huoneesta. -ap

Ja sit vielä pitäis maksaa verottajalle että hankit itse välineet ja luovutat kotisi tiloja työntekoon. 

Vierailija
99/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö on ihan parasta, työmatka on keittiöstä työhuoneeseen (kolmio) kolme metriä :D toimistolla käyn noin kerran kuussa ja keskittyminen töihin on silloin olematonta, päläpälä avokonttorissa raikaa, silloin ollaan pitkillä tauoilla ja seurustellaan, työtä tehdään sitten kotona. Erakkona ei ainakaan tässä työpaikassa kotonakaan olla, teamsissä soitellaan tiimiläisten kanssa melkein päivittäin. Ikinä en haluaisi enää palata entiseen lähityöhön.

Vierailija
100/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten, ei se vähennys ole 100 %.

Mitä sitten? Eihän nyt puhuttu 100% edusta, vaan ylipäätään rahallisesta edusta. Kyllä aika monellle 970€ on aika iso rahallinen etu. 

Aiemmin sain tuon verran työmatkakuluvähennyksin. Nyt etätöissä työhuonevähennyksenä.