Etätyö on suunnaton rahallinen etu
Jota voisi verottaa. Säästö lounaissa ja työmatkoissa on useamman satasen per kuukausi. Työntekijällä ei ole valinnanmahdollisuutta tässä. Hän tekee työn missä työnantaja määrää. Kaikki etätyötä haluavat eivät saa tehdä etätyötä.
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Etätyö veltostuttaa suurimman osan ihmisistä. Toiset ei edes vaihda yöpukua johonkin toiseen vaatteeseen. Ei panosteta mitenkään ulkoiseen olemukseen, huitastaan vaan paskanen tukka kiinni. Löhötään sängyllä läppäri vatsan päällä. Ja ollaan muka tehokkaita.
Itse teen aamurutiinit suihkuineen olin etänä tai lähityössä, puen päälle muutakin kuin yöpuvun. Laitan tukkani kuten aina, kun aikomus on mennä ovesta ulos ihmisten ilmoille jossain vaiheessa. Syön aamupalan ennen etäpäivän aloittamista rauhassa enkä muka töitä tehden koneen ääressä. Ja teen vielä pienen kävelylenkin ennen töiden aloitusta. Sitten olen virkeänä työpöydän ääressä töissä työpäivän.
Työaikana ei tiskata, pyykätä, imuroida tms. Ellei sitten pistetä työajanseuranta paussille näiden ajaksi. Itseäni ottaa päähän nämä, jotka duunaavat kotona kaikkea muuta työaikana, keräävät saldoa ja pitävät koko päivän saldovapaita ja muu
Mikä työajanseuranta? En ole ikinä 25-vuotisen työurani aikana sellaista käyttänyt. En lähitöissä enkä etätöissä. Miksi pitäisikään, kun ei minun työtehoani mitata ajassa, vaan tuloksessa. Ja aikas monessa toimistossa on tapana, että työntekijät tiskaavat käyttämänsä astiat ihan työajalla. Sillä tavoin yhteiset tilat pysyvät siisteinä.
Vierailija kirjoitti:
Etätyö veltostuttaa suurimman osan ihmisistä. Toiset ei edes vaihda yöpukua johonkin toiseen vaatteeseen. Ei panosteta mitenkään ulkoiseen olemukseen, huitastaan vaan paskanen tukka kiinni. Löhötään sängyllä läppäri vatsan päällä. Ja ollaan muka tehokkaita.
Itse teen aamurutiinit suihkuineen olin etänä tai lähityössä, puen päälle muutakin kuin yöpuvun. Laitan tukkani kuten aina, kun aikomus on mennä ovesta ulos ihmisten ilmoille jossain vaiheessa. Syön aamupalan ennen etäpäivän aloittamista rauhassa enkä muka töitä tehden koneen ääressä. Ja teen vielä pienen kävelylenkin ennen töiden aloitusta. Sitten olen virkeänä työpöydän ääressä töissä työpäivän.
Työaikana ei tiskata, pyykätä, imuroida tms. Ellei sitten pistetä työajanseuranta paussille näiden ajaksi. Itseäni ottaa päähän nämä, jotka duunaavat kotona kaikkea muuta työaikana, keräävät saldoa ja pitävät koko päivän saldovapaita ja muu
Ihanaa kun on noin tunnollisia lampaita, jotka uhraavat kaiken työnantajan alttarille. Miten selviäisimmekään ilman aamurutinejaan tunnollisesti suorittavia lampaita :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa kuulostaa siltä, että se etätyön suunnaton etu on ap:n työkavereille se, että saavat olla edes 2-3pv/kk erossa ap:sta.
Työpaikkamme kyselyssä etätyön epätasa-arvoisuus nousi esiin tyytymättömystekijänä. -ap
Ja se työtyytyväisyys nousisi, jos kaikki pakotetaan toimistolle? Tää menee kyllä sarjaan, että suomalainen on valmis maksamaan siitä, että toinen ei saa jotain. Tuo ei ratkea täällä palstalla vaan siellä työpaikalla.
Nostin esiin, että työpaikoilla etätyö jakautuu epätasa-arvoisesti ja mielestäni työnantaja voi työnkuvan sen salliessa olla etätyömyönteisempi.Ei niinpöin, että
Perustelu oli aika - aikakin on rahaa, työmatka- ja lounaskustannukset - Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun aloitin työt nykyisessä työpaikassani, pomo sanoi heti ekan päivän perehdytyksessä, että useita mikrotaukoja ON PIDETTÄVÄ MYÖS ETÄTYÖSSÄ. Mainitsi erikseen että SAA täyttää tai tyhjentää pesukoneen, saa käydä pihalla haukkaamassa happea, saa laittaa ruokaa, saa kastella vaikka kukat. Kunhan välillä otatte ajatukset pois työstä ja liikutte pois pöydän äärestä.
Meidän työssä on oltava skarppina, ja siksi tauot on tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ennen kaikkea suunnaton viikkotyöaikaa vähentävä etu. Miestä ja naapureita seuranneena niin etäpäivänä töitä tehdään ehkä 20% oikeasta työajasta. Muuten lenkiteteään koiraa tai puuhaillaan muuta mukavaa.
Miten hitossa sä seuraat koko päivän ajan mitä naapuri tekee? :D Tai edes, että mitä miehesi tekee tai ei tee. Ei sulla oo töitä tai kotona kotitöitä, joita tehdä?
Itse makaan lähes tulkoon joka päivä sohvalla, haen postia, vien roskia jne. Ruokatunti kun saa olla 90 minuuttia ja se on palkatonta.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin työaikana tiskataan. Niinhän sitä toimistollakin tehdään. Vai jätätkö sä kahvikuppisi ja eväslautasesi aina muiden pestäviksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa kuulostaa siltä, että se etätyön suunnaton etu on ap:n työkavereille se, että saavat olla edes 2-3pv/kk erossa ap:sta.
Työpaikkamme kyselyssä etätyön epätasa-arvoisuus nousi esiin tyytymättömystekijänä. -ap
Ja se työtyytyväisyys nousisi, jos kaikki pakotetaan toimistolle? Tää menee kyllä sarjaan, että suomalainen on valmis maksamaan siitä, että toinen ei saa jotain. Tuo ei ratkea täällä palstalla vaan siellä työpaikalla.
Nostin esiin, että työpaikoilla etätyö jakautuu epätasa-arvoisesti ja mielestäni työnantaja voi työnkuvan sen sall
Mahdotonta tietää mihin vastaat, kun et osaa lainata.
Hint lesb olette menkää töihin luuserit.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ennen kaikkea suunnaton viikkotyöaikaa vähentävä etu. Miestä ja naapureita seuranneena niin etäpäivänä töitä tehdään ehkä 20% oikeasta työajasta. Muuten lenkiteteään koiraa tai puuhaillaan muuta mukavaa.
Höpsis. Esimerkiksi mulla ja minella työkaverilla menee niin että toimistolla ollaan 9-16 ja työtä tehdään varsin vähä. Kun taas kotona, kun saa tehdä töitä rauhassa, tekee oikeasti töitä 8-16 ja usein ylikin.
Mitäs jos antaisit sen miehes tehdä töitä etkä häiritsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostin esiin, että työpaikoilla etätyö jakautuu epätasa-arvoisesti ja mielestäni työnantaja voi työnkuvan sen salliessa olla etätyömyönteisempi.Ei niinpöin, että jonkun ollessa aina etätöissä yrityksen keskimä
Aloituksessa mainitsin verot kyllä. Ehkäpä niin päin, että lähityöhön verovähennystä tai työantajalta enemmän kulttuurietua lähityöläiselle etujen ja kulujen tasaamiseksi. -ap
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin minulle ei makseta aikapalkkaa (=tietty määrä euroja jokaisesta tehdystä tunnista erikseen), en seuraa työaikaani yhtään mitenkään. Voin tehdä työni vaikka 2 tunnin pätkissä ja pitää välissä 4 tuntia taukoa, jos huvittaa. Ei onneksi eletä enää yhteiskunnassa, jossa työaika on aina tietty määrä tunteja työnantajan määrittämään aikaan. Meillä on ihan esihenkilötaholta saakka annettu suora viesti, että ketään ei kiinnosta MILLOIN teet työsi, riittää että teet sen sovittuun deadlineen mennessä.
"Yrityksissä on etätyölinjaus, jota ei noudateta tasa-arvoisesti, tietenkään tämä ei häritse niitä, jotka voivat tehdä etätyötä niin usein kuin haluavat. Samasta työstä sama palkka, samasta työstä sama etätyömahdollisuus olisi periaate, jota toivoisi noudatettavan. - ap"
Toivotaan sitten että saat jonkun vakavan sairauden, jonka vuoksi et pääse työpaikalle ja saat etätyön. Eikö tämä olisikin ihanaa?
Joko verottajalle ilmoitetaan työmatkat tai työhuonevähennys. Kotona säästää aikaa, hermoja ja rahaa. Jos lähtisin toimistolle 12 kilometrin päähän, maksaisin silloin parkkimaksua 15 euroa. Tai sitten menen bussilla, johon kuluu aikaa 1 tunti ja 15 minuuttia ja repii hermot sinä aikana riekaleiksi ja bussimatkat maksavat 6,30 euroa päivältä.
Olen säästänyt bensoissa kun en käytä paljoa tuota autoa. Ruokaedun saa rahana ja sillä päiväkorvauksella syö kaksikin ihmistä tällä kotibudjetilla yhden henkilön lounasravintolahinnan sijaan.
Jo vain tein etätyön läppärillä ammuin poron jo vain,entteriä painoin niin nahka irtosi ja sitten hiirellä paloittelin lihat jo vain,mukava peli tuo ja etätyö.Kohta alkaa porojen kevätmerkintä mitenkähän se läppärillä etänä hoituu,hiirellä jahtaan pailakoita pitkin tuntureita ja metsiä jo vain.
Sinä, joka paasasit aamurutiineistasi: Keneltä se on pois, jos vessakäynnin yhteydessä käytän 30 sekuntia siihen, että napautan pyykkikoneen päälle ja toisen käynnin yhteydessä 2min siihen, että heitän vaatteet pesukoneesta kuivuriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työaikana ei tiskata, pyykätä, imuroida tms. Ellei sitten pistetä työajanseuranta paussille näiden ajaksi. Itseäni ottaa päähän nämä, jotka duunaavat kotona kaikkea muuta työaikana, keräävät s
No mitä väliä sillä asulla on, jos tekee esim. palkanlaskentaa, kuten minä? Ei ne numerot mene yhtään nopeammin taulukoihin, jos puen yöpaidan sijaan päälleni kaulupaidan ja suorat housut.
Sanoinko jotain kauluspaidasta tai suorista housuista. Onpa meilläkin ollut palavereja, joissa kamera käytössä ja kuinkas ollakaan, kun se ovikello soikin yllättäen ja kipaistiin kaikkien silmien edessä jotkut epämääräiset kotirytkyt päällä avaamassa ovi. Ei mikään miellyttävä näky. Ja mikä ihmeen alkeellinen palkkasysteemi käytössä, jos pitää jotain taulukoita väsäillä, vaihda nyt ihmeessä vähän kehittyneempään firmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työaikana ei tiskata, pyykätä, imuroida tms. Ellei sitten pistetä työajanseuranta paussille näiden ajaksi. Itseäni ottaa päähän nämä, jotka duunaavat kotona kaikkea muuta työaikana, keräävät s
Ohis sinun terveyskulut me maksamme veroina. Kyllä ulkoinen habitus alkaa vaikuttaa mielenterveyteen jollain aikavälillä. Etätyössä ja lähityössä työantajalla on vastuu, että työntekijä ei tee liikaa töitä. Saldon kerääminen kertoo huonoa yrityksen kulttuurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun on noin tunnollisia lampaita, jotka uhraavat kaiken työnantajan alttarille. Miten selviäisimmekään ilman aamurutinejaan tunnollisesti suorittavia lampaita :D
Mitään työnantajalle uhraa vaan ihan oman mielenvirkeyden takia toimin miten toimin, jotten passivoituisi flegmaattiseksi introvertiksi.
Sanoinko jotain kauluspaidasta tai suorista housuista. Onpa meilläkin ollut palavereja, joissa kamera käytössä ja kuinkas ollakaan, kun se ovikello soikin yllättäen ja kipaistiin kaikkien silmien edessä jotkut epämääräiset kotirytkyt päällä avaamassa ovi. Ei mikään miellyttävä näky. Ja mikä ihmeen alkeellinen palkkasysteemi käytössä, jos pitää jotain taulukoita väsäillä, vaihda nyt ihmeessä vähän kehittyneempään firmaan.
Sanoit, että pitää pukeutua siististi eikä röhnöttää yöpaita päällä. Eli kerropa nyt mitä väliä sillä on esim. palkanlaskijalle näpytteleekö hän numeroita tukka sekaisin yöppärissä vai tukka mintissä viimeisen päälle siistit vaatteet päällä äläkä takerru lillukanvarsiin.
Kyllä minä osaan tehdä sellaisen salaatin että pärjään päivän. N. 400 grammaa kasviksia ja sitten jotain proteiinia lisäksi sekaan sekä pieni pala täysjyväpatonkia. Välipalana hedelmä mutta en syö sitä joka päivä. Kunnon aamupala myös.