Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etätyö on suunnaton rahallinen etu

Vierailija
22.03.2025 |

Jota voisi verottaa. Säästö lounaissa ja työmatkoissa on useamman satasen per kuukausi. Työntekijällä ei ole valinnanmahdollisuutta tässä. Hän tekee työn missä työnantaja määrää. Kaikki etätyötä haluavat eivät saa tehdä etätyötä.

Kommentit (357)

Vierailija
261/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyö veltostuttaa suurimman osan ihmisistä. Toiset ei edes vaihda yöpukua johonkin toiseen vaatteeseen. Ei panosteta mitenkään ulkoiseen olemukseen, huitastaan vaan paskanen tukka kiinni. Löhötään sängyllä läppäri vatsan päällä. Ja ollaan muka tehokkaita. 

Itse teen aamurutiinit suihkuineen olin etänä tai lähityössä, puen päälle muutakin kuin yöpuvun. Laitan tukkani kuten aina, kun aikomus on mennä ovesta ulos ihmisten ilmoille jossain vaiheessa. Syön aamupalan ennen etäpäivän aloittamista rauhassa enkä muka töitä tehden koneen ääressä. Ja teen vielä pienen kävelylenkin ennen töiden aloitusta. Sitten olen virkeänä työpöydän ääressä töissä työpäivän.

Työaikana ei tiskata, pyykätä, imuroida tms. Ellei sitten pistetä työajanseuranta paussille näiden ajaksi. Itseäni ottaa päähän nämä, jotka duunaavat kotona kaikkea muuta työaikana, keräävät s

Mikä työajanseuranta? En ole ikinä 25-vuotisen työurani aikana sellaista käyttänyt. En lähitöissä enkä etätöissä. Miksi pitäisikään, kun ei minun työtehoani mitata ajassa, vaan tuloksessa. Ja aikas monessa toimistossa on tapana, että työntekijät tiskaavat käyttämänsä astiat ihan työajalla. Sillä tavoin yhteiset tilat pysyvät siisteinä. 

Ihan lakisääteinen työajanseurata. Vain tyhmä tekee ilmaista ylityötä.

Vierailija
262/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyö veltostuttaa suurimman osan ihmisistä. Toiset ei edes vaihda yöpukua johonkin toiseen vaatteeseen. Ei panosteta mitenkään ulkoiseen olemukseen, huitastaan vaan paskanen tukka kiinni. Löhötään sängyllä läppäri vatsan päällä. Ja ollaan muka tehokkaita. 

Itse teen aamurutiinit suihkuineen olin etänä tai lähityössä, puen päälle muutakin kuin yöpuvun. Laitan tukkani kuten aina, kun aikomus on mennä ovesta ulos ihmisten ilmoille jossain vaiheessa. Syön aamupalan ennen etäpäivän aloittamista rauhassa enkä muka töitä tehden koneen ääressä. Ja teen vielä pienen kävelylenkin ennen töiden aloitusta. Sitten olen virkeänä työpöydän ääressä töissä työpäivän.

Työaikana ei tiskata, pyykätä, imuroida tms. Ellei sitten pistetä työajanseuranta paussille näiden ajaksi. Itseäni ottaa päähän nämä, jotka duun

Heikosti menee, jos aktiivisuus on sinulla vaatteista ja sekunnilleen seuratusta työajasta kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista heikkolahjaisen valitusta koko aloitus 🤣

Vierailija
264/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työaikana ei tiskata, pyykätä, imuroida tms. Ellei sitten pistetä työajanseuranta paussille näiden ajaksi. Itseäni ottaa päähän nämä, jotka duunaavat kotona kaikkea muuta työaikana, keräävät s

Mikä työajanseuranta? En ole ikinä 25-vuotisen työurani aikana sellaista käyttänyt. En lähitöissä enkä etätöissä. Miksi pitäisikään, kun ei minun työtehoani mitata ajassa, vaan tuloksessa. Ja aikas monessa toimistossa on tapana, että työntekijät tiskaavat käyttämänsä astiat ihan työajalla. Sillä tavoin yhteiset tilat pysyvät siisteinä. 

Siis oikeesti, eikö teidän työpaikalla ole tiskkonetta eikä varaa palkata siivoojaa hoitamaan yhteisten tilojen siisteyttä?

Vierailija
265/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lakisääteinen työajanseurata. Vain tyhmä tekee ilmaista ylityötä.

Ei ole olemassa mitään lakisääteistä työajanseurantaa. On paljon töitä, joissa on liukuva työaika tai töitä tehdään urakkaluonteisesti ilman mitään seurantoja. Etenkin etätöissä oleville on hyvin tyypillistä, ettei ole mitään kiveen hakattua työaikaa, vaan töitä voi tehdä silloin kun sopivalta tuntuu. Mitään ilmaisia ylitöitä ei tule, kun osaa tehdä työnsä tehokkaasti. Ennemminkin käy niinpäin, että pomo maksaa 8 tunnista, vaikka työhön menee 5 tuntia. 

Vierailija
266/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti, eikö teidän työpaikalla ole tiskkonetta eikä varaa palkata siivoojaa hoitamaan yhteisten tilojen siisteyttä?

Ei ole siivoojan homma tiskata kenenkään kahvikuppeja tms. Jokainen hoitaa omat astiansa. Turha sitä konetta on parin kupin takia pyörittää. 

Vierailija
267/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on rajallinen etu kuten myös sellainen työ, jossa kehtaa syödä eväitä ja voi käyttää työpaikan tarjoamia vaatteita tai rytkyjä. Ei tästä elämästä täysin reilua ja tasaista saa millään. Etkö ole vielä tätä asiaa oppinut?

Vierailija
268/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään työnantajalle uhraa vaan ihan oman mielenvirkeyden takia toimin miten toimin, jotten passivoituisi flegmaattiseksi introvertiksi.

Miksi sä et työaikana tee töitä, vaan passivoidut flegmaattiseksi? Itse en ehdi passivoitua, kun töitä on niin paljon kuin ehtii tekemään. Introvertti kylläkin olen, mutta se ei estä minua olemasta aktiivinen. 

Vierailija
269/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yrityksissä on etätyölinjaus, jota ei noudateta tasa-arvoisesti, tietenkään tämä ei häritse niitä, jotka voivat tehdä etätyötä niin usein kuin haluavat. Samasta työstä sama palkka, samasta työstä sama etätyömahdollisuus olisi periaate, jota toivoisi noudatettavan. - ap"

Toivotaan sitten että saat jonkun vakavan sairauden, jonka vuoksi et pääse työpaikalle ja saat etätyön. Eikö tämä olisikin ihanaa?

Palkkojen ja etujen tasa-arvoisuus ei ole siis sinulle tärkeä asia.  -ap

Vierailija
270/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yrityksissä on etätyölinjaus, jota ei noudateta tasa-arvoisesti, tietenkään tämä ei häritse niitä, jotka voivat tehdä etätyötä niin usein kuin haluavat. Samasta työstä sama palkka, samasta työstä sama etätyömahdollisuus olisi periaate, jota toivoisi noudatettavan. - ap"

Toivotaan sitten että saat jonkun vakavan sairauden, jonka vuoksi et pääse työpaikalle ja saat etätyön. Eikö tämä olisikin ihanaa?

Eikun sä et vaan tajua, että etätyö ei aina ole mikään etu, vaan se voi olla olosuhteiden sanelema pakko. Toivottavasti sinäkin joskus joudut kokemaan tämän pakon omakohtaisesti niin loppuu tuo idioottimainen uikutus asioista, joista et tiedä hevon vttua. 

Vierailija
271/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoinko jotain kauluspaidasta tai suorista housuista. Onpa meilläkin ollut palavereja, joissa kamera käytössä ja kuinkas ollakaan, kun se ovikello soikin yllättäen ja kipaistiin kaikkien silmien edessä jotkut epämääräiset kotirytkyt päällä avaamassa ovi. Ei mikään miellyttävä näky. Ja mikä ihmeen alkeellinen palkkasysteemi käytössä, jos pitää jotain taulukoita väsäillä, vaihda nyt ihmeessä vähän kehittyneempään firmaan.

Sanoit, että pitää pukeutua siististi eikä röhnöttää yöpaita päällä. Eli kerropa nyt mitä väliä sillä on esim. palkanlaskijalle näpytteleekö hän numeroita tukka sekaisin yöppärissä vai tukka mintissä viimeisen päälle siistit vaatteet päällä äläkä takerru lillukanvarsiin. 

Missä ihmeen alkeellisessa firmassa oot töissä, jos näpyttelet numeroita? Meillä ainakin suurin osa palkanlaskennasta on jotain muuta kuin numeroiden näpyttelyä.

Kyllähän mä jo tuossa avasin, esim. ovikello soi... vai etkö osa lukea. On siinä meillä palkanlaskija.

Vierailija
272/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on rajallinen etu kuten myös sellainen työ, jossa kehtaa syödä eväitä ja voi käyttää työpaikan tarjoamia vaatteita tai rytkyjä. Ei tästä elämästä täysin reilua ja tasaista saa millään. Etkö ole vielä tätä asiaa oppinut?

Kyllä tasa-arvon ja etujen pitää olla se tavoite ja työn parantaa elämänlaatua. Ollaanhan ne päästy 6-päiväisestä työviikostakin. -ap

Vierailija
273/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on sinulle niin kovin tärkeä, uskoisin, että voit ihan helposti hommata itsellesi esim. polvivamman, joka estää liikkumisen toimistolle. Voin jopa auttaa sen vamman hankkimisessa ihan tasa-arvon nimissä.

t. 6kk etätöissä polvivamman vuoksi

Vierailija
274/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoinko jotain kauluspaidasta tai suorista housuista. Onpa meilläkin ollut palavereja, joissa kamera käytössä ja kuinkas ollakaan, kun se ovikello soikin yllättäen ja kipaistiin kaikkien silmien edessä jotkut epämääräiset kotirytkyt päällä avaamassa ovi. Ei mikään miellyttävä näky. Ja mikä ihmeen alkeellinen palkkasysteemi käytössä, jos pitää jotain taulukoita väsäillä, vaihda nyt ihmeessä vähän kehittyneempään firmaan.

Sanoit, että pitää pukeutua siististi eikä röhnöttää yöpaita päällä. Eli kerropa nyt mitä väliä sillä on esim. palkanlaskijalle näpytteleekö hän numeroita tukka sekaisin yöppärissä vai tukka mintissä viimeisen päälle siistit vaatteet päällä äläkä takerru lillukanvarsiin. 

Missä ihmeen alkeellisessa firmassa oot töissä, jos näpyttelet numeroita? Meillä ainakin suurin osa palkanlaskennasta on jotain m

Eli et osaa kertoa, mitä merkitystä vaatteilla on palkanlaskijan työssä. Niin arvelinkin. Ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu. 

Vierailija
275/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen alkeellisessa firmassa oot töissä, jos näpyttelet numeroita? Meillä ainakin suurin osa palkanlaskennasta on jotain m

Sun pomo maksaa palkan luonnossa vai mikä selittää sen, että palkkalaskelmassasi ei ole numeroita? 

Vierailija
276/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän mä jo tuossa avasin, esim. ovikello soi... vai etkö osa lukea. On siinä meillä palkanlaskija.

Mihin työtehtäviin otetaan ihmisiä, jotka eivät osaa laittaa kameraa kiinni ennen kuin syöksyvät perse paljaana avaamaan ovea? 

Vierailija
277/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen alkeellisessa firmassa oot töissä, jos näpyttelet numeroita? Meil

Sun pomo maksaa palkan luonnossa vai mikä selittää sen, että palkkalaskelmassasi ei ole numeroita? 

Oot kyllä harvinaisen tyhmä, jos luulet, että se palkanlaskija näpyttelee ne numerot palkkaa varten. Kyllä ne sinne ihan ohjelman tuo esijärjestelmistä.

Vierailija
278/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yhtä koomisia nämä, jotka meuhkaavat siitä, kun etätyöläinen laittaa työaikana pyykin pyörimään tms. Ihan kuin siellä toimistolla ei ikinä tehtäisi mitään muuta kuin töitä työajalla :D

Vierailija
279/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kyllä harvinaisen tyhmä, jos luulet, että se palkanlaskija näpyttelee ne numerot palkkaa varten. Kyllä ne sinne ihan ohjelman tuo esijärjestelmistä.

No mitä varten se palkanlaskija sinun mielestäsi ne numerot näpyttelee? Kerro ihmeessä kun olet niin kovin fiksu ja filmaattinen. Itse olen kyllä aina ollut siinä käsityksessä, että palkanlaskija ihan nimikkeensä mukaisesti laskee palkkoja eikä suinkaan esim. lentokoneen bensiinin kulutusta tai kitkan merkitystä nastarenkaiden käytössä. 

Vierailija
280/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta mielestäni on täysin per#eestä, että samasta työstä maksetaan sama palkka. Tämän tulisi mennä ehdottomasti enemmän siihen suuntaan, että henkilökohtaisesta osaamisesta palkittaisiin. Nyt meillä ne kaikista laiskimmatkin saa käytännössä saman palkan. 

Jos etätyötä ei saa tehdä, vaikka se olisi mahdollista niin se on teidän työpaikan ratkaistava. Olen töissä valtavan suuressa organisaatiossa ja meillä uskalletaan nostaa noita esille ja niihin pyritään vaikuttamaan. 

Sitten on taas tehtäviä, joissa voi olla etänä ja jossain toisessa taas ei. Ja näissä voi olla henkilökohtaisia syitä miksi joku saa tehdä vuoroa, joka on mahdollista tehdä etänä. Ja ne syyt ei sulle kuulu.