Etätyö on suunnaton rahallinen etu
Jota voisi verottaa. Säästö lounaissa ja työmatkoissa on useamman satasen per kuukausi. Työntekijällä ei ole valinnanmahdollisuutta tässä. Hän tekee työn missä työnantaja määrää. Kaikki etätyötä haluavat eivät saa tehdä etätyötä.
Kommentit (357)
Otitko huomioon työtilan, -tuolin, -pöydän, näytöt ym. mitä etätyötä tekevän tarvitsee hommata?
Vierailija kirjoitti:
Otitko huomioon työtilan, -tuolin, -pöydän, näytöt ym. mitä etätyötä tekevän tarvitsee hommata?
Nehän saa laitettua vähennyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kokonaan vain työnteon osalta. Työhuone vähennys on joku 40€ mikä on kärpäsen paska vuoden verotuksessa, ei alenna veroprosenttia edes yhdellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kokonaan vain työnteon osalta. Työhuone vähennys on joku 40€ mikä on kärpäsen paska vuoden verotuksessa, ei alenna veroprosenttia edes yhdellä
No minkä muun osalta sun pitäisi TYÖvälineistä saada vähennystä kuin TYÖn osalta? :D
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Minä taas käytän työpaikan sähköä laitteitteni ja varavirran lataamiseen, vettä vien kotiin kanisterissa ja suihkussa käyn työpaikalla säännöllisesti. Syön myös ilmaiseksi töissä ja juon kahvia. Pesen pyykin töissä ja pöllin vessapaperin.
Olet siis töissä pesulassa.
Lapsiperheelliselle suunnaton etu ja siunaus. Olen kiitollinen.
Kohta nuorinkin lapsi jo menee kouluun sitten voin taas mennä toimistolle hengailemaan ja juttelemaan.
Koulutuksen suoma etu. Alisuorittajat nyt aina jaksavat vinkua kaikesta.
Niin on! Pystyttiin luopumaan perheen kakkosautosta. Työhuonevähennys on 960 euroa ja myös 50% nettilaskuista voi vähentää verotuksessa. Lisäksi työnantajani maksaa maksaa ateriakorvauksen kotietätyöläiselle.
Se miinuspuoli tässä on, että painan töitä ihan hulluna. Pitää oikein pakottamalla pakottaa itsensä pitämään taukoja. Toki työnantaja myös tarkasti seuraa päivittäisiä suoritteita. Mutta vielä toimistolla ollessa tuli aina pidettyä kunnon kahvi- ja lounastauot, nyt se on vähän nihkeempää.
Vähennyksiin laitto ei tarkoita ilmaista. Kovin moni luulee, että vähennys vähentää koko rahalla verojen määrää, vaikka vähennykset vähennetään tulon määrästä, josta vero lasketaan eli alennus on veroprosentista riippuen ehkä joku 30% ja usein on omavastuukin vielä.
Totta. Vedän vielä täyden työhuonevähennyksen verotuksessa -960€ ja vetäsen pienet päiväunet joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vähennyksiin laitto ei tarkoita ilmaista. Kovin moni luulee, että vähennys vähentää koko rahalla verojen määrää, vaikka vähennykset vähennetään tulon määrästä, josta vero lasketaan eli alennus on veroprosentista riippuen ehkä joku 30% ja usein on omavastuukin vielä.
Ei kukaan ole mitään ilmaisesta puhunut. Aiheena on rahansäästö.
Saman lounaan syön olin kotona tai toimistolla. Kävelen toimistolle 10 min. Kotona kuluu sähköä, oltava hyvä netti plus työpiste. Joten höpöhöpö.
Toimistolla tarvii työvaatetta, etänä ei.
Ja ajattele, että me etätyötä tekevät saamme työhuonevähennyksen verotuksessa!
Vierailija kirjoitti:
Saman lounaan syön olin kotona tai toimistolla. Kävelen toimistolle 10 min. Kotona kuluu sähköä, oltava hyvä netti plus työpiste. Joten höpöhöpö.
Mulla ei kulu yhtään enempää sähköä etätöissä kuin kului ennen niitäkin. Ei läppäri juurikaan kuluta sähköä. Vain lataamiseen menee vähän. Työpisteeksi minulle riittää sohva. Hyvä netti minulla olisi vaikka kävisin lähitöissä. En ole työn takia tehnyt nettiin parannuksia.
Vierailija kirjoitti:
Millaista työtä teet, kun siihen menee merkittävä summa sähköön kuukausitasolla?
Nuija, voit tehdä ne eväät ihan itte myös.
Vierailija kirjoitti:
Toimistolla tarvii työvaatetta, etänä ei.
Tässä on itsellä tullut suurin säästö. Lähihommissa piti olla siisti ja huoliteltu asu, joka tarkoitti lähinnä housupuku/jakkupukutyylistä ratkaisua. Kotona voin olla samoissa virttyneissä 20v vanhoissa collareissa joka päivä.
Onhan se älyttömän epäekologista ja turhaa suhata toimistolle jokaikinen päivä.
Mitkä työpaikan lounashinnat? Ei miellä ole toimistolla mitään lounaita myytävänä. Omat eväät on otettava, jos syödä aikoo.
t. eri