Etätyö on suunnaton rahallinen etu
Jota voisi verottaa. Säästö lounaissa ja työmatkoissa on useamman satasen per kuukausi. Työntekijällä ei ole valinnanmahdollisuutta tässä. Hän tekee työn missä työnantaja määrää. Kaikki etätyötä haluavat eivät saa tehdä etätyötä.
Kommentit (357)
Voit aina vaihtaa työpaikkaa. Ja sitä paitsi "etätyö" ainakin valtiolla rasittaa maksaa aika lailla.
Kateuden aihe tuokin. Mulla työmatkaa 26km ja mielelläni ajan että ei tarvitse töitä tuoda kotiin.
Pitäisi huomioida että ihmisten tulee olla vapaita ja vapaita ylimääräisistä maksuista. Kaikki elämä ei ole Raha tai pelkkä firma. Ja on kova työ valmistaa ruokia kotona, ellei joku hae marketista tai käy muualla lounaalla.
Vierailija kirjoitti:
Voit aina vaihtaa työpaikkaa. Ja sitä paitsi "etätyö" ainakin valtiolla rasittaa maksaa aika lailla.
Etätyö ja veneily aiheuttaa maksakirroosin, karavaanari touhu sitten kolmantena riskitekijänä.
Kotona kuluu sähköä,vettä, nettiyhteyttä, tulee roskia.
Tämä olisi hyvä verotiskohde! Samoinhan verottaja kaavailee nyt omistusasujille laskennallista vuokratuloveroa. Veropohjaa pitää kasvattaa. Nyt on aika osallistua talkoisiin.
Itellä työmatka 150 metriä. Valintojen maailma.
Miten lounaassa muka säästää etätöissä? Saman verran se makaronilaatikon valmistus maksaa söi sen kotona tai kuljetti töihin eväänä? Enemminkin töissäkäydessä säästää lounaalla, ei mene omaa sähköä ruoan lämmittämiseen, vesikin menee työpaikan piikkiin (juominen, käsienpesu, eväsrasian, lautasen ja aterimien pesu) ja omat lautaset ja aterimet ei kulu.
Matkoissa ja ajassa säästää, mutta kyllä töihin voi viedä eväät lounaaksi. Ja ainakin itse knu olen 95% etänä niin nimenomaan käyn ulkona lounalla joka päivä, etten homehdu kotiini.
Työnantaja voisi pikemminkin maksaa lisää, kun työntekijä ei ole kuluttamassa työnantajan sähköä, nettiliittymää ja kiinteistöä.
Valtava etuokeushan se on, provoilusta viis. Se säästää aikaa, energiaa, hermoja, resursseja, rahaa - en ihmettele että jotkut ovat kateellisia.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan vaihto ei ole helppoa nykyisillä työmarkkinoilla. Ja omassa tuttavapiirissä on jopa saman alan sisällä ja samassa työpaikassa paljon vaihtelua etätyöpolitiikassa. Etätyö on harmaata aluetta joka tuntuu toteutuvan työpaikalla ei-tasa-arvoisella tavalla. Työpaikan vaihto ei siis välttämättä auta.
Työnteko yksityisellä sektorilla sekä työmatka rasittaa myös. Sinänsä en tässä puutu työn rasittavuuteen. -ap
Sähköä kuluu paljon enemmän etätöissä. Ainakin mulla on sähkölasku noussut.
Vierailija kirjoitti:
Miten lounaassa muka säästää etätöissä? Saman verran se makaronilaatikon valmistus maksaa söi sen kotona tai kuljetti töihin eväänä? Enemminkin töissäkäydessä säästää lounaalla, ei mene omaa sähköä ruoan lämmittämiseen, vesikin menee työpaikan piikkiin (juominen, käsienpesu, eväsrasian, lautasen ja aterimien pesu) ja omat lautaset ja aterimet ei kulu.
Työpaikan lounashintoihin viittaan. Moni, jolla on etätyömahdollisuus edes teoriassa työnkuvan puolesta on ylempi toimihenkilö ja syö lounasta ulkona -ap
Vierailija kirjoitti:
Matkoissa ja ajassa säästää, mutta kyllä töihin voi viedä eväät lounaaksi. Ja ainakin itse knu olen 95% etänä niin nimenomaan käyn ulkona lounalla joka päivä, etten homehdu kotiini.
Minä syön lounaan kotona, mutta käyn ruokatunnilla lenkillä, etten homehdu kotiin. En missään nimessä lähtisi ulos syömään.
Työnantajahan siinä säästää kun työväki ei ole kuluttamassa kalusteita, sähköä, vettä, paperia yms.
Aijaa. Minä taas käytän työpaikan sähköä laitteitteni ja varavirran lataamiseen, vettä vien kotiin kanisterissa ja suihkussa käyn työpaikalla säännöllisesti. Syön myös ilmaiseksi töissä ja juon kahvia. Pesen pyykin töissä ja pöllin vessapaperin.
Mikä säästö lounaissa? Kyllä minun täytyy etätöissä ollessakin syödä.
Kyllä mulla lounas maksaa enemmän kotona tehtynä kuin työpaikan ruokalassa. Tykkään syödä paljon kalaa, mereneläviä ja kunnon lihaa.
Minulla kulut samat etäpäivinä ja toimistolla.