Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etätyö on suunnaton rahallinen etu

Vierailija
22.03.2025 |

Jota voisi verottaa. Säästö lounaissa ja työmatkoissa on useamman satasen per kuukausi. Työntekijällä ei ole valinnanmahdollisuutta tässä. Hän tekee työn missä työnantaja määrää. Kaikki etätyötä haluavat eivät saa tehdä etätyötä.

Kommentit (357)

Vierailija
1/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kulut samat etäpäivinä ja toimistolla.

Vierailija
2/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aina vaihtaa työpaikkaa. Ja sitä paitsi "etätyö" ainakin valtiolla rasittaa maksaa aika lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateuden aihe tuokin.  Mulla työmatkaa 26km ja mielelläni ajan että ei tarvitse töitä tuoda kotiin.

Vierailija
4/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi huomioida että ihmisten tulee olla vapaita ja vapaita ylimääräisistä maksuista. Kaikki elämä ei ole Raha tai pelkkä firma. Ja on kova työ valmistaa ruokia kotona, ellei joku hae marketista tai käy muualla lounaalla.

Vierailija
5/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit aina vaihtaa työpaikkaa. Ja sitä paitsi "etätyö" ainakin valtiolla rasittaa maksaa aika lailla.

Etätyö ja veneily aiheuttaa maksakirroosin, karavaanari touhu sitten kolmantena riskitekijänä.

Vierailija
6/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona kuluu sähköä,vettä, nettiyhteyttä, tulee roskia. 

Vierailija
7/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi hyvä verotiskohde! Samoinhan verottaja kaavailee nyt omistusasujille laskennallista vuokratuloveroa. Veropohjaa pitää kasvattaa. Nyt on aika osallistua talkoisiin. 

Vierailija
8/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä työmatka 150 metriä. Valintojen maailma.

Vierailija
9/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lounaassa muka säästää etätöissä? Saman verran se makaronilaatikon valmistus maksaa söi sen kotona tai kuljetti töihin eväänä? Enemminkin töissäkäydessä säästää lounaalla, ei mene omaa sähköä ruoan lämmittämiseen, vesikin menee työpaikan piikkiin (juominen, käsienpesu, eväsrasian, lautasen ja aterimien pesu) ja omat lautaset ja aterimet ei kulu.

Vierailija
10/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoissa ja ajassa säästää, mutta kyllä töihin voi viedä eväät lounaaksi. Ja ainakin itse knu olen 95% etänä niin nimenomaan käyn ulkona lounalla joka päivä, etten homehdu kotiini.

Vierailija
11/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja voisi pikemminkin maksaa lisää, kun työntekijä ei ole kuluttamassa työnantajan sähköä, nettiliittymää ja kiinteistöä.

Vierailija
12/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtava etuokeushan se on, provoilusta viis. Se säästää aikaa, energiaa, hermoja, resursseja, rahaa - en ihmettele että jotkut ovat kateellisia.

Vierailija
13/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan vaihto ei ole helppoa nykyisillä työmarkkinoilla. Ja omassa tuttavapiirissä on jopa saman alan sisällä ja samassa työpaikassa paljon vaihtelua etätyöpolitiikassa. Etätyö on harmaata aluetta joka tuntuu toteutuvan työpaikalla ei-tasa-arvoisella tavalla. Työpaikan vaihto ei siis välttämättä auta.

Työnteko yksityisellä sektorilla sekä työmatka rasittaa myös. Sinänsä en tässä puutu työn rasittavuuteen. -ap

Vierailija
14/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköä kuluu paljon enemmän etätöissä. Ainakin mulla on sähkölasku noussut. 

Vierailija
15/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lounaassa muka säästää etätöissä? Saman verran se makaronilaatikon valmistus maksaa söi sen kotona tai kuljetti töihin eväänä? Enemminkin töissäkäydessä säästää lounaalla, ei mene omaa sähköä ruoan lämmittämiseen, vesikin menee työpaikan piikkiin (juominen, käsienpesu, eväsrasian, lautasen ja aterimien pesu) ja omat lautaset ja aterimet ei kulu.

Työpaikan lounashintoihin viittaan. Moni, jolla on etätyömahdollisuus edes teoriassa työnkuvan puolesta on ylempi toimihenkilö ja syö lounasta ulkona  -ap

Vierailija
16/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkoissa ja ajassa säästää, mutta kyllä töihin voi viedä eväät lounaaksi. Ja ainakin itse knu olen 95% etänä niin nimenomaan käyn ulkona lounalla joka päivä, etten homehdu kotiini.

Minä syön lounaan kotona, mutta käyn ruokatunnilla lenkillä, etten homehdu kotiin. En missään nimessä lähtisi ulos syömään. 

Vierailija
17/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajahan siinä säästää kun työväki ei ole kuluttamassa kalusteita, sähköä, vettä, paperia yms.

Vierailija
18/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. Minä taas käytän työpaikan sähköä laitteitteni ja varavirran lataamiseen, vettä vien kotiin kanisterissa ja suihkussa käyn työpaikalla säännöllisesti. Syön myös ilmaiseksi töissä ja juon kahvia. Pesen pyykin töissä ja pöllin vessapaperin.

Vierailija
19/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä säästö lounaissa? Kyllä minun täytyy etätöissä ollessakin syödä. 

Vierailija
20/357 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla lounas maksaa enemmän kotona tehtynä kuin työpaikan ruokalassa. Tykkään syödä paljon kalaa, mereneläviä ja kunnon lihaa.