Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemisille ei nykyään kelpaa kuin toinen akateeminen

Vierailija
22.03.2025 |

Näin tuttavapiirissäni. Toki mekin, mutta silloin se ei ollut vähän niin kuin vaade. 

Kommentit (230)

Vierailija
161/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani tuo ainakin pitää paikkansa, samoin monen ystäväni. Löysin puolisoni netistä. En edes harkinnut viestittelyn jatkamista muiden kuin korkeakoulutettujen/yliopisto-opiskelijoiden kanssa. Sain ilmoitukseeni niin paljon vastauksia, että oli pakko karsia, ei kukaan voi tutustua syvemmin satoihin ihmisiin. Arvostan älykkyyttä, ahkeruutta ja sivistystä. Nappiin meni.

Meinaat että vain akateemiset on sivistyneitä, ahkeria ja älykkäitä? 

Keskimääräisesti kyllä. Jollain kriteereillä karsinta oli tehtävä, mistä päästä olisi pitänyt aloittaa? Fiksuin kärki kiinnosti eniten. 

Kirjaviisas ei automaattisesti ole älykäs. Tiedän kymmeniä viisaita ihmisiä jolla ei ole korkeakoulutusta.

Pelkän kansakoulun käynytkö on se "automaattisesti älykäs"? 😁

Vierailija
162/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tekniikan tohtori ja vaimo lomittaja. Ja vaimo on todella älykäs.

Kauniisti sanottu, mutta sekin mahdollisuus täytyy ottaa huomioon, että sinä et ole itse kovin älykäs tai tarkkanäköinen.

Näin tekniikan tohtorina sanoisin, että jos on valmistuu Otaniemestä tekniikan tohtoriksi, niin kyllä älykkyysosamäärä on mensatasoa. Suomen korkein älykkyysosamäärä (185) on Marko Mäkelällä, joka on ei-akateeminen, ja kultaseppä ammatiltaan. On siis täysin mahdollista, että tämä lomittajavaimo on älykäs ihminen.

Näin on, muilla aloilla tohtorintutkintokaan ei välttämättä takaa erityisen korkeaa ÄO:ta, mutta tietyillä aloilla s

Akatemian suurin haaste on kylläkin se sietämätön haju ja narina mikä siellä leijailee. Tulee mieleen ihan ala-asteen narisevat pikkutytöt, jotka vertailevat kateelliessti kuinka mun barbilla on tää ja tää, kun kuuntelee akateemisten nokittelua siitä onko parempi olla dippa vai lääkäri. Tulee syöpä kun muisteleekin.

Tarkoitatko nyt Suomen Akatemiaa Hakaniemenrannassa? Ei siellä mitään hajuja leijaile, narina on ääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tekisi lapsia kuin korkeastikoulutetun kanssa. Sieltäkin vain valikoidut alat. Kun on varaa valita, todellakin valitsen parhaat todennäköisyydet saada älykkäitä lapsia.

Matala koulutus on siis paras suoja ylimielisiltä mulkuilta. Check.

T äo135

nii mut etkö ymmärtänyt , duunari ei voi olla älykäs.

Niinhän juuri sanoin. Nothing to see here, olen tosi tyhmä

moni duunari saattaa olla älykkäämpi ja osaavampi kuin akateeminen, ei se loppututkinto tarkoita välttämättä isoja aivoja

Osaavampi, niin kuin missä?

Vaikka perinteisissä kädentaitoja vaativissa töissä. 

Vierailija
164/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauniisti sanottu, mutta sekin mahdollisuus täytyy ottaa huomioon, että sinä et ole itse kovin älykäs tai tarkkanäköinen.

Näin tekniikan tohtorina sanoisin, että jos on valmistuu Otaniemestä tekniikan tohtoriksi, niin kyllä älykkyysosamäärä on mensatasoa. Suomen korkein älykkyysosamäärä (185) on Marko Mäkelällä, joka on ei-akateeminen, ja kultaseppä ammatiltaan. On siis täysin mahdollista, että tämä lomittajavaimo on älykäs ihminen.

Näin on, muilla aloilla tohtorintutkintokaan ei välttämättä takaa erityisen korkeaa ÄO:ta, mutta tietyillä aloilla s

Akatemian suurin haaste on kylläkin se sietämätön haju ja narina mikä siellä leijailee. Tulee mieleen ihan ala-asteen narisevat pikkutytöt, jotka vertailevat kateelliessti kuinka mun barbilla on tää ja tää, kun kuuntelee akateemisten nokittelua siitä onko parempi olla dippa vai lääkäri. Tulee syöpä kun muisteleekin.

Niin, ennemmin sitä kiistelisi suomi-lager oluista ja 2-tahtiöljyistä ja mistä nuo duunarit nyt puhuukaan. 

Vierailija
165/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen akateeminen mutta viehätyn kyllä ensisijaisesti duunari-miehistä. Sellainen hentoinen, kauluspaidan likaantumista pelkäävä mies joka ei pehmeillä käsillään osaa edes kalusteita kasata ei vaan iske ei yhtään. Enkä kaipaa mitään keskusteluja ydinfysiikasta kumppanin kanssa.

Vierailija
166/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tekisi lapsia kuin korkeastikoulutetun kanssa. Sieltäkin vain valikoidut alat. Kun on varaa valita, todellakin valitsen parhaat todennäköisyydet saada älykkäitä lapsia.

T äo135

moni duunari saattaa olla älykkäämpi ja osaavampi kuin akateeminen, ei se loppututkinto tarkoita välttämättä isoja aivoja

Osaavampi, niin kuin missä?

No ihan missä vaan. Akatemiassa oppii ehkä 0,00001% maailman kaikista taidoista. Älkää viitsikö olla noin tyhmiä.

Vierailija
167/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua miten muiden ihmisten pariutumiskriteerit aiheuttaa joissain kauheaa ulinaa. Pariutuminen on onneksi homma, joka kannattaa tehdä ihan just omien mielihalujensa mukaan, oli ne mitä tahansa. Jos akateeminen haluaa akateemisen niin siinähän haluaa.

Vierailija
168/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on, muilla aloilla tohtorintutkintokaan ei välttämättä takaa

Mieluummin kuuntelisin kinastelua siitä kumpi on parempi lager tai vaikka pullataikina kuin jostani trumpista, muskista, sodasta, tai psykojutuista kuten naisten kohtujen silpomisista, syövistä, ym. roskasta. Akatemiassa on paljon aloja, jotka eivät ole ihan karmeita, mutta valitettavasti suurin osa akateemisista miehistä on ihan karmeita.

Vierailija
169/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä se johtuu että naiset ei koskaan pariudu alemman koulutustason omaavan miehen kanssa, naisilla tuntuu menevän aina niin että "miehen pitää olla vähintään samaa koulutustasoa mitä nainen itse on". 

En tunne yhtään pariskuntaa missä mies on se duunari ja nainen akateeminen. Hyvin usein akateemiset pariutuu keskenään ja duunarit(sekä kouluttamattomat) pariutuu keskenään. Kai tämä liittyy jollakin tavalla siihen että naiset ei halua miestä jolla on pienet tulot koska naiset haluavat hyötyä parisuhteesta.

Vierailija
170/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemisuus ei ole minulle ehdoton kriteeri, vaan sen voi helposti korvata upealla ulkomuodolla, yhdistettynä hiljaiseen ja vaatimattomaan luonteeseen ja ylisuureen perittyyn varallisuuteen. Minä voin hoitaa perheen ajatustyön esim.  merenrantahuvilamme länsisiivessä, vaimon keskittyessä ruoanlaiton saloihin michelinkokin opastamana. Ei kaikki akateemiset ole nirsoja.

Kuulostaa että sinun kannattaisi katsella ennemminkin rolfeja ja valkaista anneliasi sen sijaan, että haaveilet vaimoista.

Mistä päättelet, että olen mies?

Mistä päättelit että niin päättelin? Nainenkin voi ottaa peppuun. Höpsöliini!

Mutta ei vaimolta ilman Palanderin apuvälineitä..en tykkää miehistä.

Vierailija
171/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T äo135

Osaavampi,

Siellä oppii ajattelua, tietoja sekä tiedonhakua ja -jäsennystä, jotka auttavat lähes missä tahansa hommassa.

Vierailija
172/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele. Töissä ei-yliopistokoulutetut ovat kovia öyhöttämään ja läyhäämään asioista.

Vierailija
173/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen akateeminen mutta viehätyn kyllä ensisijaisesti duunari-miehistä. Sellainen hentoinen, kauluspaidan likaantumista pelkäävä mies joka ei pehmeillä käsillään osaa edes kalusteita kasata ei vaan iske ei yhtään. Enkä kaipaa mitään keskusteluja ydinfysiikasta kumppanin kanssa.

Minua ei edes haittaisi nämä, mutta kun nuo hentokätiset tulevat aina niin jäätävien itsetunto-ongelmien kanssa, niitä en jaksa. Ja jotkut heisä ovat tosi lihaksikkaitakin. Mutta joku siellä on, joka sen terveen psyykeen tuhoaa. Jos näillä koskaan on sellaista ollutkaan siis

Vierailija
174/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä se johtuu että naiset ei koskaan pariudu alemman koulutustason omaavan miehen kanssa, naisilla tuntuu menevän aina niin että "miehen pitää olla vähintään samaa koulutustasoa mitä nainen itse on". 

En tunne yhtään pariskuntaa missä mies on se duunari ja nainen akateeminen. Hyvin usein akateemiset pariutuu keskenään ja duunarit(sekä kouluttamattomat) pariutuu keskenään. Kai tämä liittyy jollakin tavalla siihen että naiset ei halua miestä jolla on pienet tulot koska naiset haluavat hyötyä parisuhteesta.

On noitakin nähty, ja parisuhde voi olla oikeinkin hyvä.

Vierailija
175/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on, muilla al

Minusta nuo kaikki mainitsemasi aiheet kuulostavat ihan vain tyypillisen keskiluokkaisen pöytäseurueen keskustelunaiheilta. 

Vierailija
176/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T äo135

Osaavampi,

Mä olen akateeminen nainen ja olen opetellut monenlaiset kädentaidot, koska syön, liikun ja asun. Ei se sen kummempaa ole.

Vierailija
177/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset naisvihat sieltä. Tälläkin palstalla on kirjoitellut useampi akateeminen ja varakas nainen, joilla duunari tai köyhempi mies.

Vähätuloiset naiset yleensä eivät vain halua vaan oikeasti tarvitsevat parempituloisen miehen tullakseen äideiksi. Äitiys on iso kulu ja haittaa naisen toimeentuloa vuosia sen jälkeenkin. Äitiys on työ. 

Jos et ymmärrä naiseutta muuta kuin sinä että naisella on eri näköinen värkki, niin ryhdy homoksi. Miehilläkin on reikä siellä takapuolella.

Vierailija
178/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpölöpö. Esim. tohtori ja kansanedustaja Anna Kontula on naimisissa duunarin kanssa.

Vierailija
179/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan naisviha sentään :(

Vierailija
180/230 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T äo135

Mutta todellisuudessa näin ei olekaan. En kuitenkaan viitsi järkyttää tätä matalan ja keskiälykkyisten keskustelua suoranaisilla yliluonnollisuuksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi