Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulainen arvosteli keittiöremonttiin valittua teräksistä tiskiallasta haukkui vanhanaikaiseksi ja rumaksi

Vierailija
22.03.2025 |

heillä itsellään on korkeakiiltoinen kokovalkoinen keittiö ilman ovivetimiä ja valkoinen neliskulmainen komposiittiallas. Todella kliseinen ja tylsän näköinen, olen tyytyväinen meidän teräsaltaaseen.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta komposiitti ja kalkkitahrat🤦

Vierailija
62/80 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teräksinen tiskipöytä on paras. Tosin meillä jo vähän naarmuuntunut. Samoin pitää olla kuivauskaappi, vaikka onkin tiskikone.

Sukulaisilla saa olla vaikka minkälaiset kalusteet

Terälsinen altaan kun käsittelee puhdistuskiven vaahdolla, pyyhkii ja kuivaa talouspaperilla, niin kimaltaa kuin uusi.

Mulla on vanha käytetty teräksinen tiskipöytä ollut ulkona säiden armoilla yli 20 vuotta ja edelleen sen saa jos ei nyt kiiltämään niin hohtamaan. Siinä on pestään kaikkea maalipensseleistä perunoihin.

Kotona musta komposiitti  ja se jonkun mainitsema kahvi tuottaa harmaita hiuksia. Hoito- ohjeessa käsketään pestä allas käytön jälkeen. 

Pestä tiskiallas joka käytön jälkeen ???

Minulla on monta

Miksi ennen ja jälkeen tiskin "roskien huuhtelu" siksikö, koska komposiittialtaista puuttuu kaadot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti vaihtuu tosiaan niin nopeasti, että remontoimalla keittiönsä viimeisten muotivirtausten mukaan se jää hetkessä myös tosi vanhanaikaiseksi. 

Nyt on muuten jälleen muotia ne täysikorkeat kaapit 

Vierailija
64/80 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muoti vaihtuu tosiaan niin nopeasti, että remontoimalla keittiönsä viimeisten muotivirtausten mukaan se jää hetkessä myös tosi vanhanaikaiseksi.

omistamme isohkon kerrostaloasunnon erillisellä keittiöllä. Siitä tulee jatkuvasti kyselyjä ns. viidakkorummun kautta että ollaanko myymässä tätä milloin. Ihmiset tuntuu olevan totaalisen kyllästyneitä olohuoneisiin, joiden yksi seinämä on "keittiötä".

Vierailija
65/80 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä harkitsemassa keittiöremonttia ja haluan ehdottomasti, en vain allasta, vaan vanhan kunnon ison tiskipöydän. Miksi ne yleensä edes häipyi? 

Stalan tiskipöytää on mahdotonta pilata tai kuluttaa loppuun. Piti keksiä enemmän myytävää. Eihän sisustusbisnes toimi muuten. Meillä on 25 vuotta vanhat Stalan terästasot, joille on riittänyt ihan normaali siivous ja välillä kalkinpoisto pyyhkimällä väkiviinietikkaan kostutetulla mikroliinalla.

Jos tiskialtaan pohja ei puhdistu omasta mielestä riittävän tehokkaasti harjalla ja käsitiskiaineella, voi ottaa jauhemaisia tiskiainetta ja karhunkielen. Niillä jynssäämällä ja kuumalla vedellä kirkastuu vanhankin tiskialtaan pohja ja irtoaa kaikki tiskeistä altaaseen jäävä rasvalika. Jauhemainen konetiskiaine on hyvä estohoito putken tukkeutumista vastaan. Sitä pitää laittaa puoli desiä altaan aukkoon ja kannullinen kiehuvaa vettä päälle niin putki ei tukkiudu käsitiskiastioista irtoavan rasvan vuoksi. Teen noin kerran viikossa.

Vierailija
66/80 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisella varmaan myös infucktioliesi? Vmp. Sukulainen hiuksista hittoon...

Infucktioliesi on kyllä paras. Jos vain saisi sellaisen, jossa ei ole mitään vidun hipaisukytkimiä.

Hankin iäkkäille vanhemmilleni joitain vuosia sitten uuden 50 cm leveän lieden. Siinä on induktiotaso, mutta samanlaiset perinteiset nappulat kuin vanhassa liedessä. Ajattelin, että osaavat iäkkäät ihmiset paremmin käyttää tuollaista nappulaversiota. Itsellä on ollut jo vuosia induktiotaso hipaisunäppäimillä. Jos tasolle kiehuu tai roiskuu vettä kytkinalueelle, alkaa induktiotaso piippailla ja saattaa kytkeytyä pois päältä. Yksi keittoalue kytkinalueen vieressä on altis sille, että esimerkiksi perunoita keitettäessä taso voi roiskeista sammua.

Vierailija
67/80 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi pitää haukkua toisen valintoja päin näköä, mutta en ikinä ottaisi neliskanttista komposiittiallasta keittiööni jos saisin itse valita. 

Mulla on sellainen kylppärissä on aivan perseestä. 

Eikä sisustussuunnittelijan suositus ole tuo neliskanttiset allas.

Vierailija
68/80 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin keittiöremonttia niin ehdottomasti haluttiin keittiöön teräksinen tiskipöytä kahdella isolla altaalla. Mahtuu pesemään vaikka mehumaijan.

Vierailija
69/80 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä harkitsemassa keittiöremonttia ja haluan ehdottomasti, en vain allasta, vaan vanhan kunnon ison tiskipöydän. Miksi ne yleensä edes häipyi? 

Ei ne häipyneet mihinkään. Stala-teräsaltaita tasoineen on ollut koko ajan. Ollaan rakennettu ja rempattu paljon ja jos oikeasti keittiössä tehdään ruokaa, niin terästä ei voita mikään. Nyt harmittaa, ett uusimpaan kohteeseen valitsin sen korkean kaarevan hanan, helvetin roiskiva turhake( kohta menee vaihtoon)

Tarkoitin lähinnä, että miksi häipyivät nykykeittiöistä. Muodista.

Säästetään ja minimoidaan. Keittiö on sisutuselementtinä olohuoneen seinällä. 

-ohis

Inhoan keittiö ja olohuonetta yhdessä. Itse kova kokkaamaan joten aina sama ongelma, käryä ja höyryä tulee .En suostu lyömään keittiötä ja huonetta yhteishuoneeksi.Mieluummin iso keittiö  jossa kuitenkin ollaan suurimman ajan. Minkä aion toteuttaa. 

Itsellä on vanhassa kerrostaloasunnossa onneksi vielä ovella suljettava erillinen keittiö. Sinne valitsin aikanaan keittiöremontissa pitkän terästason, johon on upotettu 1,5 allasta ja toisessa reunassa upotettu induktiotaso, jonka molemmin puolin jää laskutilaa terästasolle. Keskellä on astianpesukone terästason alla. Ratkaisu on kätevä. Astianpesukoneen päällä on yleensä airfryer, mutta toisinaan siihen nostetaan sähkökäyttöinen pizzauuni. Pizzan paistosta tulee aina jonkin verran käryä. Vaikka ovi olohuoneeseen on kiinni, toisinaan palohälytin reagoi pizzauuniin. Avokeittiössä en varmaankaan sitä pizzauunia voisi käyttää.

Vierailija
70/80 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teräksinen tiskiallaspöytä olisi kyllä käytännöllinen. Itse laitoin keittiöön keraamisen tupla-altaan puutasoon ja kyllähän tuo ratkaisu hiukan kaduttaa. Altaiden pitäminen valkoisina on melkolailla mahdotonta ja puukin on pikkuhiljaa alkanut kärsiä.

Ehkä meillekin tulee teräsaltaat siinä vaiheessa, kun keittiöremontti on ajankohtainen, vaikken niistä tyylin puolesta tykkää ollenkaan. Terästuskipöytä tuo mulle mieleen laitoskeittiön.

Vierailija
71/80 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oma makunsa ja tarpeensa ja keittiö tehdään sellaiseksi kuin kukakin tahtoo. Miksi arvostella toisten valintoja vaikka et itse tykkäisi, kun eihän se ole sun kotisi. Meille on marmatettu liian korkeista työtasoista (ollaan pitkiä, teetettiin 10 cm nykystandardista korkeammalle tasot) kun huonontaa kuulemma jälleenmyyntiarvoa. Entäs sitten? Meillehän se keittiö on eikä jollekulle tulevalle asukkaalle. Ja värikin on huono, kun monet ei kuulemma tykkää sinivihreästä. 

Juu, nämä on hauskoja, jotka näkee kodin pelkkänä sijoituskohteena ja sisustaa sen tulevia ostajaehdokkaita varten. Kukin tyylillään, toki, mutten minä ainakaan pystyisi asumaan jossain lattiasta kattoon greigessä monitoimihallissa.

Meillä on keittiön työtasot vähän standardia matalammat, koska minä olen lyhyt ja se, joka pääasiassa kokkaa. Keittiö on vaaleansininen/koivun värinen. Muutenkin on laitettu kaikki juuri sellaista kuin itse tykätään ja kyllähän sitä ihmiset enemmän ja vähemmän arvostelee.

Vierailija
72/80 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietin keittiöremonttia tehdessämme komposiittialtaan ja teräsaltaan välillä. Onneksi otin upotettavan teräsaltaan. On tietenkin vieläkin kuin uusi.

Vierailija
73/80 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on keittiöremppa tulossa ja halutaan yksi allas. Nyt teräksinen jossa iso ja pieni. Onneksi tehdään myös hyviä "pelkkiä altaita" ja kaadolla & pyöreillä reunoilla. Ei tehdä yhtään mitään sillä pienellä altaalla, miksi se edes on siinä...??

Mutta tökerö tuommonen kommentointi, en ikinä itse voisi noin sanoa, kenellekään

Vierailija
74/80 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi kateuksissaan haukkua kun huomasi että olit tehnyt käytönnöllisemmän valinnan. Eihä tuo olisi asiaan muuten edes kiinnittänyt huomiota. Teräksinen on ajaton tai jos hienostella haluaa klassikko ei vanhanaikainen. Komposiitti on nykyajan höpötyksiä ja hetken päästä jo vanhanaikainen.

Vierailija
75/80 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon teräksinen tiskipöytä isolla, syvällä altaalla on ihan parasta. Trendeistä viis.

Vierailija
76/80 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on keittiössä tuollainen haukuttu iso nelikulmainen musta komposiittiallas. Ihan on uuden/siistin näköinen vieläkin. Pestähän se täytyy silloin tällöin kunnolla, mutta niin se rosterinenkin joka oli ennen. Nyt vanha rosteritaso on kesäkeittiössä.

Vierailija
77/80 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on keittiöremppa tulossa ja halutaan yksi allas. Nyt teräksinen jossa iso ja pieni. Onneksi tehdään myös hyviä "pelkkiä altaita" ja kaadolla & pyöreillä reunoilla. Ei tehdä yhtään mitään sillä pienellä altaalla, miksi se edes on siinä...??

Minä olen kokenut tuon 1,5 teräsallasratkaisun hyvänä. Jos vaikka isossa altaassa on likoamassa jotain kuumassa saippuavedessä, voi pikkualtaan puolelta juoksuttaa veden kylmäksi ja ottaa sitä vaikka juomalasiin ilman, että liotusvesikin jäähtyy. Saan kyllä uunipellitkin huuhdeltua altaiden päällä, vaikka eivät altaisiin kunnolla mahdukaan. En kaipaa jättikokoista allasta tuohon 60 cm tiskikaappitilaan. Se nykyinen teräksinen iso allas on syvä ja riittävän kokoinen myös käsitiskiin. Tuota isommassa altaassa käsitiskiin kuluisi vaan turhaan enemmän vettä.

Vierailija
78/80 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokenut tuon 1,5 teräsallasratkaisun hyvänä. Jos vaikka isossa altaassa on likoamassa jotain kuumassa saippuavedessä, voi pikkualtaan puolelta juoksuttaa veden kylmäksi ja ottaa sitä vaikka juomalasiin ilman, että liotusvesikin jäähtyy. Saan kyllä uunipellitkin huuhdeltua altaiden päällä, vaikka eivät altaisiin kunnolla mahdukaan. En kaipaa jättikokoista allasta tuohon 60 cm tiskikaappitilaan. Se nykyinen teräksinen iso allas on syvä ja riittävän kokoinen myös käsitiskiin. Tuota isommassa altaassa käsitiskiin kuluisi vaan turhaan enemmän vettä.

Lisään vielä, että se "pieni" allaskin on takaseinästä etuseinään saman kokoinen kuin se iso allas, joskin ei ihan yhtä syvä. Aika syvä se on kuitenkin, joten kuivattelen siinä välillä isoa ja paksua puista leikkuulautaani.

Vierailija
79/80 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja laita se toinen, vaikka pienikin, kaatoallas. Kiva mennä kantelemaan ja kaatelemaan kiehuvia vesiä kattiloista vessanpönttöön, kun se ainoa iso allas on varattu muuhun käyttöön. Ällöintä on kaapia jonkun toisen jäljiltä nelikulmaisesta komposiittialtaasta ruuan jämiä ja muuta töhnää. Muoti oikut menevät usein valitettavasti järjen ja käytännöllisyyden edelle. Tosin oikeita teräsaltaitakaan ei juurikaan ole, niissä on vain teräkseltä näyttävä pintakäsittely.

Vierailija
80/80 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ois pitänyt sanoa että no kun näin teidän keittiön niin tiesin mitä en ainakaan halua. Ei vaan, ei parane alentua samalle tasolle. Ens kerralla kun se on niin törkeä niin sano että miten ihmeessä sulla ei ole normaaleja käytöstapoja, mihin ne jäi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi