Sukulainen arvosteli keittiöremonttiin valittua teräksistä tiskiallasta haukkui vanhanaikaiseksi ja rumaksi
heillä itsellään on korkeakiiltoinen kokovalkoinen keittiö ilman ovivetimiä ja valkoinen neliskulmainen komposiittiallas. Todella kliseinen ja tylsän näköinen, olen tyytyväinen meidän teräsaltaaseen.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä harkitsemassa keittiöremonttia ja haluan ehdottomasti, en vain allasta, vaan vanhan kunnon ison tiskipöydän. Miksi ne yleensä edes häipyi?
Ei ne häipyneet mihinkään. Stala-teräsaltaita tasoineen on ollut koko ajan. Ollaan rakennettu ja rempattu paljon ja jos oikeasti keittiössä tehdään ruokaa, niin terästä ei voita mikään. Nyt harmittaa, ett uusimpaan kohteeseen valitsin sen korkean kaarevan hanan, helvetin roiskiva turhake( kohta menee vaihtoon)
Tarkoitin lähinnä, että miksi häipyivät nykykeittiöistä. Muodista.
Säästetään ja minimoidaan. Keittiö on sisutuselementtinä olohuoneen seinällä.
-ohis
Haluaisin vaihtaa meidän keittiön epäkäytänöllisen komposiittialtaan teräsaltaaseen. Edellisessä kodissa oli ja oli parhain ja käytännöllisin.
Vierailija kirjoitti:
Teräksinen tiskipöytä on paras. Tosin meillä jo vähän naarmuuntunut. Samoin pitää olla kuivauskaappi, vaikka onkin tiskikone.
Sukulaisilla saa olla vaikka minkälaiset kalusteet
Terälsinen altaan kun käsittelee puhdistuskiven vaahdolla, pyyhkii ja kuivaa talouspaperilla, niin kimaltaa kuin uusi.
Pese nyt pöytähopeat ja perintöposliinit pienessä komposiittialtaassa 🤣.
Ne sopii lähinnä mikroaaltoeineksiä syövälle perheelle. Just saa veden hanasta kahvikannuun.
Ärsyttää nää osaajat .Jokaisella oma maku ja ei se muille kuulu.Itselä valkoinen allas menee vaihtoon .Ei voi pitääpuhtaana , kellastunut käytössä.Kuin kivan näköinen se on?
Vierailija kirjoitti:
Pese nyt pöytähopeat ja perintöposliinit pienessä komposiittialtaassa 🤣.
Ne sopii lähinnä mikroaaltoeineksiä syövälle perheelle. Just saa veden hanasta kahvikannuun.
Miksi se olisi pieni? Niitä on isoja ja pieniä, ihan kuin rosterisiakin. Jokaiselle maulle löytyy nykyään vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä harkitsemassa keittiöremonttia ja haluan ehdottomasti, en vain allasta, vaan vanhan kunnon ison tiskipöydän. Miksi ne yleensä edes häipyi?
Ei ne häipyneet mihinkään. Stala-teräsaltaita tasoineen on ollut koko ajan. Ollaan rakennettu ja rempattu paljon ja jos oikeasti keittiössä tehdään ruokaa, niin terästä ei voita mikään. Nyt harmittaa, ett uusimpaan kohteeseen valitsin sen korkean kaarevan hanan, helvetin roiskiva turhake( kohta menee vaihtoon)
-ohis
Inhoan keittiö ja olohuonetta yhdessä. Itse kova kokkaamaan joten aina sama ongelma, käryä ja höyryä tulee .En suostu lyömään keittiötä ja huonetta yhteishuoneeksi.Mieluummin iso keittiö jossa kuitenkin ollaan suurimman ajan. Minkä aion toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teräksinen tiskipöytä on paras. Tosin meillä jo vähän naarmuuntunut. Samoin pitää olla kuivauskaappi, vaikka onkin tiskikone.
Terälsinen altaan kun käsittelee puhdistuskiven vaahdolla, pyyhkii ja kuivaa talouspaperilla, niin kimaltaa kuin uusi.
Mulla on vanha käytetty teräksinen tiskipöytä ollut ulkona säiden armoilla yli 20 vuotta ja edelleen sen saa jos ei nyt kiiltämään niin hohtamaan. Siinä on pestään kaikkea maalipensseleistä perunoihin.
Kotona musta komposiitti ja se jonkun mainitsema kahvi tuottaa harmaita hiuksia. Hoito- ohjeessa käsketään pestä allas käytön jälkeen.
Pestä tiskiallas joka käytön jälkeen ???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kiillotan oliiviöljyllä. Helppoa ja kätevää. Kokeilkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Inhoan keittiö ja o
No eikö tuo nyt ole vähän sama asia? Iso keittiö jossa kuitenkin ollaan vs. keittiö olohuoneen seinällä, jonka voisi ajatella vanhanaikaiseksi tuparatkaisuksi. Siis käsitteen tasolla.
No, meillekin sanottiin, että eräästä toisesta kaupunginosasta olisimme kuulemma saaneet asunnon halvemmalla!
Myös keittiö sai osakseen arvostelua. Tee niin tai näin.....
Ei todellakaan ole sama, onko iso erillinen keittiö vai keittiö olohuone yhdistelmä. Vanhat kunnon keittiöt kunniaan. Nämä typerät avoyhdistelmät on pahinta mitä on keksitty.
En lähtisi kiistelemään makuasioista, kukin laittakoon keittiönsä kuten tykkää. Törppöä ja huonoa käytöstä sukulaselta puuttua ja arvostella.
Ihan sama mitä ratkaisuja teet kotisi suhteen niin aina jollakulla on jotain sanomista. Rakennapa talo ja odota niitä kaikkitietäviä nasevia kommentteja. Me rakennettiin omakotitalo pääkaupunkiseudulle. Toki sukulaiset ja tutut halusivat tulla katsomaan taloa mahdollisimman pian. Näistä käynneistä opimme että keittiö on tottakai aivan vääränlainen, kylpyhuoneet myös. Talo on myös vääränvärinen. Miehen sukulaisnaisen mielestä on outoa kun talon alakerrassa on huone jossa on jotain pönttöjä. Niin, se on tekninen tila jossa on maalämpökone ja ilmastointikone. Tämä nainen kysyi että tarvitaanko oikeesti jotain koneita että talo lämpenee. Ei ihan jaksettu vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vanha käytetty teräksinen tiskipöytä ollut ulkona säiden armoilla yli 20 vuotta ja edelleen sen saa jos ei nyt kiiltämään niin hohtamaan. Siinä on pestään kaikkea maalipensseleistä perunoihin.
Kotona musta komposiitti ja se jonkun mainitsema kahvi tuottaa harmaita hiuksia. Hoito- ohjeessa käsketään pestä allas käytön jälkeen.
Pestä tiskiallas joka käytön jälkeen ???
Minulla on monta vuotta ollut iso, musta komposiittiallas eikä sen kanssa ole ollut mitään ongelmia. Ennen tiskausta huuhtelen siitä pahimmat roskat pois, samoin tiskauksen lopuksi. Saman tekisin rosterialtaan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on juuri keittiöremontti alkamassa ja itse haluaisin kokoteräksiset tasot ja ISOT teräsaltaat, sekä korkeat kattoon asti ulottuvat yläkaapit, kun olen meistä kahdesta se, joka keittiössä enemmän kokkailee ja tekee, mutta puolisoni haluaa juurikin näitä kliseisiä ratkaisuja naistenlehdistä.
Olen siis mies, joka arvostaa käytännöllisyyttä, en esteettisiä insta-kokonaisuuksia, joista saa kivoja kuvia someen ( samanlaisia, joita mahtuu kolmetoista tusinaan )
Saas nähdä, minkälainen keittiöstä tulee.
Nyt mies pysyt lujana. Nää insta-keittiöt näyttää vanhanaikasilta jo nyt. Itse tein puiset keittiökaapit kattoon asti ja tiskipöytä vaihtui kokoteräksiseen. Olen tosi tyytyväinen. Jos muija ei anna periksi, niin muuta tänne. 😀
Jokaisella on oma makunsa ja tarpeensa ja keittiö tehdään sellaiseksi kuin kukakin tahtoo. Miksi arvostella toisten valintoja vaikka et itse tykkäisi, kun eihän se ole sun kotisi. Meille on marmatettu liian korkeista työtasoista (ollaan pitkiä, teetettiin 10 cm nykystandardista korkeammalle tasot) kun huonontaa kuulemma jälleenmyyntiarvoa. Entäs sitten? Meillehän se keittiö on eikä jollekulle tulevalle asukkaalle. Ja värikin on huono, kun monet ei kuulemma tykkää sinivihreästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuollainen hana ollut vuosia ja olen tyytyväinen valintaan. Sinulla lienee liian matala allas sen alapuolella? Teen ruokaa 10l litran kattilassa, niin hanasta voi valuttaa siihen vettä ilman, että laittaa sitä kattilaa altaaseen, joka ei välttämättä ole puhdas kesken kokkauksen. On hygieenisempää. Eikä tarvi pitää kattilasta kiinni veden valumisen aikaa, kun se on siinä altaan reunalla.
Meillä ei ainakaan keittiötä ole sen mukaan tehty, että se olisi jonkun muun kuin itseni mieleen. Olkoon sitten jonkun mielestä ruma. Omapa on keittiöni
Laita korkeus säädettävä kaapit, laskee kaukosäätimellä. Ylettyy pätkäkin.