Inhoan kaljan ym. alkoholinjuojia, muita samanlaisia?
Minua todellakin ällöttää ja inhottaa alkoholin kanssa läträäjät. Kaikki työpaikkojen vapaa-ajan juhlatkin, kuten pikkujoulut jne. ovat "omilla juomilla". Känniläiset koventavat äänensä huudoksi, haisevat, eivätkä osaa käyttäytyä. Joskus tapahtuu vakavampaakin, kun kaksi kännikalaa alkavat riidellä. Eli työpaikan tiloissakaan ei voi välttyä kännikaloilta, jos yhtään haluaa olla sosiaalinen.
Ihmetyttääkin miksi alkoholinkäyttäjät eivät lainkaan ajattele muita ihmisiä. Joo, ei kiinnosta kuunnella työkaveria, silloin kun hän on hiprakassa. Muuten olisi kyllä ihan mukava jutella.
Ja tämä koskee kaikkia juhlia, ei vain pikkujouluja. Olisi todella mukavaa käydä tuttavan tai sukulaisen häissä, mutta ei voi, kun ällöttää nähdä alkoholilta haisevia hiprakkaversioita sukulaisistaan tai tuttavistaan. Voisitte sen verran kunnioittaa muita ihmisiä, kun näette heitä, että pidätte korkin kiinni.
Hauskaa voi pitää myös ilman viinaa ja säästyy lieveilmiöiltä ja inhottavalta lemulta.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Niin, tuollaisia kaikesta valittajia tuntuu olevan nykyään valitettavan paljon.
Ihmiset eivät saisi pitää hauskaa, vaan kaikilla pitäisi olla tasaisen tylsää ja ankeata.
Phimpia haukkuja ovat ent alkoholisti määkimään. 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tuollaisia kaikesta valittajia tuntuu olevan nykyään valitettavan paljon.
Ihmiset eivät saisi pitää hauskaa, vaan kaikilla pitäisi olla tasaisen tylsää ja ankeata.
Phimpia haukkuja ovat ent alkoholisti määkimään. 🤣🤣🤣
MItähän tällä molotuksella yritetään suomeksi sanoa?
Itse en alkoholiin koske. Olen lapsena nähnyt tarpeeksi alkoholisteja ja viinan kanssa läträäjiä. Tunnistan itsessäni tietyt aine riippuvuuteen altistavat piirteet. lOlen opetellut "sietämään" päihtyneitä. Ajattelen, että jos he itse haluavat olla juovuksissa, heillä on siihen oikeus. Ja minulla on oikeus olla juomatta, koska en halua olla viinan vanki. Tunnen itseni, enkä pystyisi hallitsemaan juomista. Se mikä itseäni ärsyttää on jatkuva tarve perustella miksi en juo. Miksi kieltäydyn tarjotusta viinasta, osa tuntuu ottavan henkilökohtaisena loukkauksena, jos joku seurueesta ei juo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsookaa MINUA, elän oikein, ettekö häpeä, MINÄ olen kunnollinen.
Tuo on just yksi niitä hupaisia asioita, joita alkoholinkäyttäjissä ilmenee. Selvät saavat kännikalat huomaamaan oman huonoutensa ja siksi he vihaavat selviä. Koska se viha, joka kohdistuu itseen, on käännettävä toiseen. Muutenhan sitä vihaisia itseään: Olisi myönnettävä olevansa epätäydellinen juomien kautta ongelmiaan ja epävarmuuksiaan käsittelevä henkilö.
Iloitsen ja pidän hauskaa huppelissa, lalalaa!
Kaljaa ei lueta alkoholijuomaksi, sitähän on jopa työpaikkojen lounaalla tarjolla.
Kukin tyylillään! Pikku huppeli tekee hyvää!
Otan yleensä firman juhlissa pari lasia viiniä, ja häivyn paikalta.. ei krapulaa ja ehtii viikonloppuna tehdä muutakin hauskaa. Viikon alusta kuuntelen juttuja, miten kukin on sammunut minnekin, kuka on pannut ketäkin, kuka on oksentanut ja miten koko loppuviikonloppu meni krapulassa. No huvinsa kullakin..
Skumppaa koneeseen! Baila, baila!
Juokoot, mutta inhoan haisevia ihmisiä ja älämölöä sekä väkivaltaa.
Tein vuosia sitten töitä markkinoinnissa ja känniset pe-la -matkat osastolla kuuluivat kuvioihin.Ideana oli kännääminen ja pettäminen. Kumpikaan ei kiinnosta - eivätkä varatut pettäjämiehet, mutta minullekin ostettiin aina reilusti viinaa, jonka muut joivat.
Suomalaista kännikulttuuria,
alkoholille on kyllä paikkansa ja on aina ollutkin. kyllä niin monet hauskat hetket on vietetty alkon kanssa etten todellakaan vaihtaisi pois. tietty on myös vähemmän hauskoja reissuja takana.
joka tapauksessa ongelmaksihan se voi herkästi muodostua jos ei oo tarkkana
Musaa! Lalalaa! Skumppaa! Tanssitaan! Kukin tyylillään!
Miks pittää jupista? Jotku ottaa, toiset ei.
Älä valita. Valikoi seurasi paremmin.
Tääl o yks. Hävettää paljon, ku sellaisen näkee missään ! Et jopa alaikäinen !!!! En vaan ymmärrä. Ite en oo ikinä osta UT sitä kellekään, edes itselleni ! Kerran o joku alaikäne pyytänyt, en ostanut.......mä oon viisas ! Sit se vapaa kasvatus o. Siin ei piittaa lapsest tuon taivaallista, annetaan sen vaan tehä mit ikin lystää !! Ja muistelen, ku isä ennen kuolemaansa alkuvuodesta 2021 oli kovakin ryyppymies. Aina piti olla jotakin alkoholia juomana. Kas, ku se ees ties, mit vesi oli.....oli sitte ollu mis maailmal tahansa........
Vierailija kirjoitti:
Sinä, ap, ällötät minua.
Hän on Parempi Ihminen. HIHHIH!
Alkoholi on tosi huono päihde.
Siirryin yrttiin jo kauan sitten ja takaisin ei ole paluuta.
Jaa. Itse luulin, että alkoholin käyttö on nykyään vähentynyt.
Olen terveydellisistä syistä absolutisti mutta tulen "myötäkänniin" eli iloinen tunnelma tarttuu. Yleensä on ok että juhlissa tarjotaan tilkka alkoholia, se on ihan ok ja aiheuttaa myönteistä pöhinää. Jos joku vetää överit niin eihän se kovin fiskulta vaikuta. Juhlat loppuu ennen aikojaan, tulee mokia, seuraavana päivänä kanuuna ja kaikki pitåå idioottina.
Tosi alkkiksenkin tunnistaa - niille on ominaista sellainen tietty säätäminwn ja usein miellyttämisenhalu joka aiheuttaa kylmiä väreitä.
Toinen äärilaita on paheksujat, ne on kyllä usein jonkun uskovaisen lahkon jäseniä.