Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko avantouimareita paikalla tai kylmäuintia harrastavia? Mitä teille kuuluu?

Vierailija
30.11.2024 |

Olen avantouimari ja uin myös kylmässä vedessä ilman jäitä. Olo on erinomainen ja flunssat pysyneet loitolla. Joka päivä pistäydyn avannossa talvella ja nyt ennen jäitä muuten uimassa. Muistakaa, että lihasten pitää olla lämpöset kun pudottaudutte kylmään veteen.

Millaisia kokemuksia teillä on lyhyestä uinnista, eli en mene uudestaan?  Millaisia vuosia kestäneestä avannossa käynnistä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää kuuluu.

Vierailija
2/24 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti harrasta avantouintia, käyn vain muutaman kerran talvessa (viime vuonna vain kaksi kertaa!) mutta tekisi mieli harjoittaa useamminkin. Olo on niin uskomattoman rentoutunut sen jälkeen, etten ole vielä muualta onnistunut samanlaista oloa löytämään 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko meillä ympäri Suomea harrastaa avantouintia?

Vierailija
4/24 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä suunnilleen vuoden harrastanut avantouintia saunan kanssa. Erinomainen yhdistelmä, tulee hyvä olo ja mielen tyyneys.

Vierailija
5/24 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaisille opetettiin Alppien tuntumassa, no kylmään veteen kastautumista. Oli pitkä kurssi ja monen päivän hengitysharjoitukset. Kun minä pulahdin ensimmäisen kerran niin en tarvinnut viikon kurssia. Sinne vaan, hengityksen kontrollin opin senkin itse.

Vierailija
6/24 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paskaa. Lomautus alkaa huomenna, olen kyllä sairaanakin nyt, että tuskin minusta olisi ollut maanantaina töihin muutenkaan. Ulkona on märkää, liukasta ja pimeää. Jalan pitää kulkea kun ei ole varaa maksaa auton veroja. Ukkokin meinaa lähteä ja jättää minut.

Vierailija
7/24 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/24 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunasta se pitkäkestoinen uinti onkin parasta ja hienointa luksusta. Minulla harvoin saunasta mahdollisuutta. Mutta olo on kyllä ihana, vaikka saunaa ei olisikaan.

Vierailija
9/24 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyyttä vain.

Vierailija
10/24 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paskaa. Lomautus alkaa huomenna, olen kyllä sairaanakin nyt, että tuskin minusta olisi ollut maanantaina töihin muutenkaan. Ulkona on märkää, liukasta ja pimeää. Jalan pitää kulkea kun ei ole varaa maksaa auton veroja. Ukkokin meinaa lähteä ja jättää minut.

Tämä ei liity avantouintiin. Mutta hanki hyvää oloa uimisesta kylmässä vedessä. Kolmannella kerralla olet jo tyytyväinen ja pelko on poissa.

Vierailija
11/24 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nännipihoille kun laittaa jäitä niin aaaah! 

Vierailija
12/24 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisyyttä vain.

Uimakopissa tapaa aina iloisia ihmisiä joiden kanssa voi jutella.

Vierailija
13/24 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään uida avannossa.

Joillekin tämäkin asia on noussut uskonnon asemaan.

Vierailija
14/24 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avantouinti on halvinta luksusta mitä on olemassa. Niin hyvän olon tuntu tulee vedestä noustaessa. Minä en kaipaa muuta tälle pimeälle vuodenajalle.

Vierailija
15/24 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli niin hyvä olo, että työasiatkin unohtuivat vähäksi aikaa.

Vierailija
16/24 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisyyttä vain.

Uimakopissa tapaa aina iloisia ihmisiä joiden kanssa voi jutella.

Kahdeksan vuotta käynyt. Yksikään ei ole tutuksi tullut. Vaatisi toisenlaisen luonteen.

Vierailija
17/24 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt 15 vuotta. Noin 3 kertaa viikossa. Saunasta menen ja viivyn muutamia kymmeniä sekunteja. 

Vierailija
18/24 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne eksyy sellaisia kuin minä jotka puhuvat mielellään. Minä menen useamman kerran ja kastelen myös pään kun on lyhyt tukka.

Vierailija
19/24 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt myös kilpailuissa kun ei ole rajoituksia ikään tai uinnin  nopeuteen. Tapaamisissa kyllä tapaa niin paljon saman asian harrastajia, että väkisin tulee vaihdettua muutama sana.

Vierailija
20/24 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä nyt kuuluu, pimeetä ja märkää. Vaikka järven rannassa asunkin en oo vielä kylmässä vedessä käyny. Se on vähän sepelvaltimosairaalle tuo äkkikylmäkin vaikeempi juttu. Voi henkikin mennä, voihan se toki mennä muutenki vaikka sohvalla makoillessa. Mutta oon aatellu että muut lorokoon sielä järvessä. Pieni jään häivekkin on koko järven muutenki peittäny, voi olla kipeitä sattumia kun jään reunaan osuu. Sitä autuutta mikä kylmästä vedestä tulee moni täälä hehkuttaa, oisko niin että koittaa houkutella ylös ja ulos ja lenkille. Voi sitä toki muutenki ulkona olla, kävellä ja juosta joka pystyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan