***KOTILOT***Viikko 11
Huomenia kaikille!!
Olin rohkea, ja päätin aloittaa uuden pinon tälle viikolle! :)
Mammutille lämpimät onnittelut!! Oli aika huikea tarina, onneksi lopputulos oli kuitenkin onnellinen!!
Tänne ei imeitä...väsymystä, närästystä jne. ihanaa odotusta :)
Nyt pitää mennä.... jatkan myöhemmin.
Mr 8+2
Kommentit (69)
ja kieltämättä piristi mieltä tosi paljon. Ostin hiusvärinkin, mutta sen laitto jääköön huomiseen mikäli olen vielä kotona. En jaksa tänään enää taivutella ja illalla saunakin, niin ei uuden värin kanssa heti voi saunaan mennä. Kampaaja ihmetteli miten olen vielä yheskoos, mutta minkäs teet.
PikkuP:lle onnittelut kolmannesta tytöstä ja tärkeintä tietenkin se, että kaikki on vauvalla hyvin.
Onko Huldan mieliala yhtään piristynyt päivän kuluessa? Voikun saisit hempparin nousuun, niin saattais auttaa.
Moonshine (oliko) kyseli mimmonen tämä raskaus on ollut edell. verrattuna ja minulla tämä raskaus on muistuttanut tuon kuopuksen (poika) odotusta ja ilmeisesti on nytkin siis poika tulossa. Esim. pahoinvointi on ollut vähäisempää kuin esikoistyttöä odottaessa. Vaan eihän nuo raskausoireet ole mitenkään sukupuoleen sidottuja. Mutta eka raskaus oli kyllä ihan omaa luokkaansa näihin kahteen seuraavaan verrattuna.
Nyt käyn vähäksiaikaa pitkäkseni ennenkuin on kalasopan teko vuorossa.
Rouvar
Ja kiva, että ultrassa kaikki hyvin. Painoarvio oli jo melkoinen. Meidän poitsu kun oli maanantaina arvion mukaan vasta 834g.
Rouvar: hetkittäin parempi fiilis. Etenkin nyt kun sain tuon toisen nukahtamaan päiväunille. Iltahan tässä sit venyy, kun nyt nukkuu, mut päätin, että laitan ilman yhtään omantunnon häivähdystäkään miehen nukuttamaan. Tehköös sit kotitöitä senkin vähän minkä on kotona, itehän se on valinnu työvuoronsa niin, ettei tällä viiklla ehi kotiin ku kääntymään...
Ja se maanantain päivystävä lääkäri soitti äsken ja oli huolissaan mun hb-arvosta! :D (NKL:lla näin!) Tuli tosi hyvä mieli, että lääkäriä kiinnosti vieä parin päivän jälkeenkin vaikka en edes tuon anemian takia siellä ollu. Ens viikon nlassa mitataan ja jos ei oo noussu, niin täytyy vähän katella kuulemma vaihtoehtoja lisää.
Lumituuliko se kyseli sukupuolista? Meillä siis kaksi tyttöä entuudestaan ja nyt 3 ultrassa näyttänyt pojalta tämä kolmas. ;) Mut oikeestaan meillä on noi hedelmöittymisetkin mennyt niin, että se sopii näihin sukupuolijuttuihin. Eli poika on pupuiltu alulle just oviksen aikaan ja tytöt hyvissä ajoin ennen. x)
Nyt meen syömään jätskiä. Tää anemia ja väsymys saa mut syömään ihan älyttömästi koko ajan kaikkea. :/
Hulda 26+6
vaikka kuin on ällöä, mutta pakko silti kirjoittaa: bongasin tuossa aiemmin illalla wc-reissulla limatulppaa oikein kunnon klöntin. Ilmeisesti supisteluista on ollut edes jotain hyötyä, olis ees pehmenemään paikat alkaneet. Nytkin on koko illan supistellut, mutta kun eivät ole riittäviä. Herkästi niitä kuitenkin tuntuu tulevan. No, saunaa on tiedossa vielä tänä iltana ja se mukavin S jää nyt toteutumatta, kun äitini on meillä. Ei oikein kyllä kiinnosta muutenkaan.
Jännityksellä tilanteen kehittymistä seuraava Rouvar
Kuulostaa hyvältä. =)
Mulla tuli tytöstä limatulppa samana aamuna kun tyttö syntyi sitten päivällä.
Toivotaan että etenee sullakin nopeesti.
Ja voimia synnytykseen. =) Saamme siis pian toivottavasti jälleen vauva uutisia. Kunpa itsekkin olisi jo noin pitkällä.
Tsirppana rv 10+4
Siitä se lähtee! Vihdoin alkaa tapahtua :) Mulla esikoinen syntyi seuraavana päivänä siitä kun limatulppa lähti, kuopus samana päivänä, mut silloin lorahti kyllä vettäkin samaan syssyyn... Mutta eiköhän tuo merkkaa sulle lähtöä kohtapuoliin, kun viikkojakin jo melkoisesti :) Tsemppiä matkaan!
P.S. missä LapaLepa luuraa? Ei ole rouvasta tainnut kuulua mitään koko viikolla? Et kai vaan ole salaa karannut synnyttämään!
Luna ja " Aarre" rv 37+5
tänää on ollut taas tosi kaunis ilma,käytiin pikku lenkilläkin..ja meidän keskimmäinen tyttö oppi kolmee päivää sitte kävelemään..ja vauhtia kyllä riittää,ja nyt Jenna ja janette leikkii paljon enemmän yhdessä kun janettekin pääsee vähä nopeammin liikkumaan..ja jasmin kasvaa nopeasti ja on tosi helppo vauva yölläkin herää vaan kerran syömään..
Kiitokset onnitteluista! :) Vieläkin hieman vaikeaa käsittää, että mahassa on tyttö, eikä se enää muuksi muutu :D Mutta oon kyllä jo ihan täpinöissäni uudesta prinsessasta! Saan myydä hamstraamani pojan vaatteet pois ja ostaa tilalle tyttömäisempiä ;) Vaikka vaatepuolta onkin kertynyt aika paljon.
Hulda: Perehdyin paremmin tuossa noihin kuviin, ja kun kone nähtävästi laskee sen päänhalkaisijan,päänympäryksen, mahanympäryksen ja reisiluun mitan perusteella, niin meillä vauva olisi tuon mukaan 2pvä vanhempi kuin mitä rv:t näyttää. Ja heittoa koneen mukaan saattaa painossa olla +-147g. Ja ihmekös kun sanoi että on pitkät luut, kun reisiluun mitta (5,37cm) vastasi jo viikkoja 28+3(eilen26+3). On kyllä kiva kun sieltä sai nuo kaikki mittauskuvatkin mukaan, niin näkee vähän niistä lyhenteitä ja muita. Mutta teidän vauvathan on syntyneetkin aiemmin ja pienempinä? Olikos se SGA?
Onkohan rouvar päässyt jo tositoimiin? Toivotaan! :)
Tänään olis nla lääkäri 13.30. Painoa varmaan taas tullut liikaa :(
PP 26+4
Ihan tajutonta tää väsymys. Pitkän unen jälkeenkin ihan mieletön väsymys. Tosin onhan tässä anemian lisäks flunssa päällä...
PP: Joo, meillä edelliset saanu dg:n SGA. Meillä pään mitta näyttää kans pari päivää enemmän kuin rv:t oikeesti on. Mut muut mitat on sitten n. viikon jäljessä. Painoarvio oikeesti on siis yläkanttiin, kun se huomioi tuon päänmitan. Meillä edellisten painoarviot on ollu tuon pään mitan takia 3,5kg ja 3,2kg vaikka siis oikeasti olivat 2,4kg ja 2,7kg. (py oli 35cm, ja 34,5cm, eli normaali.)
Miten musta tuntuu, että kaikki viimesillään olijat on melko vaisua ellei jopa kadonnutta porukkaa... x) Lapalepa erityisesti ihmetyttää, että minne katos! Luna tosin oli illalla kirjoitellukin, mut sille ei lähtöä ihan vielä suotaiskaan... :D
Mun pitäis kans mennä ostoksille tällä viikolla. Tytöille kevätkengät ja isommalle joku takkikin. Niin ja sukkia isommalle tosiaan... Eilen oli 9 astetta lämmintä, joko ootte raaskinu lapsilta toppavaatteet poistaa? Meillä kun ollaan kipeinä, niin eitoi arviointikyky pelaa... :D
Mitä kaikkea ootte kolmannelle hankkinu? Mulla oli pitkä lista mitä aion hankkia, mut jotenkin nyt loppua kohti oon alkanu miettiä, että " njääh, ei sitäkään oikeasti tarvi" . Jotenkin ei viittis enää viimeisen lapsen takia mitään turhia vauvatavaroita hankkia. Meillä ei edellisilläkään oo käytetty hoitopöytää, mut tälle jostain syystä olin sellaisen hankkimassa. Nyt oon siitäkin luopumassa. Turvakaukalo voinee toimia sitterinä? Hyvä rintapumpun hankin, vaatteita ekalle vuodelle, pinnis ja kehto on valmiina. Maidonkerääjät ja rintakumit vielä hankin ja sen turvakaukalon. Siinäkö ne oleellisimmat sitten on? (Vai enkö vaan saa päähäni enää mitä muuta vois tarvita?) Nin ja kuomurattaat kantokopalla meillä kans on.
Hulda 27+0!!!
Hulda kyseli tarvikkeista:
No meidän suurin hankinta oli ne tuplat, mutta tulee kyllä tarpeeseen kun kuopus on kauhea karkailija. Esikoisella ei ollut hoitopöytää, kuopuksella oli kun lainaksi saatiin, mutta tälle ei taas tule kun se ei mihinkään mahtuisi. Sitteri on ostettu käytettynä (esikoisen oon myynyt pois, ja kuopuksella oli lainassa) Kaukalo on tallessa. Vaatetta onkin jo kun tyttö tulee, mitä nyt sitten kuitenkin haluaa ostaa vielä lisää :) Oikeestaa hankintalistalla ei oo enää muuta välttämätöntä kuin vaipat ym pikkutarvikkeet. Ja jonkun ihanan uuden pinnasängyn reunapehmusteen ostan, nyt kun tiedän minkä väristä voi ostaa ;) Eilen ostin jo kauan himoitsemani Nukin vaaleanpunaisen tuttipullon (ois siis myös vaal.sin) ja vaal.pun. tutit prinsessalle. :) Rintapumppua ym en oo koskaan oikeestaan tarvinnut. Yks peruspumppu on tallessa, mut oon saanut aina paremmin käsin lypsettyä jos on tarvinnut. Mutta aika lyhyt on hankintalista kolmannen kohdalla.
PP 26+4
Täällähän mä oon, mut oon ollut jotenkin niin laiska etten oo saanut aikaiseksi kirjoittaa, lukemassa oon kyllä käynyt ahkerasti...
Klo 10 olen menossa neuvolaan, joten voin sitten sen jälkeen laitella tarkempia kuulumisia.
On se kivaa kun on hetken hiljaa niin jo kaivataan, hauskaa kun tuntee kuuluvansa porukkaan:-)
LapaLepa rv 38+0
Jospa mikäkin välillä kirjoittelisin.. Vaikkei sen suurempaa asiaa..
Aamukampa on aika vähissä, töitä olisi ennen kesälomaa 7 päivää!! Eli pe. 23.3. tarjoan läksiäiskahvit työkavereille ja aloitan lomailun. Hurjan viikon ajan ajattelin olla ihan yksin päivät, muksujen hoitosopimus on kuun loppuun joten mies saa viedä heidät hoitoon. Jos keräilisin vähän voimia ja sisustaisin taloa yms. mitä en sitten voi tehdä kun kuopus 1v8kk on kotona.. pidän kesäloman ensin ja sitten jään varhennetulle äippävapaalle 24.4.
Olo on aika seesteinen, mitä nyt liitoskivut vaivaa välillä. Pikkuneiti potkii niin että välillä koko maha tutajaa, eilen ekan kerran ihan sattui kun tirvaisi kovasti navan kohdalle.. En millään malttaisi odottaa kesään..
Mukava kun meitä on niin monessa vaiheessa täällä, tuo eloa porukkaan.. Jännään teidän loppumetriläisten kanssa synnytyksen alkamista ja sympatiat alussa oleville..
Joku mietti noita sukupuoliasioita, meillä on silleen mukava tilanne, että molempia oli jo yksi, eli ei väliä kumpi tulee.. No, rakenneultrassa selvisi, että toinen prinsessa saadaan, ja hyvä niin koska kuopuskin tyttö.. Eli nämä viimeisimmät, joilla kaksi vuotta ikäeroa, ovat tyttöjä kun isoin, jo 7 vuotta, on poika. Vaatteet on siis kaikki valmiina ja leikitkin sujuu paremmin yksiin junioreilla.. Miehen siskolla tuli ensin kaksi tyttöä ja sitten kaksi poikaa, samoin kaverilla, joten te, joilla kaksi samaa merkkiä, mikään ei ole mahdotonta.. Tosin kaikki lapsethan ihania ja rakkaita, sukupuolella ei tietenkään mitään väliä..=)
En muista juuri mitään mitä piti kommentoida, mutta yleisesti kaikille jaksamisia, onnitteluja hyvistä uutisista ja supistelusäteitä viime hetken kärvistelijöille!
t. hmm.. 25+4
läsnäolevaksi. Yö meni taas loistavasti nukkuessa vaikka koko eilisen illan vielä saunan jälkeen supisteli. Kun heräsin ja menin vessaan, niin vereslimaista vuotoa tuli oikein kunnolla ja niitä kiusallisia/puolikivuliaita suppareitakin alko heti tulla kun pystyssä olen. Eivät vaan voimistu eivätkä säännöllisty. Tuskastuttavaa!! No, onneksi ulkona on upea auringonpaiste. Voi vaikka sitä käydä parvekkeella ihastelemassa, en taida enää kovin kauas kotoa uskaltaa lähteä. Ja sitä tukan värjäystähän minä tässä vielä suunnittelen.
Hulda kyseli vauvantarvikkeista: me on hommattu käytetyt yhdistelmät ja käytetty kaukalo. Meillä kun ei omaa autoa ole, mutta jos/kun naapureiden kyydillä autoillaan niin sitä varten. (taas supistaa) Pinnis oli ennestään, siihen vain uusi patja. Sitteri, ihan uusi, lainassa. Eli eipä olla oikeestaan ostettu kuin niitä hoitotarvikkeita ja vaippoja sekä vaatteita. Niitäkin oli säästössä jonkinverran. Aika vähällä ollaan menty. Rintapumppukin ennestään. Mullakin tuo sama ajatuskuvio, että ei sitä kuitenkaan kaikkea tarvitse.
Nyt taas jään jännäämään tätä omaa olotilaa, meneekö tässä vielä miten monta päivää vai pääsisinkö toimeen jo ennen lauantain kontrollia...
Rouvar Rv 41+3
Kiva, löytyihän se LapaLepa sieltä! Olin jo ihan huolissani, et mitä sulle on tapahtunut :D
Rouvarilta ootellaan kuulumisia, onko tilanne edistynyt mitenkään yön aikana... Supparisäteitä sinne!
PikkuPilulle onnittelut prinsessasta! On se vaan ihanaa :)
Lumituulelle: meillä on siis kaksi poikaa ennestään ja kolmas tulossa kahden ultran mukaan :) Miehen suvussa ei ole syntynyt kuin yksi tyttö yli 40 vuoteen! Että siltä pohjalta...
Hulda kyseli hankinnoista. Mä oon tainnut ostaa tälle kolmannelle paljon enemmän tarvikkeita, kuin kahdelle ekalle. Silloin kelpas lainatut tavarat, mut nyt oon jotenkin vaativampi ja pitää saada oman näköistä ja uutta :) Esim. sitterin ostin nyt ekaa kertaa,käytettynä tosin, kun aiemmin on saanut lainattua. Turvakaukalon ostin myös, jopa ihan uutena :) Sekin on aiemmille saatu lainattua tai ostettu käytettynä kaverilta. Nyt oli pakko saada ihan uusi oma :) Vaunut sentään kelpaa vielä kuopuksen jäljiltä, kun sille uudet ostettiin ja ne on vielä ihan uudenveroisetkin, vaikka siis jo seitsemän vuotta vanhat. Oon kuitenkin sitä koppaosaa säilyttänyt lämpimässä, niin ei oo kankaat mennyt huonoksi. Rintapumpun ostin, vaikka vanhakin oli vielä tallessa, mut se oli vähän hankala käyttää... Sisustukseen oon panostanut tällä kertaa ihan hurjasti enemmän kuin edellisillä, kun nyt asutaan ekan kerran omassa talossa ja saa seiniä maalata yms. vapaasti :) Sänky ja hoitopöytä on myös vanhoja, mut niitäkin vähän ehostin tälle kolmannelle. Sellaisen kapalopeiton ostin tälle myös, ihan kokeeksi vain nyt kun vielä on tilaisuus. Ihan tässä jo tulikin mieleen, että eikös sitä nyt kannattaisi tehdä vielä neljäs tähän heti perään, kun on tullut niin satsattua tähän " viimeiseen" . Eihän sillä nyt enää ole niin väliä, että onko niitä poikia kolme vai saman tien sitten neljä :)
Tänään olis tarkoitus vihdoin siivota, eilen kun piti, mutta se jotenkin jäi... Meni kaikki energia siihen verhojen vaihtoon :) Jospa nyt sais imuroitua ja vähän pestyä lattioita. Mattoja en kyllä ala ulos viemään! Kauhee pakkomielle, et on oltava kaikki tiptop kun mies palaa pe-lauantaiyönä matkalta. Vaikka muuten täällä onkin aina pienimuotoinen kaaos!
Luna ja " Aarre" rv 37+6
tässä malttamattomana oottelen ultraan lähtöä..
Toivottavasti sukupuoli selviäis.. helpotais niiiiiiin mun olotilaa... olis edes jotain varmaa... kohdunkaulan tilannekkin pitää kattoo...
pikkupilulle onnittelut trion täydennyksestä...
aika monta meitäkin jolle kolmas tulee samaa sukupuolta... nyt on aika mun katkaista kierre.... =P ????
Rouvar sais jo mennä.... siispä ppaljon paljon suppari säteitä sinne..
hankinnoista
Toisen jälkeen myin melkein kaikki tavarat pois, kun suunnitelmissa ei ollu kolmatta lasta lähiaikoina... kaikki muut paitsi vaunut (mitkä ostettiin junnulle uutena 2005)
Nyt ostin käytetyn turvakaukalon (kuin uusi), uuden sängyn (kehto), ja noita vaatteita on tullu kerättyä jo aika läjä taas.... en tiiä minks hullu oon uskaltanu mennä vaal.punasia osteleen, mutta ne on ollu niiiiin ihania.... ja jos purri ny osottaa ittensä pojat saa kamera laulaa ja kaikki lähtee huuto.nettiin myyntiin.... Nyyyyyyyh....
En viitti säästellä, kun eikös se ala vaan oleen merkki ettei meidän isäntä ole sekatyömies...0=(
Anoppi varmaan ostaa sitten meille myöhemmin pinniksen.... hieman niin vihjaili..
Vaippojakin ostin jo alle rv 10 läjän varastoon kun viereiseltä paikkakunnalta lopetettiin kauppa ja kaikki ne oli -50%...
mut jos lukis aamulehen, jois kahvin ja söis pullapalan ja sit alkais lähteen... palaan siis myöhemmin uusien uutisten kera....
mani ja purri rv 28
Mani: Tsempit ultraan! Tulehan kertomaan uutiset kun ehdit!
Mua harmittaa se lastenvaate-liikkeen loppuminen, kun sen jälkeen täältä tuppukyliltä ei saa enää mitään vauvalle ja aina on lähdettävä esim. Treelle ostoksille..
Minkäs ikäisiä sun edelliset lapset olikaan?
Hulda:
Pikaista olon kohenemista!
Minä hankin kolmoselle kaikki uusiks, kun ehdin ekoilta hävittää kaikki tavarat ja vaatteet, mutta esim. pakkausta en ottanut kun siinä olisi tullut paljon sellaista, mitä ei tarvita. Muutenkin yritin järjellä ajatella, mitä sitä oikeasti tarvitsee ja mitä ei.
Täällä Kotiloissa tapahtuukin tällähetkellä paljon..!
Toisilla on lähtö pian käsillä ja monella ultraa ja neuvolaa.
Paljon tsemppiä kaikille!!!
Nyt menen taas nuuskuttelemaan omaa mussukkaa (joka on nukkunut nyt kaksi yötä kokonaan, kertaakaan heräämättä 8h kerralla!!)
mammutti ja Vilppu 1vk ja 6pv
Tänään oli siis taas vaihteeksi neuvola. Kaikki kunnossa, vauva pää alaspäin ja alhaalla kuulemma on jo. Ensi viikolle uusi aika taas.
Lupaavalta kuullostaa rouvarin tilanne. Toivotaan, että alkaa tulla oikein KUNNON supistuksia! Harvoinpa sitä noin muuten toivoo, että kukaan pääsisi kivuista kärvistelemään. ;0)
Pikkupilulle onnittelut tulevasta kolmannesta tytöstä!! Vähän alkaa itseä jännittää onko minulla sekatyömies vai ei. Jotenkin olen alkanut odotaa meillekin kolmatta tyttöä. Ajatus pojasta on paljon vieraampi, mutta samapa tuo kumpi tulee. Eikös se niin ollut, että suuret rakastajat tekevät tyttöjä?? ;0)
Hankinnoista. Me emme ole ostaneet vauvan varalle oikeastaan mitään. Kaikki periytyy siskoilta. Tosin vaatekaappi on aika vaaleanpunainen, vaikka sitä silloin vaatteita tytöille ostaessani yritinkin vältellä, joten JOS tämä on poika niin vaateostoksille täytyy lähteä. Vähän aikaa mietin tuplarattaita (meillä oli esikoisella ja kakkosella Brio Twinettet, jotka olivat hyvät), mutta tulin siihen tulokseen, että en viitsi niitä alkaa ostamaan, koska suurella todennäköisyydellä niiden käyttöaika jää älyttömän lyhyeksi kun kuopusta ei juuri kiinnosta rattaissa istua nytkään. Esikoiselle ostetuilla yhdistelmillä ja seisomalaudalla ajattelimme pärjätä.
Nyt en enää yhtään muista pitikö vielä johonkin kommentoida jotain, mutta palaan taas asiaan jos muistuu mieleen.
adalat, 38+1
tukka värjätty kastanjanruskeaksi ja föönasin sen ja laitoin nätiksi. Kyllä nyt olis hyvä lähteä synnyttämään. Suppailee edelleen tasaisen epäsäännöllisesti vaan ei miksikään paremmaksi muutu :/ Ei tämmöistä harjoitteluakaan kovin montaa päivää jaksaisi kuunnella.
Jospa menis nyt teekupposelle ja sitten vois vähän levätä, kun tuntu niin voimia koetelleen tuo tukan kanssa höslääminen.
Rouvar
Lääkärineuvolasta juuri tulin. Paineet, pissa ok ja hb 132. Painoa tullut reilu 500g/vk. Vaavin syke 133 ja sf-mitta 25. Kohdunsuu kiinteä, kiinni ja pituus 3cm (aina sama merkintä kaikissa korteissa joka kohdassa) Oli kiva siellä kertoa hyviä 4D-ultrakuulumisia :)
Eipä tänne nyt taas kummempia, nautin vielä hetken rauhasta, kun neidit on päiväunilla :)
Toivottavasti supistukset kovenee rouvar, niin pääset vihdoin tosi toimiin. Nyt kun hiuksetkin on hyvin ;)
PP 26+4
seuraava etappi olis sitten ens maanantain sokerirasitus! Huoh! Saa senkin pois alta! Täytyy rukoilla että arvot ok :b
PP
Tää kolmas on ollut tähän asti aivan oireeton, around rv12 oli ruskeaa vuotoa ja supisteluja, mutta muuten aivan unelma raskaus. Paino vaan nousee kohisten, se ainut huolen aihe(ei tosin kuulemma näy ulospäin yhtään). Ja vertailun vuoksi, edellisessä kahdessa oksensin alkuraskauden ja kunnolla, hartaasti, pitkään.
Ja viikkoja siis 19+3.
Lumituuli taas.