Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tunnistan lapsen, niin onko silloin elareita pakko maksaa vaikka äidin kanssa sopisimme että 0e hän haluaa. Pakottaako Kela tai joku?

Vierailija
20.03.2025 |

Jos olen tunnistanut lapsen, niin onko minulla jokin "automaatio" elatusmaksu, vaikka äidin kanssa olisimme sopineet 0e?

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole automaatio, jos ei äiti tarvitse sinulta rahaa. 

Vierailija
22/95 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä, sitten ei ole varmaan ongelmaa...Hän halusi lapsilleen minun geenini, mutta olen työtön ja köyhä. Hän rikas

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä varakkaampi vanhemmista maksaa köyhemmälle, jotta lapsella on sama elintaso kuin vanhemmillaankin. Jos äiti on selvästi varakkaampi, ja lapsi asuu äidin kanssa, niin ei köyhän isän pidä mitään maksaa.

Tilanne voi 18 vuoden aikana kyllä muuttuakin, mutta ei kai sitä nyt kannata stressata. Jos äiti köyhtyy ja isällä on myöhemmin enemmän rahaa niin kai hän nyt haluaakin oman lapsensa elatukseen laittaa osansa. Sitten sovitte uudelleen niin kuin tuntuu sillä hetkellä oikeudenmukaiselta. 

Vierailija
24/95 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi veronmaksajien pitäisi maksaa sun äpärän ruokot?!

Kelahan maksaa joka kuukausi elatustukea huoltajalle/lähivanhemnalle, jos toinen vanhempi ei maksa elatusapua.

Ole nyt sen verran mies, että hoidat oman vastuusi.

Ei Kela kylläkään välttämättä mitään elatustukea maksa, jos äiti on rikas. 

Vierailija
25/95 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistatko sen omaksesi rumasta ulkonäöstä?

Musta kihara tukka ja rulla huulet molemmilla?

Vierailija
26/95 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä, sitten ei ole varmaan ongelmaa...Hän halusi lapsilleen minun geenini, mutta olen työtön ja köyhä. Hän rikas

ap

LOL 🤡😂🤣

Vierailija
27/95 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tottakai voitte tehdä sopimuksen, jossa se maksu on 0 euroa, mutta se tarkoittaa sitä, ettei tämä äitikään voi hakea Kelalta apua elatusmaksuihin tai muutenkaan toimeentulotukeen.

Vierailija
28/95 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

LOL 🤡😂🤣

Just. Köyhä työtön sälli, joka haluaa luistaa elatusmaksuista on jokaisen varakkaan naisen unelma isämatskua!  Naisella vahva mt-lääkitys? Epävakaa?

Vierailija
29/95 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään automaatiota, mutta mieltä on sitten mahdollista muuttaa hyvinkin äkkiä, vaikka olisi sovittu mitä.

Näin on. Tiedän lähipiiristä tapauksen, jossa ex-rouva kiristi toistuvasti muuttamaan soppareita milloin milläkin perusteella.

Vierailija
30/95 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi veronmaksajien pitäisi maksaa sun äpärän ruokot?!

Kelahan maksaa joka kuukausi elatustukea huoltajalle/lähivanhemnalle, jos toinen vanhempi ei maksa elatusapua.

Ole nyt sen verran mies, että hoidat oman vastuusi.

Väärin. Jos lapsen äiti ja isä sopivat elatustueksi 0€, ei sitä elatusapua saa myöskään Kelalta.

Vierailija
31/95 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää maksaa jos on pillua saanut. Eihän sitä ilmaiseksi saa.

Vierailija
32/95 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistusrivistä vai?

Vierailija
33/95 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äiti voi kieltäytyä lapsen oikeudesta, näin sanoi lastenvalvoja mulle.

Vierailija
34/95 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmin voi joutua mielen muutoksen takia elatusvelvolliseksi, vaikka kuinka olisi muuta sovittu. Tämähän on ongelmana myös sukusolujen luovutuksessa, ilman klinikkaa, jolla tuosta velvollisuudesta pääsee eroon.

Vierailija
35/95 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista, mutta tosiaan sitä sopimusta voi muuttaa yksipuolisesti haastamalla etävanhempi oikeuteen valtion kustannuksella (lapsi on kantaja).

Vierailija
36/95 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko maksaa jos äidin kanssa olette sopineet sen 0 euroa kuukaudessa. Saa yhdessä sopia asian.

Vierailija
37/95 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista, mutta tosiaan sitä sopimusta voi muuttaa yksipuolisesti haastamalla etävanhempi oikeuteen valtion kustannuksella (lapsi on kantaja).

No tätä kautta voi kokeilla. Jos yhdessä sovitaan se 0 euroa kk niin kannattaa tehdä lastenvalvojalla tästä virallinen sopimus. 

Vierailija
38/95 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei äiti voi kieltäytyä lapsen oikeudesta, näin sanoi lastenvalvoja mulle.

Kyllä voi mutta tämä edellyttää myös sitä että ei saa sitä toimeentulotukea. Pitää olla tasapainoinen riittävä taloudellinen turva itsellä.

Vierailija
39/95 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis jos äiti on pieniuloinen ja tarvitsisi toimeentulotukea sen takia että isä ei maksa elatusta vaikka hänellä olisi maksukykyä niin tällöin ei voida jättää isää maksamatta sitä elatusmaksua koska se olisi valtiolta pois.

Vierailija
40/95 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei kannata tunnustaa. Rikkaus on katoavaista tai asiat voivat muuten muuttua. Jossain vaiheessa voit itse olla rikas ja toinen joutunut perikatoon ja sitten ollaankin käsi ojossa sinulta vaatimassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän