Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan boomerit (50v ja yli) hämmentyneitä siitä teknologisesta kehityksestä, mikä heidän aikaanaan on ollut?

Vierailija
20.03.2025 |

Mietin niin kuin tietokoneet, netti ja kännykät. Maksukortti. jne.

Kommentit (589)

Vierailija
61/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v ja aika moni tämänpäivän teknologiasta on keksitty jo ennen syntymääni, ne on vain yleistyneet elinaikanani arkipäiväisiksi.

Esim. tietokone, graafinen käyttöliittymä, hiiri, no Xerox Alto oli kehitetty jo 1973.

Videopelikonsoli, Magnavox Odyssey vuonna 1972.

Internet, Arpanet, 60-luvun keksintö.

Joten aikalailla "valmiiseen pöytään" on tullut synnyttyä.

Vierailija
62/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen olen tottunut. N65

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään niin hämmentyneitä, kun teidän sukupolvi tulee olemaan yli 50-vuotiaina, kun tekoäly manipuloi teitä mennen tullen. 

Vierailija
64/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yli kaksikymppiset on buumereita, koska ikäluokat pienenevät.

Vierailija
65/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me kauhean hämmentyneitä olla, koska äidin kanssa valvottiin vuonna 1969 kymmenen jälkeen illalla ja tsiigattiin musta-valko telkusta Apollo 11 laskeutumista kuuhun. Pistäkää paremmaksi, nössöt.

Vierailija
66/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen olen tottunut. N65

Paitsi jääpuikkoon perseessä

Vierailija
67/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko ajatella kenen ansiosta teknologia on kehittynyt näihin mittoihin. Niin ei se ole nykynuorten ansiota vaan vähän vanhempien, just heidän joita yrität mollata. Mitäs teidän nuorten sukupolvi keksii, innolla odotan mitä tuleman pitää. 

Ne keksii miten internet pilataan tiketitoketilla

Näiden vajaa-sukupolvien takia esim youtubekin on pilalla. Muistan kun sitä vielä käytettiin vain videoiden ja musavideoiden katsomiseen, hyvin simppeli sivusto eikä mainoksia. Sitten kakarat alkoivat "tuottamaan sisältöä" ja alamäki alkoi..

Vierailija
68/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomer == myöhäiskeski ikäinen. ELi 50-55v ja sen ylikin.

Ai taida sulta nyt onnistua. Pyydähän äidiltä tai isältäsi apua.

Vierailija
69/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko ajatella kenen ansiosta teknologia on kehittynyt näihin mittoihin. Niin ei se ole nykynuorten ansiota vaan vähän vanhempien, just heidän joita yrität mollata. Mitäs teidän nuorten sukupolvi keksii, innolla odotan mitä tuleman pitää. 

He ovat jo keksineet seksin, pörssin ja tiktokin. Ainakin omasta mielestään. 

Vierailija
70/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eka tietokone 1983. Pelailtiin pelejä. 

Vierailija
71/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole boomeri. Olen 50+ enkä ole hämmentynyt. Olen kyllästynyt. Uutuuden viehätys näistä on kadonnut ja olen valmis palaamaan normaaliin. Siihen mitä oli ennen tätä ylenmääräistä teknologista turhuutta.

Teknologinen kehitys on johtanut esim. nuorten kielitaidon rapautumiseen. Edes suomalaiset ei puhu enää kunnolla suomea. Hallelujaa, mitä edistystä! Kyllä on maailma parantunut. Not. 

Vierailija
72/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne keksii miten internet pilataan tiketitoketilla

No nimenomaan. Tätä ihmisyyttä mädättävää tiktok-paskaako varten se kehitettiin.

Vierailija
73/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei me kauhean hämmentyneitä olla, koska äidin kanssa valvottiin vuonna 1969 kymmenen jälkeen illalla ja tsiigattiin musta-valko telkusta Apollo 11 laskeutumista kuuhun. Pistäkää paremmaksi, nössöt.

Tämä on kova. 

Vierailija
74/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä, saako taas kesäuunolle opettaa ihan kädestä pitäen, miten sähköpostiin liitetään tiedosto tai miten Exceliin tehdään kaava!

52-vuotias genx

Vierailija
75/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa varmaan onkin, myös nuoremmistakin. Itse olen 69-vuotias enkä mitenkään hämmentynyt. Onhan tämä ihan normi arkea ollut koko eletyn elämäni ajan. Teknisen kehityksen nopeus hämmästyttää, koska se on tapahtunut ja yhäkin tapahtuu varsin lyhyessä ajassa, mutta ei se minua mitenkään hämmennä. Päivittäin käytän monenlaista teknologiaa. Tietotekniikkaa käytän ehkä kuitenkin eniten tai ainakin sitä mulla on eniten käytössä.

Vierailija
76/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 60-vuotias ja muistan, kuinka äitini toi töistään tietokoneen reikäkortteja kotiin ja jotenkin lajitteli niitä kotona ylitöinä. Oli Kelan pääkonttorissa Töölössä töissä. Tekniikan museossa Helsingissä kait on jokin Kelan silloinen huoneen kokoinen tietokone esillä. Niissähän aikoinaan myös juoksi magneettinauhat vinhaa vauhtia ja toisesta päästä säksättäen tuli sitä leveää paperinauhaa.

Vierailija
77/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
78/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yli 60-vuotias ja muistan, kuinka äitini toi töistään tietokoneen reikäkortteja kotiin ja jotenkin lajitteli niitä kotona ylitöinä. Oli Kelan pääkonttorissa Töölössä töissä. Tekniikan museossa Helsingissä kait on jokin Kelan silloinen huoneen kokoinen tietokone esillä. Niissähän aikoinaan myös juoksi magneettinauhat vinhaa vauhtia ja toisesta päästä säksättäen tuli sitä leveää paperinauhaa.

Kysyiköhän kukaan Kelan reikäkortti tietokoneelta kysymyksen: "Miksi?"

Vierailija
79/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50-vuotiaat on X-sukupolvea. Oltiin kovasti cooleja ja hurjia silloin 80-luvulla.

Höh, -70 luvulla syntyneet oli -80 luvulla lähinnä noloja teinejä :D

Vierailija
80/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomer == myöhäiskeski ikäinen. ELi 50-55v ja sen ylikin.

Boomerit syntyi viime sodan jälkeen. Siis n. 80 vuotta sitten.

Kaikki ovat syntyneet viime sodan jälkeen. Pösilö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan