Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan boomerit (50v ja yli) hämmentyneitä siitä teknologisesta kehityksestä, mikä heidän aikaanaan on ollut?

Vierailija
20.03.2025 |

Mietin niin kuin tietokoneet, netti ja kännykät. Maksukortti. jne.

Kommentit (589)

Vierailija
41/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole boomeri. Olen 50+ enkä ole hämmentynyt. Olen kyllästynyt. Uutuuden viehätys näistä on kadonnut ja olen valmis palaamaan normaaliin. Siihen mitä oli ennen tätä ylenmääräistä teknologista turhuutta.

Vierailija
42/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50-vuotiaat on X-sukupolvea. Oltiin kovasti cooleja ja hurjia silloin 80-luvulla.

Ja ysärillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juurikaan. Mehän noita ollaan kehitetty ja rakennettu. Olen saanut olla näköala paikalla. M52

Vi tut sinun aikaa mitään virtuaalitodellisuutta ym. ollut. 

Mieti ketkä näitä on kehittäneet. Vieläkin IT alalla. M52

Vierailija
44/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomer == myöhäiskeski ikäinen. ELi 50-55v ja sen ylikin.

Vierailija
45/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siitä onnellisessa asemassa että minun elinaikanani huomisen teknologia on ollut käsillä elämäni jokaisena päivänä. M58

Vierailija
46/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
47/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutos on sen verran hidas että kaikkeen on ehtinyt tottua. Kun ekan pankkitilin sain niin pankkikirjan kanssa haettiin käteistä ja maksettiin laskuja tiskillä. Nyt on oma läppäri ja itse teen sen työn (mitä se pankki tekee?).  Tässä välissä oli aika monta välivaihetta. 

Vierailija
48/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköauto on viimeaikojen yllättävä teknologinen saavutus.

https://archive.curbed.com/2017/9/22/16346892/electric-car-history-frit…

Ei olee

Vierailija
49/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit syntyi viime sodan jälkeen. Siis n. 80 vuotta sitten.

Vierailija
50/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juurikaan. Mehän noita ollaan kehitetty ja rakennettu. Olen saanut olla näköala paikalla. M52

Muistaakseni v. 1975 firmassani alettiin luopua paperiasiakirjoista ja siirryttiin tietokoneaikaan. Siitä lähtien olen työskennellyt tietokoneilla, kehitystä on tapahtunut ja tapahtuu koko ajan, enkä ole tippunut kelkasta.

Vierailija
51/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Sanna! Aina yhtä tyhmä. 

Vierailija
52/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota, ei. Babyboomer eli boomeri on tuossa sodan jälkeen 40-luvun lopulla ja 50-luvun alussa syntynyt iläluokka. Nimi tulee siitä, että syntyvyys oli silloin suurta ja sukupolvelle onkin suomenkielinen nimi suuret ikäluokat.

Viisikymppiset ovat X-sukupolvea, joiden teini-ikä oli 80-luvulla. Boomereiden lapsia siis. 

Vierailija
53/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todella. Olen yli 70v ja suurimmat teknologit huiput sijoittuvat 80-luvulle eli aikaan yli 40v sitten, jolloin tulivat kännykät, Internet ja tämäkin palsta oli olemassa jo 90-luvun alussa. 

Teknologia ei ole tuonut enään mitään uutta mullistavaa ihmisten elämään 2000-luvulla, älykännykätkin ovat kopioita tietokoneista, tietysti pienemmässä tilassa. 

Sitä tässä odotellessa! 

Ei kyllä ollut 90-luvun alussa. Koko lehti perustettiin 1992. Nettiin siitä oli pitkä matka.

Vierailija
54/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi tut sinun aikaa mitään virtuaalitodellisuutta ym. ollut. 

Virtuaalitodellisuutta aloitettiin kehittämään 70-luvulla. Teköäly juontaa juurensa 50-luvulle. Graafiset käyttöliittymät, hiiri ja hyperteksti (lue: Web) demottiin jo 60-luvulla.

Vierailija
55/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävämpi juttu on ihmisten tyhmentyminen. Armeijassa mitattu keskiverto-äo lähti alas 90-luvun puolenvälin jälkeen. Itse kuulun siihen maailmanhistorian huippuälykkäimpään vaiheeseen, olin siis aikuinen 90-luvun alussa.

Siitä eteenpäin jokainen sukupolvi on ollut tyhmempi. Ja se kyllä näkyy.

Vierailija
56/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika lapsi miten pihalla olet. Nykyiset 50-vuotiaat ovat olleet kotitietokoneiden, netin ja kännyköiden ensimmäisiä käyttäjiä. Heidän ikäluokkansa on ollut rakentamassa ja kehittämässä näitä teknologioita. 

Vierailija
57/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun alussa, jolloin boomer käsite lanseerattiin, ne oli about 50v. 

Vierailija
58/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko ajatella kenen ansiosta teknologia on kehittynyt näihin mittoihin. Niin ei se ole nykynuorten ansiota vaan vähän vanhempien, just heidän joita yrität mollata. Mitäs teidän nuorten sukupolvi keksii, innolla odotan mitä tuleman pitää. 

Vierailija
59/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit(baby boomers) ovat jenkkilän sodan jälkeen syntynyt sukupolvi, laske siitä. 

Vierailija
60/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko ajatella kenen ansiosta teknologia on kehittynyt näihin mittoihin. Niin ei se ole nykynuorten ansiota vaan vähän vanhempien, just heidän joita yrität mollata. Mitäs teidän nuorten sukupolvi keksii, innolla odotan mitä tuleman pitää. 

Ne keksii miten internet pilataan tiketitoketilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan