Onkohan boomerit (50v ja yli) hämmentyneitä siitä teknologisesta kehityksestä, mikä heidän aikaanaan on ollut?
Mietin niin kuin tietokoneet, netti ja kännykät. Maksukortti. jne.
Kommentit (589)
Vierailija kirjoitti:
En juurikaan. Mehän noita ollaan kehitetty ja rakennettu. Olen saanut olla näköala paikalla. M52
Vi tut sinun aikaa mitään virtuaalitodellisuutta ym. ollut.
Pääasiassa boomerit ovat tehneet sen teknologisen kehityksen. Ja opettaneet sen teille kakaroille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä enemmän teinixit niitä hämmentyneitä ovat kun eivät osaa edes alkeellisia juttuja kuten sähköpostin lähettäminen tai liitteen lisääminen.
Jep, ja kännykän käyttäminen soittamiseen tai tiedonhakuun käy yli kykyjen. Omasta nassusta osataan ottaa sitte noin 159822 erilaista kuvaa jotka kaikki näyttää lopulta samalta.
En tiedä, onko aloitus läpällä tehty vai ei, mutta vastaan silti. Olen 45 vuotias, ja kyllä mun mielestä tekninen kehitys on ollut huikeaa jo ihan oman elämän aikana. Yleensä sen kehityksen vaan ottaa itsestäänselvyytenä, eikä pysähdy miettimään, miten mahtavan paljon hyviä asioita siitä on tullut. Esim omassa lapsuudessa haaveiltiin "näköpuheluista", 90-luvulla piti maksaa lisämaksua kotimaan kaukopuheluista, mutta nyt en osaa edes olla kiitollinen siitä, miten kätevää on esim ilmaiset videopuhelut maailman toiselle puolelle. Tuntuvat niin itsestäänselvältä, mutta kun miettii vaikka 90-luvua, niin silloin koko ajatus olisi ollut ihan scifiä.
Eipä kehitys tähän pysähdy, ap. 30-40 vuotta eteenpäin ja simsalabim: on uudet keksinnöt ja kehitykset ja ap on vanha pieru, joka on niin out kaikesta, eikä pysy mukana.
Mehän tuon kaiken ollaan suunniteltu ja rakennettu, opintojemme pohjalta. Mitä hämmennystä meillä pitäisi olla?
Mitään uutta ei ole edes tullut ainakaan 35v niin miten tässä pitäisi olla jotenkin hämmästynyt.
Ensimmäinen kännykkä 1986 ja laskut maksettiin sähköisesti jo 1987. Tämä palstakin yli 30v.
Vierailija kirjoitti:
Emme ole. Me olemme nimenomaan niitä, jotka niitä olimme sekä kehittämässä että käyttämässä eturintamassa.
Just näin. Hyvin sujuu vieläkin.
Eipä varmaan kun me ne palvelut ja laitteet kehitimmekin.
Sen sijaan milleniaaleille voi tulla kyynel silmään muutaman vuoden sisään, jos maan kehitys jakuu nykymenolla...
Me 50+ ollaan käytetty internettiä jo silloin kun sinä olit vaipoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mummot ei uskalla hyväksyä palstalla evästeitä eikä klikata linkkejä. Tyttärenpoika on asentanut pöytäkoneen aikanaan.
Mummot ovat opettaneet tyttärenpoikaa jo pienestä pitäen tieskarin käyttöön. Ainakin meillä. Hyvin on poika siitä edistynyt ja tietää miten tietotekniikka on kauan sitten alkunsa saanut. Nythän kaikki onkin jo ajateltu valmiiksi ja kaikkien laitteiden käyttö on lasten leikkiä. Kaikki kunnia heille, jotka tämän aikanaan aloittivat. Älä silti sentään hyväksy kaikkia evästeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juurikaan. Mehän noita ollaan kehitetty ja rakennettu. Olen saanut olla näköala paikalla. M52
Sinä taputtelit hiekkakakkuja silloin kun sitä kehitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nytkin.
Kysymys on varmaankin vitsi? Olen 63 v. Kyllä, lukiossa opiskelimme tietotekniikka; pitkän matematiikan, fysiikan ja kemian lisäksi. Kaikilla oli myös vähintään kolme kieltä.
Olemme olleet mukana tietotekniikan kehityksessä läpi vuosikymmenien. Atk, ohjelmonti; myös konekieliset ja netin ensivaiheet myös tuttuja. Robotiikka myös.
Täh? Olin 25-vuotias, kun ostin kännykän. Töissä käytin tietokonetta ja sähköpostia. Tämä siis 90-luvun alussa. Mitäpä tässä ihmettelemään. Just keskustelin tekoälyn kanssa. No joo, täähän on taas näitä trolleja, joilla on joku pakkomielle fantasioida boomereista ja mummoista..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/VFX1_Headgear
Eikä ollu ees ensimmäinen, ei lähellekkään
Ensimmäisenä voisit tarkistaa käsitteen boomer.
Sähköauto on viimeaikojen yllättävä teknologinen saavutus.
Internet. Siinä se. 1820-1870 sen sijaan eläny ois päässy toteamaan niin sähkön, junat, puhelimet, useamman teollisen vallsnkumoiksen ja kuinka tulonsaanti ei ollutkaan enää kiinni maanomistuksesta. Eikä siinä ollut vielä paljon mitään ajan ihmeistä.