Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan boomerit (50v ja yli) hämmentyneitä siitä teknologisesta kehityksestä, mikä heidän aikaanaan on ollut?

Vierailija
20.03.2025 |

Mietin niin kuin tietokoneet, netti ja kännykät. Maksukortti. jne.

Kommentit (589)

Vierailija
81/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitys on ollut uskomattoman hidasta. Lapsena 80-luvulla uskoin esim. lentäviin autoihin 2000-luvun koittaessa ja robotiikankin piti korvata ihmiset työnteossa jo aikoja sitten. Luin paljon tekniikka-aiheisia lehtiä, joita isä tilasi meille kotiin ja niissä kehitys esiteltiin paljon nopeampana mitä oikeasti on tapahtunut.

Ja ap, boomerit ovat syntyneet 45-50 -luvuilla, nyt 50-vuotiaat ovat syntyneet 60-70 -luvuilla.

Vierailija
82/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko ajatella kenen ansiosta teknologia on kehittynyt näihin mittoihin. Niin ei se ole nykynuorten ansiota vaan vähän vanhempien, just heidän joita yrität mollata. Mitäs teidän nuorten sukupolvi keksii, innolla odotan mitä tuleman pitää. 

Ne keksii miten internet pilataan tiketitoketilla

No nimenomaan. Tätä ihmisyyttä mädättävää tiktok-paskaako varten se kehitettiin.

Älä muuta virka, tuota minä olen miettinyt monta kertaa jo yli kymmenen vuotta, WTF mitä Internetille, jota olen yli 35v ollut itse kaiken sen aikaa rakentamassa, on oikein tapahtunut.

Internetin sisältöpalvelut on keskittyneet muutamalla isolle firmalle, joista on muodostunut kuin pelkkä Kaapeli-TV verkon 2.0 versio. Internetin päästä-päähän ominaisuudesta ja siitä, että palvelut voivat sijaita hajautetusti käytännössä missä hyvänsä ei ole kohta enää yhtään mitään. Kaikki palvelut on kohta jossain pilvessä näiden samojen toimijoiden hallussa.

Ketuttaa ja rankasti. Ei tämä ole se Internet jonka minä halusin -- haluan takaisin sen Internetin käytön ja toiminnan malin, jossa oli paljon pienempiä itsenäisiä toimijoita, joka meillä oli vielä vuosituhannen vaihteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha nuorison mussuttaa. Aikanaan tulevat monet itsekin putoamaan kelkasta, kun tulevat itse vanhoiksi, eikä uudet jutut jaksa kiinnostaa ihan vaan sen takia, ettei koe tarvitsevansa niitä mihinkään. Minkähän haukkumanimen mieluiten ottavat omakseen sitten nuoremmilta?

Vierailija
84/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todella. Olen yli 70v ja suurimmat teknologit huiput sijoittuvat 80-luvulle eli aikaan yli 40v sitten, jolloin tulivat kännykät, Internet ja tämäkin palsta oli olemassa jo 90-luvun alussa. 

Teknologia ei ole tuonut enään mitään uutta mullistavaa ihmisten elämään 2000-luvulla, älykännykätkin ovat kopioita tietokoneista, tietysti pienemmässä tilassa. 

Sitä tässä odotellessa!

Nyt on boomerilla kyllä vuosikymmenet sekaisin. Kännykät tuli yleiseen käyttöön vasta 90-luvun loppupuolella (80-luvulla oli superrikkailla jotain tiiliskivi-satelliittipuhelimia) ja internetissä ei edes 2000 alussa ollut vielä paljon mitään. Fanisivuja selailtiin, tekstimuodossa, vähän kuvia.

Vauva- lehti aloitti lehtenä 90-luvulla ja tämä nettipalsta lienee max 15 vuotta vanha. Ei 90-luvulla mitään netin vauvapalstaa ollut.

Vierailija
85/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa, miten hidasta kehitys on ollut.

Yöpöydälläni oli jo 1990-luvulla kirja Avaruusseikkailu 2001. Siitä on se elokuvakin.

Luulin, että pian jo päästäisiin matkustelemaan avaruusasemille. Nyt on 2025. Lähinnä on vaan kyetty saastuttamaan tämä planeetta. 

Onhan nämä arkiset keksinnöt, kännykät, netti, keinoäly yms. ihan jees, mutta mitään kovin järisyttävää ei ole minun elinaikana keksitty.

Vierailija
86/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teknologinen kehityshän on ollut paljon hitaampaa kuin mitä odotettiin. Autojen piti tässä vaiheessa jo lentää.

Kuussa piti olla turistihotelli jo vuonna 2000.

Vierailija
87/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Sanna! Aina yhtä tyhmä. 

Ja ylimielinen.

Vierailija
88/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todella. Olen yli 70v ja suurimmat teknologit huiput sijoittuvat 80-luvulle eli aikaan yli 40v sitten, jolloin tulivat kännykät, Internet ja tämäkin palsta oli olemassa jo 90-luvun alussa. 

Teknologia ei ole tuonut enään mitään uutta mullistavaa ihmisten elämään 2000-luvulla, älykännykätkin ovat kopioita tietokoneista, tietysti pienemmässä tilassa. 

Sitä tässä odotellessa!

Nyt on boomerilla kyllä vuosikymmenet sekaisin. Kännykät tuli yleiseen käyttöön vasta 90-luvun loppupuolella (80-luvulla oli superrikkailla jotain tiiliskivi-satelliittipuhelimia) ja internetissä ei edes 2000 alussa ollut vielä paljon mitään. Fanisivuja selailtiin, tekstimuodossa, vähän kuvia.

Vauva- lehti aloitti lehtenä 90-luvulla ja tämä nettipalsta lienee max 15 vuotta vanha. Ei 90-luvull

Vauvapalsta on perustettu vuonna 1998, eli 27 vuotta ikää. Vauva-lehti alkoi ilmestymään vuonna 1992.

Vierailija
89/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä  toivon,että tulee katkoksia tietoliikenteeseen,katsotaan sitten miten nuoriso pärjää.

Vierailija
90/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä tässä odotellessa! 

Hämmästelen lähinnä sitä, miten ihmiset eivät pidä näitä suurina muutoksina. Sitä vain sopeudutaan, kun se tapahtuu tässä ja nyt. Tästä esimerkkinä korona-ajan rajoitukset ja muutokset. 

Autot eivät lennä, mutta ei kukaan osannut 80-luvulla kuvitella, että pian lapsetkin kanniskelevat tietokoneita taskussa mukanaan joka paikkaan.  Maailma on pienentynyt. Lähes kaikilla on mahdollisuus lähes kaikkeen tietoon. 

Vierailija
91/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä  toivon,että tulee katkoksia tietoliikenteeseen,katsotaan sitten miten nuoriso pärjää.

Tiedät, ettei pärjäisi mitenkään. Älä ole noin pahantahtoinen.

Vierailija
92/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nähnyt ruskean talon ruputustuolin kehityksen.

Vierailija
93/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä boomeri? AP on pihalla kuin lintulauta. 

Olen 50v ja itse ollut kehittämässä nykyteknologiaa. Kuten muutkin työssä olijat, tavalla tai toisella.

Vierailija
94/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP taitaa olla itse boomeri kun noin antiikin aikaisista innovastioista häkeltyy. Tekoäly on juuri nyt must haltuunotettava jokaiselle 50 vuotiaalle joka meinaa pysyä kilpailukykyisenä työmarkkinoille.

Vierailija
95/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50-vuotiaat on X-sukupolvea. Oltiin kovasti cooleja ja hurjia silloin 80-luvulla.

Mää oon cooli ja hurja vieläkin...(ainaskin omasta mielestä.) Pappa 61-v.

Vierailija
96/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisivat hämmentyneitä? Kotitietokoneita on ollut myynnissä (tavallisille kuluttajille) jo 1970-luvulla. Ei se kehitys hämmästytä vanhempia ihmisiä. He ovat jo nähneet kaiken. Nuorempia kyllä nolottaa se, että he eivät tunne tietokoneiden historiaa. Huvittavaa nähdä, miten joku 20v räkänokka jankuttaa, että boomerit ei osaa. Microsoftin perustaja Bill Gates on boomer. Ja yksi maailman rikkaimpia miehiä.   :D

Vierailija
97/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just teini pohti että näkeekö sähköpostin lähettäjä että hän on lukenut sen.

Ne on ihan pihalla... 

Vierailija
98/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä huonosti pärjäisivät kuin koko muukin yhteiskunta. Samalla tavalla me kaikki olemme nykyään riippuvaisia monenlaisesta teknologiasta.

Vierailija
99/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä tässä odotellessa!

Vauva- lehti aloitti lehtenä 90-luvulla ja tämä nettipalsta lienee max 15 vuotta vanha. Ei 90-luvull

Voi pölö sua 😂 Tämä netin keskustelupalsta on ollut vuodesta -98. Itse tulin tänne 2002. Olitko itse vasta vaipoissa? 

Eka kännykkä mulla oli -94, silloin käytin myös jo sähköpostia säännöllisesti. 

Vierailija
100/589 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä tässä odotellessa!

Tää palsta tuli joskus 1998. Olen lähestulkoon alusta asti täällä ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan