Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kampaaja ja sanon nyt taas että pitkät suorat hiukset eivät ole muodikkaita eivätkä sovi suomaiselle naiselle

Vierailija
20.03.2025 |

Suomalaisten hiustyyppi saa teidän näyttää afgaaninvinttikoiralta. 

Kommentit (275)

Vierailija
81/275 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko sä, että niitä kampaajien miellyttämiseksi pidetään?  🥹

Vierailija
82/275 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, et ehdi enää saada kesäksi pitkää tukkaa, koska kasvatus vie aikaan.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/275 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. taitaa olla konkkaan menevä kampaaja, HAHAHA

Vierailija
84/275 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta afgaaninvinttikoirat on kauniita!

Vierailija
85/275 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa hyvä, jos hiuksia vain pestäisiin ja leikattaisiin eikä vesistöjä ja henkilökunnan työympäristöä saastuteta hiusväreillä ja kaikenmaailman tököteillä. Joska naturel tulisi muotiin, kaikessa muussakin. 

Vierailija
86/275 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule muodit kiinnostele. Ainoan kerran 15v sisään kun kävin hiukseni leikkauttamassa kampaajalla, kampaaja totesi hiusteni olevan "poikkeuksellisen upeat ja hyväkuntoiset". Mitään ihmeellistä en niille tee, annan kasvaa ja ehkä 6kk välein leikkaan latvoja vähän jos kuivuvat. Pesen markettishampoolla pari kertaa viikossa. 

Vierailija
87/275 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain vuosia sitten mun kaunis pitkätukkainen kaveri meni asiakkaaksi yhdelle kampaajamestariksi tms itseään kutsuvalle kampaajalle. Niin suosittu kampaaja, että aika piti varata useita kuukausia etukäteen.Tuolla kampaajalla on suositulla Instatilillä ennen-jälkeen kuvia, jonne mun kaverikin pääsi "ihasteltavaksi". Voi onneton, mikä keisarin uudet vaatteet-juttu se oli! Klassisen kauniit pitkät ja sileät hiukset oli rikottu epäsymmetriseksi kerrostetuksi polkkatukaksi, jossa otsatukka roikkui epäkäytännöllisesti silmien päällä! Ja kaveri maksoi pelkästä leikkauksesta varmaan pari sataa euroa! Hetken hän jaksoi hehkuttaa leikkausta, mutta sitten vähin äänin kasvatti kauniit pitkät hiukset takaisin.

Mulla on myös juuri apn kauhistelmat suomalaiset pitkät, kiiltävät, sileät, ohuet hiukset. Omasta puolestani voisin kokeilla vaikka Riikka  Purran tyyppistä long bobia, mutta mieheni, joka on intialaistaustainen, on sitä mieltä, että hiukseni ovat upeat juuri pitkänä ja auki pidettynä. Hänen mielestään hiuksissani on maailman kaunein värisävy (vaaleanruskea) ja ne ovat kuin silkkiä. 😊

Vierailija
88/275 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajat ovat aika leuhkaa porukkaa. Ei minua ainakaan kiinnosta jonkun parturin mielipide hiuksistani. 

Vierailija
89/275 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä pitkät, paksut ja melko kiharat hiukset, ja en ole käynyt ikinä kampaajalla. Ikää jo yli 50-v, mutta oikein olen tyytyväinen hiuksiini. Mieluummin käytän rahani matkailuun ja harrastuksiin

Vierailija
90/275 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne liruina roikkuvat hiukset ole tyylikkäät.  Ranskattarista voisi ottaa mallia.  

Vierailija
91/275 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua usein häiritsee kampaajalla käydessä se, että he suhtautuvat luonnonkiharoihini kuin ne olisivat surkuttelun aihe ja epätoivottu asia. Heitä tuntuu myös häiritsevän, jos leikattavaa on paljon, vaikka heillä lähtökohtaisesti on vain yksi homma ja juuri siitä heille sitä fyrkkaa maksetaan..

Ai? Mulle ei ole käynyt kertaakaan näin. Päinvastoin ihastelevat kiharoita. Eivät kyllä osaa niitä käsitellä, mutteivät surkuttelekaan. 

Vierailija
92/275 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulevatko kampaajat että heillä on kovinkin arvovaltainen ammatti? 

Vierailija
93/275 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama muodista. Minun hiukset vaan kasvaa niin nopeasti että saisi rampata jatkuvasti kampaajalla jos meinaisi pitää ne lyhyenä. Nyt ne yltää jo vyötärölle kun en ole saanut aikaiseksi leikkauttaa... Ei ne kyllä ole suorat vaan kiharat. Olen kyllä miettinyt että voisin pätkäistä kerralla polkkamittaan ja lahjoittaa letit peruukkeja varten, onko kenelläkään tietoa miten se tapahtuu? 

Vierailija
94/275 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämäni aikana kävin varmaan reilun kuukauden välein leikkauttamassa ja värjäyttämässä lyhyttä tukkaani (en tiedä, miksi aina leikattiin liian lyhyeksi, no rahastuksen takia). Kalliiksi tuli. Lisäksi kampaajan luoma väri oli melkein aina liian tumma. Kampaajat ostavat varmaan tummia värejä halvemmalla. Eläkkeelle päästyäni tilasin yhden kerran luomuvärejä USA:sta, kun lähempää ei oikeaa väriä löytynyt. Sitten lopetinkin kokonaan värjäämisen ja kampaajalla juoksemisen. Kun aito väri tuli kokonaan esille, sain vain pelkkää kehua hiuksistani. Luonnonvalkoinen pitkähkö polkka on ja leikkautan latvat pari kertaa vuodessa. Itsekin olen muutaman kerran leikkauksen tehnyt. 

Vierailija
95/275 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus käynyt viikon aikana kolmen eri kampaajan saksittavana että sain viimein haluamani lyhyen hiusmallin. Jokaiselle näytin täysin selkeät kuvat ja kerroin myös mitä haluan ja vasta kolmas kampaaja osasi leikata mallin oikein. Tuon jälkeen päädyin kasvattamaan hiukset takaisin pitkäksi ja lyhyttä ei tule enää ikinä. 

Vierailija
96/275 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto että repesin tolle koiravertaukselle 😭💀

Vierailija
97/275 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas. Minulla on luonnonkihara tukka, ei siis mikään käkkärä, mutta selvästi kihartuva ja kastuessaan vaikka sateessa, menee aika pörröksi. Aina 30-vuotiaaksi asti tuntui jokainen kampaaja näkevän vaivaa tukastani. Ainaisia vinkkejä pyytämättä, miten voisin suoristaa sitä ja miten käsitellä, että on sileä ja kiiltävä. Sitten tuli ekan kerran kampaaja, joka sanoi, että "onpas kivat kiharat ja näitä voi puristella näin..." Ja yhtäkkiä hiukseni olivatkin kivat ja ilmavat. Luonnonkiharahan on luonnostaan kuiva, mutta samalla näyttää aina tuuhealta. 

Sen jälkeen pääsin siitä suoristamisvimmasta pois ja nykyään laittaessani hiuksia vaikka juhliin, huolehdin, että kiharat näkyy mahdollisimman paljon. 

Minulle curly girl-villitys oli käänteentekevä, se oli oikeasti hauskaa kun yksi tuttu ihmetteli olenko ottanut permanentin vai mitä olen tehnyt tukalleni, kun aloin vaan pestä ja kuivata sen eri tavoin ja lakkasin harjaamasta suoraksi ja käsittelemästä muutenkaan kovin paljoa. Aiemmin ärsyttävä osin kihara, osin suora ja pörröinen tukka muuttui kauniiksi luonnonkiharaksi. No, pörröinen se on edelleen, mutta ei se kiharassa niin haittaa. 

Vierailija
98/275 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pitkät hiukset osa riesa, keräävät epäpuhtauksia ja irtoavat hiukset tukkivat viemäreitä. 

Siis tällainen ihan mahtava tuote on tullut kauppoihin, SHAMPOO! Oletko nähnyt? Itse tutustuin jo viime syksynä tähän uutuuteen. Aluksi jännitti avata pullo, mutta hienosti sain youtube-videoiden avulla levitettyä hiuksiin ja huuhdeltua!

Vierailija
99/275 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin olet kampaaja, eihän teillä.olisi asiakkaita, jos ihmiset eivät leikkaisi niitä kk:n päästä leikkaus, ettei malli mene hiuksia. Pidä vain sinä lyhyet hiuksesi, minä pidän omat pitkät ei värjätyt hiukseni, joiden hoidolla et tienaa.

Vierailija
100/275 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pitkät hiukset osa riesa, keräävät epäpuhtauksia ja irtoavat hiukset tukkivat viemäreitä. 

Siis tällainen ihan mahtava tuote on tullut kauppoihin, SHAMPOO! Oletko nähnyt? Itse tutustuin jo viime syksynä tähän uutuuteen. Aluksi jännitti avata pullo, mutta hienosti sain youtube-videoiden avulla levitettyä hiuksiin ja huuhdeltua!

Hoitoainetta unohtamatta! Ai että miten mullistavia keksintöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän