Olen kampaaja ja sanon nyt taas että pitkät suorat hiukset eivät ole muodikkaita eivätkä sovi suomaiselle naiselle
Suomalaisten hiustyyppi saa teidän näyttää afgaaninvinttikoiralta.
Kommentit (275)
Vierailija kirjoitti:
Moppi päähän ja sama lopputulos halvalla
Kiharoita ja leikkuuta niin, että näytät lapsikuoron jäsenelle.
Polkka, koska mitään muuta mallia ei voida eikä pystytä tekemään. Liike kuin liike, aina polkka.
Värjäys siihen tapaan, että pitää mennä uv-valoon näkemään raidat (?)
Kaupan päälle kaupataan tuotteita, joilla isketään asiakkaan huonoon itsetuntoon "Osta näitä, sillä en näe hiuspohjassasi yhtään kasvua"
Waste of money.
Tämä on totta. Ohut hiuslaatu päätä myöten laskeutuen ei ole pukevin yli 35-vuotiaalla. Monella suomalaisella on kyllä määrällisesti paljon tukkaa - mutta yksittäisen hiuksen halkaisija on ohut. Vaihdevuodet ohentavat karvaa entisestään. Tämä yhdistettynä maantienväriseen sävyyn, niin taitavalle hiusmaestrolle on kysyntää sekä teknisten leikkausten että värjäysten saralla.
Hiukset ovat naisen kruunu.
Teen vielä tänään päänahan öljyhoidon.
Kuorinta, syväpuhdistus ja hair mask seuraa.
Mulle ainakin naisena tulee naisen pitkistä hiuksista sellainen kauneuden elämys että vau, tuo näyttää kauniilta kun on noin pitkä tukka. Vaikka Saattaa se muunkin mittaisista tulla mutta useimmiten pitkistä hiuksista että on ne upeat. Ja tietty hyvin feminiini. Saan myös itse selkeästi enemmän miehiltä huomiota nyt kun minulla on tosi pitkä tukka. Vaikka ei mitään aivan huippulaatua tai -paksuutta olekaan.
Ja siis esim Jane Seymore on upea esimerkki vähän iäkkäämmän puoleisesta naisesta, joka on pitkään pitänyt hyvin pitkiä hiuksia ja näyttänyt niissä upealta.
Harmittaa häntä kun jokainen joka ei kynitytä ja värjäytä hiuksiaan on pois hänen tulostaan. Voi vaikka haukkumalla yrittää saada jonkun tuoliinsa.
Kas. Minulla on luonnonkihara tukka, ei siis mikään käkkärä, mutta selvästi kihartuva ja kastuessaan vaikka sateessa, menee aika pörröksi. Aina 30-vuotiaaksi asti tuntui jokainen kampaaja näkevän vaivaa tukastani. Ainaisia vinkkejä pyytämättä, miten voisin suoristaa sitä ja miten käsitellä, että on sileä ja kiiltävä. Sitten tuli ekan kerran kampaaja, joka sanoi, että "onpas kivat kiharat ja näitä voi puristella näin..." Ja yhtäkkiä hiukseni olivatkin kivat ja ilmavat. Luonnonkiharahan on luonnostaan kuiva, mutta samalla näyttää aina tuuhealta.
Sen jälkeen pääsin siitä suoristamisvimmasta pois ja nykyään laittaessani hiuksia vaikka juhliin, huolehdin, että kiharat näkyy mahdollisimman paljon.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Ohut hiuslaatu päätä myöten laskeutuen ei ole pukevin yli 35-vuotiaalla. Monella suomalaisella on kyllä määrällisesti paljon tukkaa - mutta yksittäisen hiuksen halkaisija on ohut. Vaihdevuodet ohentavat karvaa entisestään. Tämä yhdistettynä maantienväriseen sävyyn, niin taitavalle hiusmaestrolle on kysyntää sekä teknisten leikkausten että värjäysten saralla.
Hiukset ovat naisen kruunu.
Teen vielä tänään päänahan öljyhoidon.
Kuorinta, syväpuhdistus ja hair mask seuraa.
Ja silti maailman enemmistöstä eli eri ruskea/musta etnisyydet yrittävät kemikaalein saada suomalaisten silkkisen hiuslaadun ja aasialaiset massavärjäävät MEIDÄN luontaiseen hiussävyyn..
kampaja ooo kampaja kampaja ooo kampajaaaaaa
meille luodaan turhia tarpeitaaaaaa
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä muodista? Mullapa on luononkiharaa. Ei ole suora tukka.
Joo ei muodin mukaan kannatakaan hiusasioissa mennä. Se on ihan jokaisen hyvin henkilökohtainen juttu, mikä malli kenellekin nyt sattuu sopimaan. Minullakin on pitkät luonnonkiharalla ja vielä kiiltävät, miksi kyniä jonkun muotioikkujen takia tai jos kampaaja väittää ettei muka sovi olemukseen?
Pitkät sileät hiukset on i h a n a t ja naiselliset.
Monilla kampaajilla on niiin järkyttävä tyyli itsellään, etten voi kuvitella mennä heille asiakkaaksi. Estetiikan tajua ei voi opettaa, jos sitä ei ole, sitä ei ole. En seuraa muutenkaan trendejä, vaan suosin klassista tyyliä niin vaatteissa kuin hiuksissa. Monen kampaajaan on vaikea ymmärtää tätä konseptia. En halua kampausta, jossa näkyy kampaajan ammattitaito päällimmäisenä, vaan kampauksen, joka sopii mulle ja joka noudattaa mun estetiikan tajua. Suomessa on varmaan muutama kampaaja, jolta tämä onnistuu, ja siksi en kampaajalla enää käykään. Tasaan latvani itse. Hieno juttu, jos joku kampaaja ei tykkää mun tyylistä. Otan sen suurena kohteliaisuutena.
Minua usein häiritsee kampaajalla käydessä se, että he suhtautuvat luonnonkiharoihini kuin ne olisivat surkuttelun aihe ja epätoivottu asia. Heitä tuntuu myös häiritsevän, jos leikattavaa on paljon, vaikka heillä lähtökohtaisesti on vain yksi homma ja juuri siitä heille sitä fyrkkaa maksetaan..
Suurin osa kampaajista haluaa nais asiakkailleen kananperse hiukset ja mielellään lilapunaisella värillä.
Vaikka asiakkaalla olisi kuinka paksu tai ohut hius, halutaan puristaa tiettyyn muottiin tietyn ikäiset asiakkaat.
Ei osata ottaa henkilökohtaista tyyliä huomioon. Heti keski iän ylittänyt puristetaan tietyn näköiseksi. Lyhyet hiukset muka vain sopii.
Tässä syy miksi en asioi suomalaisilla kampaajilla.
Barcelonassa löytyy useampikin hiusosaaja, eikä tuputeta lyhyt hiuksista mallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Itselläni on kyllä epäsuomalainen paksu tumma hius, mutta sekin näyttää lyhyenä aivan super hyvältä. Naisten pitäisi rohkeammin kokeilla lyhyttä mallia!
Hyi !
Ei sovi kaikille ! Joku isokorvainen ja lyhytkaulainen paksupää näyttää ihan mieheltä lyhyessä tukassa
Kyllä se kampaajalle sopisi että joka toinen kuukausi pitäisi käydä leikkuuttamassa sitä 😁
Lyhyt tukka ei siis peitä kaksoisleukaasi?
Sorry, olen ollut missifinaalisti ja BMI 22 nyt ja harrastan kilpaurheilua, joten ei oikein istu tuo kommenttisi 🤣
Käyttääkö missifinalisti lisäkkeitä ja tekoripsiä 🤨
Vierailija kirjoitti:
Kun covid ilmestyi jäi kampaajalla käynti ja hyvä niin. Yli 5 vuotta olen kasvattanut hiuksia, tasannut latvoja tarpeen mukaan ja säästänyt erittäin paljon. Miksi leikkauttaisin hiukseni lyhyiksi, olen jo työstä vapautettu ja säästöillä matkustan.
Mulla sama. Säästyy 70 €/kk.
Ei ole olemassa mitään suomalaista hiustyyppiä. Eikä kaikilla täällä tosiaan ole samanlaiset hiukset. Kaikkia ei myöskään kiinnosta muoti. Ja niin kauan kun kampaajat jatkavat sen kananpersetukan markkinoimista ihmisille, en luota ammattikunnan sanaan tyylikkyyden suhteen lainkaan.
Ei kiinnosta mikä on muotia. Kiitos hei.
Tukka-amis