Olen kampaaja ja sanon nyt taas että pitkät suorat hiukset eivät ole muodikkaita eivätkä sovi suomaiselle naiselle
Suomalaisten hiustyyppi saa teidän näyttää afgaaninvinttikoiralta.
Kommentit (275)
Kampaajalle ei kuulu kenenkään hiusten malli. Mä voisin taas sanoa, että mä en ikinä haluaisi olla parturi / kampaaja.
Suomalaisten hiustyyppi saa teidän näyttää afgaaninvinttikoiralta.
Pötyä. Meikäpunkeroa ei vinttikoiraan voi sekoittaa vaikka onkin pitkä suora tukka.
Mutta joo, en tykkää tästä tukasta. Se on päässyt venähtämään, kun inhoan kampaajalla käymistä. Jos keksittäisiin kone, johon voi laittaa päänsä ja painaa nappia ja se leikkaisi halutun mallin, käyttäisin sitä mielihyvin.
Joo kyllähän se kananpersetukka ainakin näin miehen silmään viehättää, varsinkin jos se on värjätty shokkiväreillä. Huh! Mikä hottis
Olen vanha enkä hetkauta korviani muiden mielipiteiden mukaan. Minulla on ohuet, harmaat, nopeasti rasvoittuvat, puoliselkään ulottuvat hiukset, joita pidän yleensä ponnarilla. Ei kiinnosta maksaa värjäyksistä ja leikkauksista, ei huvita käyttää aikaani hiusten laittamiseen.
Kampaajat on itse tylsiä monet. Esimerkiksi mun luonnonkihara tukka oli aina tuonne 35-vuotiaaksi asti jokaisen kampaajan vainottavana. Aina samaa suoristamista yms. Sitten mun pyöhkeä ja vahvannäköinen tukka oli ohut hiirenhäntä, kun piti aina suoristaa se lopuksi. Itse tavallaan harmittelin hiuksiani ja yritin kaikkeni, että se olisi sellainen oikeanlainen. Lopulta tuli kampaaja, joka sanoi, että kuivahan tämä kihara hius on ja sitä pitää hoitaa, mutta anna näkyä. Näyttää vahvalta kiharana. Sen jälkeen olen nauttinut kiharoistani ja ainakin miehet on aina kehuneet hiuksiani, jos sillä mitään merkitystä on isossa kuvassa.
Olen 60 v ja tummanruskeat hiukseni (ei vielä harmaantuneet) ulottuvat pakaroihin saakka. En jaksa välittää muiden mielipiteistä. Leikkaan hiukset lyhyemmiksi siinä vaiheessa, kun ohentuvat niin paljon, että näyttää rumalta. Mieheni on tykästynyt hiuksiini. Itsekin tykkään, säästän rahaa menemättä kampaajalle ja hiukset on helppo kietaista nutturalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro se yläkoululaisille. Lähes joka pimulla samanlaiset lehmännuolemat pitkät suorat hiukset pitkin päätä. Todella persoonatonta ja ennen kaikkea - käy oikeasti _todella_ harvalle.
Kuka puhuu lapsista näin?
toisiaan nussivat tenit = lapsia
:D:D:D:D
A) miehet tykkäävät, että naisilla pitkät hiukset
B) naiset päättävät itse, millaisen hiustyylin haluavat
C) kenellekään ei sovi lyhyeksikynitty rempseänräväkällä violetilla värjätty voimaantumistukka
D) kampaajat haluavat, että kaikilla on lyhyt tukka, jota pitää käydä kuukauden välein leikkauttamassa koska pitkätukka käy kampaajalla pari kertaa vuodessa
Kiinnostaa vain sen verran, että vaivaudun kommentoimaan: "So what?"
Aloittajan virheellisestä tekstistä päätellen joku ulkomaalainen kampaaja. Ps. Mulla on paksut, karkeat, luonnonkiharat hiukset ja ihan suomalainen olen.
On muuten helppo ja toimiva tapa leikata itse pitkät suorat hiukset näin: Tarkka keskijakaus otsalta niskaan ja pituudet ponnarille leuan alle. Lisäillään ohuita hiuslenkkejä kohti latvaa ja alimman lenkin alapuolelta leikkaus. Tulee symmetrinen. Jos sakset ei ole kovin laadukkaat, kannattaa leikata sakset pystysuorassa, ei vaakaan.
Jostain syystä kun ennen kävin kampaajalla, en koskaan saanut haluamaani tasapitkää mallia. Latvat aina ohennettiin niin, että ne vaativat toistuvaa siistimistä. Kampaaja neuvoi kuukausittaista latvojen tasaamista eikä hiukset kasvaneet pitkäksi. Samoin kampaamojen shampoot olivat ennen silikonia, sulfaatteja ja hajusteita ja on ne hyvin usein sitä vieläkin. Hiusten ja ihon hoito alkaa ravinnosta ja oman terveyden hoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Ja pitkät hiukset osa riesa, keräävät epäpuhtauksia ja irtoavat hiukset tukkivat viemäreitä.
Viemäriin lattiakaivosuodatin ja lavuaariin hiussieppari, asia on niillä ratkaistu. Vaihtaa ne suositelluin vaihtovälein.
En kestä aloittajan huonoa kielitaitoa, mistä hän on kotoisin? Sanooko hän tosiaan asiakkaalle, että tällä on "hienoja, muodikkaita hiuksia"?
Ei voi mitään. En jaksa hiuksia jatkuvasti kihartaa, eikä ne lyhyenä ja laittamattomana ainakaan sen paremmalta näytä.