Olen kampaaja ja sanon nyt taas että pitkät suorat hiukset eivät ole muodikkaita eivätkä sovi suomaiselle naiselle
Suomalaisten hiustyyppi saa teidän näyttää afgaaninvinttikoiralta.
Kommentit (275)
lyhyet hiukset ovat kampaamoille kannattavampia kuin pitkät. Ei tuollaista yleistystä voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
lyhyet hiukset ovat kampaamoille kannattavampia kuin pitkät. Ei tuollaista yleistystä voi tehdä.
Onkohan edes? Olen käsittänyt, että on paljon kampaajia, jotka enimmäkseen vaan värjäävät, blondaavat ja raidoittavat ja sitten tasoittavat pitkien latvoja.
En halua olla muodikas vaan tyylikäs. Ja muistuttaisin mielelläni afgaaninvinttikoiraa.
Huvittaa kyllä tuo "ei sovi suomalaiselle naiselle" :D ihan ku suomalainen nainen olisi jotenkin homogeeninen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano vaan, ei se mua häiritse. En ole kantanut rahaa teille hiusten pilaajille enää viimeisen viiden vuoden aikana, enkä taida sitä tehdä jatkossakaan.
Ethän muutenkaan välitä miltä näytät tai haiset.
Se on kuule helppoa itse leikata ja raidoittaa hiuksensa. Aina tulee juuri sellaiset kuin haluaa. Raita-aine alle kympin.
Ja kaikki sanoo oot käyny taas kampaajalla. 40vuodessa hiuksiin.
Eri
Miksi sitten aina leikkaatte suoran mallin, vaikka pyytäisi ja vaatisi kunnon kerrostusta ja rikottua mallia? Taidon puutetta?
Todella kampaajat alkakaa ennemminkin tukea naisia pitkiä naisellisten ja hiusten kasvattamisessa siis niitä jotka sellaista haluavat! Se on sellainen juttu mihin kampaajan tukee apua oikeasti voisi tarvitakin! Sitten jotain keratiinihoitoa ja brasilialaista keratiinihoitoa ja mitä kaikkea... kyllä pitkäkin hiukset tarvitsevat kampaajien hoitoa monilla.
Millainen on suomainen nainen? Joskus tunnen itseni suohirviöksi kun on tukka oikein sekaisin. :-D
Mulla on pitkä ja paksu luonnonkiharatukka. Ei lirusta tietoakaan. Pitkänä pidän, vaikka keski-ikäinen jo olen.
Oikeasti ilman pitkiä hiuksia en saanut miehiltä mitään huomiota. Ne ovat nyt ainoa valttikorttini ja toimivat siinä hyvin. Olen pahoillani mutta olen miehistä pitävä seksuaalinen heteronainen.
Monelle suomalaiselle kyllä sopisi ne pitkät hiukset paljon paremmin kuin ne rumasti leikatut polkat. Se suora lasimainen hiuslaatu ei edes ole niin yleinen mitä väitetään. Enemmän suomalaisilla on kuivaa ja karkeaa pörröisyyteen taipuvaa hiusta jota nyt ei ainakaan pue mitkään lyhyeksi kynityt trendimallit.
Vierailija kirjoitti:
Monelle suomalaiselle kyllä sopisi ne pitkät hiukset paljon paremmin kuin ne rumasti leikatut polkat. Se suora lasimainen hiuslaatu ei edes ole niin yleinen mitä väitetään. Enemmän suomalaisilla on kuivaa ja karkeaa pörröisyyteen taipuvaa hiusta jota nyt ei ainakaan pue mitkään lyhyeksi kynityt trendimallit.
Useilla on kuiva ja karhea hius, vähemmistönä lasimaiset ohuet liput, noinkin toki näkeen suorassa polkassa vähän kuin purralla.
Hiuksen laatu riippuu myös tosi paljon siitä mitä tuotteita niihin on käytetty. Kuivista ja karkeista hiuksista saa oikealla tuotteilla paljon lasimaisemmat jos sitä kaipaa :) Tässäkin on kampaajalle oiva hetki neuvoa pitkiä hiuksia kasvattavaa asiakasta ja ansaita rahaa.
Oikeesti muissa maissa on pitkien hiusten kampaajia. Jotka eivät ole leikkaamassa vaivalla kasvatettua tukkaa pois vaan haluavat auttaa ja tukea tässä tavoitteessa. Löytyykö Suomesta yhtään tällaista kampaajaa? Kyllä niinkin voi leipänsä ansaita. Jatkuva hiusten värjäys ja hoito yksinään on tylsää ja vaivalloista eikä tulos ole aina yhtä hyvä kuin olisi kampaajalla. Jos sinne nimittäin uskaltaisi pitkän tukkansa kanssa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Muodilla ei oo mitään merkitystä ja mitä vikaa on afgaaninvinttikoirissa??
Haluaisin näyttää lapinkoiralta. Tuuhea komea turkki pörhöllään.
Kampaaja on hölmö, kun luulee kaikkien olevan kiinnostuneita muodin mukaan menemisestä
En kovinkaan monella varjäyttäisi, jos heidän omia hiuksiaan katsoisi. Taitava osannee tulkita asiakasta. Ainakin kansanedustajia jo katsoo, näkevät kovasti vaivaa ulkoasuun. Ainakin suurin osa.
Tässäkin kuva naisesta joka on kaunis koska hänellä on pitkät hiukset niin että oikein säväyttää kauneudellaan. Minulla ainakaan tuota säväytystä ei tulisi jos olisi huomattavasti lyhyemmät hiukset. Ihana pehmeä teini school girl hiusmalli.
https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/annassa-ansku-bergstrom/
Olen järkevä rahankäyttäjä ja sanon nyt taas että en halua käyttää rahojani turhiin ja kalliisiin kampaamokäynteihin. Siksi pidän hiukseni pitkinä, latvat leikkaa puolisoni. Ei kiinnosta pätkääkään jonkun random kampaajan mielipide siitä ovatko muodikkaat tai sopivatko suomalaiselle naiselle.
Minä kyllä haluan tukea kotimaisia kampaamoyrittäjiä ja kaikkia yrittäjänaisia ja miksi ei miehiäkin, mutta heidän pitäisi nyt vähän osata avartaa linjaansa ja nähdä että sitä massia tulee muualtakin kuin tukan kynimisestä ihan lyhkäiseksi. Monelle naiselle pitkä prinsessatukka on oikein unelma. Totta ihmeessä kenen tahansa yrittäjän kannattaa kannustaa asiakastaan unelmansa saavuttamisessa, jos siihen ammattitaitoa ja kykyäkin on.
Kouvolatukkaa varmaan. Se tuntuu olevan joka kampaajan suosikki.