Aatteleeko hyvä onniset että ne joilla menee huonosti elämässä, niin olisi jotenkin ansainneet kaiken
Että on heidän oma vikansa ongelmat. Itse aiheutettuja. Ja heidän hyvä onni heidän paremmuuttaan
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Meidän "onni" on kovalla työllä tehty, hassua miten köyhät ja huono-osaiset jotenkin kuvittelevat kaikki on tullut jotenkin onnen kautta tai tipahtanut taivaalta. Itsestä moni asia on kiinni.
Olen minäkin tehnyt kovasti töitä, mutta mikään ei tuo rahaa riittävästi. Kaikkea pitää tehdä kokoajan mutta siitä ei makseta. Totta puhuen minulla menisi paremmin kun en olisi koskaan edes tehnyt mitään. Nyt on kaikki jo menetetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitä ne on ne hyvä onniset? Tunnen useita ahkeria ja menestyneitä kyllä.
Miksi samalla ahkeruudella saman ammatin opiskelleet päätyvät niin eri paikkoihin? Mun luokkakaveri on toimitusjohtaja ja mä olen sairaseläkeläinen.
Suhteet ja hyvä ulkonäkö ratkaisevat myös. Ahkeruudella ei ole väliä. Hölmö ja ahkera ei koskaan pärjää älykkäälle ja ahkeralle. Ainut toivo on, että älykäs alkaa laiskaksi, mutta harvemmin alkaa.
Nähtiinhän se esimerkiksi tsunamin aikaan, että lopulta kaikki ihmiset on samassa tilanteessa. Siellä ne köyhät paikalliset yksinhuoltajaäidit makasi samoissa kasoissa kuin varakkaat länsimaalaisperheiden vanhemmat. Toki heidän lastensa osat oli erilaiset, länsituristien lapsi palasi takaisin kotimaahansa, sosiaalitoimi hoiti tämän asiat, oikeus nimitti uuden huoltajan ja peri vanhempansa, paikallinen orvoksi jäänyt lapsi menetti todennäköisesti myös kotinsa ja päätyi paikalliseen orpokotiin.
Ulkonäkö ratkaisee lopulta kaiken.. jos olisin hyvännäköinen pääsisin tästä suosta ylös mutta kun en ole.
Vierailija kirjoitti:
Meidän "onni" on kovalla työllä tehty, hassua miten köyhät ja huono-osaiset jotenkin kuvittelevat kaikki on tullut jotenkin onnen kautta tai tipahtanut taivaalta. Itsestä moni asia on kiinni.
Moni asia on kiinni siitä että on oikea henkilö oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja siten ne omat ponnistelut ja kova työ tulee palkituksi. Moni ponnistelee ja tekee kovasti työtä eikä saa koskaan siitä palkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö ratkaisee lopulta kaiken.. jos olisin hyvännäköinen pääsisin tästä suosta ylös mutta kun en ole.
Ei auta. Itse olin hyvännäköinen. Kiusattiin koulussa ja työelämässä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi samalla ahkeruudella saman ammatin opiskelleet päätyvät niin eri paikkoihin? Mun luokkakaveri on toimitusjohtaja ja mä olen sairaseläkeläinen.
Suhteet ja hyvä ulkonäkö ratkaisevat myös. Ahkeruudella ei ole väliä. Hölmö ja ahkera ei koskaan pärjää älykkäälle ja ahkeralle. Ainut toivo on, että älykäs alkaa laiskaksi, mutta harvemmin alkaa.
Niin mun älyhän on verrannollinen sairastumiseen? Pitää olla tosi tyhmä kun menee sairstumaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole syntynyt rikkaaseen perheeseen vaan täysin normaaliin perheeseen. Jännä kun tuollaiset ihmiset vetää aina tuon kortin, kun eihän kukaan osaa itse menestyä eihän, kaiken kun pitää tulla tarjottimella muuten masennutaan kun ei yhteiskunta nyt antanutkaan sitä unelmaduunia miljoona palkalla. Just just. Luuseri valittaa ja luuserit olettaa. Tehkää omalle huonolle elämällenne jotain jos noin ahdistaa.
Eivät väitä, että kaiken pitää tulla tarjottimella. Mutta väittävät, että tuurikin vaikuttaa, eikä pelkästään oma yritys. Ja että kuka tahansa voi pudota huono-osaiseksi. Sinulle asiat ovat kovin mustavalkoisia.
Vierailija kirjoitti:
Sairaus on asia mihin voi myös varautua, vakuutus jne. Ja oikeasti, voit tehdä töitä, kun voit koneella kerran kirjoitella, tuo sairastelu on helppo kortti vetää aina. Tahdosta moni asia on kiinni. Henkisesti heikot harvoin kykenee toimimaan vaan jäävät aloilleen voivotellen "huonoa onneaan"
Olen terve ja ahkera, mutta kukaan ei halua maksaa minulle kun en ole supliikki ja sosiaalinen. Vaikka olen tehnyt näiden eteen kovasti töitä en pysty samaan kuin luontaisesti sellainen ja heidän ei mitään töitä tarvi sen eteen tehdä. Joku mukava sutkautus kuittaa paljon paremmin kaiken kuin se että parantaa työsuoritusta. Minulle luontaisempaa on parantaa suoritusta eli tehdä töitä ahkerasti ja tunnollisesti, mutta eihän sitä kukaan arvosta.
Älyä on pelata ne kortit oikein mitkä on jaettu. Onnellinen voi olla ilman mammonaakin.
Vanhempien rakkaus on tärkein pääoma.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin vuosia, olin ahkera, olin töissä vuosia. Sairastuin...nyt työkyvytön. En ryypännyt, juhlinut, polttanut tai vetänyt huumeita. Terveelliset elämäntavat,silti sairastuin. Mitä olisi pitänyt tehdä "oikein"
Ap
Riippuu sairaudesta. Oikealle fyysiselle sairaudelle ei tosiaan voi juuri mitään, mutta jos kyseessä on vaikka uupuminen, masennus tai työpaikkakiusatuksi kokeminen, niin on vain itsestä kiinni ryhdistäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos olit vielä hyvännäköinenkin, niin sinulla oli paremmat kortit kuin meistä kellään. Pelasit ne huonosti, oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin vuosia, olin ahkera, olin töissä vuosia. Sairastuin...nyt työkyvytön. En ryypännyt, juhlinut, polttanut tai vetänyt huumeita. Terveelliset elämäntavat,silti sairastuin. Mitä olisi pitänyt tehdä "oikein"
Ap
Riippuu sairaudesta. Oikealle fyysiselle sairaudelle ei tosiaan voi juuri mitään, mutta jos kyseessä on vaikka uupuminen, masennus tai työpaikkakiusatuksi kokeminen, niin on vain itsestä kiinni ryhdistäytyä.
Useampi psykoosi takana. En kestä stressiä mikä työssä tulee. Olin stressaavalla alalla. Irtisanottiin. Kuka mut ottaa töihin? Sä?
Ap
Tästä pääsemme taas siihen että on tyhmä jos ei menesty ahkeruudella. Tyhmänkö pitää sitten ahkeroida että saavuttaa jotain muttei koskaan saavuta siksi älykkäät ja/ tai onnekkaat voivat pilkata tyhmää omasta (laiskuudesta), tyhmyydestä ja epäonnistumisesta kerta toisensa jälkeen. Valitettavasti jos kaikki onkin siitä kiini että on tyhmä niin tyhmät kärsikööt kun eivät osaa toimia oikein. Ihan todellako olette sitä mieltä että jos ei sattunut syntymään älyköksi tai onnekkaaksi saa syyttää vain itseään. Jopa tyhmä (minä) tietää että en ole laiska. Olen nähnyt monen laiskan menestyvän kaikesta laiskuudesta huolimatta eli ei ole kyse mistään ahkeruudesta ja työn teosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos olit vielä hyvännäköinenkin, niin sinulla oli paremmat kortit kuin meistä kellään. Pelasit ne huonosti, oma vika.
Niin, miten mun pitää ne nyt pelata? Kerro?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvä onninen on esim. hän, jolla on vaikka puoliso. Tukena, turvana...vs. sinkku. He molemmat ovat ahkeria, sinkku raataa yksin, tekee kaiken yksin. Toisella on puolison tuki mukana. Eli vaikka molemmat raataisivat, toinen saattaa saada elämässä enemmän ja on näin ollen onnekkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ehkä se että olit hyvännäköinen auttoi kuitenkin myös selviämään.
Vierailija kirjoitti:
Älyä on pelata ne kortit oikein mitkä on jaettu. Onnellinen voi olla ilman mammonaakin.
Nykymaailmassa pienellä rahalla ei oikein pysty onnellinen olemaan kun kaikki maksaa älyttömästi.
Onko joku työpaikka susta jo itsessään hyväosaisuutta? Toihan on vain yhteiskunnan asettama paine, mikä laittaa sairaan töihin.