Rahastot viisi tonnia miinuksella. Mitenköhän kauan jatkuu?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Up
Ei auta, suunta on edelleen down
Tästä saamme Trumpia kiittää. Pudotus johtuu nimenomaan uusista tuontitulleista ja sen vaikutuksesta Suomenkin vientiyritysten näkymiin.
Suomalaiset Trumpin kannattajat: nauttikaa nyt, tätähän te halusitte. Nauttikaa oikein kovasti.
Tai no, eihän teillä osakeomistuksia olekaan ettekä muutenkään ymmärrä kansantalouden toiminnasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tästä saamme Trumpia kiittää. Pudotus johtuu nimenomaan uusista tuontitulleista ja sen vaikutuksesta Suomenkin vientiyritysten näkymiin.
Suomalaiset Trumpin kannattajat: nauttikaa nyt, tätähän te halusitte. Nauttikaa oikein kovasti.
Tai no, eihän teillä osakeomistuksia olekaan ettekä muutenkään ymmärrä kansantalouden toiminnasta mitään.
Miksi joku sijoittaa vain suomalaisiin osakkeisiin? Minun omistamassani rahastossa on 70% yhdysvaltalaisia osakkeita. Ihan hyvää on tuotto ollut viimeisen vuosikymmenen, jonka olen tuota omistanut.
https://www.msci.com/documents/10199/178e6643-6ae6-47b9-82be-e1fc565ede…
Osakkeissa ja rahastoissa yli 30 vuotta. Kokonaisuus satoja prosentteja plussalla.
Toivottavasti sinun kohdallasi mahdollisimman pitkään. Toivon että köyhdyt rutiköyhäksi.
Rahastot on miinuksella vaikka olen käyttänyt näitä Amerikan osakerahastoja..
Sijoitukset on korkorahstoissa ja yhdistelmä rahastoissa ja silti lähti 5000 euroa arvosta pois ..
Nipinnapin rahaston arvo on. Viime kesän tasolla jossa siihenkin mennessä nousua ollut vain vähän.....mikä on mennyt pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Sijoitukset on korkorahstoissa ja yhdistelmä rahastoissa ja silti lähti 5000 euroa arvosta pois ..
Nipinnapin rahaston arvo on. Viime kesän tasolla jossa siihenkin mennessä nousua ollut vain vähän.....mikä on mennyt pieleen.
Paremman tuoton olen saanut rahoilleni 3 prosentin norjan pankkitililtä.
Miten ihmeessä olet tuon tehnyt?
Aloitin sijoittamaan Amerikan rahastoon vuonna 2019 ja tällä hetkellä se on 50% plussalla.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin sijoittamaan Amerikan rahastoon vuonna 2019 ja tällä hetkellä se on 50% plussalla.
Aloitin sijoittamisen vasta muutama viikko siitten. Koko maailma mukana pankin omissa rahastoissa. No, kai muutaman vuoden päästä tilanne ihan toinen. Hirvittää vain välillä tarkistaa tilanne, viikko sitten olin viimeksi katsonut. Pelko, että toivottavasti ei koko omaisuutta häviä, mutta kai sieltäkin voisi jotenkin nousta ylös 10 vuodessa.
Miten ihmeessä USA -rahasto on 6:ssa vuodessa vain 50% voitolla? :). .. no, vuoden 2025 alussa oli tietty taso ja jos silloin pisto rahastoihin, on nyt lievästi pulassa koska rahastot ovat tulleet 10-15% alas helmikuun jälkeen.
Siinä alussa luuli että vaikeudet johtuivat DeepSeekistä ja sen pelästyttämistä sijoittajista ja Trump viivästytti tariffejaan ja tuntui saavan sopua Meksikon ja Kanadan kanssa, mutta nyt on kuitenkin huhtikuun alusta tulossa tariffeja eri paikkoihin ja teknologiauskovaisuus on koetuksella, ihmiset eivät usko että Nvidia ja Tesla ovat osakkeidensa arvoisia, jne.
Tilanne kuitenkin korjaantunee, mutta joku heitti herjaa että sitten kun on taas demokraatti presidenttinä, on kaikki hyvin.
Kannattaa vain pitää kiinni omistuksistaan. Tietysti voi vaihtaakin EU aseteollisuuden rahastoihin ja vähentää pääomatuloista tappiota ja toivoa että aseteollisuus tuottaa tappiot takaisin nopeasti, mutta hötkyily ei yleensä rahastoissa kannata, vaan odottelee kylmän rauhallisesti vuoden tai kaksi ja ottaa rahat ulos voitokkaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin sijoittamaan Amerikan rahastoon vuonna 2019 ja tällä hetkellä se on 50% plussalla.Aloitin sijoittamisen vasta muutama viikko siitten. Koko maailma mukana pankin omissa rahastoissa. No, kai muutaman vuoden päästä tilanne ihan toinen. Hirvittää vain välillä tarkistaa tilanne, viikko sitten olin viimeksi katsonut. Pelko, että toivottavasti ei koko omaisuutta häviä, mutta kai sieltäkin voisi jotenkin nousta ylös 10 vuodessa.
Olet pelle.
Älä maksa pankille rahastojen hoidosta, menetät nekin vähät tuotot palvelumaksuina.
Ja jos olet pari viikkoa sitten aloittanut, katsopa lukuja uudelleen 20 vuoden päästä. Sijoittaminen on maratooni, ei pikamatka.
Ja niin paljon sijoitetaan kuin on varaa hävitä. Eikös vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin sijoittamaan Amerikan rahastoon vuonna 2019 ja tällä hetkellä se on 50% plussalla.Aloitin sijoittamisen vasta muutama viikko siitten. Koko maailma mukana pankin omissa rahastoissa. No, kai muutaman vuoden päästä tilanne ihan toinen. Hirvittää vain välillä tarkistaa tilanne, viikko sitten olin viimeksi katsonut. Pelko, että toivottavasti ei koko omaisuutta häviä, mutta kai sieltäkin voisi jotenkin nousta ylös 10 vuodessa.
Ymmärtänet itsekin, ettei kannata tuijottaa muutaman viikon perspektiivillä vaan vuosien ja vuosikymmenten. Muuten menee hermot ja kannattaa sijoittaa vain huonompituottoisiin korkopapereihin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ei sen Trumpin valintaan osallistuneet millään tavalla.
Siinä aloittajalle ihmettelemisenaihetta. Ei pidä hötkyillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet pelle.
Kukakohan tässä pelle on?
Vierailija kirjoitti:
Eikö rahastojen idea ole se, että sinne laitetaan rahaa säännöllisesti ja katsotaan 20 vuoden kuluttua miten menee?
Pitkällä aikavälillä luulisi korjaantuvan plussan puolelle.