Ihmiset joiden mielestä on helpompi ja nopeampi soittaa kuin lähettää viesti
TEIDÄN mielestänne. Sillä puhelin vastaanottajalla keskeytyy kaikki tekeminen jos pitää silloin vastata puhelimeen.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistien tapa ajatella.
Ei ole narsistin tapa vaan sellaisen, jonka puheluun kannattaa aina vastata.
Eli narsistin.
Kumpi oot, ap? Ainakin kirjoitat surkeasti.
Nämä, jotka niinsanotusti eivät jaksa näpytellä, eivät yleensä juuri ole niitä kaikkein terävimpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistien tapa ajatella.
Ei ole narsistin tapa vaan sellaisen, jonka puheluun kannattaa aina vastata.
Eli narsistin.
En pelkää olla vastaamatta oli soittaja narsistinen tai ei. Kyllä pitää ihmisellä olla huono itsetunto tai olla läheisriippuvainen, mikäli on pompoteltavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tekeminen sulla AP keskeytyy soitosta mutta ei tekstistä?
Kai mä oon vähän tyhmä kun en oikeasti ihan ymmärrä.
Juu. Sen viestin kun voi katsos lukea sitten kun itselle sopii. Ei tarvi keskeyttää tekemistään kuten pitää tehdä jos haluaa saada tietää mitä soittajalla on asiaa.
No silloinhan vika on siinä vastaanottajassa.
Millä tavalla? Voisitko oikeasti selittää logiikkasi?
Itse ajattelen että jos minua tavoitteleva olisi laittanut viestin, niin hän saisi asiansa perille heti seuraavassa hetkessä kun olen vapaa. Mutta jos hän soittaa enkä minä halua tai voi keskeyttää sitä mitä olen tekemässä, niin hän ei saa asiaansa perille lainkaan. Miten tämä on minun vika? Pitäisikö minun joka hetki päivystää toimettomana siltä varalta että jollakulla on minulle asiaa mutta ei jaksa näpytellä? Mielestäni ei. Vika on siinä joka ei ymmärrä, että viestillä tavoittaa aina sillä se on luettavissa silloin kun toiselle sopii.
Yleensä pyrin hoitamaan asiat ensisijaisesti viestillä. Soitan jos toinen ei millään meinaa vastata viestiin jos kyseessä on oikeasti tärkeä ja/tai kiireellinen asia. Jos/kun joudun soittamaan niin helposti tulee mieleen juuri tuo että keskeytänköhän nyt jotain tärkeää. Jotkut ihmiset vain ovat niin urpoja etteivät tajua että viestiin jossa on kysymys olisi hyvien tapojen mukaista vastata heti kun kerkiää tai ainakin saman päivän aikana.
Jos haluaa tietää mitä SOITTAJALLA on asiaa. Näin minä sen ymmärsin. Eli logiikka on siinö, että sinä päätät keskeytätkö tekemisesi vaiko et. Olet se vastaanottaja. N54
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa tietää mitä SOITTAJALLA on asiaa. Näin minä sen ymmärsin. Eli logiikka on siinö, että sinä päätät keskeytätkö tekemisesi vaiko et. Olet se vastaanottaja. N54
Onpa outo logiikka. En voi aina päättää keskeytänkö sen mitä olen tekemässä riippumatta siitä haluanko tietää mitä soittajalla on asiaa.
Ylipäätään, totta kai minua kiinnostaa miksi joku tavoittelee minua. Mutta jos joku on niin urpo ettei tajua kertoa sitä viestillä ja tieto jää saamatta mikäli soitto ei satu juuri oikeaan aikaan, niin ei se varmaan ollut kovin tärkeää. Jos olisi niin eiköhän tavoittelisi viestillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa outo logiikka. En voi aina päättää keskeytänkö sen mitä olen tekemässä riippumatta siitä haluanko tietää mitä soittajalla on asiaa.Ylipäätään, totta kai minua kiinnostaa miksi joku tavoittelee minua. Mutta jos joku on niin urpo ettei tajua kertoa sitä viestillä ja tieto jää saamatta mikäli soitto ei satu juuri oikeaan aikaan, niin ei se varmaan ollut kovin tärkeää. Jos olisi niin eiköhän tavoittelisi viestillä.
Jompikumpi meistä vastaanottajista on pyhä yksinkertaisuus. En kuulu jaarittelijoihin.
Ymmärrän että soittaminen ja puhuminen on monille alle parikymppisille vaikeaa koska he eivät osaa vielä välttämättä muodostaa pitkiä lauseita ja eteenkään montaa peräkkäin.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä pyrin hoitamaan asiat ensisijaisesti viestillä. Soitan jos toinen ei millään meinaa vastata viestiin jos kyseessä on oikeasti tärkeä ja/tai kiireellinen asia. Jos/kun joudun soittamaan niin helposti tulee mieleen juuri tuo että keskeytänköhän nyt jotain tärkeää. Jotkut ihmiset vain ovat niin urpoja etteivät tajua että viestiin jossa on kysymys olisi hyvien tapojen mukaista vastata heti kun kerkiää tai ainakin saman päivän aikana.
Vastaanottaja ei koe yhtä tärkeäksi kuin sinä. Muista nyrkkisääntö: olemme kaikki erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että soittaminen ja puhuminen on monille alle parikymppisille vaikeaa koska he eivät osaa vielä välttämättä muodostaa pitkiä lauseita ja eteenkään montaa peräkkäin.
Mitä juuri luin 😳 meidän lapset osaa ja nuorin 9 😂
Itse hoidan asiat paljon mieluummin viestillä. En aina vastaa puheluihin vaikka huomaisin että joku yrittää soittaa. Joten jos minulta haluaa vastauksen nopeasti, viesti on ehdottomasti parempi vaihtoehto. Tuttuni tietävät tämän.
Vain ydinperheeni jäsenten soittoihin vastaan käytännössä aina.
Vierailija kirjoitti:
Itse hoidan asiat paljon mieluummin viestillä. En aina vastaa puheluihin vaikka huomaisin että joku yrittää soittaa. Joten jos minulta haluaa vastauksen nopeasti, viesti on ehdottomasti parempi vaihtoehto. Tuttuni tietävät tämän.
Vain ydinperheeni jäsenten soittoihin vastaan käytännössä aina.
Samoin minä. Mikäli töissä en voi aina vastata, lapset soittavat isälleen. Mieheni tietää etten voi vastata aina puhelimeen töissä, jättää viestin. Meillä ei yleensä niin akuuttia, etteikö asia voi odottaa aikuisten kesken.
Monesti soittamalla menee asia äkkiä perille.
Sit kun lähetätä viestin asiakkaalle et homma valmis et tuu hakemaan tavaras ni viestiä ei lueta tuntikausiin ja odottelet turhaan, tosi kivaa . Sit todetaan "ai jaa emmä huomannu yhtää"
Vierailija kirjoitti:
Puhelimeen vastaaminen on vastaajan vastuulla.
Kyllä siitä aina joku loukkaantuu, jos ei vastata.
Mä soitan tosi harvoin. Just sen takia, että en voi tietää, mitä se toinen on just silloin tekemässä eli soitanko nk huonoon aikaan. Mulla on ystävien kanssa ollut tapana (jos on jokin pidempi asia, mitä ei jaksaisi alkaa näpyttelemään kännykällä) laittaa ensin viesti, että voinko osittaa. Jos toinen vastaa, että joo, niin sitten soitan. Jos vastausta ei kuulu, en soita. Useimmiten kuitenkin viestittelenkin läppärillä, joten ei tuota ongelmaa näpytellä pidempiäkin viestejä. Soittamisessa mulla on kuitenkin kaksi poikkeusta. Toinen on isäni, joka näkee huonosti. Hänelle soitan, jotta hänen ei tarvitse ensin hakea suurennuslasia, jotta näkee lukea pienestä kännykästään tekstiviestin. Toinen on siskoni ja hänkin vain silloin, jos olen lähdössä koiran kanssa iltalenkille ja mietin, että haluaiskohan siskoni lähteä mukaan. Hän ei kulje kännykkä kourassa joka paikkaan, joten saattaa huomata viestini vasta sitten, kun mä olen tullut jo iltalenkiltä takaisin. Hänelle siis soitan näissä tapauksissa, koska lähtö on 2 minuutin eikä 15 minuutin päästä tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Soitan aina kun on tärkeää. Höpön-löpön hoidan viestitse
Tekstiviestillä pystyt kertomaan asian lyhyesti ja ytimekkäästi ilman turhia jaaritteluja. Kirjoitettu kieli on yleensä täsmällisempää ja harkitumpaa kuin puhuttu kieli. Tekstiviestiin voi myös vastata sopivalla viiveellä. On yleensäkin parempi idea lähettää yksi tekstiviesti kun alkaa pommittamaan jotain toistuvilla soitoilla, jos tätä ei heti tavoita,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimeen vastaaminen on vastaajan vastuulla.
Kyllä siitä aina joku loukkaantuu, jos ei vastata.
No se nyt vaan on voi voi. Jokainen järkevä aikuinen tietää, että luurin päässä ei odotella jonku soittoa. Oletko elänyt lankapuhelinaikaa? Minä olen. Siinä oli oltava kärsivällinen. Kaikilla ei ollu vastaajaa.
No silloinhan vika on siinä vastaanottajassa.