Ihmiset joiden mielestä on helpompi ja nopeampi soittaa kuin lähettää viesti
TEIDÄN mielestänne. Sillä puhelin vastaanottajalla keskeytyy kaikki tekeminen jos pitää silloin vastata puhelimeen.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Narsisti haluaa kiusata viesteillä ja pompottaa toisia näpyttelemään pitkiä ketjuja.
Narsisti haluaa kiusata puheluilla, pomottaa ja soitaa silloin kun itselle sopii, selitellä ummet ja lammet asiaan liittymätöntä, ja odottaa että vastapuoli poimii sieltä seasta sen itse asian ja toimii puhelun sihteerinä jolta sitten voi jälkikäteen kysyä mitä olikaan sovittu.
Mua ainakin jo tää tällä palstalla käyminen alkoi vtttuttaa ja kuormittaa sen verran että sanoin kaverille että laitan nyt netin kiinni, soita jos tulee jotain tärkeää.
Siis mikä tekeminen sulla AP keskeytyy soitosta mutta ei tekstistä?
Kai mä oon vähän tyhmä kun en oikeasti ihan ymmärrä.
"On aika vaikeaa kyllä kaikesta treenistä huolimatta opetella välttämään muiden välivaiheet.
Plus osa asioista nyt on lähtökohtaisesti sellaisia, ettei viestit ole hyvä tapa niitä hoitaa. Teillä ei koskaan ole tarpeen ideoida? "
Ei se ole vaikeaa :D Vähän kokemusta, niin oppii tunnistamaan tietyntyyppiset ihmiset ja tietää mihin he tulevat kompastumaan joten sen kohdan voi pohjustaa jo alusta asti vahvemmin.
Monille tyypillinen välivaihe on myös aikataulujen sopiminen tyyliin "Milloin teille kävisi?" Sitten jahkataan aivan kuin puhelimessa konsanaan. Tämän voi ohittaa ottamalla ohjat käsiinsä ja aloittamalla sopimisvaiheen antamalla vaihtoehtoja.
Esim. asiakkaiden kanssa työskennellessä oppii nopeasti tyypilliset huolenaiheet ja ne voi avata heti kättelyssä ja ohittaa siten sen vaiheen jossa ne tulisivat esiin. Ja niin edelleen. Ihmiset ja tyypilliset viestien välivaiheet on loppujen lopuksi aika samanlaisia.
Ideointiin en kyllä itse pidä puhelua ollenkaan hyvänä. Se on joko viesti, jolloin molemmat saa rauhassa pistää ehdotuksia tai tapaaminen kasvokkain paras. Puhelu huonoin.
Moni soittaa kun ajaa autolla tai on lenkillä. Koska matka kuluu sillä tavoin nopeasti. Moni ei huomaa ajatella että vastaaja ei ole yleensä mitään tekemättömänä ja tekeminen keskeytyy, kun joutuu viihdyttäjän rooliin tahtomattaan yllättäen.
Vierailija kirjoitti:
Moni soittaa kun ajaa autolla tai on lenkillä. Koska matka kuluu sillä tavoin nopeasti. Moni ei huomaa ajatella että vastaaja ei ole yleensä mitään tekemättömänä ja tekeminen keskeytyy, kun joutuu viihdyttäjän rooliin tahtomattaan yllättäen.
Sen suunsa voi ihan rohkeasti avata ja sanoa ettei nyt ehdi/jaksa/halua. Ei ole mikään pakko kuunnella kenenkään jaarittelua. Luurinkin voi laittaa kiinni. Toisessa päässä suututaan tai ollaan suuttumatta. Jää toisessa päässä olevan ongelmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti haluaa kiusata viesteillä ja pompottaa toisia näpyttelemään pitkiä ketjuja.
Narsisti haluaa kiusata puheluilla, pomottaa ja soitaa silloin kun itselle sopii, selitellä ummet ja lammet asiaan liittymätöntä, ja odottaa että vastapuoli poimii sieltä seasta sen itse asian ja toimii puhelun sihteerinä jolta sitten voi jälkikäteen kysyä mitä olikaan sovittu.
Täydellinen kuvaus! Vielä puuttuu narsistinen närkästys siitä miten joku kehtaa olla vastaamatta tai ainakin soittamatta takaisin.
Jonkinlainen tavoite tulisi puhelussa olla että se tavallaan veisi jotain asiaa eteenpäin ja selkeyttäisi ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viesteistä jää todiste. Puhelimitse voi aina välissä solvata tai kiristää mutta sitten myöhemmin kieltää kaiken.
Tämä. Inhoan soittamista suosivia tyyppejä. työelämässä. Joillain tuntuu olevan ihan pakkomielle siihen, ettei asioita voi hoitaa viestitse. Se vain on kurjempi homma, että koska minä haluan hoitaa työni hyvin ja välttää unohduksia, joudun joka tapauksessa kirjoittamaan ja lähettämään viestillä puhelun pääkohdat jottei toinen pääse väittämään mitään muuta ja jotta asiat voidaan tarkistaa myöhemmin. Eli koko homman olisi voinut heti alusta asti viesteillä ja puhelu oli ihan turhaa ajanhukkaa.
Tuohan on normaali toimintatapa. Soitetaan, sovitaan ja puhelun jälkeen laitetaan sähköpostilla sovitut asiat. Missä ihmeessä työ
Niin, tämä on normi. Mutta miksi? Miksi se puhelu tarvitaan kun samat asiat pitää kuitenkin kirjoittaa puhelun jälkeen? Miksei hoideta alusta asti kirjoittamalla ja niistä viesteistä voi sitten myös tarkistaa mitä on sovittu? On ajanhukkaa ensin soittaa ja sitten vielä erikseen kirjoittaa, kun voisi pelkästään kirjoittaa ja jättää turhan puhelun pois.
Koska monivaiheinen asia on nopeampi keskustella läpi kuin viestitellä. Usein keskustellessa löytyy myös ratkaisuja, joita viestinvaihdossa ei hoksattaisi.
Yksiselitteisen kyllä tai ei -asian voi hoitaa viestillä. Melkein kaikessa muussa keskustelu puhelimessa tai kasvokkain on tehokkaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tekeminen sulla AP keskeytyy soitosta mutta ei tekstistä?
Kai mä oon vähän tyhmä kun en oikeasti ihan ymmärrä.
Juu. Sen viestin kun voi katsos lukea sitten kun itselle sopii. Ei tarvi keskeyttää tekemistään kuten pitää tehdä jos haluaa saada tietää mitä soittajalla on asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistien tapa ajatella.
Menee tää diagnoosien viljely aika yli tällä palstalla,🤦
No eihän tämä mitenkään kaukaa haettua ole. Soittamista suosiva haluaa määrätä toisen ajankäytöstä, katsoo oikeudekseen keskeyttää toisen tekemiset silloin kun hänellä itsellään on hyvä hetki puhua. Viestin laittaja ajattelee, että hänellä on nyt hyvä hetki laittaa viestiä, ja myös vastaanottaja voi sitten lukea sen kun vastaanottajalle parhaiten sopii.
Itsekeskeisimmät soittelijat vieläpä vaativat että heille pitää soittaa takaisin. Ihan ilman mitään hajua, mitä asia koski. Ilman, että soittaja viitsisi laittaa viestiä että "hei, soitin koska haluaisin puhua asiasta x. Soitatko takaisin kun sinulle sopii". He ovat vain itse päättäneet, että muut o
Sulla on omituisen vihamielinen tapa suhtautua ystäviisi tai tuttaviisi tai ketkä sulle nyt soittelevatkaan.
Mulla on oma puhelin lähes aina äänettömällä. Jos jollakulla on asiaa, niin laittakoon viestin.
Jos joku "ei jaksa naputella", niin voivoi; en minäkään vapaa-ajallani kuunnella puhelimen pirinöitä ja pälätystä.
Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Soittelijat on raskaita.
Kyllä. Ensiksi soittaa, sitten ihmettelee ääneen kun ei kuule tai saa selvää. 🙄 No kuka käski soittaa...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on oma puhelin lähes aina äänettömällä. Jos jollakulla on asiaa, niin laittakoon viestin.
Jos joku "ei jaksa naputella", niin voivoi; en minäkään vapaa-ajallani kuunnella puhelimen pirinöitä ja pälätystä.
Problem solved.
Sullon varmaan paljon ystäviä..
Vierailija kirjoitti:
Ne soittaa jotka lipsuu lupauksistaan, koska sen puhumisen muistaminen jälkikäteen on hiukka hankalampaa.
Itselläni on tapana eräiden "lupaustenunohtelijoiden" kohdalla puhelun jälkeen laittaa tekstari/whatsappviesti/sposti, jossa kysyn että olihan se näin: blaa blaa blaa. Jos unohtelija ei vastaa niin laitan viestin uudelleen ja pyydän vastaamaan. Tällä tavalla hän ei voi väittää myöhemmin ettei olisi sovittu blaa blaa blaa.
Kummasti on parantanut näiden muistin toimintaa kun eivät voi pokkana yrittää väittää unohtaneensa.
M59+
Miksi vastaat? Ja paljonko äö, yhtälailla tekemisesi keskeytyy, kun luet ja mahdollisesti vastaat viestiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen suunsa voi ihan rohkeasti avata ja sanoa ettei nyt ehdi/jaksa/halua. Ei ole mikään pakko kuunnella kenenkään jaarittelua. Luurinkin voi laittaa kiinni. Toisessa päässä suututaan tai ollaan suuttumatta. Jää toisessa päässä olevan ongelmaksi.
Tai ihan vaan jättää vastaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ihan vaan jättää vastaamatta.
Sekin hyvä vaihtoehto niin ei Hänen Ylhäisyytensä vahingossakaan pääse häiriintymään mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen kuvaus! Vielä puuttuu narsistinen närkästys siitä miten joku kehtaa olla vastaamatta tai ainakin soittamatta takaisin.
Vain narsistinen ajattelee näin!
Tapellaanko tästä(kin) asiasta vielä illalla?
Aloin miettimään, minkälaista olisi jos mammapalsta joutuisi ääneen ja kasvokkain käymään nämä keskustelut, tuskin oltaisiin yhtä ärhäköitä 😁