Ihmiset joiden mielestä on helpompi ja nopeampi soittaa kuin lähettää viesti
TEIDÄN mielestänne. Sillä puhelin vastaanottajalla keskeytyy kaikki tekeminen jos pitää silloin vastata puhelimeen.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä viiden minuutin puhelulla hoidat sellaisen asian, mikä vie viestitellessä tunnin
Juuri näin! Eläköön puhelinsoitto! Ihana kuulla mieluisan ihmisen ääni. Ei nauruhymiö vastaa sitä iloa ja naurua, minkä voi puhelimessa jakaa.
Älä vastaa, jos tärkeä työ kesken. Niin helppoo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viesteistä jää todiste. Puhelimitse voi aina välissä solvata tai kiristää mutta sitten myöhemmin kieltää kaiken.
Tämä. Inhoan soittamista suosivia tyyppejä. työelämässä. Joillain tuntuu olevan ihan pakkomielle siihen, ettei asioita voi hoitaa viestitse. Se vain on kurjempi homma, että koska minä haluan hoitaa työni hyvin ja välttää unohduksia, joudun joka tapauksessa kirjoittamaan ja lähettämään viestillä puhelun pääkohdat jottei toinen pääse väittämään mitään muuta ja jotta asiat voidaan tarkistaa myöhemmin. Eli koko homman olisi voinut heti alusta asti viesteillä ja puhelu oli ihan turhaa ajanhukkaa.
Tuohan on normaali toimintatapa. Soitetaan, sovitaan ja puhelun jälkeen laitetaan sähköpostilla sovitut asiat. Missä ihmeessä työskentelet jos tämä protokolla ei ole normi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viesteistä jää todiste. Puhelimitse voi aina välissä solvata tai kiristää mutta sitten myöhemmin kieltää kaiken.
Tämä. Inhoan soittamista suosivia tyyppejä. työelämässä. Joillain tuntuu olevan ihan pakkomielle siihen, ettei asioita voi hoitaa viestitse. Se vain on kurjempi homma, että koska minä haluan hoitaa työni hyvin ja välttää unohduksia, joudun joka tapauksessa kirjoittamaan ja lähettämään viestillä puhelun pääkohdat jottei toinen pääse väittämään mitään muuta ja jotta asiat voidaan tarkistaa myöhemmin. Eli koko homman olisi voinut heti alusta asti viesteillä ja puhelu oli ihan turhaa ajanhukkaa.
Näinpä! Olen välillä aivan lopen uupunut pomooni, joka on näitä joiden mielestä soittamisessa on jotain hienoa ja suoraa kommunikaatiota ja mitä lie. Sitten mä saan jatkuvasti kuulla sieltä ja täältä että on sovittu sitä ja tätä, ei ole mitään mustaa valkoisella eikä pomo itse muista mitään yksityiskohtia. Minäpä se joudun sitten viesteillä hoitamaan asian uudelleen. Vain siksi, ettei pomo alunperin viitsinyt istua alas viestiä kirjoittamaan vaan haluaa mennä viilettää puhelin korvalla kun se on niin helppoa.
Itsellänikin on huono muisti ja siksipä tarkistan jatkuvasti asioita eri viestiketjuista. Soittamista suosivat sitten soittavat niitä ikuisia tarkistus- ja varmistussoittojaan jotka oltaisiin vältetty kokonaan käyttämällä viestejä.
Silloin soitetaan jos on kiireellistä asiaa jos ei ole kiireellistä niin silloin laitetaan viesti. Ja ihan suoraan sanottuna jos laitat viestin niin silloin ainakin keskeytyy kaikki vastaanottajalla kun vastaanottajan täytyy keskittyä.lukemaan se viesti ja pitää keskittyä näyttämään vastaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja puhelun voi tallentaa joten höpö löpö.
LOL joo näin varmasti moni tekeekin että kaivaa jonkun nauhoitusäpin esille joka kerta kun joku soittaa kum verrataan siihen että viestit vaan on siellä luettavissa. Kamoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistien tapa ajatella.
Menee tää diagnoosien viljely aika yli tällä palstalla,🤦
Kaikki miehet ja kaikki naiset jotka ei tee täsmällisesti niin kuin joka yksittäinen nainen itsekkäästi ja omahyväisesti vaatii saa aina naiselta narsisti diagnoosin. Kumpi sitten on se todellinen narsisti, sekö joka itsekkäästi vaatii pelkästään oman tahdon toteutusta vai se joka ei suostu toisen tahtoa täsmällisesti toteuttamaan?
Pelkäätkö ap puhua ihmisten kanssa?
Kotona pistän aina kaiuttimen päälle ja kädet jää vapaaksi. Jos julkisella paikalla, joko en vastaa ollenkaan ja laitan viestiä, että soitan myöhemmin, tai käytän kuulokkeita mikäli haluan kädet vapaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on normaali toimintatapa. Soitetaan, sovitaan ja puhelun jälkeen laitetaan sähköpostilla sovitut asiat. Missä ihmeessä työskentelet jos tämä protokolla ei ole normi?
Juuri näin. Yleensä vielä puhelun ajankohta ja aihe on sovittu etukäteen, jos on yhtään tärkeämpi asia kyseessä.
Muistiinpanot, sähköpostiyhteenveto ja kuittaus molemmin puolin. Missä muka ei toimita näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee tää diagnoosien viljely aika yli tällä palstalla,🤦
No eihän tämä mitenkään kaukaa haettua ole. Soittamista suosiva haluaa määrätä toisen ajankäytöstä, katsoo oikeudekseen keskeyttää toisen tekemiset silloin kun hänellä itsellään on hyvä hetki puhua. Viestin laittaja ajattelee, että hänellä on nyt hyvä hetki laittaa viestiä, ja myös vastaanottaja voi sitten lukea sen kun vastaanottajalle parhaiten sopii.
Itsekeskeisimmät soittelijat vieläpä vaativat että heille pitää soittaa takaisin. Ihan ilman mitään hajua, mitä asia koski. Ilman, että soittaja viitsisi laittaa viestiä että "hei, soitin koska haluaisin puhua asiasta x. Soitatko takaisin kun sinulle sopii". He ovat vain itse päättäneet, että muut o
Itse miehenä olen kyllä huomannut sen että jos nainen lähettää viestin niin nainen odottaa välitöntä vastausta ilman viivyttelyä tai muuten nainen suuttuu verisesti kun kuuluuhan naisten ajatusmaailmaan se että mies on olemassa vain höbtå varten aika miehellä saa koskaan olla mitään tärkeämpää kuin naisen huomioiminen
Sekopäistä porukkaa ketju täynnä. Soitan, jos on rupateltavaa tai mutkikkaampaa sovittavaa. Vastaaja vastaa, jos on paikassa ja hetkessä jossa pystyy vastaamaan. Ettekö osaa pitää puhelimia äänettömällä jos ette halua puhua? Sen kun jättää vastaamatta jos ei onnistu.
Jo on epäsosiaaliseksi ja araksi muuttunut ihmiset kun pelkkä puheluhälytys jo ahdistaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämä on normi. Mutta miksi? Miksi se puhelu tarvitaan kun samat asiat pitää kuitenkin kirjoittaa puhelun jälkeen? Miksei hoideta alusta asti kirjoittamalla ja niistä viesteistä voi sitten myös tarkistaa mitä on sovittu? On ajanhukkaa ensin soittaa ja sitten vielä erikseen kirjoittaa, kun voisi pelkästään kirjoittaa ja jättää turhan puhelun pois.
Jos jotain pitäisi saada sovittua niin, ettei varmasti tule väärinkäsityksiä, se pitää varmistaa puhumalla.
Viestihullut on aina draamailijoita. Siinä jää aina väärintulkinnan mahdollisuus, jota etenkin narsistit tykkää hyväksikäyttää, kun sovitaan jotain tärkeää asiaa viesteillä. Helppo livistää vastuusta ja tehdä oharit. En mä tajunnu kun mä aattelin et kello kolme tarkotti siis aamukolmee, hih heh höh. Siksi puhelu.
Jos on nopeita höpöasioita, niin sitten viesti. Turha jauhaa joutavia.
Itse olen soittamisen kannalla, mutta aina voi jättää vastaamatta jos ei juuri kerkeä. Se vähän ärsyttää kun eläkeläiset vanhemmat soittavat työaikana. Unohtuu näköjään nopeasti se, että töissä ei voi olla puhelin kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisten ihmisten kanssa sä oikein soittelet? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on normaali toimintatapa. Soitetaan, sovitaan ja puhelun jälkeen laitetaan sähköpostilla sovitut asiat. Missä ihmeessä työ
Olisi normaalia, jos ihmiset osaisi lukea. Mutta kun eivät osaa.
Minulle on ainakin luontevampaa keskustella viestitse. Tarvitsen jo esim. pelkkään lääkärin ajanvaraukseen muistiinpanot joista luen mitä aion sanoa puhelun aikana. Puhelimessa puhuessa ajatus poukkoilee tai ei pysty kuuntelemaan ajatuksella mitä toinen sanoo jos pitää samaan aikaan kirjoittaa ylös muistiin mitä se toinen puhuu. Myös ilman omia ennakko muistiinpanoja jotain sanomisen arvoista voi jäädä välistä. Harvoinpa onneksi on ollut tarvetta kenellekään soitella. Omaan puhelimeen tuleviin tuntemattomiin puheluihin en edes vastaa. Viestistä ja sähköpostista jää myös aina jälki, mihin voi luotettavasti palata aina tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, impulssivammaisia ovat eivätkä voi odottaa. Tämä on hyvä testi, kenet päästät elämääsi. Jos ei kunnioita ajankäyttöäsi ym vaan sinun pitäisi heti vastata, älä luota.
Jos kyseessä on sellainen asia, josta ei selviä yhdellä kysymyksellä. Jos esimerkiksi on erilaisia vaihtoehtoja joista pitää neuvotella. Tai perustella jotain asiaa tarkemmin. Jos on joku mutkikkaampi juttu.
Selvitettävät asiat hoidan puhelimella, tekstaamalla lyhyet kysymykset tai sellaiset joilla ei ole niin väliä koska toinen vastaa.
Mitä teette, jos joku asia pitäisi hoitaa heti ja toinen ei vastaa viestiin ajoissa. Puhelimessa sen pystyy hoitamaan heti pois alta. Edellyttää tietysti, että toinen vastaa. Mutta sellaisten kanssa onkin mahdotonta toimia kun ei viesteihinkään vastata ajoissa. Kukaan ei ole niin kiireinen tai tärkeä, ettei milloinkaan "ehdi" vastata puhelimeen. Varsinkin jos tietää, että joku asia pitäisi hoitaa. Kukaan ei tarvitse käsiä vapaaksi joka hetki.
Mikään ei ole ärsyttävämpää kun pitkien viestimäärien kirjoittaminen samasta asiasta. Monesti asia ei tule selväksi yhdellä tai kahdella viestillä. Ja silti saattaa jäädä epäselvyyttä tai väärinkäsitystä.