Tuleeko muille keväisin ihan hirveä ahdistus omasta ulkonäöstä?
Kevätaurinko paljastaa kuinka järkyttävän ruma sitä onkaan. Naama on kauhea, hiukset on kauheat ja vartalo vasta onkin kauhea.
Kommentit (105)
YouTube: jumpat
Osta painovanne, jos tykkäät. Maksaa 20 euroa.
Kävele ja venyttele.
Muutamalla eurolla saa kivaa kosmetiikkaa (jos ei ole allerginen tms).
Hajuvesi piristää, on edullisiakin (tuskin on terveellistä).
Hiisnaanio vaikka kookosöljystä.
Ihon kuivaharjaus ja kylmät suihkut.
Kynsien viilaus, lakkaus ja kynsinauhojen rasvaaminen.
Kirppukseltä uusia vaatteita.
Syö joka päivä kaurapuuroa aamiaisella.
Juo vihreää teetä ja vettä.
Klassinen musiikki sopii kevääseen.
Käy kirjastossa lukemassa kuntoilulehtiä.
Edullisia ja ilmaisia vinkkejä!
Vierailija kirjoitti:
Kävele ja venyttele.
Tulipa kirjoitusvirheitä!
t. sama
Se on mitä on. Ollaan just sen näköisiä ja kokoisia kuin ollaan. Mitä väliä?
Ei kukaan meitä edes muista kun liikutaan ulkona, kaupoilla tai missä nyt ollaankaan. Eikä kukaan ulkopuolinen tasan tarkkaan muista meitä kun ollaan jo majan majoilla.
En välitä pätkääkään siitä mitä muut mun ulkonäöstä ajattelee, se on mitä on.
Eikä se saa estää mua nauttimasta keväästä ja kesästä.
Se ahdistaa kun aurinko nyt paistaa sisälle ja näkyy villakoirat, mutta siivosin. Imuroin, pyyhin pölyt ja pesin lattioita.
Huomenna pesen ikkunat. Ja siinä se. Kaksi päivää ja koti on kevään raikas.
Eikä kukaan tiedä, kun heitän kesä vaatteita ylle, että ne on jo vanhoja, mutta ehjiä ja siistejä. Eikä he edes muista, mitä mulla on ollut päällä. Eivätkä välitä.
Ja jos mua joskus kevät tai kesä ahistais, niin funtsin heti että jokaikinen ukrainalainen siviili, joka nyt on siellä maassaan ihan missä tahansa sodan keskellä, vaihtaisi mun kanssa osia, rauhallisesta, turvallisesta ja viihtyisästä kodista, jossa ei ole sähkökatkoja, vesi ja viemäröinti toimii. On ruokaa ja puhtautta. Ja voi lähteä ulos silloin kun haluaa, ei tarvii juosta pommisuojaan vaan voi mennä rauhassa Cittarin mammutti markkinoille ostaan tarjousruokia ja sitten käpertyä sohvalle katsoo suoratoistoja. Ja otetaan pakastimesta itse leivottuja korvapuusteja kahvin kanssa.
Miksi tuhlata sitä arvokasta aikaa elämässä pohtimalla, minkä näköinen olen?
Ollaan sitä mitä ollaan, ja ollaan kiitollisia että vielä ollaan täällä, kun se olo täällä voi katketa milloin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Täytyis vissiin ajaa parta välillä, tai ennen Juhannusta.
Mites pelkkä muotoilu? Parta on miehekäs, itse tykkään.
Partakarvat harvassa ja vaaleat. Kuin olkia siellä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Kävele ja venyttele.
Kiva lista, mutta pliiiiiiis älkää laittako hajuvesiä. Hirveä imelä esanssipulla x20 haisee jo nyt jokapaikassa. Suihku ja puhtaat vaatteet on kanssaihmisille parasta, ei tarvitse löyhkätä laajalle alueelle niin että muilla hengitys lakkaa.
Juuri näin! Olet täysin oikeassa. Hyvää kevättä sinulle!
Ei ahdista. Olen tyytyväinen itseeni sellaisena kuin olen: kaikkine vahvuuksineni ja heikkouksineni.
Mitä v**tua mä luen! Yks elämä ja ruikutetaan vain! Haloo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei no sitten se on höylälle töitä, vaikka ei oljetkaan paha ole jos muuten siisti ihminen.
Ei ahdista. Kasvoni ovat kauniit. Iho on kuiva mutta muuten ok. Hiukseni ovat upeat. Tyyli on lähimpänä koditonta, mutta vaatteeni ovat mukavia päällä ja käytännöllisiä. Ne on tärkeitä, tyylikkyys ei. Vartalo on pullukka, mutta mitä sitten? Ei haittaa minua eikä haittaa miestäni. Ihmisessä on paljon tärkeämpiä ja oleellisempia ominaisuuksia, kuin ulkonäkö.
Luulen että pelotan ihmisiä kirkkaassa kevätvalossa, olen kuin nälkiintynyt ja koditon rölli. Hiukset ja parta kasvaa joka karva eri suuntaan, takapuoli kuin afrikannaisella ja silmät pienet sihrut. Hyvä ettei vielä erikokoiset.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö olkoon sivuseikka kun ylipäätään yrittää pysyä järjissään tai hengissä. Kevät ja kesä on minulle aina rankkaa aikaa. Valon lisääntyminen tuo mukanaan masennuksen, väsymyksen, ahdistuksen, unettomuuden, päänsäryn... Kesäaikaan siirtyminen pahentaa oireilua. Tänäänkin vedin pimennysverhot ikkunaan kun tuli niin paha olo.
Mä taas tänään oikeasti itkin kun en mä vaan tunnu tottuvan ikinä tuohon auringonvaloon niinkun kaikki muut ja se vaan ahdistaa enemmän. Olisi ihana olla niinkun normaalit ja iloita valosta ja lämmöstä mutta olin jo nuorena tämmönen, en mä van osaa enkä onnistu.
Allergiakausi onkin alkanut jo ja oon tolkuttoman väsynyt.
Onneksi nyt toistaiseksi edes vielä viileää ja yöt pimeitä.
Lämpö saa kûllini laajenemaan. Se roikkuu lahkeesta ulos maahan ja nostaa ilmaan katupölyä. Ihmiset haukkuu, koirat nuolee. Talvella on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Lämpö saa kûllini laajenemaan. Se roikkuu lahkeesta ulos maahan ja nostaa ilmaan katupölyä. Ihmiset haukkuu, koirat nuolee. Talvella on hyvä.
Missä päin asut? Minulla pillünhuulet valtavat ja lepattavat tuulisella säällä äänekkäästi hameen alla, sisemmät häppärit rullaan housunkauluksesta taskuihin talteen. Tapaisimmeko? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin asut? Minulla pillünhuulet valtavat ja lepattavat tuulisella säällä äänekkäästi hameen alla, sisemmät häppärit rullaan housunkauluksesta taskuihin talteen. Tapaisimmeko? :)
Eiköhän onnistu. Jos sinä laitat hengityssuojaimen ja minä kuulosuojaimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä tämä nopeasti lisääntyvä valo saa erilailla arvioimaan. Hiusten tyvikasvu tekee mieli värjätä useammin kun ei mennä pimeässä pipo päässä, vaatteilla on väliä kun se sama takki ei peitä niitä läpi kuukausien.
Ja ykkösasia mistä itse kärsin, iho! On aknea ja ruusufinnin punoitukset :( Aurinko vielä pahentaa oireita suojauksesta huolimatta, täytyy meikata 30min ennen ulos lähtöä. Talvella on ihana mennä iltakävelylle ilman meikkiä vielä suihkun jälkeen.
Ja kunnes joku ehtii sanoa.. Olen ihotautilääkärin luona käynyt monesti ja syönyt 2x isotretinoiinikuurin, 3x antibioottikuurin, paikallislääkevoiteet käytössä. Oireet palaa ja sivuoireiden vuoksi en enää saa isotrettiä kolmatta kertaa. Se on ainut lääke joka sammuttaa oireet täysin pariksi vuodeksi.
Käytätkö maito- ja viljatuotteita?
Vierailija kirjoitti:
"Ei sitten ihme, että iho on huonossa kunnossa."
Apteekin perusvoiteista.. Saisiko perusteluita miksi ajattelet näin? Noitahan on paljon erilaisia ja osaa suositellaan laajasti akneiholle erikoislääkäreiden toimesta.
Eivät kosteuta ihoa ollenkaan vaan jäävät vain muoviseksi kalvoksi ihon pintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkiukko. :D
Joskus ahistaa maha että miten tästä pääsee napapaitakuntoon, mutta on se onnistunut ennenkin. Talvi on tankkausta varten.