Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko muille keväisin ihan hirveä ahdistus omasta ulkonäöstä?

Vierailija
19.03.2025 |

Kevätaurinko paljastaa kuinka järkyttävän ruma sitä onkaan. Naama on kauhea, hiukset on kauheat ja vartalo vasta onkin kauhea.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä tämä nopeasti lisääntyvä valo saa erilailla arvioimaan. Hiusten tyvikasvu tekee mieli värjätä useammin kun ei mennä pimeässä pipo päässä, vaatteilla on väliä kun se sama takki ei peitä niitä läpi kuukausien.

Ja ykkösasia mistä itse kärsin, iho! On aknea ja ruusufinnin punoitukset :( Aurinko vielä pahentaa oireita suojauksesta huolimatta, täytyy meikata 30min ennen ulos lähtöä. Talvella on ihana mennä iltakävelylle ilman meikkiä vielä suihkun jälkeen.

Vierailija
22/105 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä usko peiliä.

Tai tee jotain asian eteen.

Ala jumpata ja kävele pitkiä kävelymatkoja aurinkoisessa kevätsäässä.

Ala hoitaa kasvoja, mene vaikka kosmetologille tai osta kunnollisia ihonhoitotuotteita. Äläkä unohda aurinkovoidetta ryppyjen ehkäisyyn. 

Mikä saa sut ajattelemaan, että en ole tehnyt asialle mitään? Rumasta ei saa kaunista kävelemällä eikä ihonhoidolla.

Ap

Onko muutkin sanoneet niin? Entä jos sulla on vaan huono itsetunto? Sama. 

Tämä on melko kollektiivinen kokemus keväästä eikä todennäköisesti lainkaan liity aloittajan itsetuntoon. Ei näköjään avaudu kuitenkaan kaikillebtämä juttu.

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollenkaan. Satuin syntymään, ja sitten kasvoin aikuiseksi ja minusta tuli jonkin näköinen, kokoinen ja muotoinen. Se ei ole sen enempää vikani kuin ansiotani. En näe, että asiassa edes olisi ajateltavaa tämän enempää.

Ööö? :D Kyllähän sinä itse päätät siitä mitä syöt, harrastatko liikuntaa, mitä puet päälle, kuinka hoidat hiuksesi ja ihosi jne. Pituuden ym. rakenteet sanele luonto, mutta kyllä ihminen itse päättää viimeistelystä todella paljon.

Vierailija
24/105 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ainakin mun kaveripiirissä ihan yleinen puheenaihe, että alkukeväällä näyttää aina ihan hel vetin rumalta. Yleensä tilanne kuitenkin suttaantuu kun saa pari pisamaa pintaan ja jonkun sopivan sävyisen uuden vaatteen.

Hikoilukuntoilu on hyvä tapa virkistää itseään talven kuonasta.

Vierailija
25/105 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulisi jos olisin rumapainoinen. /BMI=17,44.

Vierailija
26/105 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä tämä nopeasti lisääntyvä valo saa erilailla arvioimaan. Hiusten tyvikasvu tekee mieli värjätä useammin kun ei mennä pimeässä pipo päässä, vaatteilla on väliä kun se sama takki ei peitä niitä läpi kuukausien.

Ja ykkösasia mistä itse kärsin, iho! On aknea ja ruusufinnin punoitukset :( Aurinko vielä pahentaa oireita suojauksesta huolimatta, täytyy meikata 30min ennen ulos lähtöä. Talvella on ihana mennä iltakävelylle ilman meikkiä vielä suihkun jälkeen.

Hmmm. En haluaisi mainostaa, mutta monet ovat saaneet oikeaa apua ko. iho-ongelmiin Saaren taika-tuotteista. 

Vierailija
27/105 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kunnes joku ehtii sanoa.. Olen ihotautilääkärin luona käynyt monesti ja syönyt 2x isotretinoiinikuurin, 3x antibioottikuurin, paikallislääkevoiteet käytössä. Oireet palaa ja sivuoireiden vuoksi en enää saa isotrettiä kolmatta kertaa. Se on ainut lääke joka sammuttaa oireet täysin pariksi vuodeksi.

Vierailija
28/105 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee todellakin aina kevääksi, kesäksi ja syksyksi. Kirkkaassa valossa näkyy kaikki komeudet. Talvella hattu ja leukasuojus antavat suojaa, mutta kesäksi en ole löytänyt mitään kaunistavaa hattua sisällä pidettäväksi. Peruukkikin kelpaisi, mutta ainakin kuvien perusteella ne ovat täysin epäonnistuneita. 

Vierailija
29/105 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/105 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kunnes joku ehtii sanoa.. Olen ihotautilääkärin luona käynyt monesti ja syönyt 2x isotretinoiinikuurin, 3x antibioottikuurin, paikallislääkevoiteet käytössä. Oireet palaa ja sivuoireiden vuoksi en enää saa isotrettiä kolmatta kertaa. Se on ainut lääke joka sammuttaa oireet täysin pariksi vuodeksi.

Ja ihoa hoidat ulkoapäin apteekin perusvoiteilla?

Vierailija
31/105 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olo on kamala, niin ei muuta kuin tuumasta toimeen eli ylös, ulos ja lenkille. Lopeta itsesi sättiminen ja puhu itsestäsi kauniisti, koska olet arvokas ja kaunis juuri tuollaisena. Muutos lähtee sisältä ja aina itsestä. Ihanaa kevättä!

Vierailija
32/105 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä usko peiliä.

Tai tee jotain asian eteen.

Ala jumpata ja kävele pitkiä kävelymatkoja aurinkoisessa kevätsäässä.

Ala hoitaa kasvoja, mene vaikka kosmetologille tai osta kunnollisia ihonhoitotuotteita. Äläkä unohda aurinkovoidetta ryppyjen ehkäisyyn. 

Mikä saa sut ajattelemaan, että en ole tehnyt asialle mitään? Rumasta ei saa kaunista kävelemällä eikä ihonhoidolla.

Ap

Onko muutkin sanoneet niin? Entä jos sulla on vaan huono itsetunto? Sama. 

Tämä on melko kollektiivinen kokemus keväästä eikä todennäköisesti lainkaan liity aloittajan itsetuntoon. Ei näköjään avaudu kuitenkaan kaikillebtämä juttu.

-eri

Sori. Kaikilla kun ei ole niin kovin tällaisia ongelmia, niin samastuminen on huonompaa.

Hiuksien suhteen pitäisin kuitenkin sen pipon mieluiten päässä varsinkin tuulisella ilmalla.

Tyypillinen suomalainen hiuslaatu kun on mitä on.Sama.

Vierailija
33/105 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm. En haluaisi mainostaa, mutta monet ovat saaneet oikeaa apua ko. iho-ongelmiin Saaren taika-tuotteista. 

Niissä on tehoaineena teepuuöljyä, mitä olen lukenut. Nuorempana olen kokeillut apteekin teepuu liuosta, en huomannut isoa vaikutusta. Paras teho on ollut reseptituotteilla, kuten Differin ja antibioottivoiteilla. Lääkäri suositteli lopettamaan teepuuöljyn, koska allergisoi monia, jos käyttää pitkään tulehtuneelle iholle ja minulla noita kosketusallergioita on siunaantunut muutenkin. 

Vierailija
34/105 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ravinto sinulla on? Mitä syöt? 

Vierailija
35/105 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee todellakin aina kevääksi, kesäksi ja syksyksi. Kirkkaassa valossa näkyy kaikki komeudet. Talvella hattu ja leukasuojus antavat suojaa, mutta kesäksi en ole löytänyt mitään kaunistavaa hattua sisällä pidettäväksi. Peruukkikin kelpaisi, mutta ainakin kuvien perusteella ne ovat täysin epäonnistuneita. 

Mä olen lähes kalju ja oon viimeiset 2 v käyttänyt peruukkeja. Tykkään kovasti. Löytyy montaa erilaista (väri kuitenkin sama), kun on kiva vaihdellamallia ja pituutta.

Vierailija
36/105 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ihoa hoidat ulkoapäin apteekin perusvoiteilla?

Joo iholääkärin suosittelemana oireillessa käytössä Orionin Humektan, kuivattavien kuurien aikana Ceralan. Lääkevoiteen laitan ensin pesun jälkeen (apteekin CeraVe pesuneste) ja taputtelen hetken päästä kosteusvoiteen päälle jos iho jää kuivaksi.

Vierailija
37/105 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hommaisit muuta funtsattavaa? Okei?

Kaikilla ei ole välttelijän ja harhauttajan mieli vaan asiat koetaan niinkuin ne ovat. 

...nii et ku on ruma nii siinä ajatuksessa pitäis sit rypeä vai?

Vierailija
38/105 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kunnes joku ehtii sanoa.. Olen ihotautilääkärin luona käynyt monesti ja syönyt 2x isotretinoiinikuurin, 3x antibioottikuurin, paikallislääkevoiteet käytössä. Oireet palaa ja sivuoireiden vuoksi en enää saa isotrettiä kolmatta kertaa. Se on ainut lääke joka sammuttaa oireet täysin pariksi

Joo iholääkärin suosittelemana oireillessa käytössä Orionin Humektan, kuivattavien kuurien aikana Ceralan. Lääkevoiteen laitan ensin pesun jälkeen (apteekin CeraVe pesuneste) ja taputtelen hetken päästä kosteusvoiteen päälle jos iho jää kuivaksi.

Ei sitten ihme, että iho on huonossa kunnossa.

Vierailija
39/105 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee. 

Vierailija
40/105 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa perää. Talven tunnelmallisessa valossa koti ja naamakin näyttävät hyvältä. Ikkunoista tulviva kevätaurinko paljastaa raa'an totuuden. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi