Vaitiolovelvollisuus ja lappeenrannassa työnsä menettänyt uimahallivirkailija
Saako esimerkiksi uimahallin kassa kertoa asiakkaista tällaisia yksityiskohtia julkisuuteen? Etenkään jos ei ole näyttöä, että tuo olisi johtanut potkuihin.
En väitä etteikö tilanne olisi voinut mennä niin että varakansanedustaja käyttäytyi huonosti, mutta mietityttää että voiko kuka vaan asiakaspalvelija kertoa tunnistettavasti eteenpäin jos hänellä on se kokemus että olen ollut ikävä asiakas? Itse kun olen asiakaspalvelutehtävissä ollut, niin on ollut selvää että en lörpöttele siinä esiin tulleista tiedoista eteenpäin, vaikka miten sapettaisi.
Joskus vika on asiakkaansa, mutta joskus myös asiakaspalvelijassa. Olen itse ollut tilanteessa jossa asiakaspalvelija alkoi tonkimaan ostoshistoriaani ja syyttämään asioista, ja kun valitin tuosta eteenpäin, tämä asiakaspalvelija uhriutui. Karmivaa, jos joutuisi itse syytetyksi tilanteesta julkisuudessa.
Kommentit (157)
käydään kakalla lappeenrannan uimahallissa
Miten tämä juttu oikein alkoikaan, korjatkaa jos olen vähäisistä tiedoista kerännyt asian väärin: Eli Linda kassalla ja yrittää päästä sisälle vanhentuneella lipulla, josta uimahallin 30v kokemuksen omaava kassatyöntekijä toteaa ettei lippu kelpaa. "Ettekö te tiedä kuka minä olen?" Lindan kommentti. Lindalla ei ole varaa maksaa 4 euroa uudesta lipusta. Sitten tulee uhkailuja ja lopulta Linda kääntyy uimahallin johdon yms virkaa tekevien puoleen. Sepustelee kaikenlaista ja kokenut uimahallin työntekijä erotetaan, vaikka hän teki kuten pitääkin. Linda saa kassatyöntekijältä rikosilmoituksen, jota poliisi painelee Lindan yhteydenoton jälkeen villaisella?. Linda yrittää estää tiedon kulunkin tästä. Mitä tästä opimme? Kaunis naama ei takaa hyvää ihmisyyttä. Uimahallin johto on se mikä pitää erottaa. Lindalle ei mitään asiaa sotkemaan ihmisten asioita poliittisena broilerina. Kyllä on LPR:n kokoomus mennyt alas kun kaikkea suvaitsee.
Vieläkö Linda jaksaa kaivaa kuoppaansa syvemmäksi. Kannattaisi jo lopettaa.
Onko nykyvaatimuskena lamppusilmäisyys, kuten Marinilla, Grahn-Laasosella ja tällä tapauksen naisella, että pääsee poliitikoksi?
Tässä on ongelmana, että entinen työnantaja menetti ainoan painostuskeinonsa suhteessa työntekijään, kun antoi ne potkut.
Jos olisi antanut vain varoituksen, niin olisi voinut painostaa olemaan hiljaa irtisanomisen uhalla.
ja kehtaakin jatkaa kokoomuksen vaali työtä puolueen pitäisi erottaa naikkonen puolueesta.
Vierailija kirjoitti:
"Poliitikon ja muun vallankäyttäjän yksityiselämän suoja on tavallisten kansalaisten ja julkkisten yksityiselämän suojaa kapeampi. Poliitikkojen ja muiden vallankäyttäjien yksityiselämän piiriin kuuluvia asioita saa julkaista ja levittää, jos julkaistava seikka voi vaikuttaa kyseisessä tehtävässä toimivan henkilön toiminnan arviointiin ja seikan esittäminen on tarpeen yhteiskunnallisesti merkittävän asian käsittelemiseksi."
Se oli sitten siinä, Linda.
Vierailija kirjoitti:
Linda on per siistä! Juuri tollasten ihmisten takia lopetin asiakaspalvelun. Hajotkaa itteenne muut samankaltaiset!
Linda on just niitä, jotka käy itsepalvelukassalla, ja valittavat siitäkin huonon palvelun (itsepalvelun siis) vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Sen minäkin haluan nähdä että nainen kunnioittaisi vaitiolovelvollisuutta tai muiden yksityisyyttä kun saa tietää kiinnostavia juoruja joita sormet syyhyten halutaan juoruta eteenpäin. Ainahan asiakaspalvelija naiset juoruaa asiakkaiden asioita eteenpäin
Ei mua asiakkaiden asiat kiinnosta. Miksi kiinnostaisi? Vain narsistit luulevat olevansa niin ihmeellisiä ihmisiä, että heidän arkiset asiansa kiinnostaisivat. Niin kuin jotkut kuninkaalliset juorut. En edes pidä ihmisistä. Siksi sovin hyvin aspaksi. 2 minuutin seurustelu riittää. Seuraava, kiitos.
"Älykkäät ihmiset puhuvat ideoista, keskinkertaiset tapahtumista ja tyhmät ihmisistä."
Vanha sanonta
Vierailija kirjoitti:
Linda Linda, oo Linda
Linda Linda, muistan sua
Kun saavun uudestaan
Sut haastan uusintaan
Saat silloin liekin tään kuumentaa
Radiossa soi viime (disko)lauantaina tää Reetun biisi. En ollut kuullut sitä vuosiin. Olikohan musiikkitoimittaja lukenut vauvapalstaa? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelussa on vaitiolovelvollisuus aina. Mutta valitettavasti sitä ei tarpeeksi korosteta työpaikoilla, koska se ei ole kaikilke itsestäänselvyys ymmärtää.
Salilla kuullut niin monet jutut, jotka kuuluu vaitiolovelvollisuuden piiriin, kun porukka kälättää ystävälleen kaikki työasiat.
Mä oon kuullut yhdessä jumpassa, kun 2 sossutätiä juoruaa keskenään asiakkaidensa asioista. Kannattaisi puhua ne salassapidettävät työasiat siellä työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen ei ole syyllistynyt mihinkään, mitä syytä hänen olisi estää asioitten julkaiseminen?
No esimerkiksi jos ei halua että uimahallikäyntejään käydään läpi ja spekuloidaan vauvapalstoilla? Etenkin kun julkisuus on ollut aika huonoa.
No nyt kun tämä uudestaan nostettiin julkisuuteen niin piti käydä katsomassa, että paljastaako lipun hinta jotain Lindasta.
Lappeenrannan uimahallissa näyttää olevan 4 euron lippuja nuorille, eläkeläisille, opiskelijoille ja työttömille. Kuuluuko Linda johonkin näistä ryhmistä? Jos ei, niin miksi hänen lippunsa maksoi 4 €? Onko kyseessä joku korruptiolippu?
Kunnan työntekijöille saattaa olla halvemmat liput. Asian kyllä voisi kertoa julkisesti.
Jos menettäisin työni riehuvan aasiakkaan takia, kertoisin kaikille oman näkemykseni tapahtuneesta. Vaikka olisi joku äärimmäisen tärkeä herra/rouva.
Mikäli tämä entinen kassattyöntekijä olisi päättänyt olla solidaarinen työnantajalleen, jolta melko mielivaltaisesti ja absurdilta kuulostavien tapahtumien jälkeen oli potkut saanut. Olisi asia painunut unholaan, tällä samalla ajatuksella vaiennetaan ihmisiä. Kysymys kuuluu, miten tämä henkilö ei vain maksanut ja mennyt uimaan? Miten hän koki asemansa tai minkään muun vuoksi asiakseen alkaa vaatia kassatyöntekijältä ilmaista sisäänpääsyä? Jos tämä kassatyöntekijä päästäisi kaikki räyhäävät asiakkaat vain konflikteja välttääkseen sisään, olisi tuskin työpaikka ollut senkään jälkeen taattu. Tämä asiakas, joka homman paisutteli potkuihin asti olisi ehkä voinut jossain kohtaa miettiä omaa julkisuuskuvaansa ennen tätä.
Vierailija kirjoitti:
Sen minäkin haluan nähdä että nainen kunnioittaisi vaitiolovelvollisuutta tai muiden yksityisyyttä kun saa tietää kiinnostavia juoruja joita sormet syyhyten halutaan juoruta eteenpäin. Ainahan asiakaspalvelija naiset juoruaa asiakkaiden asioita eteenpäin
Onko rikosilmoituksen teko juoruamista? Saako lehteä yrittää estää julkaisemasta uutista tästä?
esiintyiskö hän itse noin narsisti itsekeskeistä näyttelijää ov vaikea löytää