Uutisten lukeminen heti aamusta on parhin virhe mitä ihminen voi tehdä omalle hyvinvoinnilleen
Just päätin ennen ulostautumista katsoa sään että tiedän vähän mitä on odotettavissa tänää että osaa pukeutua. Siinä on 8 uutista sen säätiedotteen alla, jokainen niistä on negatiivinen ja maalaa uhkakuvia ja dissaa auringon palvojia. Siinä ei ooo yhtäkää uutista missä sanottaisi että nyt on hieno ilma, kannattaa käydä ulkona.
Kommentit (10)
Toiseks pahin oli tulla heti sen perään tänne nillittään. Jos tekisit työsi kunnolla ja rehellisesti niin ei ahdistais
Vielä varmempi tapa tehdä hallaa henkiselle hyvinvoinnilleen on antaa uutisten mennä ihon alle.
Vierailija kirjoitti:
Tälle palstalle tuleminen on.
Tulee säälin tunteita. Käyn aamulla vartin ja illalla joskus klo 22 jälkeen. Hyvin näkee että muutama päivystää aamusta iltaan, elämässä ei mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälle palstalle tuleminen on.
Tulee säälin tunteita. Käyn aamulla vartin ja illalla joskus klo 22 jälkeen. Hyvin näkee että muutama päivystää aamusta iltaan, elämässä ei mitään muuta.
Parempi toisaalta että haaskaavat elämänsä häiriköimällä täällä kuin toreilla ja turuilla ihmisten ilmoilla.
Älkää marinoiko itseänne valheissa ja negassa
Itse kuuntelen maailman tapahtumat radiouutisista, en käytä uutissivustoja maailman tapahtumien seuraamiseen juuri ollenkaan. Radiouutisissa kerrotaan lyhyesti tärkeimmät tapahtumat.
Uutissivustoilla on paljon juttuja, joiden sisältä ei sinällään ole faktuaalista, vaan lähinnä jonkun kommentoijan tekemä tulkinta aiheesta/tilanteesta/tapahtumasta ja siihen päälle vielä spekuloidaan tulevaisuudella. Ainoat osiot uutissivustoista mitä luen, ovat tiede- ja luontouutiset. Kotimaan ja ulkomaiden tapahtumista kiinnostavaa itselleni on vain se, mitä on oikeasti tapahtunut. En jaksa lukea yhtään juttua aiheesta "mitä Putin saattaa seuraavaksi tehdä tai olla tekemättä". Niistä en saa mitään irti ja lähinnä vaan paskan olon kun niitä riittävästi lukee.
Joo minä en jaksa heti aamusta kuunnella puolisoni uutiskatsausta. En ehdi kahvikupposta rauhassa ottamaan saatikka juomaan, kun puoliso alkaa lataamaan uusimmat aamun uutiset.
Vttu oon sanonut lukuiset kerrat, että ei nyt.
Vierailija kirjoitti:
Joo minä en jaksa heti aamusta kuunnella puolisoni uutiskatsausta. En ehdi kahvikupposta rauhassa ottamaan saatikka juomaan, kun puoliso alkaa lataamaan uusimmat aamun uutiset.
Vttu oon sanonut lukuiset kerrat, että ei nyt.
Vaimoni haluaa kuunnella uutiset heti aamusta. Itselläni kasetti leviää, jos joudun kuuntelemaan Trumpin tai Kremlin sekopäisiä lausuntoja heti klo 6.30. Ollaan sovittu, että hän kuuntelee uutisensa korvakuulokkeilla.
Ei kannata muodostaa maailman negatiivisemmasta asiasta eli uutisten seuraamisesta omaa aamurituaalia, juokaa kahvi ja punnertakaa 100 kertaa.